Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.05.2009, 19:50 

Dołączył: 19.03.2009
Posty: 213
Witam! Może ktoś zna problem?:
stwierdziłem luzy w piastach przednich kół mojego 928S4'97. Rok temu był luz w lewym kole - zlikwidowany. Od tego czasu przebieg ca 5-7 tys. km. Teraz luz w obu piastach. W manualu piszą o kontroli co 20 tys. Czy ten luz to norma, czy też coś nie tak z łożyskami?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.05.2009, 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 86
Lokalizacja: Piaseczno
Nr klubowicza: 321
Witaj SIMO,

mam podobny problem w 944 - troche inaczej zbudowany, ale przyczyna - na mój gust - ta sama tzn stawiałbym raczej na jakość naszych dróg (tarka, garby to masakra dla zawieszenia) chociac po kilku tys. to wyjatkowo szybko. Łożyska bym raczej wykluczył bo przeważnie wraz luzem pojawia sie wyraźnie słyszalny szum (wystarczy podnieśc auto i energicznie zakręcić kołem - jeśli coś nie tak z łożyskiem od razu to usłyszysz) Pytanie czy to faktycznie luzy piasty czy może jakas końcówka drążka, sworzeń wahacza. Najlepiej podlewarować, poruszać kołem na wszystkie strony dokładnie wypatrywać co się nienaturalnie rusza
pozdr i do zobaczenia
Tomas


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.05.2009, 14:21 

Dołączył: 19.03.2009
Posty: 213
na pewno luzy - sprawdzono na diagnostyce. W przypadku 928 jest dosyć specyficzny patent na blokowanie piasty i kasację luzu - jest obejma skręcana obwodowo (a nie nakrętka), a prawidłowość ustawienia kontroluje się swobodą ruchu podkładki. Dzięki za respond


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.05.2009, 15:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 86
Lokalizacja: Piaseczno
Nr klubowicza: 321
ciekawy patent, musze to kiedys obejrzeć w realu
pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.05.2009, 16:27 

Dołączył: 19.03.2009
Posty: 213
ja będę musiał. Na razie dla ciekawych 'virtual' w załącznikach:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.05.2009, 16:27 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 672
do Tomasa:
jak tak bardzo chcesz, to dam Ci popatrzeć :D
pa :wink:
btw masz zamiar otworzyć warsztat, czy co???


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.05.2009, 12:24 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1300
Moze sie myle ale nie widze zadnego patentu, w 44,24 jet identycznie. jezeli luzy powracaja po tak malym przebiegu to trzeba pomyslec o nowych lozyskach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.05.2009, 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 86
Lokalizacja: Piaseczno
Nr klubowicza: 321
Tona,
faktycznie nie mylisz się, bo wygląda podobnie :wink:

a ja sie spodziewalem po 928 zupelnie innych rozwiązań :) jak widać błędne rozumowanie :?
na usprawiedliwienie: 928 oglądałem jedenie z zewnątrz :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.05.2009, 12:54 

Dołączył: 19.03.2009
Posty: 213
napisałem 'patent', bo do tej pory spotykałem się z nakrętkami (nie miałem innych Porsche). To rozwiązanie bardzo mi się podoba, bo praktycznie uniemożliwia przypadkowe 'wygniecenie' łożyska stożkowego przez za duży ścisk poosiowy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum