Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Kupno Cayenne
PostNapisane: 20.12.2015, 13:12 

Dołączył: 13.12.2015
Posty: 9
Witam.
Chce kupic Cayenne. Nigdy nie mialem nic wspolnego z porsche. Nawet mi sie nie podobalo, ale coraz czesciej zwracam uwage w jego strone i ogladalem juz kilka i zaczynam sie zakochiwac hehe ;)
Auta szukam w niemczech bo tu mieszkam.
Wiekszosc jest bez lpg, ale zamierzam po zakupie zagazowac, miesiecznie robie ok 2000km.
Mam zamiar wydac do 10k €, ceny tu widze od 7, 7,5€ wiec do 10€ mozna wybrac z 20 - 30 aut.
Mam pare pytan, przeczytalem to co piszecie na forum, przyswoilem juz jakas podstawowa wiedze na temat kilku usterek i tp.

1. Czy nalezy sie bac pneumatycznego zawieszenia, wiado ze to dodatkowa opcja do zepsucia sie, ale czy jest zasadniczo wytrzymale, lepsze niz w touaregu, ze sporadycznymi usterkami, czy jednak po jakims konkretnym czasie to rutyna ze padnie.

2. Czy ta zawiecha daje mnostwo wygody i frajdy i warto miec takie zawieszenie, czy lepiej szukac bez?

3. Czy 3.2 i 4.5 maja podobny uklad chlodzenia, chodzi o te plastikowe przewody lubiace peknac w przedliftach? Czy mozna z zewnatrz zobaczyc czy jest to ciagle plastik czy juz zostal zastapiony udoskonalonym aluminiowym?

4. Nieodlaczne pytanie ktore pewnie nie ma odpowiedzi ale co wybrac? 3.2 czy 4.5
Jak mocno rozni sie slalanie tych jednostek i jak jest z awaryjnoscia? Czy ktoras z nich ma jeszcze jakies dolegliwosci wieku dzieciecego oprocz tych przewodow?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 20.12.2015, 13:35 
Witaj !

Cayenne to temat morze !!!!
Jesli chodzi o pneumatyczne zawieszenie to raczej nie jest godne polecenia !! Czesto sie psuje i jest drogie w serwisowaniu , Kompresor zawieszenia tez nie jest bez wad i jest drogi !
Silnik 3,2 raczej nie zachwyca :( osiagami i spalanie tez nie jest male ! Natomiast silnik 4,5 lepszy pod wzgledem osiagow lecz nie jest wolny od wad konstrukcyjnych !!! Lubi sie zacierac i nie znosi LPG ! No chyba ze ktos wczesniej wstawil tuleje , to juz problem z glowy :) !! Dlatego jesli juz decydujesz sie na kupno to chyba lepiej kupic cos z "stukajacym" silnikiem czyli do remontu i zagazowac :). Cena ok 10k eur to raczej przedział 03-05 ! Ja zworociłbym uwage na wyposażenie zeby było jak najlepsze skorzana deska rozdzielcza , xenon , navi , przyciemniane szyby , ogolnie jak napisalem TEMAT MORZE :) !!
Pozdr i powodzenia w zakupach !

[Proponuję, żebyś na końcu zdania stawiał kropki zamiast wykrzykników. Tak kończymy zdania oznajmujące w języku polskim. Admin]


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.12.2015, 17:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5081
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ja bym jednak Cayenne nie kupił bez pneumatyki. Jeździłem takim na
sprężynach, skacze jak dobrze napompowana piłka. Regeneracja kompresora
czy wymiana zaworów nie jest tania, ale bez tego jazda po polskich
drogach nie będzie komfortowa.

W 3,2 nie ma magistrali plastikowej. W 4,5 nie ma możliwości sprawdzenia
czy jest wymieniona bez zdjęcia kolektora ssącego, no chyba że ktoś ma
dobre oko, endoskop i zwinne ręce :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.12.2015, 20:35 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
3.2 nie jedzie a pali porównywalnie z 4.5. Jedynym problemem może być awaryjność magistrali. Co do przyswajalnośći LPG nie wypowiem się bo nie wiem.

Też nie brałbym bez pneumatyki - miałem taką S-kę i w odróżnieniu od kultury pracy V8-ki zawieszenie kulturą nie powalało ... :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.12.2015, 22:16 

Dołączył: 13.12.2015
Posty: 9
No niestety do 10€ to tylko do 2005r ewentualnie. Tak czy siak auto niemieckie bedzie, wiec moze ta zawiecha nie dostala w tylek tyle co polsce. Sporo jest ich bez pneumatyki wiec moze trafie bez.

A wiec na plus, mowicie ze 3.2 nie ma tego klopotu z ukladem chlodzenia, i raczej jest mniej awaryjny i lepiej trawi lpg.
Na minus ze pali podobnie do 4.5 i osiagami nie powala.

Ogolnie jezdzilem wczesniej x5 3.0lpg 231Km i prawde mowiac wystarczalo mi tej mocy. Wiadomo nie startowala jak rakieta, ale nie mam tu problemu wyprzedzania, miasto to ogolnie korek lub 30-50km/h, po za tym same autostrady i zwykle jade w granicach 160km/h.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.12.2015, 22:36 

Dołączył: 13.12.2015
Posty: 9
http://ww3.autoscout24.de/classified/28 ... rc=st%7Cas
Ogladalem tego. Ma zalozona lpg. Pod maska wyglada wwzystko jak nowe. Lpg jest swieze, nie ma chyba roku. Nie bity, ale ma pare wgnitek rysek i tp. Lampy tylne popekane tak smiesznie, takie delikatne male ryski. Ktos do d... pomalowal listwy w srodku na czarno jakims gumowym g...nem. Elektryka dziala wszystko, tylko potencjometr oswietlenia jakis dorobiony, nie ori. Radio dotykowe, navi, tel, co mi nie przeszkadza ze nie ori. Komp prosi sie o serwis ogolny, serwis hamulcow i benzyne. Wiecej nic nie mowi. Silnik byl rozgrzany juz bo ktos przedemna ogladal i jezdzil wiec nie wiem jak pracuje zimny. Cieply i na pb i lpg rowno i cicho bez zadnych odglosow. Rurka wchodzaca z przodu pod kolektor aluminiowa, nie wiem jak dalej.
Cos myslicie? Warty uwagi?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.12.2015, 10:38 

Dołączył: 13.12.2015
Posty: 9
pypke83 napisał(a):
http://ww3.autoscout24.de/classified/281641121?asrc=st%7Cas
Ogladalem tego. Ma zalozona lpg. Pod maska wyglada wwzystko jak nowe. Lpg jest swieze, nie ma chyba roku. Nie bity, ale ma pare wgnitek rysek i tp. Lampy tylne popekane tak smiesznie, takie delikatne male ryski. Ktos do d... pomalowal listwy w srodku na czarno jakims gumowym g...nem. Elektryka dziala wszystko, tylko potencjometr oswietlenia jakis dorobiony, nie ori. Radio dotykowe, navi, tel, co mi nie przeszkadza ze nie ori. Komp prosi sie o serwis ogolny, serwis hamulcow i benzyne. Wiecej nic nie mowi. Silnik byl rozgrzany juz bo ktos przedemna ogladal i jezdzil wiec nie wiem jak pracuje zimny. Cieply i na pb i lpg rowno i cicho bez zadnych odglosow. Rurka wchodzaca z przodu pod kolektor aluminiowa, nie wiem jak dalej.
Cos myslicie? Warty uwagi?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Aha, pali sie taki wykrzyknik zolty na zegarze predkosciomierza. Czy to taki blad typu "check engine" u porsche? Moze to byc zwyczajnie spowodowane intalacja lpg?
Jezdzi ktos na lpg? Wystapilo cos podobnego u kogos?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.12.2015, 20:49 

Dołączył: 20.07.2013
Posty: 29
Moze byc po prostu malo paliwa i rezerwa sie swieci :) to wtedy i wykrzyknik jest


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2015, 1:27 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
wykrzyknik też świeci jak się żarówka przepali, albo xenon zdechnie, kilka powodów być może.. zawsze przed wykrzyknikiem pisze o co mu chodzi..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2015, 21:18 

Dołączył: 13.12.2015
Posty: 9
Aha!!!
Check engine ikonka sie swieci na obrotomierzu, juz sobie wygooglalem. Czyli wykrzyknik sie swieci jak jakis blad sie pojawi. A tam akurat benzyny ani deka, no i te chamulce i serwis. To dlatego wykrzyknik pewnie. Czyli "check" sie nie pali, wiec z lpg powinno byc ok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2015, 1:33 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Wykrzyknik sie pojawia jak jest rezerwa. Jezeli wrzuca komunikat o hamulcach to sa dwie opcje albo koniec klocka albo ktos wymienil i nie raczyl zmienic czujnika zuzycia klockow (co moze swiadczyc poniekad o glupich oszczednosciach na aucie)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2016, 12:05 

Dołączył: 13.12.2015
Posty: 9
Obrazek
Tu jak widac choinka sie swieci, ale orientacyjnie o co chce spytac:
Czy temperatura powinna stac 90 czy moze troche wiecej jak tu? Czy taczej to swiadczy ze cos z chodzeniem nie tak?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2016, 12:36 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9165
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Wprawdzie nie miałem nigdy Cayenne ale stawiam, że jeśli temperatura stoi w jednym miejscu (jak na zdjęciu) to z chłodzeniem jest wszystko OK.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2016, 18:24 

Dołączył: 30.01.2014
Posty: 100
Od dwóch lat mam Cayenne S z "pneumatyką", wyprodukowane pod koniec 2005 roku. Jak na razie nigdy mnie nie zawiodło. Aktualny przebieg to 216 tyś km. Nie warto się bać tego modelu bo spooroo części jest wspólnych z VW/Audi. Wiadomo, że nie jest to 911 ale też daje radość z jazdy, szczególnie w zimie jak można wykorzystać reduktor i blokadę. Jeśli trafisz na zadbany egzemplarz (a jak wiadomo ta zasada sprawdza się bez względu na markę i model) to śmiało kupuj.
Pozdrawiam
Kuba


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2016, 21:01 

Dołączył: 15.07.2014
Posty: 105
Jak długo stoisz w korku bez klimy ( np. econ) to wskazówka wychodzi w prawo poza pion. Więc to co na zdjęciu jest OK. Ruszą wentylatory to minimalnie wraca. Bez problemu jest to do zaobserwowania. W czasie jazdy stoi pionowo. Z włączoną klimą (np. auto) wentylatory pracują i nawet w korku wskazówka jest pionowo. W pionie jest wyskalowana na 80 stopni a nie jak w wielu innych furach na 90. Wskaźnik ten nie działa liniowo i najprawdopodobniej przy realnej temperaturze 70-90 będzie w pionie. Dokładną temp. można sprawdzić po OBD.
Nawiasem mówiąc, niezła choinka :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2016, 23:36 

Dołączył: 13.12.2015
Posty: 9
Moj ogladany egzemplaz (podany w linku wczesniej) niestety, a moze i stety, juz sie sprzedal. Jednak ja sie nie zdecydowalem na kupno.
-pomalowane listwy drewniane w srodku jakims plastidipem zgaduje, czarnym, zamontowane radio, kable po wzmacniaczu w bagazniku, tlumik wyspawany - bardzo kiepska robota (wyciety ori i wstawione jakies sportowe + dospawane koncowki od wersji turbo)
To wszystko jak i kilka innych napraw drobnych utwierdza mnie w przekonaniu ze raczej jakis mlodziak turek tym autem sie wozil, dziwne przerobki i oszczednosci - to dobrze nie wrozy.
Szukam dalej ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.01.2016, 0:04 

Dołączył: 30.01.2014
Posty: 100
no cóż, "...nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło..." jak mawiał poeta. Znajdziesz dobry egzemplarz. Ja swój kupiłem przypadkowo i jestem zadowolony, choć korci mnie Turbo S :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum