Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 20.09.2024, 16:43 

Joined: 20.09.2024
Posts: 11
hej Panowie, Rozwazam zakup pierwszego Porsche i w z wiazku z tym pytanie i prośba o pomoc: co kupić? (nie chcę cabrio, budżet też mocno ograniczony do kwot poniżej 200k, a najlepiej poniżej 150k), za ile kupić? oraz prosze o jakiś post lub info z kosztami utrzymania aut Porsche, chodzi o koszta eksploatacji wyłączające naprawy silników i skrzyń... Roczniki auta to pewnie między 2001-2011, nie mam tu sprecyzowego planu... Czy skrzynie automatyczne w tych autach dają radę, są szybkie? w autach jednak starszych? ewentualnie są jakieś widełki rocznikowe w których były lepsze/gorsze automaty?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.09.2024, 20:14 

Joined: 7.05.2023
Posts: 12
Cześć,
to bardzo skomplikowane pytanie, ale na przykładzie swojej osoby odpowiem z czym trzeba się mierzyć przy takich starych, ale sportowych autach.
Szukałem 996 do 150 000 zł jakieś mniej więcej pół roku, zależało mi na możliwie najniższym przebiegu ze względu na potencjalny stan jednostki napędowej a mniej na bezkolizyjnej historii danego egzemplarza.
Kupiłem 996.2 manual w pakiecie aero z przebiegiem 46 tys. km albo 48 tys. km z roku 2002.
Zaraz po zakupie oddałem do renomowanego serwisu w Krakowie na serwis pozakupowy: olej, wszystkie filtry, wymiana płynu chłodniczego, wymiana płynu hamulcowego, usunięcie usterki niedomykania szyby kierowcy po zamknięciu drzwi, usunięcie usterki "zapominania" centralnego zamka w kluczyku z samochodem i brak możliwości otwarcia auta po kilku dniach postoju oraz poprosiłem o eliminację wszystkich usterek jakie się pojawią podczas przeglądu. Skończyło się na usunięciu zgłoszonych usterek i serwisie filtrowo-olejowym. Koszt całości jakoś 2,5k zł.
Niestety w dalszym ciągu odczuwałem kilka irytujących usterek i oddałem po kolejnym roku auto do innego serwisu, tym razem na Śląsku z bardzo dobrymi opiniami w internecie.
Aktualnie usunięto usterki zgłoszone przeze mnie oraz doszły nowe, wszystkie wahacze przód (założono zregenerowane oryginały), oba łożyska przód, klocki hamulcowe przód, łączniki stabilizatora przód, górne mocowania amortyzatorów przód, regeneracja tłoczka hamulcowego prawy tył, bo ciekł i nie było ciśnienia w układzie.
Na ten moment tylko koszt samych części to 7 000 zł a dojdą indywidualne dystanse kół, przegląd i ewentualne wymiany zawieszenia tył, koszt zakupu i wymiany pompy wspomagania, koszt założenia zawieszenia gwintowanego BC Racing, kąty geometria, ustawienie zawieszenia no i cała robocizna do w/w prac. Szacuję, że koszt wszystkich prac powinien nie przekroczyć 20 000 zł a to tylko naprawy i wymiany eksploatacyjne wynikające z wieku samochodu.
Pozdrawiam,
Radek


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.09.2024, 22:11 
User avatar

Joined: 18.07.2018
Posts: 862
Location: Warszawa
Club number: 805
dahrek wrote:
usunięcie usterki "zapominania" centralnego zamka w kluczyku z samochodem i brak możliwości otwarcia auta po kilku dniach postoju


Rozwiniesz co to za usterka i jak otwierales auto i czy pozniej sobie "przypominal" centralny?




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.09.2024, 12:34 

Joined: 17.01.2009
Posts: 160
Kup zadbane 996 C2 lub Caymana. Zrób przegląd przedzakupowy u kogoś kto robi tylko porsche i bedziesz mial spokoj. Na pewno nie 997 bo budżet za mały. W tych rocznikach automat zabiera frajde z jazdy, bo zakladam, że nie będzie to Twoje jedyne auto. Pozdrawiam


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.09.2024, 13:43 
User avatar

Joined: 12.05.2007
Posts: 320
Location: Darłowo
Warnings: 1
Club number: 806
Mikołaj wrote:
dahrek wrote:
usunięcie usterki "zapominania" centralnego zamka w kluczyku z samochodem i brak możliwości otwarcia auta po kilku dniach postoju


Rozwiniesz co to za usterka i jak otwierales auto i czy pozniej sobie "przypominal" centralny?


Z tego co wiem to nie usterka a oszczędzanie energii, po dłuższym postoju centralny wchodzi w tryb uśpienia i auto trzeba otworzyć z kluczyka




_________________

Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III
Było: 944 '84


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.09.2024, 21:58 
Członek Honorowy
User avatar

Joined: 10.03.2007
Posts: 3927
Location: Warszawa
Club number: 029
cukin wrote:
Kup zadbane 996 C2 lub Caymana. Zrób przegląd przedzakupowy u kogoś kto robi tylko porsche i bedziesz mial spokoj. Na pewno nie 997 bo budżet za mały. W tych rocznikach automat zabiera frajde z jazdy, bo zakladam, że nie będzie to Twoje jedyne auto. Pozdrawiam


Z podobnego założenia wyszedłem 9 lat temu kupując 996, choć mogłem poczekać, wyczekać na 3.6, ale trafiło się 3.4 i uległem. Bo z pewnego zródła, bo z rzetelną dokumentacją, bo.....mi się podobało !
Jakie koszty utrzymania/eksploatacji:
- ubezpieczenie + przegląd - ok.900,-
-obecny przebieg rocznie -mało- 2000km x śr.11 l/98okt./100km =......
- wymiana oleju 8l. Mobil 1, filtr 70.-, korek z uszczelką (Intercars-18zł)-co 2 lata (ok.5000km)
- filtr powietrza 170?, kabiny 100? - w miarę potrzeb, nie wiem kiedy wymieniałem, jak sprawdzałem rok temu były całkiem czyste.
Te serwisy robię samemu.
Naprawy przez 9 lat użytkowania ok. 50tyś.km - bo wcześniej jezdziłem więcej:
- ciśnienie oleju stało się za niskie - okazało się, że z powodu uchylenia/nieszczelności broka w jednym z wałków rozrządu ( wałki są drążone i tamtędy uciekał olej z magistrali, obniżając ciśnienie). Tu powierzyłem naprawę...no wiadomo, kolegom z Porschepana. Przy okazji poszły jakieś łańcuszki, ślizgi i inne konieczne rzeczy - ok.7000.
- łożysko tylej piasty - we własnym zakresie - 300.
- czujnik położenia wału - zakup u kolegów w Raszynie ? Nie pamiętam,300? wymiana we własnym zakresie.
- raz w drodze dęba stanął alternator - regeneracja 350.- wymiana samemu, laweta z PZU.
- ostatnio pękła membrana w odmie - tu znowu Porschepana...700 ( z dużym rabatem :D )
i to wszystko - rachunki pozostawiam zainteresowanym. Wiadomo, że sporo zaoszczędziłem własną pracą czerpiąc przy tym przyjemność podłubania przy aucie.
Dylemat co kupić - ja kupując nie brałem pod uwagę aspektu sprzedaży więc kupiłem 996, 3.4, z pełną dokumentacją, nie bacząc na przebieg (262000km) bo ważny był dla mnie stan auta i rzetelność zakupu. Teraz wiem, że trudno sprzedać...bo 3.4...bo przebieg ( silnik był wymieniany w Szwajcarii i ma obecnie ciut ponad 100tyś.km, z rachunkiem i wpisem do książki). Zaraz po zakupie sprawdziłem w PCW, wszystkie wpisy (no może bez dwóch czy trzech) są w systemie.
Z rzeczy dodatkowych - zaraz po zakupie wymieniłem tłumiki na Techart ( za pół ceny, a jakże:wink:) i auto stało się bardziej"sportowe" w brzmieniu dając nieopisaną radość ( za kilka tyś, ale to kaprys warty ceny!).
No i dokupiłem znaczek na tylną klapę "Carrera 4" bo nie miał i koledzy się czepiali, że nie ma "bo bity". W specyfikacji sprzedaży (PCW) brak tylego znaczka, ale za 280zł. kupiłem i już znawcy Porsche się nie czepiają.
Do kosztów muszę doliczyć wymianę pożółkłych soczewek w przednich lampach (soczewki kpl. 900.- już mam, ale nie mam inwencji z wymianą)
Za takie pieniądze - radość z jazdy spora, choć przyznam, że nie jeżdżę nim po torach, bo wtedy koszty byłyby trudne do oszacowania.
Ważne, przy zakupie, zachować rozwagę, ale.... takie auto musi szarpnąć za serce !
Auto jest na Otomoto chyba już 4 m-ce:
statystka - wyświetlenia 48835, odwiedziny 2825, obserwowane 38, odsłony telefonu 2, a nie miałem w sprawie ANI JEDNEGO telefonu. Pewno za jakiś czas będą krążyły teksty typu " tak długo wisi, to złom". Dziwny jest ten świat.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Top
 Profile YIM  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.09.2024, 23:46 
User avatar

Joined: 28.12.2018
Posts: 228
Club number: 696
Kupiłem 996 5 lat temu żeby używać go jako moje daily. Od tego czasu przejechałem ponad 100 tys. km. Każdego roku jestem przynajmniej raz na torze. Wszystkie bolączki usuwam na bieżąco.

Łącznie na naprawy wydałem trochę ponad 100 tys. zł. Silnika na szczęście dalej nie musiałem remontować.

Wychodzi trochę ponad 1zł/km + paliwo, ubezpieczenia, myjnie, etc.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.09.2024, 23:58 
Członek Honorowy
User avatar

Joined: 10.03.2007
Posts: 3927
Location: Warszawa
Club number: 029
oj...zapomniałem, że wymieniam płyn hamulcowy/sprzęgłowy co 3 lata. Sam, więc płyn Ate....100? Chyba powinienem wymienić już tez płyn chłodzący....




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Top
 Profile YIM  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 28.09.2024, 16:48 

Joined: 6.12.2023
Posts: 12
Koszty bieżących czynności nie są wysokie. Kwas jedynie wtedy jeśli będzie entliczek pętliczek na remont silniczek :lol:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.10.2024, 10:45 
User avatar

Joined: 18.07.2018
Posts: 862
Location: Warszawa
Club number: 805
lorek944 wrote:
Mikołaj wrote:
dahrek wrote:
usunięcie usterki "zapominania" centralnego zamka w kluczyku z samochodem i brak możliwości otwarcia auta po kilku dniach postoju


Rozwiniesz co to za usterka i jak otwierales auto i czy pozniej sobie "przypominal" centralny?


Z tego co wiem to nie usterka a oszczędzanie energii, po dłuższym postoju centralny wchodzi w tryb uśpienia i auto trzeba otworzyć z kluczyka


Ja wiem, ale zadałem przewrotnie pytanie bo kolega napisał, że "usterka" została usunięta :mrgreen:




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.10.2024, 13:27 

Joined: 10.11.2023
Posts: 20
Albo otworzyć z kluczyka (bagnetem), wyjąć, zamknąć/otworzyć pilotem i wtedy bez spiny wsiąść na spokojnie i zapalić silnik. Pierwotnie otwarcie kluczem i pociągniecie za klamkę daje tylko chwilę czasu na wejście i przekręcenie kluczyka w stacyjce bez wycia syreny.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum