Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 4.07.2020, 15:40 

Joined: 29.05.2016
Posts: 71
Orientuje się ktoś z Was czy da się połączyć elementy karoserii/ramy w warunkach poza fabryką, ale tak samo jak fabrycznie? Dla przykładu na zdjęciach "nity", którymi łączone są seryjnie aluminiowe elementy karoserii np w 981/991. Załóżmy, że chciałbym wymontować jakiś element i z powrotem go wstawić na swoje miejsce. Na pewno potrzebne były nowe te "nity", które widać na zdjęciach. Skąd to wziąć? W ASO za bardzo nie wiedzą jak to ugryźć. Potrzebuję kupić dokładnie takie same jak są seryjnie w Porsche używane.

No i najważniejsze czy orientuje się ktoś z Was jak fachowo się łączy za pomocą tych nitów elementy? Przeciętny zakład blacharski sobie z tym poradzi czy trzeba super wyszukanych narzędzi, aby to opanować?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 4.07.2020, 21:12 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4276
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Co chcesz kupić używane?

Nie żartuj, że w Porsche nie widzą co sprzedać. To musiałby być jakiś
bardzo dziwny/trudny przypadek.
Jak chcesz to mogę Ci pomóc z częściami. Z góry przepraszam za termin
odpowiedzi. Pisz na pw lub mail.
Standardowy zakład blacharski niestety moim zdaniem nie da rady, choć
wszystko zależy od tego co mamy na myśli pod pojęciem "standardowy".

Jeżeli dobrze kojarzę to elementy są dodatkowo jeszcze klejone ze sobą.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 5.07.2020, 11:22 

Joined: 6.10.2013
Posts: 681
Klej plus nity i klej przenosi większe obciążenia, nity dopełniają pozycjonowania elementów.
Potrzebny jest dobry zakład blacharski, dziwne, że ASO nie wie.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 5.07.2020, 22:06 

Joined: 29.05.2016
Posts: 71
Żadna odpowiedź nie jest precyzyjna.

Gdzie kupić te łączenia? W ASO powinni mieć? Najlepiej jakby się wypowiedział ktoś kto to już kiedyś przerabiał.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 5.07.2020, 22:41 

Joined: 2.12.2016
Posts: 160
Wszystko jest, zerknij tu part Numbers dla kleju i nitów
https://nemigaparts.com/cat_spares/pet/ ... 39/801100/


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 6.07.2020, 7:00 

Joined: 29.05.2016
Posts: 71
Keysi wrote:
Wszystko jest, zerknij tu part Numbers dla kleju i nitów
https://nemigaparts.com/cat_spares/pet/ ... 39/801100/


No tak, tych schematów się już na oglądałem i w każdym jednym zazwyczaj pokazane są standardowe nity, a nie te, które pokazałem na zdjęciach. Standardowych nitów w fabryce się nie używa tylko tych dziwnych kapselków z płaskim łbem i próbuję dojść do tego jak te kapselki opanować.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 6.07.2020, 8:38 

Joined: 2.12.2016
Posts: 160
Dawno temu na warsztatach szkolnych nitowaliśmy różne elementy. Nity miały łby płaskie lub grzybki. Trzeba to było zaklepać odpowiednim kowadełkiem. Myślę że na taśmie produkcyjnej roboty zaprasowują takie nity. Do napraw blacharskich producent przewiduje nity zrywane 6.5mm średnicy. Prostota i szybkość montażu, efekt końcowy i wytrzymałość podobna. No chyba że znajdziesz warsztat który zamontuje to według „starej szkoły„ zwykłymi nitami. Ściągnij sobie z sieci 981 Workshop Manual 2013 - 2016 Cayman & Boxster tam wszystko jest łopatologicznie opisane i rozrysowane


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 6.07.2020, 9:55 

Joined: 3.03.2018
Posts: 56
Jestem niemal pewny, że nie odtworzyła tego w warunkach domowych. Nie są to nity, tylko jest to tzw clinching process. Przez odpowiednią prasę elementy są łączone bez dodatkowych elementów. Szczegóły w google :)

Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum

911