Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.04.2007, 20:22 

Dołączył: 30.04.2007
Posty: 10
Witam, jestem zainetresowany kupnem 944, przeglądam i czytam forum ale nie znalazłem nic konkretnego, bądź też przeoczyłem, ale mam prośbę jeżeli ktoś posiada coś na ten temat jakie były montowane silniki, ewentualne wady prosił bym o wklejenie linka z góry uprzejmie dziekuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.04.2007, 21:10 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
W 944 byly montowane silniki 2.5, 2.7, 2.5 16v w S, 3.0 w S2 no i 2.5 turbo.

Chodzi ci o wady modelu czy silnika?

BTW. moje jest na sprzedaz ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.04.2007, 21:50 

Dołączył: 30.04.2007
Posty: 10
Widziałem podobne białe stoi też na allegro, chodzi mi generelnie o wszystkie złe cechy tego auta i o szczegóły które musze zwracać przy zakupie typu czy coś jest montowane w odpowiednim czasie czy np w starszym modelu jest coś co było montowane puźniej, roczniki porsche 944 90-91 takie mnie interesuja i z tego co sie zoriętowałem to chyba tylko 3.0 ale jesli sie myle prosze mnie poprawić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.04.2007, 22:09 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
90-91 to S2 - silnik 3.0, ew S2 cabrio, albo turbo. Bylo tez turbo cabrio, ale to ciezko dostac ;)

Mysle ze kilka osob ktore duzo lepiej poznaly te samochody moze sie wypowiedziec. Napewno trzeba zwracac uwage na to co zwykle czyli to czy samochod byl bity, czy jest prosty, czy pod maska nie ma zadnej rzezby, patentow itp.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.05.2007, 8:58 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
Roczniki sprzed 85 roku różniły się zawieszeniem - stalowe (w nowszych alu)
Również w starszych wersjach mniej było dodatków (klmy, absy, nawet wspomaganie) i ogólnie mnie elementów (np ISV - regulator wolnych obrotów pod kolektorem, który lubi się zawieszać - a dostep masakra)

Podstawowy silnik 2.5 jeśli zadbany i nie kombinowany potafi przejechać baaardzo dużo.
Newralgiczne punkty to rozrząd (stosunkowo drogi), pompa wody którą też powinno się wymienić z rozrządem a mało kto to robi - przy okazji polecam wymienić termostat i włącznik wentylatorów, sprzęgło - jeśli oryginalne z gumą to trzeba się przygotować na rychłą wymianę - gdyż guma nie wytrzymuje wieku (podobnie jak stare opony).
Skrzynie biegów nie lubią zrywów(a'la 1/4 mili) - ale podobno po 88 roku wykonywano z lepszych materiałów.

Aluminiowe zawieszenie ma tą wadę, ze teoretycznie nie wymienia się gumek tylko całe wahacze w przypadku luzów, ale wiadomo Polak potrafi i da się to zrobić.

W zasadzie, jak silnik zdrowy, po wymianie rozrządu i sprzęgła to samochód praktycznie bezawaryjny.

Trzeba zwrócić uwagę na elementy które z wiekiem się zużywają - np węże od wody, czy przewody podciśnień.

W silnikach 16v czyli 2.5 S i 3.0, dodatkowo przy wymianie rozrządu powinno się zapobiegawczo wymienić ślizg łańcucha wałków rozrządu, w modelach 16 zaworowych gdyby coś się stało z silnikiem to koszty bez porównania są wyższe niż w 2,5 - do tych ostatnich jest więcej używek na rynku.

W S2 trzeba się liczyć z tym, że są lepsze i większe hamulce, przez co 2x droższe od tych w 2,5.



P.S. Przy wymianie sprzęgła warto wymienić uszczelnienie z tyłu silnika, ponieważ jest to "duża" robota i po prostu drugi raz wszystko rozbierać nie ma sensu (wyciągać wydech, skrzynię, wał itd)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.05.2007, 20:10 

Dołączył: 30.04.2007
Posty: 10
Dzieki za obszerne info napisałeś tyle że aż strach kupić, widze na forum dwie osoby chca sprzedać 944 auto podobno zniesławione lecz mi sie podoba, rok produkcji już określiłem na 90-91, ale nie zrobie błędu chyba jak se go kupie??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.05.2007, 21:10 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
moje też co jakiś czas jest do sprzedania, ale teraz znowu robię sobie przerwę i inwestuję w autko. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.05.2007, 22:03 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 65
Warto się wybrać z mechanikiem, który będzie ci naprawiał autko (adresy na forum), aby sprawdzić przed zakupem.
Moim zdaniem możesz rozszerzyć poszukiwania na roczniki 86-91 (przy takich starych autach rocznik ma mniejsze znaczenie niż jakość utrzymania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.05.2007, 22:37 

Dołączył: 30.04.2007
Posty: 10
Tak ale tam prawie sama warszawka jest z Gdyni czy Gdańska nikogo nie widziałem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.05.2007, 23:40 

Dołączył: 13.03.2007
Posty: 826
co do 944 ... zniesławione ? Może chodzi ci o jakieś dane modele... ogólnie auto jest troszkę "zepchnięte" przez Boxstery i 911 (w europie), ale np. w stanach (USA) i Kanadzie auto jest dość popularne.

ogólnie trzeba poświęcić troszkę czasu i spokoju na szukanie i nie podejmować "spontanicznych" decyzji, bo jak już kupisz, to pamiętaj, że to nie Fiat, czy inne auto i z odsprzedażą jest już trudniej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2007, 8:42 

Dołączył: 30.04.2007
Posty: 10
Cheh mam teraz VW golfa 3 zadbany deczka rdzy niema rok 92 benzyna 1.8 bez gazu i też nikt niechce :) szkoda, czekam i szukam przy okazji 944 bo na taki chce zmienić troche zamartwiło mnie to że skrzynia w starszych modelach z VW jest, dlatego szukam modelu z 90-91.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2007, 8:49 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
skrzynia jest podobna do tych z Audi 100 i ma znaczek VW/Audi ale jest inna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2007, 15:29 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1300
W rocznikach 90-91 skrzynia tez jest sygnowana VW-dopiero 968 ma skrzynie "wlasna" zaowiona u Getraga ale to juz inna bajka. Dobre 968 to jakies 50tys jezeli nie jestes wyjatkowym farciarzem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2007, 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1565
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
meewosh napisał(a):

P.S. Przy wymianie sprzęgła warto wymienić uszczelnienie z tyłu silnika, ponieważ jest to "duża" robota i po prostu drugi raz wszystko rozbierać nie ma sensu (wyciągać wydech, skrzynię, wał itd)


POTWIERDZAM!!!
Niestety jestem negatywnym przykładem. Po wymianie sprzęgła w S2 zaczęło troszkę cieknąć - właściwie to raczej "pocić się" :evil:

Podobnie przy wymianie rozrządu warto wymienić uszczelnienia z przodu silnika. Niestety 944 w ogóle lubią puszczać olej (kto nie miał absolutnie żadnego wycieku niech się wypowie). Amerykanie śmieją się, że głównym zadaniem płyty pod silnikiem (która w Polsce też jest rzadkością) jest głównie wyłapywanie spadających kropli oleju :twisted:

Miłosz właściwie napisał o wszystkim, co może sprawiać problemy. Ze swojej strony dodałbym jeszcze kłopoty z elektryką, której w niektórych modelach może być całkiem sporo (ale trzeba pamiętać że jest to auto w najlepszym wypadku 15-letnie!).

Ale prawda jest taka że regularnie serwisowane (najlepiej na oryginalnych częściach albo zamiennikach uznanych firm - a to niestety KOSZTUJE) 944 potrafi przejechać bez problemu 400 tys km. Jedynym poważnym problemem z którym nie potrafi sobie poradzić to druciarstwo polskich pseudo-mechaników - a ciężko spotkać w Polsce auto które nie miało do czynienia z "Panem Mietkiem" - vide posty peter'a i tkackiego...




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.05.2007, 16:40 

Dołączył: 30.04.2007
Posty: 10
2500 (?)(M44.01/3/5/6) 81.06->

2500 (?)(M44.02/4/7/8) 85.01->

2500 (?)(M44.05/9/10) 87.08->

2500S (?)(M44.40) 86.08->

2500T (?)(M44.50/1) 85.08->

2500T (?)(M44.52) 87.09->

2700 (?)(M44.11/2) 88.11->

3000 S2 (?)(M44.41) 88.12->

dzieki wielkie za obszerne wypowiedzi ale mam jeszcze jedna prośbe czy ktos mógł by mi wytłumaczyc te oznaczenia w nawiasach co sa przy silnikach oco w tym chodzi ??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.05.2007, 20:21 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 69
Ogólnie mówiąc są to wersje silników wystepujacych w 944 . Poczynając od góry "zwykłe "- 163 KM lub z katalizatorami ponad 150 KM ,S -czyli pierwsze 16 V - 2.5l 190 KM , potem masz dwa na turbinie - pierwsze 220 KM , drugie 250KM , jeszcze krótka seria 2.7l ( w sumie nie wiem po co :D ) i na koniec S2 -3.0l o mocy 211 KM. To tyle tak po krótce :idea:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum