Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.01.2019, 19:03 

Dołączył: 13.02.2015
Posty: 421
Nie mogę się doszukać jak rozwiązany jest napęd na cztery łapy w C4 996.
Czy ktoś podpowie? Czy jest to to samo rozwiązanie co w początku lat 90tych?
czy jednak inne? Sprzęgło lepkościowe zapinające się samoczynnie kiedy pojawia się różnica prędkości na osiach? Jest dyferencjał międzyosiowy czy nie? Jeśli jest to mieści się on w skrzyni czy jest zintegrowany z obudową dyferencjału przedniego?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2019, 13:39 

Dołączył: 13.02.2015
Posty: 421
tylko mnie to interesuje? :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2019, 15:50 

Dołączył: 10.10.2016
Posty: 227
Nie chce się mądrować
Miałem 997.1 4s teraz mam 997.2 turbo
I wiem że w turbo więcej elektroniki szybciej doczepia przód i potrafi przenieść duży moment na dociśnięte koło
W 4s dołączało wolniej ale przez to wychodził boczkiem z ronda


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2019, 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.02.2012
Posty: 1038
Lokalizacja: okolice Wwy
Nr klubowicza: 033
myśle że nie tylko ciebie ;)

expertem nie jestem ale czytałem że jest centralny ze sprzęgłem wiskotycznym podobny tylko że w 996 jest przy przedniej osi a w starszych był z tyłu. to że jest przeniesiony na przód pozwoliło wprowadzić Carrera 4 z automatyczną skrzynią (co w przy wcześniejszych modelech nie było możliwe) - ale jak działa i czy/ile tam elektroniki to niech ktoś mądrzejszy się wypowie

a skoro pytałeś jak dziąla - moim zdaniem fajnie ;)




_________________

Jacek
(911 Carrera 4 Cabriolet, 968 Cabriolet)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2019, 16:28 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 681
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Nawet bardzo fajnie :)




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2019, 16:46 

Dołączył: 13.02.2015
Posty: 421
dzięki chłopaki za opowiedz :D
z tego co zdołałem ustalić to jest tak jak mówisz Vip3r,
mówicie że fajnie? to super - wkrótce będę latał 996 C4 to zobaczymy jak to się zachowuje :wink:
Jakieś opinie, porównania, róznice w odczuciach z jazdy C4 i C2? Podzielcie się właściciele C4 :mrgreen:


Albo inaczej... co by trochę wsadzić kij w mrowisko i pobudzić aktywność w temacie - pytanie:
KTÓRA CARRERA LEPSZA? 2 CZY 4?? 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2019, 17:40 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1537
PiotrM napisał(a):


Albo inaczej... co by trochę wsadzić kij w mrowisko i pobudzić aktywność w temacie - pytanie:
KTÓRA CARRERA LEPSZA? 2 CZY 4?? 8)


W terenowym 4x4
W sportowym na tył.Chyba że taki jak w subaru,stały.
Dołączany jest do dupy.Tylko że nikt ci tego nie powie bo każdy chce mieć w garażu jednorożca a na ogródku tęczę.

Mówisz że niedługo sam taki będziesz miał.Pojeździsz i będziesz wiedział czy ci taki pasi.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2019, 21:39 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1519
Powiem tak. Do sportu/na tor na pewno lepsza Carrera. A najlepszy jeśli chodzi o prowadzenie Cayman/Boxster (nie piszę o GT 3, RS i innych cudach :) )

Na co dzień lub nawet na tor ale dla słabszego kierowcy (np dla mnie) moim zdaniem lepsza Carrera 4 bo po pierwsze przód jest lepiej dociążony i nie myszkuje a dwa tyłek tak nie ucieka bo się przód dołącza jak trzeba.

Do tego Carrera 4 to auto całoroczne. I tak wiem wszystkim można jeździć cały rok czy jechać w góry (ja jeździłem czy BMW Z4 czy Caymanem S) ale w obu trzeba było być mega uważnym a Carrera 4 jest e zimie komfortowa.

Sam napęd jak koledzy napisali jest dość toporny i nie ma go co porównywać ze stałymi napędami 4x4 jak w Subaru, Torsenie Audi czy nawet tym z dużych SUV Mercedesa. Szczególnie czuć to przy śliskiej nawierzchni i dynamicznym ruszaniu.

Z drugiej w zakręcie jak pisałem pomaga no nawet jak załączy się z lekkim opóźnieniem to redukuje nadsterowność. Moim zdaniem tu najgorzej wypadały Haldexy 1 generacji bo potrafiły się włączyć w momencie kiedy już kierowca sam korygował podsterowność i było bardzo ostre przejście do nadsterowność. Finalnie zmierzam do tego ze lepiej jak dołącza ci się przód a nie tył :)

Chcesz opinie fachowca to zapytaj pdmobila.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2019, 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3699
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Tylny napęd to jest to :) takiej frajdy jak mi daje nie da się opisać trzeba przeżyć. Z napędem na 4 to terenowy lub zima/góry (osobiście nie wierze w poprawę bezpieczeństwa, bo zanim się dołączy to i tak będziesz na poboczu)




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2019, 22:16 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
4x4 to jakies dodatkowe 150kg? Mniejszy bagaznik.. w 911 malo to funkcjonalne rozwiazanie..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2019, 22:17 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1519
tsubasa napisał(a):
4x4 to jakies dodatkowe 150kg? Mniejszy bagaznik.. w 911 malo to funkcjonalne rozwiazanie..


Potwierdzam oba. Czuć masę ale bardziej czuć brak połowy bagażnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2019, 22:45 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 283
tsubasa napisał(a):
4x4 to jakies dodatkowe 150kg? Mniejszy bagaznik.. w 911 malo to funkcjonalne rozwiazanie..

Raczej 50kg,a nie 150.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2019, 23:09 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1519
Grzegorz 66 napisał(a):
tsubasa napisał(a):
4x4 to jakies dodatkowe 150kg? Mniejszy bagaznik.. w 911 malo to funkcjonalne rozwiazanie..

Raczej 50kg,a nie 150.


Nie chce mi się szukać ale to pewnie dokładniejsza estymacja.

Dlatego napisałem ze z bagażnikiem gorzej :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2019, 23:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.02.2012
Posty: 1038
Lokalizacja: okolice Wwy
Nr klubowicza: 033
nie chciałem pisać o bagażniku bo uznałem to za śmieszny argument - no ale dla mnie to w 100% prawda (szczególnie w cabrio)

moim zdaniem ten wybór jest bardzo indywidualny (podobnie jak manual czy automat będziesz miał dużo głośniejszych fanów manuala jak i tylnego napędu ;) - ale sam sprawdz co ci lepiej pasuje )

moim zdaniem:

frajda w tylno-napędówce na pewno większa - w C4 czuć masę na przodzie (ale to niekoniecznie minus)

natomiast nie zgodzę się że że ten napęd jakoś dziwnie działa - działa bardzo przwidywalnie i Carrera 4 im gorsze warunki tym lepszym 911 się staje - zarówno na drodze jak i na torze.




_________________

Jacek
(911 Carrera 4 Cabriolet, 968 Cabriolet)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2019, 0:05 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1300
Nr klubowicza: 304
Widzę, każdy chwali co ma :D . Ja z 4 jechałem krótki kawałek, moje auta miały 2, jeśli chodzi o 911 i też uważam, że fajniej jeżdzi się 2. Co do jednego zgoda, na torze jak są słabe warunki prościej jest z 4, na drodze zimą, czy ja wiem, moje miały TC (kontrolę trakcji) i ona naprawdę działa świetnie, odbiera mocy, ale w takich warunkach to chyba dobrze. Jak ktoś chwilę pojeżdzi 2 to nie potrzebuje obciążenia z przodu, wystarczy dociążać hamowaniem w odpowiednim momencie.
Co do mas to różnica to dokładnie 55kg przy 996.1 , 60kg przy 996.2 , cabrio dodatkowe 80kg, tiptronik dodatkowe 65 kg.
I tak 996.1 coupe 2 manual to 1320 kg a 996.2 cabrio 4 tiptronik to już 1540kg, to już różnica 220kg. Najcięższa jest 4S cabrio tiptronic 1620kg, nie piszę o Turbo, tylko o wolnossących. Czyli mamy 300kg, a różnica mocy tylko 20KM, różnica przyspieszenia do 100- 0,7s, do 160- 1,9s, Ale i tak nie zmienia to faktu, że najbardziej podoba mi się właśnie 4S cabrio. :angel4:




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2019, 1:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3699
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Andruszka napisał(a):
Ale i tak nie zmienia to faktu, że najbardziej podoba mi się właśnie 4S cabrio. :angel4:

A Turbo cabrio to już i wygląd i osiągi ma przyzwoite nawet przy tej swojej wyższej masie :)




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2019, 3:28 

Dołączył: 18.02.2017
Posty: 218
Daro. napisał(a):
Tylny napęd to jest to :) takiej frajdy jak mi daje nie da się opisać trzeba przeżyć. Z napędem na 4 to terenowy lub zima/góry (osobiście nie wierze w poprawę bezpieczeństwa, bo zanim się dołączy to i tak będziesz na poboczu)

Miałem GLK spiętego na stałe 50/50. Auto ciężkie do wprowadzenia w poślizg.
Teraz Macan z przewagą tyłu. Nie wnikam jak to działa w warunkach drogowych, bo szczęśliwie nie musiałem korzystać. W ślizgach wymuszonych przekazywanie napędu na przód jest wystarczające do........ braku chęci do zabawy :)
Na lodzie w "drifcie" chodzi na czterech.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2019, 11:48 

Dołączył: 10.10.2016
Posty: 227
Obrazek

Turbo cabrio jeszcze hardtop jest masa
Ale daje latam cały rok


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2019, 18:28 

Dołączył: 13.02.2015
Posty: 421
oooo! o to chodziło! :lol:

Ja wiem Panowie że sportowy wóz to lekki brutal z mocnym motorem, manualną skrzynią i napędem na tył!!!

Chciałem Was trochę "podjudzić" :mrgreen: żeby nieco zaprzeczyć tej oczywistości i aby kolegom z czwórkami było raźniej :)
Moja Carrera po prostu jest w pięknym stanie i dlatego ja przytuliłem pomimo tego że to 4 a nie ośka :)

Osobiście uważam że producent stworzył taką opcję dla ludzi którzy tak kochają swoje nine eleven że nie chcą się z nimi rozstawać przez cały rok - aura jest wówczas bez znaczenia :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2019, 19:11 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1519
Miałem tak samo i zupełnie nie żałuje tego wyboru. Tylko czasem brak tych cm w bagażniku...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum