Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.02.2009, 18:16 

Dołączył: 24.01.2009
Posty: 28
Mój poprzedni wątek rozwija się dość powoli stąd pomyślałem, że założę nowy:) Mówiąc poważnie, przywracając auto do ładu natrafiam na mniej lub bardziej poważne problemy, które wymagają konsultacji.

Obecnie mierze się z problemem falujących wolnych obrotów, które konsekwentnie i z niemiecką precyzja falują w przedziale 1-2 tys obrotów. Pierwotne podejrzenie to "lewe powietrze", ale mam wątpliwości świetle tego, że przez pierwszą minutę po uruchomieniu, kiedy auto pracuje na wzbogaconej mieszance zjawisko nie występuje.

Wiem, że skala modyfikacji mojego samochodu jest tak duża, że ciężko cokolwiek doradzać, ale mimio to wolę spytać, bo a nuż może to typowa przypadłość tych silników, z którą już się zetknęliście.

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam,

Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2009, 18:21 

Dołączył: 28.08.2007
Posty: 522
odnośnie falowania:
nie wiem czy jest coś takiego w 44turbo jak silnik krokowy, ale u mnie w audi 100 jego przeczyszczenie pomogło :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2009, 21:13 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Tam jest MAF i trudno cokolwiek powiedzieć.....niestety. Standardowe prcedury zawodzą.

Sprawdź TPS. W turbo jest zestyk informujący DME, że przepustnica jest zamknięta - wtedy włącza się pętla regulacji obrotów. Sprawdż czy DME dostaje ten sygnał. Pytanie czy w Twoim aucie jest jeszcze TPS... czy jest oryg. DME........


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2009, 21:40 

Dołączył: 24.01.2009
Posty: 28
Hmm, wydaje mi się, że równomierność falowania (1-2k rpm) wskazuje na to, że silnik krokowy działa dobrze, próbując skorygować albo fałszywe wskazania jakiegoś z czujników albo powietrze, którego nie widzi przepływomierz. W sobotę spróbuje zubożyć mieszankę na wolnych obrotach i zobaczę co się stanie. Teraz jest ustawiona tak, że jak odpalam auto w garażu włącza się czujnik ostrzeżegający o nadmiernym stężeniu spalin:)

Pozdrawiam,

Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2009, 21:52 

Dołączył: 24.01.2009
Posty: 28
Sprawdź TPS. W turbo jest zestyk informujący DME, że przepustnica jest zamknięta - wtedy włącza się pętla regulacji obrotów. Sprawdż czy DME dostaje ten sygnał. Pytanie czy w Twoim aucie jest jeszcze TPS... czy jest oryg. DME........[/quote]

Bardzo dziękuje za sugestię. Wymacam TPS, myślę że jest, ale to tylko hipoteza:) DME mam oryginalne, nabyte niecałe dwa tygodnie temu za całe 113 zł:) W jaki sposób sprawdzę czy DME widzi TPS?

Pozdrawiam,

Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum