Generalnie przyjmuje się , ze wały korbowe z 996/997/boxa są nienaprawialne.
Hartowanie w nich jest wykonane jedynie powierzchniowo, po obróceniu panewek struktura wału z reguły nie nadaje się do obróbki - materiał jest mocno popękany wgłąb. No chyba, ze wał jedynie leciutko zadrapany a nie fioletowy ale taka naprawa kosztuje kilka stów a nie tysięcy.
Słyszałem już kilka historii, że po naprawieniu wału pojeździł on kilka tyś km i booom - korba wyszła bokiem... Jeszcze gorzej niż przed naprawą bo w bloku dziura
Swoją drogą 4 tyś za naprawę wału - moim zdaniem cenowa masakra... Używany w bdb stanie mozna kupic za ok 5/6 tyś zł...
Nie odważył bym sie założyć wału korbowego po naprawie do takiego silnika no chyba, że firma naprawiająca daje gwarancję na piśmie, ze jak sie rozwali to naprawiają całość.