Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
Offline
 Post subject: Lozysko IMS
PostPosted: 4.11.2019, 12:38 

Joined: 8.06.2018
Posts: 60
Czesc wszystkim. Przegrzebalem forum nt lozyska IMS ale nie udalo mi sie znalezc konkretnej odpowiedzi, ktora mnie nurtuje. Czy ktos z kolegow moglby mi podac dokladny namiar jakiego lozyska potrzebowalbym? W sensie numeru SKF albo wymiaru? Moj boxster to eSka, 2002 rok. Moc 252KM. Bede zobowiazany za namiary na lozysko jakie potrzebuje. Mam drobne zapocenie w znanym wszystkim rejonie, domyslam sie, ze moze to byc sam oring/uszczelniacz dekielka ale jesli juz bede to robil to chyba profilaktycznie zmienie tez IMS zeby miec swiety spokoj.

Dzieki z gory za pomoc.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Lozysko IMS
PostPosted: 4.11.2019, 13:08 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 12.03.2008
Posts: 9178
Location: Gdynia/Warszawa
Club number: 189
Qbak na pewno podpowie




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Lozysko IMS
PostPosted: 4.11.2019, 13:16 

Joined: 21.10.2012
Posts: 584
Gdzie masz to zapocenie? Bo jeżeli na silniku obok filtra powietrza czyli na wysokości napinacza IMS to wystarczy wymiana podkładki pod śrubą. Mam coś takiego i czekam do wymiany oleju.Wcześniej nie ma sensu, chyba że Ci olej cieknie.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Lozysko IMS
PostPosted: 4.11.2019, 21:53 

Joined: 19.05.2019
Posts: 5
Napisałem długą odpowiedz i...sesja wygasła.

Sądząc po roczniku Twoje łożysko wymiarowo to 6204 wg SKFa będzie to 6204-2RSH (prawdopodobnie C3, bo temperatura wysoka) czyli 6204-2RSHC3 SKF.

Niestety NIE POLECAM montażu zwykłych łożysk w tym miejscu. Smar i uszczelnienia łożysk w specyfikacji przemysłowej wystarczają do 120stopni.

Dostawca łożysk (NSK) na pierwszy montaż do IMS miał w specyfikacji 180stopni, ale te łożyska są produkowane WYŁĄCZNIE na specjalne zamówienia (i mimo to wiemy, że nie są wieczne). Nie daj sobie wmówić, że DU (oznaczenie japońskie odpowiednik RS) będzie miało lepszą specyfikację. Względem temperatur DDU=2RS=2RSH.

Temat rozgryzłem szukając IMSa do 996 2000. Jako www.prema.com.pl specjalizujemy się w aplikacjach przemysłowych, ale forumowiczom chętnie pomogę.

Dowiem się u producenta jak wygląda dostępność. Łożyska dwurzędowe do IMSów będziemy mieć w styczniu (już zamówione produkują się w Japonii).

Zawsze jest MOQ. Ciekawe ilu forumowiczów chciałoby właściwe łożysko dla siebie. Koszt części w porównaniu z demontażem jest pomijalny.

Możesz też dowiadywać się u Qbaka - ma on wypracowane rabaty;-)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Lozysko IMS
PostPosted: 4.11.2019, 23:30 
User avatar

Joined: 18.01.2012
Posts: 1548
Location: Warszawa Boxster S 986
Club number: 694
Będę się przyglądał tematowi, może kiedyś też wymienię przy jakiejś okazji moje łożysko :D




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Lozysko IMS
PostPosted: 6.11.2019, 13:13 

Joined: 8.06.2018
Posts: 60
xgregx Dziekuje za podpowiedzi. Poki co moj Box ma zimowa przerwe wiec IMS i inne rzeczy bede robil przy serwisie przed sezonem czyli w okolicach marca/kwietnia takze jesli mialbys dostepne lepsze lozysko to chetnie zakupie. Koszt lozyska przy ilosci pracy jakie wymaga IMS jest stosunkowo maly wiec lepiej dorwac najlepsze co mozna tam zamontowac. Nie wiem czy u mnie lozysko jest do wymiany bo samochod ma 33 tys przebiegu ale lepiej miec je w rece jak juz skrzynia bedzie zrzucona. Byc moze wystarczy samo uszczelnienie dekielka. Tak czy siak lubie serwisowac dobrze a nie na "odwal sie" wiec i lozysko zakladam jako temat do podjecia. Z tego tez powodu zalozylem temat zeby wiedziec co kompletowac pod ten serwis :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Lozysko IMS
PostPosted: 3.10.2021, 12:25 

Joined: 30.09.2021
Posts: 9
xgregx wrote:
Napisałem długą odpowiedz i...sesja wygasła.

Sądząc po roczniku Twoje łożysko wymiarowo to 6204 wg SKFa będzie to 6204-2RSH (prawdopodobnie C3, bo temperatura wysoka) czyli 6204-2RSHC3 SKF.

Niestety NIE POLECAM montażu zwykłych łożysk w tym miejscu. Smar i uszczelnienia łożysk w specyfikacji przemysłowej wystarczają do 120stopni.

Dostawca łożysk (NSK) na pierwszy montaż do IMS miał w specyfikacji 180stopni, ale te łożyska są produkowane WYŁĄCZNIE na specjalne zamówienia (i mimo to wiemy, że nie są wieczne). Nie daj sobie wmówić, że DU (oznaczenie japońskie odpowiednik RS) będzie miało lepszą specyfikację. Względem temperatur DDU=2RS=2RSH.

Temat rozgryzłem szukając IMSa do 996 2000. Jako http://www.prema.com.pl specjalizujemy się w aplikacjach przemysłowych, ale forumowiczom chętnie pomogę.

Dowiem się u producenta jak wygląda dostępność. Łożyska dwurzędowe do IMSów będziemy mieć w styczniu (już zamówione produkują się w Japonii).

Zawsze jest MOQ. Ciekawe ilu forumowiczów chciałoby właściwe łożysko dla siebie. Koszt części w porównaniu z demontażem jest pomijalny.

Możesz też dowiadywać się u Qbaka - ma on wypracowane rabaty;-)


Witam, bylbym zainteresowanym lozyskiem do 996.2 Dzieki!


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Lozysko IMS
PostPosted: 28.01.2023, 0:44 

Joined: 29.04.2020
Posts: 9
Czesc xgregx, czy masz jeszcze dostep do lozysk pod IMS? Mam silnik juz na stole, szkoda nie wymienic łozyska. Pacjent to 986 z 2000r
Pozdrawiam!!

xgregx wrote:
Napisałem długą odpowiedz i...sesja wygasła.

Sądząc po roczniku Twoje łożysko wymiarowo to 6204 wg SKFa będzie to 6204-2RSH (prawdopodobnie C3, bo temperatura wysoka) czyli 6204-2RSHC3 SKF.

Niestety NIE POLECAM montażu zwykłych łożysk w tym miejscu. Smar i uszczelnienia łożysk w specyfikacji przemysłowej wystarczają do 120stopni.

Dostawca łożysk (NSK) na pierwszy montaż do IMS miał w specyfikacji 180stopni, ale te łożyska są produkowane WYŁĄCZNIE na specjalne zamówienia (i mimo to wiemy, że nie są wieczne). Nie daj sobie wmówić, że DU (oznaczenie japońskie odpowiednik RS) będzie miało lepszą specyfikację. Względem temperatur DDU=2RS=2RSH.

Temat rozgryzłem szukając IMSa do 996 2000. Jako http://www.prema.com.pl specjalizujemy się w aplikacjach przemysłowych, ale forumowiczom chętnie pomogę.

Dowiem się u producenta jak wygląda dostępność. Łożyska dwurzędowe do IMSów będziemy mieć w styczniu (już zamówione produkują się w Japonii).

Zawsze jest MOQ. Ciekawe ilu forumowiczów chciałoby właściwe łożysko dla siebie. Koszt części w porównaniu z demontażem jest pomijalny.

Możesz też dowiadywać się u Qbaka - ma on wypracowane rabaty;-)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Lozysko IMS
PostPosted: 28.01.2023, 12:58 

Joined: 2.02.2010
Posts: 199
Location: Kraków
Club number: 769
kup Kyosho i po sprawie.




_________________

Image
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum