Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 4.02.2009, 21:23 

Dołączył: 4.02.2009
Posty: 22
Witam!
Zastanawiam się nad kupnem felg 17" z przeznaczeniem na letnie koła do mojego prosiaczka 946 C4.
Od dłuższego czasu użytkuję Audi Quattro i tam zawsze podkreśla się konieczność posiadania opon o identycznym rozmiarze - skrzynia Quattro jest podobno b wrażliwa na różne opory na poszczególnych kołach.
Jak ta sprawa wygląda w Porsche 964 Carrera 4?
Obecnie autko jeździ na fabrycznych 16" i oponach 205/55 przód i 225/50 tył.
Aktualnie na allergo Ktoś wystawia dość ładne 17" z 993 : 7" ET 55 i 8" ET 30. Czy te rozmiary i ET będą pasowały do 964?
Jaki rozmiar opon będzie właściwy?
Przód - sprawa raczej jasna: 205/50/ 17.
Ale jaki tył? Czy 255/40/ 17, to nie zbyt wielka różnica w oporach toczenia w stosunku do przodu dla C4? Czy nie cierpi na tym skrzynia biegów (słyszałem, że nierzadko trafiają się awarie "planety" w skrzyniach C4).
Może wystarczającym rozmiarem na tył będzie 225/45/17 ?
Dodam, że mam silnik z 993 285KM.
Przy okazji proszę o sugestie o do marki opon. Moje typy ostatnio krążą wokół jakiś Bridgestonów: S-02 może S-03 ewentualnie 050A.
Będę b wdzięczny za opinie w/w wśród użytkowników Porsche ewentualnie jakieś inne solidne propozycje.
Pozdrawiam!
maciej66


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2009, 21:31 

Dołączył: 11.03.2007
Posty: 76
Ja radze zostac przy fabrycznych kolach i rozmiarach. Sporo kombinowalem z roznymi kolami w 964 C4 i zataczajac duuuze kolo wrocilem do punktu wyjscia. Ferdynand wiedzial co bedzie najlepiej jezdzic :-)
Do do wyboru marki to nie bede doradzal, tyle glosow co kierowcow. Ja zwykle jezdze na Pirelli PZero i Michelin Pilot Sport.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2009, 22:51 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2300
050A to dobra guma bo cały sezon prawie wytrzymała ale co do trzymania to to ideał nie jest - ale dobra generalnie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2009, 10:29 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2694
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
Witam,

co do 17-tek, to max ET z tyłu 47, jak będzie mniejsze to koła będą ocierać o błotniki, ja u siebie mam 7,5" i ET 55 z przodu i 9", ET 47 z tyłu, być może że przy węższej feldze bardziej się schowa i da rade z tym ET co piszesz.

Na fotce widać odsadzenie z tyłu, podkreślam, nie ma tam żadnych dystansów.

Co do opon, to aktualnie mam P Zero Rosso...całkiem przyzwoite opony, szczególnie w deszczu, jednak następne będą Toyo R888... :wink:

A jeśli chodzi o szerokości opon do C4, to przy 17-kach 225-przód i 255 tył, ale to muszę sprawdzić, napisze później.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: rozglądam się... może tym razem coś rodzinnego...? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2009, 10:35 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1369
Witaj,
Ja jeżdzę - lato 17" były Brigestony (i były ok, wytrzymały 1,5 sezonu) teraz zmieniam na Michały PS - zobaczymy
zima- 16"

tak Ferdynand wiedział co robi i w kolejnych latch prod. 964 wrzucił do spec. 17" w pliku masz fajny artykuł na temat homologowanych rozmiarów i opon w 964.


pozdr, Jacek


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2009, 19:58 

Dołączył: 4.02.2009
Posty: 22
Dzięki Jacku! Zaiste fajny artykuł i w zasadzie prawie wyczerpujący temat oryginalnych felg i ich ET.
Wiem już w takim razie że te 17" z allegro wzór cup 93, 8" z et 30 dedykowane na tył nie radzą dady - szkoda dość zacnie wyglądają. Chyba, że gościowi, który je wystawia znów coś się po....o, bo poprzednim razem wystawiał je podając rozstaw śrub... 5x120.
Są jeszcze boxterowe 7" ET55 + 8,5" ET50 i te rozmiarowo byłyby OK... ino nie jestem do końca przekonany czy ich "dyzajn" dobrze zagra w klasycznym kształcie 964... Wahom sie troche
pozdr! maciej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2009, 20:13 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1369
Spotkamy się to zobaczysz...
ja też szukałem typowych CUP'ów ale nie było w końcu zdecydowałem się na te Boxterowe , bardzo podobne

patrz na rozmiar w calach, nie będą obcierać nadkola


pozdr, jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2009, 20:15 

Dołączył: 4.02.2009
Posty: 22
A tak BTW Vjackmaxie czy aby nie pochodzisz z "pięknego" miasta Bytom? Kiedyś dawno dawno temu, chodząc tam do IV LO znałem osobnika o takim samym imieniu i nazwisku...zbieżność?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2009, 20:17 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1369
o kurna ...
człowiek się nigdzie nie ukryje ...:)

IV to zacne LO...
tom ja własnie...

w ty swojaku kto ?


pozdr, Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2009, 20:30 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2009, 20:36 

Dołączył: 4.02.2009
Posty: 22
Maciej Witkowski - kiedyś z Bytomia, od kilkunastu lat na dobrowolnej emigracji na Podhalu. Pewnie mnie nie pamiętasz bo niżej rok czy 2 chodziłem, ale starsze roczniki lepiej się jakoś rejestruje...ponadto coś mi się majaczy, że uczyłeś grać na perkusji mojego max przyjaciela (klasowego potem grupowego i wciąż)- Jacka Hermansona a to dość charakterystyczny osobnik więc może po tej linii skojarzysz...
No i zrobiło się jak na naszej klasie, której raczej unikam
pozdr! maciej :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2009, 20:45 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1897
Faktycznie zrobiło się "naszoklasowo" ;) 8)

Co do felg/opon do 964 - u siebie (co prawda w C2) założyłem 17" z 996 - opony przód 205/50R17, tył 255/40R17 obute w Conti SportContact2 i jest naprawdę super.
To mój kolejny już komplet SC2 - następny też będzie taki.. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2009, 21:57 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1300
[admin: usunięto] napisał(a):
ja bym polecal do c4 oponki dunlop sp 9090, maja ladny kierunkowy bieznik i dobre sa na sucho i mokro oraz w zakretach sa extra. maja certyfikat porsche n0

goodyear f1 gs3 bodajrze tez jest super opona,znajomy chwalil, ja nie mialem przyjemnosci testowac
Co do opon jakie wymieniasz mam zupelnie odwrotne odczucia... a to nie kwestia gustu..ladny kierunkowy bieznik. Zmien opony a poczujesz ,ze jezdzisz anie plywasz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2009, 23:34 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.02.2009, 10:44 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1369
Maciej66 napisał(a):
No i zrobiło się jak na naszej klasie, której raczej unikam
pozdr! maciej :D


"nasza klasa" to jakas organizacja promująca porsche ???
:lol:
wrzuć mi na maila w podpisie jakiś adres emailowy, nie będziemy drażnić reszty społeczności wspomnieniami starych pryków :)
a tak BTW pamiętam Cię oczywiście, choć nie gwarantuję że poznam i Hermansona też...
i fajki w kiblu, i Wicia, i Pontona...

a propos ogumienia, w tym roku po Potenzach zakładam Michały PS zobaczę czy dadzą radę na torze

pozdr, Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.02.2009, 11:41 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1300
[admin: usunięto] napisał(a):
no to jakie oponki polecacie panowie na zlot w poznaniu jesli kierunkowe V nie sa najlepsze.....?
Wszystkie wymieniane przez kolegow bija na glowe Danlopa: Pirelli Pzero rosso, Michelin ps2, Bridgestony 050, anawet takie starocie jak Michelin mxx3 czy Conti SC ale te ostatnie sa chyba najdrozsze-nie wiem czemu. Aha jesli podoba sie tobie bieznik V to dobra alternatywa jest Toyo ja osobiscie nie mialem ale koledzy Klubowi chwalili te opony z zastrzezeniem ze "znikaja" (bieznik) bardzo szybko. Unikaj rowniez Michelin Pilot Sport I bieznik V mialem i sa mizerne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.02.2009, 20:42 

Dołączył: 11.03.2007
Posty: 76
Vjackmax napisał(a):
tak Ferdynand wiedział co robi i w kolejnych latch prod. 964 wrzucił do spec. 17" w pliku masz fajny artykuł na temat homologowanych rozmiarów i opon w 964.


Jesli zalezy Ci na przyspieszeniu to nie zakladaj ciezszych 17ek do 964. Mozesz tez sprawdzic w ASO, ze oficjalne dokumenty techniczne Posche nie wymieniaja kol 17" (info z ASO w Warszawie z 2004r w odniesieniu do rocznika 1991, ktory mam - ale pewnie nic sie nie zmienilo do dzis...)
Uwazam, ze 964 C4 najlepiej sie prowadzi po zakretach na oryginalnych kolach 16". Zreszta sprawdz sam, pojedz na czas na jednych i drugich kolach np. na "Rozecie Wrobla" na Bemowie w Warszawie, lub innej testowej probie. Chyba, ze chodzi o cool look - to idz od razu w 18ki - bo tez wchodza :-) Probowalem :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7.02.2009, 15:07 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.02.2009, 21:08 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1300
[admin: usunięto] napisał(a):

z tym ze wiecej mnie ciagnie do opon goodyera bo byly na ksiezycu :D
Tak tylko tam w zwiazku z mala grawitacja nie bylo widac ich niedostatkow w dziedzinie przyczepnosci :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.02.2009, 12:29 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
pk napisał(a):
Uwazam, ze 964 C4 najlepiej sie prowadzi po zakretach na oryginalnych kolach 16".


Coś w tym jest. W 964 18" jest ZABRONIONE przez fabrykę. Z instalacją 17" są pewne problemy - interferencja ze spojlerem, nie założysz łańcuchów, zmiany przy maglu.

W zal. informacja techniczna.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum