Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.03.2015, 11:19 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 747
Kiedyś podobny temat już na forum poruszyłem ale chciałbym się też z Wami podzielić moją obserwacja ostatnią.
Do niedawna jeździłem na oleju Shell 10W60 (wymiana w Auto Dusza). Może z powodu tego, że na codzień jeżdżę praktycznie nowymi samochodami to a moim 997 jestem wyczulony na każdy pisk, trzask czy inne niestandardowe zachowanie. W każdym razie zauważałem, że ciśnienie oleju było niemal zawsze wysokie-czyli 5. Po dłuższej jeździe spadało do 3,5 jak stawałem na światłach (ale nie zawsze).
Ostatnio w Auto Nek (Irek Osowa) wymieniono mi olej na Mobil 0W40 i widzę dużą różnicę w zachowaniu wspomnianego wskaźnika ciś oleju. Po starcie oczywiście mam 5, ale już po krótkiej jeździe jak staję to ok 3,5 natomiast rozgrzane auto na "luzie" to wskaźnik potrafi wskazać 1,5. Czytałem, że Porsche podaje tylko że w przy pewnych obrotach podczas jazdy to ciś powinno być 3,5. Ale jestem ciekaw Waszych doświadczeń i opinii


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2015, 11:48 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 672
na oleju o większej lepkości (10w60) zawsze będziesz miał wyższe ciśnienie. druga liczba po W oznacza lepkość oleju po rozgrzaniu. im wyższa, tym większa lepkość.
objawy, które opisujesz są więc jak najbardziej normalne, z tym że ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić ~ 2 barów.
ale niech ktoś bardziej obeznany w temacie to potwierdzi/lub nie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2015, 12:15 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 747
Czytałem na rennlist o sytuacji gdzie na biegu jałowym ciś było poniżej 1 i to wg opinii tamtych formułowiczów było wcześniej niespotykane. Natomiast przy oleju 10W60 nawet po długiej jezdzie nie spadało mi ciśnienie poniżej 3,5. Generalnie przyzwyczaiłem się do tych wcześniejszych odczytów :). No ale czekam na Wasze komentarze.
Zaznaczę tylko, że silnik pracuje bez zastrzeżeń


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2015, 12:32 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie pamiętam, jakie ciśnienie na gorąco miałem w 996, ale w 964 na rozgrzanym silniku ciśnienie wynosiło ok. 1,5 bara, a czasem i mniej (nie poniżej 1). A jeździłem na Motulu 15W-50. Więc Twoje wskazania wydają się zupełnie OK.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.03.2015, 6:48 

Dołączył: 8.10.2013
Posty: 300
Kiedyś opisałem wskazania oleju u mnie i były jak u Ciebie przed wymianą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.03.2015, 7:49 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 747
tak Jarek pamiętam co wtedy napisałeś-pewnie dlatego to zupełnie inne zachowanie zauważyłem teraz :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.03.2015, 9:05 

Dołączył: 14.01.2010
Posty: 264
Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
Ciśnienie oleju jest jak najbardziej OK nie ma się czym przejmować, pamiętaj tylko o częstym sprawdzaniu poziomu oleju, niski stan oleju w tych silnikach powoduje jego zatarcie na gładziach, szczególnie w tych silnikach!

Osobiście nie leję Shella gdyż uważam że Mobil jest zły ale niestety tego drugiego traci się za dużo z silnika a to bardzo szybko prowadzi do katastrofy tych jednostek napędowych :cry:




_________________

AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE


rafi.d@porscheclub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.04.2015, 19:13 

Dołączył: 18.01.2014
Posty: 24
Witam
Ciekawe ze po 10W nalali ci olej 0W. To raczej patrząc na inne marki samochodów dość dziwna taktyka.
Olej 0W zaleca sie do świeżych silników, później w miarę zużycia leję się 5W 10W itd.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.04.2015, 20:04 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
0W-40 jest olejem nalewanym fabrycznie, więc nie ma się co temu dziwić. Zmiana lepkości wraz ze zużyciem? Ciekawa teoria...




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.04.2015, 21:04 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3887
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
RaFFi napisał(a):
Osobiście nie leję Shella gdyż uważam że Mobil jest zły ale niestety tego drugiego traci się za dużo z silnika a to bardzo szybko prowadzi do katastrofy tych jednostek napędowych :cry:


Trochę nie rozumiem kontekstu. Znaczy: nie lejesz Shella czy nie lejesz Mobila.. czy uważasz, że Mobil jest zły, więc którego ( tego drugiego?) traci się za dużo ? Myślę, że to jakieś przejęzyczenie, więc Shell czy Mobil ?
Czy masz jakieś zdanie co do oleju do Boxstera ?
Moje, stare i zużyte 3.2 (84-89) lepiej pracowały na Shellu niż Mobilu, ale rewelacyjny okazał się półsyntetyczny Millers 10/60 !
Natomiast iluzją okazały się różnice między 5/50 a 0/40 czy 10/40.
Lepkość nie do końca znaczy gęstość !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.04.2015, 21:10 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Rafał leje Shella, bo Mobila za dużo ubywa. Ja tak to zrozumiałem.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.04.2015, 21:20 

Dołączył: 18.01.2014
Posty: 24
wit007 napisał(a):
0W-40 jest olejem nalewanym fabrycznie, więc nie ma się co temu dziwić. Zmiana lepkości wraz ze zużyciem? Ciekawa teoria...

Nie jest to teoria tylko fakt znany przez większość mechaników.
Odnosi się do większości silników nie wiem jak porsche.
Nie wspomnę o względach czyszczących oleju 0W.
Powszechna praktyka jest następująca po oleju 5W lub 10W nie lejemy oleju 0W ze względu na jego właściwości czyszczące.
Ja osobiści do wszystkich aut używam Valvoline i jestem mega zadowolony.
Wcześniej używałem Motula , Castrola, ale Valvoline jest moim zdaniem o niebo lepszy-ale to tylko moje zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.04.2015, 22:22 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1300
Nr klubowicza: 304
Trzy lata temu kupiłem Octavię dla żony , pierwsze 15 tys km przejechała na Castrolu, wtedy brała olej dolewałem kilka razy, potem w serwisie zmieniono na mobil o tych samych parametrach i od tamtej pory przestało ubywać oleju. Dziś ma 110 tys i nadal nie bierze oleju. Podobną sytuację miałem wcześniej w Passacie z 2006.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.04.2015, 22:30 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Postawiłbym dolary przeciw orzechom, że to nie zasługa oleju. Nowe silniki, a zwłaszcza diesle, często biorą trochę oleju. Więc akurat do pierwszej zmiany :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.04.2015, 23:07 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1300
Nr klubowicza: 304
Jest to bardzo możliwe Witku, że chodzi o nowe silniki, a nie o markę oleju.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.04.2015, 8:40 

Dołączył: 14.01.2010
Posty: 264
Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
pdmobil napisał(a):
Trochę nie rozumiem kontekstu. Znaczy: nie lejesz Shella czy nie lejesz Mobila.. czy uważasz, że Mobil jest zły, więc którego ( tego drugiego?) traci się za dużo ? Myślę, że to jakieś przejęzyczenie, więc Shell czy Mobil ?
Czy masz jakieś zdanie co do oleju do Boxstera ?
Moje, stare i zużyte 3.2 (84-89) lepiej pracowały na Shellu niż Mobilu, ale rewelacyjny okazał się półsyntetyczny Millers 10/60 !
Natomiast iluzją okazały się różnice między 5/50 a 0/40 czy 10/40.
Lepkość nie do końca znaczy gęstość !


Tak chodziło o to że leję Shella gdyż Mobila ubywa znacznie więcej z silników, szczególnie tego 0W i wcale nie twierdzę że Mobil jest zły po prostu dla klienta wygodniej jak nie musi co 500km zaglądać na miarkę oleju i bezpieczniej dla samego silnika.
Aha dużo rozbieramy tych silników i tych pracujących na Mobilu i tych na Shellu i innych olejach powiem tak jak na Mobilu i Shellu silniki są czyste nie ma nadmiaru nagaru w nich może bardziej na korzyść Mobila ale nie wiele, natomiast po rozebraniu silnika który pracował na innych olejach zdarza się że w środku jest masakra oczywiście zdaję sobie sprawę z tego że zależy to również od przebiegów miedzy przeglądowych…

Jeśli chodzi o olej do Bosxtera to podobnie gdyż to ta sama konstrukcja silnika chyba że to 2,5 lub 2,7 te biorą oleju znacznie mniej od pozostałych ale nie ma na to konkretnego schematu...




_________________

AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE


rafi.d@porscheclub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.04.2015, 9:15 

Dołączył: 8.10.2013
Posty: 300
mgrab napisał(a):
tak Jarek pamiętam co wtedy napisałeś-pewnie dlatego to zupełnie inne zachowanie zauważyłem teraz :)


Maciej, u mnie bez zmian, bo nadal ten sam olej Shell wymieniony w czerwiec/lipiec ubiegłego roku, za około 3 miesiące będzie wymieniony na nowy.
Jak zauważę zmianę dam znać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.04.2015, 10:56 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 747
Pisząc o olejach to wydaje mi się, że w przypadku mojego auta to lepiej silnik pracował po wizycie w Auto Dusza-stąd też mój post-rzeczywiście w przypadku Mobila trzeba być czujnym jeżeli chodzi o poziom :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum