Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 4.07.2020, 15:40 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 77
Orientuje się ktoś z Was czy da się połączyć elementy karoserii/ramy w warunkach poza fabryką, ale tak samo jak fabrycznie? Dla przykładu na zdjęciach "nity", którymi łączone są seryjnie aluminiowe elementy karoserii np w 981/991. Załóżmy, że chciałbym wymontować jakiś element i z powrotem go wstawić na swoje miejsce. Na pewno potrzebne były nowe te "nity", które widać na zdjęciach. Skąd to wziąć? W ASO za bardzo nie wiedzą jak to ugryźć. Potrzebuję kupić dokładnie takie same jak są seryjnie w Porsche używane.

No i najważniejsze czy orientuje się ktoś z Was jak fachowo się łączy za pomocą tych nitów elementy? Przeciętny zakład blacharski sobie z tym poradzi czy trzeba super wyszukanych narzędzi, aby to opanować?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.07.2020, 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Co chcesz kupić używane?

Nie żartuj, że w Porsche nie widzą co sprzedać. To musiałby być jakiś
bardzo dziwny/trudny przypadek.
Jak chcesz to mogę Ci pomóc z częściami. Z góry przepraszam za termin
odpowiedzi. Pisz na pw lub mail.
Standardowy zakład blacharski niestety moim zdaniem nie da rady, choć
wszystko zależy od tego co mamy na myśli pod pojęciem "standardowy".

Jeżeli dobrze kojarzę to elementy są dodatkowo jeszcze klejone ze sobą.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.07.2020, 11:22 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 801
Klej plus nity i klej przenosi większe obciążenia, nity dopełniają pozycjonowania elementów.
Potrzebny jest dobry zakład blacharski, dziwne, że ASO nie wie.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.07.2020, 22:06 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 77
Żadna odpowiedź nie jest precyzyjna.

Gdzie kupić te łączenia? W ASO powinni mieć? Najlepiej jakby się wypowiedział ktoś kto to już kiedyś przerabiał.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.07.2020, 22:41 

Dołączył: 2.12.2016
Posty: 176
Wszystko jest, zerknij tu part Numbers dla kleju i nitów
https://nemigaparts.com/cat_spares/pet/ ... 39/801100/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.07.2020, 7:00 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 77
Keysi napisał(a):
Wszystko jest, zerknij tu part Numbers dla kleju i nitów
https://nemigaparts.com/cat_spares/pet/ ... 39/801100/


No tak, tych schematów się już na oglądałem i w każdym jednym zazwyczaj pokazane są standardowe nity, a nie te, które pokazałem na zdjęciach. Standardowych nitów w fabryce się nie używa tylko tych dziwnych kapselków z płaskim łbem i próbuję dojść do tego jak te kapselki opanować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.07.2020, 8:38 

Dołączył: 2.12.2016
Posty: 176
Dawno temu na warsztatach szkolnych nitowaliśmy różne elementy. Nity miały łby płaskie lub grzybki. Trzeba to było zaklepać odpowiednim kowadełkiem. Myślę że na taśmie produkcyjnej roboty zaprasowują takie nity. Do napraw blacharskich producent przewiduje nity zrywane 6.5mm średnicy. Prostota i szybkość montażu, efekt końcowy i wytrzymałość podobna. No chyba że znajdziesz warsztat który zamontuje to według „starej szkoły„ zwykłymi nitami. Ściągnij sobie z sieci 981 Workshop Manual 2013 - 2016 Cayman & Boxster tam wszystko jest łopatologicznie opisane i rozrysowane


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.07.2020, 9:55 

Dołączył: 3.03.2018
Posty: 183
Jestem niemal pewny, że nie odtworzyła tego w warunkach domowych. Nie są to nity, tylko jest to tzw clinching process. Przez odpowiednią prasę elementy są łączone bez dodatkowych elementów. Szczegóły w google :)

Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum