Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.05.2012, 23:50 

Dołączył: 10.03.2012
Posty: 66
Podpowiedzcie gdzie w 996 jest guzik odpowiedzialny za aktywację/dezaktywację kontroli trakcji?
Jak bardzo kontrola trakcji pomaga w jeździe i w jakich sytuacjach może rzeczywiście pomóc wyjść z opresji, a w jakich już nie?
Z góry dzieki za pomoc :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.05.2012, 23:56 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
PSM - w okolicach panelu klimatyzacji / radia. System jest dość zaawansowany i nieźle chroni zadek - zwłaszcza na mokrym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2012, 0:09 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
http://www.youtube.com/watch?v=k2RCEqfbj64
50 sekunda - PSM w całej okazałości ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2012, 0:13 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2701
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
na torze przeszkadza... na codzień bardzo pomaga... czerwonym kółeczkiem zaznaczyłem PSM OFF


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: rozglądam się... może tym razem coś rodzinnego...? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2012, 7:19 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4089
a jeśli chodzi o wiedzę kiedy auto wychodzi/nie wychodzi z opresji, to tego nie da się opisać słowami :). przyjedź na kilka naszych zlotów i po prostu sobie poćwicz w bezpiecznych warunkach i zaczniesz sam czuć co potrafi Twoje auto i gdzie są jego granice, a gdzie Twoje ;-).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2012, 16:48 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
theshape napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=k2RCEqfbj64
50 sekunda - PSM w całej okazałości ;)



to GT3 brak psm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2012, 17:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Kontrola trakcji wyratuje Cie z opresji w przedziale pomiedzy koncem Twoich umiejetnosci, a koncem mozliwosci trakcyjnych samochodu. Powyzej tego przedzialu pomaga juz tylko szczescie. 8)




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2012, 18:18 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
David napisał(a):
theshape napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=k2RCEqfbj64
50 sekunda - PSM w całej okazałości ;)



to GT3 brak psm


David, twierdzisz, że to było bez PSM... przy tej prędkości ?! to chyba nie możliwe. Jak się przysłuchasz to ucina silnik w uślizgu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2012, 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.07.2011
Posty: 190
Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
theshape napisał(a):
(...) to było bez PSM... przy tej prędkości ?! to chyba nie możliwe (...)


A jednak... z gorszych opresji da się wyjść bez PSM'a ;)
http://www.youtube.com/watch?v=9jSYiU-JdRw




_________________

Mikołaj
---
jest: 991.2 4S
było: 997 C4, 986 2.7


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2012, 21:57 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
mikey85 napisał(a):
theshape napisał(a):
(...) to było bez PSM... przy tej prędkości ?! to chyba nie możliwe (...)


A jednak... z gorszych opresji da się wyjść bez PSM'a ;)
http://www.youtube.com/watch?v=9jSYiU-JdRw


http://www.youtube.com/watch?v=6MhsY5_dAlg
klasyka! :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2012, 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5082
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
simprez napisał(a):
mikey85 napisał(a):
theshape napisał(a):
(...) to było bez PSM... przy tej prędkości ?! to chyba niemożliwe (...)


A jednak... z gorszych opresji da się wyjść bez PSM'a ;)
http://www.youtube.com/watch?v=9jSYiU-JdRw


http://www.youtube.com/watch?v=6MhsY5_dAlg
klasyka! :lol:


http://www.youtube.com/watch?v=ccvd44nrsPE
gatunku! :lol:




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2012, 22:09 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
1.Mylicie pojęcia
PSM i TC to dwa rożne systemy, chociaż PSM zawiera w sobie TC
2. .. I opcje osiagalne w danym modelu
W 996 GT3 nie było ani TC ani tym bardziej PSM. Hardcore....

TC pojawiło sie w GT3 w modelu 997 MkI. W MkII RS jest TC i SC oddzielnie.
Mozna wylaczyc SC majac TC on. Oczywiście nie można wyłączyć TC zostawiając SC.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2012, 22:23 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
BT napisał(a):
Kontrola trakcji wyratuje Cie z opresji w przedziale pomiedzy koncem Twoich umiejetnosci, a koncem mozliwosci trakcyjnych samochodu. Powyzej tego przedzialu pomaga juz tylko szczescie. 8)

Trochę niekoniecznie. TC zapobiega nadmiernemu kreceniu kół przy zbyt dużej mocy dolozonej na napędzaną oś. Jak lecisz bokiem to już ci nie pomoże. Do ratunku masz jeszcze kierownicę...
PSM w pewnym zakresie da radę bo przyhamowuje poszczególne koła i może załączyć TC jeśli jeszcze w tej sytuacji dodasz gazu.
TC pozwoli na delikatny drift a PSM nie. Albo inaczej: TC pozwoli ci jechać bokiem ale nie powstrzyma przed wyprzedzeniem przodu przez tył. PSM nie pozwala jechać bokiem więc znacznie wcześniej pomoże tez nie wyjechać tyłem z zakrętów. Prawom fizyki jednak nie zaprzeczy....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2012, 22:36 

Dołączył: 10.03.2012
Posty: 66
BT - fajnie to określiłeś.
jacekm - chętnie się kiedyś pojawię ale...
najpierw kupię prosiaka. Gdybym pojawił się służbowym kombiakiem wygladałbym raczej dziwnie.
W sobotę jadę na ostateczne rozmowy dotyczace zakupu połączone z wizytą w serwisie ASO.
Dzwoniłem już do aktualnego właściciela - twierdzi, że guzika PSM nie znalazł... może ktoś z Was może podesłać zdjęcie.
Auto, o którym mowa to 996 z 2002 z dużą navi.
THX


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2012, 22:36 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
A'propos 'klasyki' to znalazłem coś takiego:

http://www.youtube.com/watch?v=PyGoVH8H ... ata_player


Debili nie brakuje...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2012, 22:42 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
JST napisał(a):
BT - fajnie to określiłeś.
jacekm - chętnie się kiedyś pojawię ale...
najpierw kupię prosiaka. Gdybym pojawił się służbowym kombiakiem wygladałbym raczej dziwnie.
W sobotę jadę na ostateczne rozmowy dotyczace zakupu połączone z wizytą w serwisie ASO.
Dzwoniłem już do aktualnego właściciela - twierdzi, że guzika PSM nie znalazł... może ktoś z Was może podesłać zdjęcie.
Auto, o którym mowa to 996 z 2002 z dużą navi.
THX

Ale 996 Carrera a nie GT3?
Nie pamietam dobrze ale w 996 C PSM występował w niektorych modelach albo na poczatku chyba jako opcja, więc może sie zdarzyć ze tego guzika po prostu nie będzie. Lepiej jednak poczekaj na opinie kolegów lub sprawdź w necie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2012, 23:07 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Moja była 996 Carrera, wersja USA była bez TC i tym bardziej bez PSC. Żadnych przycisków i zero jakiejkolwiek kontroli. Auto bylo z ostatniego roku produkcji, bo 2004 - mocno wymagające. Takie wersje wychodziły!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.05.2012, 0:11 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Bo PSM jest opcją w 996.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.05.2012, 0:31 

Dołączył: 10.03.2012
Posty: 66
Oczywiście, że chodzi o model carrera.
Właściciel twierdzi, że kontrola trakcji jest a tą informację ma bezpośrdnio z ASO po weryfikacji VIN-u.
A przycisku brak...
Próbuję to rozgryżć zanim zdecyduję się na zakup, a kontolę trakcji wolałbym mieć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.05.2012, 0:39 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Możliwe ze mówi prawdę. TC może być w standardzie a PSM opcja.
Tego na pewno dowiesz sie w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum