Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 6.12.2022, 13:09 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2024
pdmobil napisał(a):
pawelmontana napisał(a):
Jak mi kiedyś (też bez znanej mi ewidentnej przyczyny) zaczęły bić tarcze w 997, to zamiast wymieniać, "stoczyłem" je bez demontażu u jakiegoś dziadka w serwisie no name.
Efekt był bez zarzutu, zrobiłem jeszcze 50k km na tarczach i klockach, a koszty minimalne.
Wiem, że to brzmi dziś jak pójście do szeptuchy, ale jeżeli ASO się nie sprawdza to warto szukać rozwiązań gdzie indziej.

:lol: Paweł, ale Ty należysz do tego pokolenia, które wychowało się na rzetelnym rzemiośle ( cóż, ja tym bardziej :lol: ) dlatego robisz takie rzeczy, zamiast teoretyzować.
Bałem się o czymś takim napisać, bo wiadomo - tu jest najwyższa półka...
Nawiasem, zwróćcie uwagę jak mechanicy przy zmianie tarcz czy kół mażą elementy pastą miedziową. Żeby się nie zapiekły ! Miejscowa grubość takiej pasty powyżej 0.05-0.1 mm, czy to między piastą, a tarczą czy tarczą, a felgą może spowodować bicie ! A jak pasta pójdzie na niedokładnie oczyszczone piasty z nalotów rdzy, czy brudne felgi, szczególnie alu ? (pasta ładnie maskuje brudy, a wygląda tak profesjonalnie :wink:)


Ja na szczęście mam mechanika, który oczyszcza z uporem maniaka, wszystko wymierza i nie maże, a u mnie bicie pojawiało się dopiero po solidnym rozgrzaniu na autostradzie, nowe tarcze, nowe klocki i te piasty z g...litu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.12.2022, 16:07 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2024
Ponieważ edytować już nie mogę, mam na myśli że jak nie rozbierzesz nie pomierzysz, to się nie dowiesz, a takie toczenia, to spoko, ale raczej po gwarancji, a nie kiedy auto po prostu ma być tip top, sam będę kiedyś toczył nacinaną tarcze EBC USR, bo przejechałem na nich niecały 1000 km i szkoda je wyrzucać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.12.2022, 16:47 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 427
Nr klubowicza: 797
Każda nowa tarcza stalowa jest zresztą na pewnym etapie produkcyjnym toczona, więc to chyba nie jest coś niewybaczalnego w ten sposób zniwelować lekkie zwichrowanie powstałe w trakcie eksploatacji.

A sam smar miedziany, poza wszystkim co napisane nie jest odporny na wysokie temperatury. Poza tym z solą, aluminium i wodą (zima) może przysporzyć sporo zniszczeń.




_________________

991.1 GT3
958 3.0 diesel


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.12.2022, 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2245
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
A skąd ta informacja, że smar miedziowy jest nieodporny na wysokie temperatury?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.12.2022, 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2257
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
wg ulotek smar miedziowy powinien wytrzymać 1100-1200 celsjuszów ale podobno powyżej 350 traci właściwości smarne


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.12.2022, 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 427
Nr klubowicza: 797
https://sklep.semicon.com.pl/shop2/copp ... 1483,c1004

Chociażby ze specyfikacji powyżej. To 1100st.C to chwilowa możliwa maks temperatura, powyżej której całkowicie się wypali/przepali. Ale właśnie powyżej 200-300 traci swoje właściwości a wrzenie jest już przy 95st.C. Spoko do zastosowania w dostawczaku czy Starze… nie za bardzo w aucie sportowym




_________________

991.1 GT3
958 3.0 diesel


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.12.2022, 22:58 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3887
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Panowie ! Cofnijmy się do problemu zgłoszonego przez @ Mhel. Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że przejazd przez Warszawę wybitnie temu autu nie służy. Bo co się mogło stać ? Podane przyczyny raczej absurdalne ( kałuże, przegrzanie tarcz w korkach, może dziury w drogach ?) Więc co ? Mhel - napisz jak rozwiążesz problem.
Podałem dwie proste, hipotetyczne przyczyny bicia tarcz, opierając się na własnych doświadczeniach i obserwacjach, a tu zaraz zrobicie naukowe analizy fizykochemiczne :roll: Smar miedziowy nałożony w nadmiarze na brudne elementy to częsta rzeczywistość. Robią się strupy, spieki, gule ( jak zwał, tak zwał) a to zle. Duke - nie każdy ma to szczęście, że ma takiego dobrego mechanika, więc zwróciłem uwagę na praktykę.
Na co dzień szuka się oszczędności kupując tanie zamienniki ( tu doświadczenie mechanika jest bezcenne, ale klient ma prawo wyboru ), więc takie zdarzenia będą, choć ich przyczyną wg. mnie jest głównie brak zachowania procedur i fachowości obsułgi/użytkowania.
Co do materiałów - byłem kiedyś na szkoleniu ( :lol: wycieczce ) w zakładach Brembo. Wszystkim szczęki opadały na widok komputerami sterowanych linii produkcyjnych. Na koniec dowiedzieliśmy się, że Włosi znaczną część produkcji tarcz hamulcowych lokują w Hucie Częstochowa !
Na tych samych odlewach pracowali Mikoda czy Hart .... To jest "EU" !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.12.2022, 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2245
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
JayKay napisał(a):
https://sklep.semicon.com.pl/shop2/copper-paste-500gr-pasta-miedziana-i-montazowa-odporna-na-wysokie-temperatury-przeciwko-zapiekaniu,p1483,c1004

Chociażby ze specyfikacji powyżej. To 1100st.C to chwilowa możliwa maks temperatura, powyżej której całkowicie się wypali/przepali. Ale właśnie powyżej 200-300 traci swoje właściwości a wrzenie jest już przy 95st.C. Spoko do zastosowania w dostawczaku czy Starze… nie za bardzo w aucie sportowym
Jeżeli smar miedziany wytrzymuje chwilową temperaturę 1100 St C to moim zdaniem jak najbardziej nadaje się do wysokich temperatur :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.12.2022, 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 427
Nr klubowicza: 797
Gumis napisał(a):
JayKay napisał(a):
https://sklep.semicon.com.pl/shop2/copper-paste-500gr-pasta-miedziana-i-montazowa-odporna-na-wysokie-temperatury-przeciwko-zapiekaniu,p1483,c1004

Chociażby ze specyfikacji powyżej. To 1100st.C to chwilowa możliwa maks temperatura, powyżej której całkowicie się wypali/przepali. Ale właśnie powyżej 200-300 traci swoje właściwości a wrzenie jest już przy 95st.C. Spoko do zastosowania w dostawczaku czy Starze… nie za bardzo w aucie sportowym
Jeżeli smar miedziany wytrzymuje chwilową temperaturę 1100 St C to moim zdaniem jak najbardziej nadaje się do wysokich temperatur :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Szanuje Twoje zdanie choć się z nim nie zgadzam. Możesz też uważać, że nie spowoduje korozji aluminium w zetknięciu z solanką, ale nie jest to prawda. Każdy wyrabia sobie własne zdanie na podstawie informacji jakie tu zostają wypisane :)




_________________

991.1 GT3
958 3.0 diesel


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2022, 14:56 

Dołączył: 14.11.2022
Posty: 14
pdmobil napisał(a):
Panowie ! Cofnijmy się do problemu zgłoszonego przez @ Mhel. Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że przejazd przez Warszawę wybitnie temu autu nie służy. Bo co się mogło stać ? Podane przyczyny raczej absurdalne ( kałuże, przegrzanie tarcz w korkach, może dziury w drogach ?) Więc co ? Mhel - napisz jak rozwiążesz problem.
Podałem dwie proste, hipotetyczne przyczyny bicia tarcz, opierając się na własnych doświadczeniach i obserwacjach, a tu zaraz zrobicie naukowe analizy fizykochemiczne :roll: Smar miedziowy nałożony w nadmiarze na brudne elementy to częsta rzeczywistość. Robią się strupy, spieki, gule ( jak zwał, tak zwał) a to zle. Duke - nie każdy ma to szczęście, że ma takiego dobrego mechanika, więc zwróciłem uwagę na praktykę.
Na co dzień szuka się oszczędności kupując tanie zamienniki ( tu doświadczenie mechanika jest bezcenne, ale klient ma prawo wyboru ), więc takie zdarzenia będą, choć ich przyczyną wg. mnie jest głównie brak zachowania procedur i fachowości obsułgi/użytkowania.
Co do materiałów - byłem kiedyś na szkoleniu ( :lol: wycieczce ) w zakładach Brembo. Wszystkim szczęki opadały na widok komputerami sterowanych linii produkcyjnych. Na koniec dowiedzieliśmy się, że Włosi znaczną część produkcji tarcz hamulcowych lokują w Hucie Częstochowa !
Na tych samych odlewach pracowali Mikoda czy Hart .... To jest "EU" !


Złożyłem reklamację na serwis na infolinii Porsche. Moje oczekiwania to odpowiednia diagnostyka i naprawa. Niestety serwis w Łodzi dziś wypuszcza moje auto bez znalezienia usterki co według mnie jest niedopuszczalne. Może spróbuję jeszcze zostawić auto w Katowicach czekając na info z reklamacji. W ostateczności wstępnie umówiłem się w Auto-dusza w Mikołowie. Mam wrażenie, że jest to konkretny serwis. Niestety za diagnostykę i naprawę będę musiał zapłacić, i prawdopodobnie konieczna będzie sprawa w sądzie żeby te pieniądze od Porsche odzyskać. Jak tylko uda mi się ustalić przyczynę, to dam znać. Prawdopodobnie długo to potrwa…


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8.12.2022, 16:26 
Łódzkie ASO nie potrafiło swego czasu zamówić prawiłdowego filtra oleju do mojego auta i wymiana tegoż oleju trwała kilka dni, także o czym my tu mówimy ;)
Smutne że tak drogi serwis nie potrafi zdiagnozować tak podstawowej usterki - w końcu tu nie ma "nieskończonej" ilości czynników jak w silniku np...


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2022, 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.11.2020
Posty: 305
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 730
W temacie ASO w Łodzi to byłem świadkiem jak nie potrafili złożyć dachu w 996 cabrio i musieli prosić właściciela o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2022, 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 694
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Masakra, ciezko uwiezyc w to co piszecie o nowych Macanach i ASO… dobrze ze serwisuje swoje auto w Niemczech




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2022, 21:37 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 363
Wiadomo Porsche, wszystko na najwyższym poziomie łącznie z ilością absurdu :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2022, 22:37 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3887
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Mhel napisał(a):
...Złożyłem reklamację na serwis na infolinii Porsche. Moje oczekiwania to odpowiednia diagnostyka i naprawa. Niestety serwis w Łodzi dziś wypuszcza moje auto bez znalezienia usterki co według mnie jest niedopuszczalne. Może spróbuję jeszcze zostawić auto w Katowicach czekając na info z reklamacji. W ostateczności wstępnie umówiłem się w Auto-dusza w Mikołowie. Mam wrażenie, że jest to konkretny serwis. Niestety za diagnostykę i naprawę będę musiał zapłacić, i prawdopodobnie konieczna będzie sprawa w sądzie żeby te pieniądze od Porsche odzyskać. Jak tylko uda mi się ustalić przyczynę, to dam znać. Prawdopodobnie długo to potrwa…

Oj tak...to może potrwać, ale każda informacja, szczególnie techniczna będzie oczekiwana.
Powodzenia.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.12.2022, 7:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2245
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
JayKay napisał(a):
Gumis napisał(a):
JayKay napisał(a):
https://sklep.semicon.com.pl/shop2/copper-paste-500gr-pasta-miedziana-i-montazowa-odporna-na-wysokie-temperatury-przeciwko-zapiekaniu,p1483,c1004

Chociażby ze specyfikacji powyżej. To 1100st.C to chwilowa możliwa maks temperatura, powyżej której całkowicie się wypali/przepali. Ale właśnie powyżej 200-300 traci swoje właściwości a wrzenie jest już przy 95st.C. Spoko do zastosowania w dostawczaku czy Starze… nie za bardzo w aucie sportowym
Jeżeli smar miedziany wytrzymuje chwilową temperaturę 1100 St C to moim zdaniem jak najbardziej nadaje się do wysokich temperatur :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Szanuje Twoje zdanie choć się z nim nie zgadzam. Możesz też uważać, że nie spowoduje korozji aluminium w zetknięciu z solanką, ale nie jest to prawda. Każdy wyrabia sobie własne zdanie na podstawie informacji jakie tu zostają wypisane :)


Ja swoje zdanie wyrabiam z doświadczenia ;)
I też uważam, że nie nadaje się do smarowania aluminium.
Nie zgodzę się jednak z twoją opinią, że nadaje się tylko do smarowania kół w Starze :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2022, 23:37 

Dołączył: 14.11.2022
Posty: 14
Po złożeniu reklamacji na infolinii porsche coś się ruszyło. Serwis dostał maila z wytycznymi co powinni dodatkowo sprawdzić. Od czwartku brak nowych informacji wiec prawdopodobnie nadal próbują ustalić przyczynę. Czekamy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2023, 20:25 

Dołączył: 14.11.2022
Posty: 14
Po Prawie dwóch miesiącach w serwisie w Łodzi dostałem odpowiedź:
Auto zostało sprawdzone wg wytycznych z Porsche Polska i wszystko z autem jest OK.
Ponowna wymiana tarcz niweluje wstrząsy podczas hamowania :banghead: - ciekawe na ile kilometrów.
Raport z pomiarów wypisany odręcznie bez szczegółów, wyglądało jakbym odbierał fabie z serwisu w stodole. (Zdjęcie dołączę w kolejnym poście).
Przy odbiorze samochodu odebrałem „stare” tarcze i klocki.
Przetoczenie tarcz na aucie brzmi bardzo sensownie, ale Macan nie ma nawet roku i wolałbym znaleźć przyczynę a nie niwelować skutek.
Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł co mógłbym teraz z tym autem zrobić ?
Jakaś podpowiedz ?
Przyznam, że mam już tej sprawy dosyć.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2023, 21:14 

Dołączył: 25.10.2019
Posty: 79
Wstyd się przyznać, ale od nowości (2 lata) wymieniałem w MacanieS opony w ASO
PCW (640zł). Mają całą procedurę wymiany. Po zmianie opon i wyważeniu kół (też dynamicznym) serwis jeździ autem i sprawdza. Jeśli jest OK, myjnia z wysuszeniem (również w środku).
Czasu starcza na posiedzenie w 911 i na 3 kawy (dobre 2h). Ostatnio dali mi czymś pojeździć (Panamą4S). Cóż, chwila spokoju w sobotę w salonie, oderwanie się od pracy.. coś za coś.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2023, 21:26 

Dołączył: 14.11.2022
Posty: 14
Oceńcie sami. Tak wyglada protokół. Wymiana tarcz „chamulcowych” ……..


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum