Cześć, to bardzo skomplikowane pytanie, ale na przykładzie swojej osoby odpowiem z czym trzeba się mierzyć przy takich starych, ale sportowych autach. Szukałem 996 do 150 000 zł jakieś mniej więcej pół roku, zależało mi na możliwie najniższym przebiegu ze względu na potencjalny stan jednostki napędowej a mniej na bezkolizyjnej historii danego egzemplarza. Kupiłem 996.2 manual w pakiecie aero z przebiegiem 46 tys. km albo 48 tys. km z roku 2002. Zaraz po zakupie oddałem do renomowanego serwisu w Krakowie na serwis pozakupowy: olej, wszystkie filtry, wymiana płynu chłodniczego, wymiana płynu hamulcowego, usunięcie usterki niedomykania szyby kierowcy po zamknięciu drzwi, usunięcie usterki "zapominania" centralnego zamka w kluczyku z samochodem i brak możliwości otwarcia auta po kilku dniach postoju oraz poprosiłem o eliminację wszystkich usterek jakie się pojawią podczas przeglądu. Skończyło się na usunięciu zgłoszonych usterek i serwisie filtrowo-olejowym. Koszt całości jakoś 2,5k zł. Niestety w dalszym ciągu odczuwałem kilka irytujących usterek i oddałem po kolejnym roku auto do innego serwisu, tym razem na Śląsku z bardzo dobrymi opiniami w internecie. Aktualnie usunięto usterki zgłoszone przeze mnie oraz doszły nowe, wszystkie wahacze przód (założono zregenerowane oryginały), oba łożyska przód, klocki hamulcowe przód, łączniki stabilizatora przód, górne mocowania amortyzatorów przód, regeneracja tłoczka hamulcowego prawy tył, bo ciekł i nie było ciśnienia w układzie. Na ten moment tylko koszt samych części to 7 000 zł a dojdą indywidualne dystanse kół, przegląd i ewentualne wymiany zawieszenia tył, koszt zakupu i wymiany pompy wspomagania, koszt założenia zawieszenia gwintowanego BC Racing, kąty geometria, ustawienie zawieszenia no i cała robocizna do w/w prac. Szacuję, że koszt wszystkich prac powinien nie przekroczyć 20 000 zł a to tylko naprawy i wymiany eksploatacyjne wynikające z wieku samochodu. Pozdrawiam, Radek
|