Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: M3 vs GT3
PostNapisane: 21.09.2007, 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1963
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
http://www.youtube.com/watch?v=x9KeJSAEsHI




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2007, 9:37 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2773
hehh co wy ostatnio z tymi filmami po niemiecku... nie znam tego języka i mam do niego uraz po liceum :P poza tym niemiecki filmy kojarzą mi się z czym innym niż Porsche ;)
albo może niemiecki bo marka zobowiązuje ;) :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2007, 14:59 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
no nowe M3 kusi ....i to bardzo....miarą postępu jest fakt ,że już jako rywala ma nie zwykłą 911 jak dotychczas ale GT3 :idea:
Już 2 x odposzczałem zakup M3 ,ale teraz hmm......

A co do osiągów to mimo suer techniki jak się waży prawie 300 kg więcej jak 911 tka to się szans niema :)
To tak jakby na tor wypuścić M3 a konkurentowi do Gt3 ki włożyć 3 osoby do auta ,każda po 100 kg i wio..
Ogólnie też jak na tą technikę ( a naprawdę jak się poczyta to :shock: )
osiągi np. 16,7 od o do 200 km są przeciętne.Bo zwykła 911 996 ma 17, z groszami.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2007, 1:18 

Dołączył: 28.06.2007
Posty: 155
Przypomina mi się test porównanie M3 E46 z GT3 996 na torze w Hiszpanii, zdaje się. Wtedy wózki niemal równo szły, 911-ka troche lepiej, bo lżejsza.

Tu AMS podkreśla że BMW ma bardzo dobre rozłożenie masy, to wyróżnik BMW np. na tle sportowych Merców, Audi, Volvo i Lexusów. I perfekcyjnie zbalansowane zawieszenie (tak zrozumiałem). Mówią że jest bardziej komfortowe i praktyczne (co jest jakby oczywiste).

Tu (E92 M3 i GT3 997) mamy dwa super sportowe auta, w pełnym tego słowa znaczeniu!. Jak widzę nową GT3 i jeszcze białą to jestem w siódmym niebie. Zakochałem się w GT3 dawno temu (i stawiam ją wyżej niż Turbo, choć Turbo bardziej praktyczne, szczególnie w PL). To jest rasowy sportowiec, piękny wóz! Ale M3 (wszystkie generacje, nowa E92 i stare) są fenomenalne !

Zauważcie że oba - M3 i GT3 mają:
- tylny napęd !
- silniki bez turbo
- rasowe nadwozie (nawet jak na Porsche i BMW M)

Takich aut jest coraz mniej!

Nie wiem dlaczego, ale wśród BMW M, najbardziej podobają mi się zawsze M3, wcale nie droższe i mocniejsze M5 oraz M6, a M3. Bardzo lubie M5 i M6 to są super auta, ale osobiście kupiłbym M3.

Zauważcie że mimo że większe i cięższe M3 ma gorsze przyspieszenie, ale lepszą elastyczność ! (Tu V8 robi swoje).

Oba wózki to są wozy marzeń. Druga sprawa na korzyść BMW - M3 to prawie połowa ceny GT3!

Wolałbym Porsche 911 GT3 (tu na tym forum nie wypada mi czego innego napisać ;) ), ale M3 E92 jest zaje.... dobre i cholera, to jest okazja stulecia, za 66.000 Euro taki wóz !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2007, 1:23 

Dołączył: 28.06.2007
Posty: 155
Zobaczcie jak Veyron killuje to M3 E92, oczywiście to wóz kilkanaście razy droższy:

http://www.youtube.com/watch?v=VEL5ABdd ... ed&search=

To coś jak: Top Gear porównał Lamborghini Murcielago z Golfem GTI MK5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2007, 8:18 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4089
Igor napisał(a):
hehh co wy ostatnio z tymi filmami po niemiecku... nie znam tego języka i mam do niego uraz po liceum :P poza tym niemiecki filmy kojarzą mi się z czym innym niż Porsche ;)
albo może niemiecki bo marka zobowiązuje ;) :twisted:


przypomina mi się świetne zdanie Marka Twaina:
"Nawet Pan Bóg nie mówi po niemiecku" ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2007, 9:40 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Dokładny(profesjonalny ) opis BMW M3 był w czasopiśmie Auto Technika Motoryzacyjna- polecam.

Tylko mi się nasuwają takie refleksje;

otóż silnik BMW M3 e46 wytrzymywał ok. 150 000 km , to mało a dodatkowo trzeba pamiętać ,że dotychczas system wiloprzepustnicowy bywał dośc himeryczny, był najczęstszą przyczyną utraty mocy a sama jego regulacja jest bardzo trudna.
Dodatkowo wiadomo,że motory te z pierwszych lat produkcji dość często się zacierały.
Tym niemniej mimo wysokiego stopnia komplikacji taki silnik dawało się naprawić - łatwy dostęp itd ( R6)
Natomiast z tego co się orintuję V8 ek w BMW raczej się nieremontuje - chodzi o zwykłe seryjne silniki!A co tu mówić i tym silniku z M3 który ma hiper rozwiązania i prawdopodobną trwałość silnika z e46 - czyli 150 000 km?.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2007, 20:51 

Dołączył: 28.06.2007
Posty: 155
Fakt, silnik M3 E46, miał największą moc w swojej klasie (3 litrowych, 6-cylindrowych bez turbo).

Natomiast, nie słyszałem że by miał taką żywotność (150 000 km), troche nie chce mi się wierzyć. Pierwszy raz coś takiego słyszę.

BMW po to zrobiło V8 i zwiększyło pojemność, aby właśnie silnik nie był tak wyżyłowany.

Na mobile.de jest sporo aut które ma ponad 200 tys. km i nie piszą nic żeby silnik był np. do remontu czy wymiany ;)

http://www.mobile.de/SID4AbuAz15RfnrV6X ... 270966621&

http://www.mobile.de/SID4AbuAz15RfnrV6X ... 280338801&

http://www.mobile.de/SID4AbuAz15RfnrV6X ... 279609470&

http://www.mobile.de/SID4AbuAz15RfnrV6X ... 282866515&

http://www.mobile.de/SID4AbuAz15RfnrV6X ... 282866515&

http://www.mobile.de/SID4AbuAz15RfnrV6X ... 280338801&


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2007, 21:20 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2773
:shock: skracaj linki :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.10.2007, 10:07 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Popatrz na model e 46 z lat 2001/2002 np. w linkach pokazałeś same e-36
a ten rodzynek e 46 z przebiegiem 178 tys ma smg..
Silniki się zacierały w e 46 z powodu zbyt wąskich kanałów olejowych w bloku i niedostatecznego samarowania panewek.Chodziło głównie o siły odśrodkowe które powodowały przerwy w dostawie oleju. Dlatego nowe M3 ma nieco podobny układ smarowania jak przy suchej misce olejowej.

Pozatym ja piszę o przeciętnej 150 000 co niewyklucza ,że osiągniesz przebieg 300 000 przy wybitnie spokojnej jeżdzie.
Generalnie jednak niema cudów silnik który ma ponad 100 KM z litra ma krótką żywotność.
Miałem Hondę o podobnym wysileniu i niestety błękitny dymek pojawił się grubo poniżej 200 000 choć podobno była obliczana na 250 000 tys kim.

p.s. powinienem jescze mieć dla zainteresowanych nr. silników w których występowała wada. M3 e 46.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum