Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.02.2009, 23:45 

Dołączył: 24.01.2009
Posty: 28
Pytanie do kolegów z doładowanymi silnikami. Jak powinna funkcjonować elektryczna pompa wody po wyłączeniu silnika? W moim przypadku to ok półminutowe załączenia powtarzające się w odstępach, dwu-trzy minutowych przez klika/kilkanaście minut. Tak ma być?

Pozdrawiam,

Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.02.2009, 23:55 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Elektryczna pompa wody czy paliwowa?
Jednym rodzajem pompy wody, jakie znam w 944/951 jest pompa napędzana z rozrządu. Czegoś nie zrozumiałem? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2009, 0:05 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1300
Simprez jestes nie w temacie, U Tomka pompa elektryczna dziala tak jak nalezy. Potrafi i 20 minut sie zalaczac.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2009, 0:08 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
simprez: nie zrozumiales ;)
951 posiadaja pompe wody dla turbo ktora zalacza sie po wylaczeniu silnika i pompuje wode do turbinyprzez 30 sek - i tak wlasnie powinna dzialac - odpowiadajac na zadane pytanie.

"I hear a humming noise under the hood after I turn the ignition off. Is that normal?

The noise you hear is the turbocharger cooling pump. You should hear it run every time you turn the ignition off. The pump also works off a temperature sensor mounted in the turbo cooling water outlet line. However, the pump relay has a timer which will run the pump for 30 seconds after the car has been turned off regardless of temperature."

Nie wiem czemu u ciebie dziala w odstepach, ale zapytaj gerta, moze wsadzil tam jakas inna elektronike sterujaca?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2009, 0:10 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
tona napisał(a):
Simprez jestes nie w temacie, U Tomka pompa elektryczna dziala tak jak nalezy. Potrafi i 20 minut sie zalaczac.


:?:
Nie wiedzialem ze ona sie tak zalacza...
Chociaz... Chyba jeszcze jej nie testowalem po dlugiej jezdzie... W sumie od kiedy ja naprawilem to jeszcze auto nie mialo okazji sie mocniej przedmuchac :roll: No coz, milo sie dowiedziec ze nie do konca jest prawda to co wkleilem z clark's garage ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2009, 0:14 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Dzięki za szybkie naprostowanie :)
(przy okazji poznałem przyczynę szmeru spod maski w szmerglu... :oops: )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2009, 0:52 

Dołączył: 24.01.2009
Posty: 28
Dzięki za Wasze odpowiedzi. Podłączyłem ustrojstwo dziś (kabel był wypięty przez Gerta) i miałem wrażenie, że gdzieś musi być czujnik tym steruje. Jeśli to prosty bimetal, to nie dziwi mnie to, że pompa załącza się tak długo. Po 5 min od wyłączenia motoru, temperatura chłodziwa jest przecież znacznie wyższa niż w trakcie jazdy.

BTW taka pompka to wygodna sprawa:)) Przyznam szczerze, że poznając co dnia detale konstrukcji 944 nie mogę się nadziwić, że 22letnie, de facto nie hi-endowe auto, może być tak zaawansowane technicznie. Bardzo mi się to podoba:)

Pozdrowienia,

Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2009, 10:15 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
Tomek Sławiński napisał(a):
de facto nie hi-endowe auto


No nie przesadzaj. 951 z pozniejszych lat produkcji (S) to jak ktos kiedys powiedzial - "najbardziej niedocenione sportowe auto wrzech czasow". To byl wtedy naprawde produkt z najwyzszej polki (jak to reklamy podaja - szybsze od ferrari, lambo i corvette). Bez problemow potrafilo rywalizowac z 964 wtedy, z 930 turbo rowniez, gdyz to drugie sie nie prowadzilo za dobrze. Po prostu - nie zostalo docenione, bo to nie byla 911... Wg mnie to jedna z najbardziej udanych konstrukcji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron