Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.03.2020, 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 694
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Dwa lata po zarejestrowaniu na forum, przyszedł czas na spełnienie marzenia. Jestem na etapie poszukiwania swojego Porsche. Kilka pytań:

Coupe czy cabriolet? Czy wersja S czy 4S? Lift czy Polift?

911 będzie moim głównym autem, którym chciałbym jeździć od marca do listopada, circa 10-15k rocznie. Wolałbym cabrio, szczególnie że z tego co czytałem dach zbiera same dobre opinie, to prawda? Jeżeli nie będę jeździł w zimę, to czy 4S się przyda czy bardziej będzie przeszkadzał? Czy Carrera S jest „niebezpieczna” i próbuje zabić na każdym zakręcie, jak z jazdą w deszcz? Przez ostatnie 3 lata jeździłem BMW 3 i w sumie zawsze elektronika dawała radę, ale tu jest większa moc, silnik z tyłu... Czy dźwięk silnika w polificie jest o wiele gorszy? Szczerze wolałbym przedlifta z wolnossącym silnikiem, ale poliftów jest zdecydowanie więcej, są nowsze itp
Auto będę brał w leasing w Niemczech jak coś.
A może zamiast 911 wybrać 981 GTS? Nie wiem czy nie bardziej mi pasuję Boxster 981 GTS od Carrery, bo jest mniejszy, bardziej sportowy. Jechałem Porsche tylko dwa razy: Boxsterem 987.1S jako pasażer i 718 Cayman jako kierowca i się zakochałem jak zwinne jest to auto.




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2020, 23:10 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1013
Johny, nikt za Ciebie nie odpowie na to pytanie. Przejedź się różnymi, rozważ jak, kiedy i dokąd będziesz jeździł i zdecyduj. Przemyśl czy ważne jest dla Ciebie posiadanie 911 bo jest to 911? Czynnik dostępności fajnej oferty też pewnie ma znaczenie.

Każdy doradzi Ci wg swoich preferencji a auto ma być dla Ciebie i spełniać Twoje oczekiwania :) Ale chyba można obiektywnie przyjąć, że 991 nie chce zabić na każdym zakręcie, choć gdy przekraczasz limity ma różne ciekawe zachowania :) I że jeśli umiesz cokolwiek jeździć to napęd na 4 nie jest niezbędny i będzie on miał swoje zalety ale też i wady.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2020, 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 694
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Wiem wiem, ale chce poczytać wasze opinie. Najlepiej byłoby się przejechać oczywiście, tylko najpierw chciałbym odrzucić kilka wariantów. No bo tak to byłoby 8 wersji do przetestowania jak dobrze liczę :D




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2020, 23:28 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Na sezon na pewno lepiej tylny napęd. Także dlatego że ma większy bagażnik ;) 991 czy 981? Odpowiedż na to zależy od tego czy potrzebujesz dodatkowych siedzeń z tyłu. Boxster jest zwinniejszy od 911 i daje mnóstwo frajdy, a jego główną wadą jest niższa moc. A tej, jak wiadomo, zawsze mało :)
Zdecydowanie musisz pojeździć 991.1 i 2 plus 981S/GTS. Wtedy już będziesz wiedział co wybrać




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2020, 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 694
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Na ten moment siedzenia z tyłu są mi zbędne. Jednak większość czasu jeżdzę autem sam.




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2020, 23:43 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1013
Johnny napisał(a):
Na ten moment siedzenia z tyłu są mi zbędne. Jednak większość czasu jeżdzę autem sam.


A jak ważne jest dla Ciebie cabrio? Będziesz otwierał dach przy każdej okazji?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2020, 23:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 694
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
tunix napisał(a):
Johnny napisał(a):
Na ten moment siedzenia z tyłu są mi zbędne. Jednak większość czasu jeżdzę autem sam.


A jak ważne jest dla Ciebie cabrio? Będziesz otwierał dach przy każdej okazji?


Roadster zawsze był moim marzeniem, a jak to będzie w rzeczywistości to nie mam pojęcia, czy będę z tego często korzystał, czy mi się znudzi... Nie chciałbym żeby cabrio stało się problemem. Swoją drogą u nas mało jest kabrioletów, ale w Niemczech jest mnóstwo, od starych Golfów, po Mazdy Mx5, mnóstwo SLK, Z4 po Porszaki, czy lato czy zima jezdzi tego pełno...




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2020, 0:06 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Z jazdą bez dachu sprawa jest prosta - albo ją kochasz i składasz dach przy każdej okazji, albo nienawidzisz i wtedy kupujesz coupe ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2020, 0:11 

Dołączył: 30.03.2018
Posty: 165
Bycie niezdecydowanym to atut, po prostu poszukal bym czegos w fajnym stanie i dobrej cenie. Kazda 911 bedzie fajna, zreszta czlowiek niestety jest tak skonstruowany ze po zakupie i tak pojawia sie mysli ze moze 2s/4s/coupe/cabrio/manual/pdk byl by lepszy w konkretnej sytuacji :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2020, 9:59 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1534
Johnny napisał(a):

Roadster zawsze był moim marzeniem, a jak to będzie w rzeczywistości to nie mam pojęcia, czy będę z tego często korzystał, czy mi się znudzi... Nie chciałbym żeby cabrio stało się problemem. Swoją drogą u nas mało jest kabrioletów, ale w Niemczech jest mnóstwo, od starych Golfów, po Mazdy Mx5, mnóstwo SLK, Z4 po Porszaki, czy lato czy zima jezdzi tego pełno...


Więc kup roadstera. Teraz mamy dwie pory roku i długie lato.
Jeśli nie masz ciśnienia na 911 to bierz 718 spyder lub 981 gts albo jeszcze lepiej gt4:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2020, 10:03 

Dołączył: 12.08.2010
Posty: 468
Cześć , nie mam co prawda 991, ale miałem 996 4S coupe (zrobiłem 30 tys. km.w 3 lata) i mam 997 4S cabrio(zrobiłem dotychczas 50 tys. km.w 5 lat)
Gdybym miał szukać 991 to szukałbym zdecydowanie cabrio. Jedyny minus jaki widzę dla cabrio to jak jadę po torze to wydaje mi się, ze w zakręcie się poddaje. Nie jest taki sztywny jak coupe. Na pewno też jest głośniejszy wewnątrz. Ale dla mnie plusy cabrio kilkakrotnie przewyższają minusy.
A jeżeli chodzi o 911 cabrio vs boxster to faktycznie przejedz się jednym i drugim z prędkością w okolicach 100 km/godz. 911 z założonym wind shotem jest dużo cichszy od boxstera. A to jest dosyć ważne by nie wiało i szumiało. Na dłuższa metę będzie to męczące.
Na temat napędów S vs 4S się nie wypowiadam bo nie miałem wersji S.
P.S. o ile ciężko jest znaleźć na polskim biednym rynku fajną 911, to już w wersji cabrio których jest zdecydowanie mniej będzie jeszcze trudniej.
Powodzenia w zakupie
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2020, 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3699
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Też spełniłem swoje marzenie na temat cabrio i wykorzystuje to w każdej możliwej chwili, ta wolność od puszki jest boska, no fakt trochę głośniejsza jak jadę z zamkniętym dachem mam wrażenie jak bym nie domknął okna :)
dodatkowe miejsca zawsze się przydają jak nie do bagażu to do przewiezienia kogoś. co do napędu to 4 trudno będzie kręcić bączki ale jak to cie nie kręci to zdecydowanie lepiej prowadzi się na krętej, śliskiej czy innej trudniejszej drodze niż S. Z tym zabiciem nie przesadzajmy jest tam tyle systemów, ze naprawdę czymś głupim musiał byś zaskoczyć to auto, próbowałem na torze na siłę go obrócić i nie dało rady. 911 to 911 i zawsze ciut lepiej trzyma ceny niż boxstery , choć dźwięk GTS jest wspaniały.
Prośba abyś tylko nie kupował auta w jakimś smutnym kolorze tym bardziej cabrio bo to może mniej się rzuca w oczy ale auto bardzo dużo traci na wdzięku.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2020, 11:18 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1013
Johny, spójrz jeszcze na jeden aspekt. Salony samochodowe znajdują się w tej chwili pod presją i mogą być skłonne do większych negocjacji cen używek, które posiadają. Zobacz gdzie wyrwiesz niezły deal, jeśli auto Ci nie podejdzie to za rok gdy sytuacja się uspokoi sprzedasz z niewielką stratą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2020, 11:23 

Dołączył: 23.12.2018
Posty: 254
ja mając podobny dylemat zobaczyłem kiedyś ten test....
https://www.youtube.com/watch?v=78oiJKFDuL0


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2020, 11:36 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
Od 16 lat na codzień jeżdżę jedenastką. Pierwsza była tylno-napędowa, dwie kolejne 4x4. Tylno-napędową zakopałem się w śniegu raz, zresztą właściwie na własne życzenie. 4x4 nigdy, ale też nie było już takich opadów śniegu. Wydaje mi się, że przy obecnym klimacie wystarczą świeże zimowe opony i tylny napęd.

Powiedziawszy to, dodam że moja następna jedenastka będzie nadal 4x4 - bardzo lubię dynamicznie wyciągać się przodem z nawrotu/ciasnego zakrętu, kiedy komputer większość mocy przerzuca na przednie koła.




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2020, 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 694
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
981/718 GT4 i Spyder odpadają, są zbyt hardcorowe, a 718 GTS nie ma PDK i słabo brzmi przez OPF.
Też liczę na większy rabat ze względu na sytuacje na świecie. Kolor tylko i wyłącznie czerwony lub żółty. Akurat Boxstery 981 S/GTS trzymają dobrze cene, bo 718 słabo się sprzedaje.




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2020, 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2257
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Jedną z ciekawszych opcji 911 jest GTS4 a szczególnie ostatnie wolnossące 3,8 z 430KM.Nie wiem dlaczego nie miałbyś jeździć zimą ??
Powoli zapominamy co to za pora roku .Ja cieszę się 911 cały rok.
Gdybyś szukał czegoś takiego w białym kolorze to zapraszam :D
Auto od narodzin w klubie i ma 40k km +


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2020, 20:52 

Dołączył: 10.05.2016
Posty: 243
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Nr klubowicza: 514
Daro. napisał(a):
Też spełniłem swoje marzenie na temat cabrio i wykorzystuje to w każdej możliwej chwili, ta wolność od puszki jest boska, no fakt trochę głośniejsza jak jadę z zamkniętym dachem mam wrażenie jak bym nie domknął okna :)..

Podpisuje się pod tym obiema rękami :lol:




_________________

in: 718; 991.2; Macan
out: 997.2 4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.03.2020, 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2257
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Najlepszy wybór to cabrio + coupe -sprawdzone :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.03.2020, 18:29 

Dołączył: 31.01.2020
Posty: 11
ja wybrałbym 991 Targa 4S przed liftem, petarda jest.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum