Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Opony z N i bez
PostNapisane: 21.09.2015, 22:34 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1016
Orientujecie sie czy opony z oznaczeniem N sa wymagane czy jedynie zalecane? Chcialem kupic super sporty na ulice, ale zastanawiam sie czy z tego tytulu nie bede mial jakichs problemow z ubezpieczeniem gdybym, odpukac, musial go uzyc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2015, 22:39 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9165
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Z tego co wiem są zalecane. Jeśli będziesz mieć opony o właściwym rozmiarze, nośności i indeksie prędkości, ale bez N nikt nie ma prawa się doczepić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.09.2015, 20:07 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1016
To jeszcze zapytam, probowal ktos tych opon w polaczeniu z Porsche? W sieci pisza ze maja miekkie scianki i ze daja wrazenie gumowatosci. Tego chcialbym uniknac.

Teraz mam RE050A i opony sa sztywne i precyzyjne. Maja jednak taka wade, ze gdy odstawie do garazu auto z rozgrzanymi oponami to rano przez pierwsze kilka km kierownica mi bije. Jak sie rozjezdza to problem znika. Jest to troche upierdliwe bo autem jezdze do pracy. Myslalem o przesiadce na PSS lub PS2. Czy ktos ma/mial zarowno RE050A i Michelin i napisze mi jak wypada ich porownanie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.09.2015, 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1630
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Te z "N" mają wzmocnione ścianki i lepiej znoszą boczne przeciążenia, do których Porschaki są przecież stworzone.
Jeśli natomiast Twoje dotychczasowe opony odkształcają się już po jednej nocy, to znaczy, że są kiepskie. Ja ostatnio używam Boxstera raz, dwa razy w tygodniu i nie mam w ogóle tego problemu (Boxster stoi na Michelin w zalecanym rozmiarze i z indksem N).

PS. Inna moja bryka "hodowlana" (używana jeszcze rzadziej niż Boxster), potrzebuje dosłownie kilkudziesięciu metrów, żeby opony się ładnie zaokrągliły i przestały kłapać (ostatnio jeździłem tym drugim samochodem chyba ze dwa miesiące temu).

Zmień opony - najlepiej na te wzmacniane N.




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.09.2015, 21:13 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1016
rafie napisał(a):

Zmień opony - najlepiej na te wzmacniane N.


To co mam to wlasnie jest z N. Jeden z trzech modeli (poza Conti i PS2) dopuszczonych do 987 wg strony Porsche. Opony swiezutkie, felgi nowe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.09.2015, 21:16 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Nie jestem specem od opon ale wierzyć mi się nie chce, że te z 'N' są jakoś dodatkowo wzmacniane. Po prostu są przebadane przez Porsche i tyle.
Takie badanie (nie tylko opon) jest bardzo drogie i czasochłonne więc niewielu producentów i niewiele typów opon do takich badań się zgłasza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.09.2015, 21:22 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1016
Kiedys w sieci znalazklem zdjecie PS2 z i bez N (ten sam rozmiar). Roznily sie jednym rowkiem wokol opony. Wiec cos tam jest inaczej.

Natomiast teraz mam N tyle ze Bridgestone i chcialbym ustalic czy taki flatspotting to uroda tych opon czy z moim autem cos nie tak i zbyt mocno przenosi niewielkie odksztalcenia na kierownice. Kiedys mialem te opony w BMW (inny rozmiar bez N) i nie mialem takich sensacji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.09.2015, 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1969
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
nie wiem jak jest dokladnie z N. Wiem jedynie ze jak nie masz N to Porsche moze zabrac gwarancje a ubezpieczalnia moze czepiac sie przy wyplacie odszkodowania.

Co do wlasciwosci to mialem pirelli p O rosso z N. jest to opona o twardszych bokach niz ps2N. Twardsza i mniej komfortowa. Fajna na deszcz.

Teraz mam pss i sa nadmiar komfortowe na codzien. Mercedes:) jeszcze bardziej miekkie boki niz ps2.Super na deszczu. Podwija tyl na mocnym wyjsciu. Fajna na codzien natomiast nie nadaje sie do sportu zupelnie. Auto cale plywa.
Dzis bylem na timeattaku i pod koniec niestety musialem przyjac przegrana na 2 minutowej probie o sekunde do pierwszego na semislicku.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.09.2015, 13:29 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
N po prostu oznacza, ze Porsche opone testowalo i rekomenduje do uzytku w autach Porsche.
http://www.porsche.com/usa/accessoriesa ... eapproval/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.09.2015, 16:26 

Dołączył: 3.11.2013
Posty: 166
Miałem ostatnio wymieniane na gwarancji amortyzatory w Panamerze. W czasie oczekiwania na części PCW poprosiło o przesłanie zdjęć wszystkich kół. Podobno na polecenie centrali z Niemiec. Moim zdaniem sprawdzali czy są oryginalne felgi i homologowane opony. Jak znam życie przy oponach bez N0 odmówili by wymiany...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.09.2015, 16:38 

Dołączył: 7.07.2015
Posty: 67
Jerzy napisał(a):
Nie jestem specem od opon ale wierzyć mi się nie chce, że te z 'N' są jakoś dodatkowo wzmacniane. Po prostu są przebadane przez Porsche i tyle.
Takie badanie (nie tylko opon) jest bardzo drogie i czasochłonne więc niewielu producentów i niewiele typów opon do takich badań się zgłasza.



Opony Porsche z N a bez N to zupełnie inne opony, inne mieszanki, czasem nawet konstrukcja zmodyfikowana itd.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.09.2015, 19:52 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1016
Felgi ktore mam maja atesty TUV i ATE pod to auto wiec ubezpieczenie nie ma sie czego czepiac.

Wracajac do opon to jaki jest konsensus? PS2?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.10.2015, 3:59 

Dołączył: 16.10.2014
Posty: 64
Witam,

Odnośnie opon Bridgestone zgodzę się, że nie jest to rewelacja. Miałem do czynienia z Bridgestone RE040 oraz RE050, co prawda w BMW i na dodatek RFT.

Obecnie mam Bridgestone S001 w nowym Audi S6 i też nie do końca jestem z nich zadowolony, opony bardzo hałaśliwe i pod względem trakcji też odstają od konkurencji.

Porównójąc Bridgestone S001 i RE050 do Pirelli PZero nawet RFT, Pirelli jest mniej hałaśliwa i w moim subiektywnym odczuciu PZero zapewnia lepszą trakcję zarówno na mokrej i suchej nawierzchni. W BMW po zmianie właśnie z RE050 RFT na PZero RFT różnica była duża, pomimo, że obie opony to RFT zarówno trakcja jak i komfort na + dla PZero.

PZero (N0) mam w Cayenne GTS, tutaj moje subiektywne zdanie jest jak najbardziej pozytywne.

Jeździłem też na Good Year Eagle Asimetric 2 oraz Continental SportContact 5P dla mnie wszystkie są lepsze od Bridgestone. Jeszcze raz podkreslam, że to subiektywne odczucia, ale czasem znajdują też poparcie w niezależnych testach opon.

Na temat zmian w konstrukcji opony z N czy bez N nie mam wiedzy ale traktuje to raczej jako wykonanie testów i aprobaty producenta samochodu dla danej opony niż zmiany w konstrukcji opony. Na przykładzie Pirelli PZero i Bridgestone RE050 nie zauważyłem zmian w wyglądzie opony, parametry techniczne jak indeks nośności i prędkości są takie same jak odpowiednikach bez homologacji prudcenta samochodu.

Jestem na etapie wyboru zimówek do S6 więc zadam pytanie odnośnie homologacji N czy też A0/R01 sprzedawcy. Oczywiście uzyskaną odpowiedź dołączę do tematu.

Pozdrawiam,
Kamil

Cayenne GTS 2008r
Audi S6 Avant 2015


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.10.2015, 8:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2245
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
jczar napisał(a):
N po prostu oznacza, ze Porsche opone testowalo i rekomenduje do uzytku w autach Porsche.
http://www.porsche.com/usa/accessoriesa ... eapproval/

Z "N" i innymi homologacjami jest dokładnie tak jak pisze jczar.
Typowy zabieg, żeby wyrwać trochę kasy.
Porsche wymaga opon z "N" jeżeli chcę się przedłużyć gwarancję itp.
Co do "niezależnych testów" to nie ma czegoś takiego ;).
Przykładem może być afera z przed kilku lat z testami, które przeprowadzał ADAC.




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.10.2015, 10:32 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9165
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Są niezależne testy, np. Motor, w którym chwilę pracowałem, robi z reguły testy samodzielnie. Tyle że z reguły są to rozmiary mało przydatne do Porsche :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.10.2015, 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2245
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Witek Motor jak i wielu innych robi takie testy, ale ich wyniki często pokrywają się z firmami, które reklamują się w tych pismach ;)




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.10.2015, 10:49 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9165
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Gumis napisał(a):
Witek Motor jak i wielu innych robi takie testy, ale ich wyniki często pokrywają się z firmami, które reklamują się w tych pismach ;)


Nie wiem jak jest w innych, wiem jak jest w Motorze. Chyba żaden producent opon nigdy się tam nie reklamował, choć mogę się mylić. I z reguły opony do testu były po prostu kupowane, więc opcja ze specjalnym przygotowaniem odpada.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.10.2015, 14:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2245
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
wit007 napisał(a):
Gumis napisał(a):
Witek Motor jak i wielu innych robi takie testy, ale ich wyniki często pokrywają się z firmami, które reklamują się w tych pismach ;)


Nie wiem jak jest w innych, wiem jak jest w Motorze. Chyba żaden producent opon nigdy się tam nie reklamował, choć mogę się mylić. I z reguły opony do testu były po prostu kupowane, więc opcja ze specjalnym przygotowaniem odpada.


Skoro tak to zwracam honor :notworthy:
Na pewno nie polecam tego typu testów z "Auto Światu" ;)




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.10.2015, 1:33 

Dołączył: 16.10.2014
Posty: 64
Witam,

Poniżej informacja jaką otrzymałem od jednego z największych dystrybutorów opon:

Dzień dobry

Generalnie każdy z producentów uznaje oponę z homologacją jako inną oponę niż tę bez homologacji. Jest ona konstruowana we współpracy z inżynierami danego koncernu motoryzacyjnego.

Nie powinno mieszać się opon z homologacją i bez na jednej osi pojazdu.
Sytuacja wygląda różnie odnośnie budowy bieżnika: czasami gołym okiem trudno stwierdzić różnice (ale mogą one wówczas dotyczyć budowy wewnętrznej opony lub składu jej mieszanki), czasami kształt bieżnika zasadniczo się różni.

Opony z homologacją do Porsche dedykowane są tylko do Porsche i nie powinno się ich używać w innych autach. Opony do Porsche powinny mieć homologację do tego auta (montaż opon bez homologacji powodował u niektórych klientów problemy z prowadzeniem, trakcją itd.).

Inne homologacje jak np. M0 do Mercedesa mogą być stosowane w innych autach (sam w moim samochodzie jeździłem na Bridgestone`ach z homologacją M0 do Mercedesa i wszystko było w porządku).

Podsumowując opony z homologacją i bez mogą różnić się nieznacznie a mogą różnić się bardzo zasadniczo (budowa wewnętrzna: np. Audi może sobie zażyczyć oponę o większej ilości opasań, o mocniejszym boku opony itd. itd - na zewnątrz tego nie widać). "


Nie pytałem o zgodę na dalsze rozpowszechnianie powyższego tekstu dlatego też nie podaję nazwy firmy oraz danych autora.

Pozdrawiam,
Kamil


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.10.2015, 8:47 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2245
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Wszystko to może być prawda tylko mam małe ale.
W takim razie mam prośbę o pytanie do eksperta skoro homologacja jest taka ważna jak to się dzieje, że opony z homologacją, są dostępne tylko na początku ich produkcji i później przez okres ok 10 lat a po tym czasie homologacja gdzieś znika i są dostępne tylko opony bez homologacji.




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum