Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.10.2015, 21:21 

Dołączył: 10.02.2015
Posty: 6
Witam,

bardzo proszę o poradę, od kilku dni pojawiło się stukanie w silniku, zwiększa się przy dodawaniu gazu. Pojechałem w trasę, wszystko było ok, ale gdy wracałem pojawiła się kontrolką check engine oraz PCM fault i auto zaczęło się trząść, wibracje z silnika przy dodawaniu gazu.
Auto ma 172.000 km przebiegu, mam trochę już czarne wizje. Silnik 3.6 V6 300KM.
Proszę o poradę zanim pojadę do serwisu i każą mi wymienić silnik...:(

Z góry dziekuje
Marek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.10.2015, 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5081
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Podjedź do serwisu (obojętnie jakiego) jak najszybciej i zobaczcie
co to za błąd. Oczywiście dobrze żeby serwis ten miał komputer
obsługujący Porsche. Może to tylko któryś napinacz, może jakiś
zaworek. Pompa wtryskowa lub sam wtrysk i sama naprawa nie będzie
trudna ani specjalnie rujnująca portfel :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.10.2015, 10:24 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Stuki w silniku to na 99% oznacza remont silnika i na to bym się przygotował. Jeśli wyjdzie coś prostszego to tylko będziesz się cieszył. V6 w panamerze nie jest udanym motorem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.10.2015, 11:24 

Dołączył: 10.02.2015
Posty: 6
Przygotowuje się na remont... jak często trzeba zmieniać rozrząd w tym silniku?

jutro pojadę sprawdzić to dam znać. dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.10.2015, 10:35 

Dołączył: 30.11.2012
Posty: 30
michal928 napisał(a):
Stuki w silniku to na 99% oznacza remont silnika i na to bym się przygotował. Jeśli wyjdzie coś prostszego to tylko będziesz się cieszył. V6 w panamerze nie jest udanym motorem.

Michał 928, wiem że znasz się na prosiakach jak mało kto ale proszę o jakieś konkrety odnośnie stwierdzenia że V6 w panamerze nie jest udanym motorem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.10.2015, 20:36 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 625
maras napisał(a):
michal928 napisał(a):
Stuki w silniku to na 99% oznacza remont silnika i na to bym się przygotował. Jeśli wyjdzie coś prostszego to tylko będziesz się cieszył. V6 w panamerze nie jest udanym motorem.

Michał 928, wiem że znasz się na prosiakach jak mało kto ale proszę o jakieś konkrety odnośnie stwierdzenia że V6 w panamerze nie jest udanym motorem.

Odp: Ta sama konstrukcja co V8 tylko bez 2 cylindrów +
płaski jak naleśnik motor nie to co w 9PA1 = problemy.
Co chcesz wiedzieć więcej :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2015, 12:06 

Dołączył: 30.11.2012
Posty: 30
szwagierek napisał(a):
maras napisał(a):
michal928 napisał(a):
Stuki w silniku to na 99% oznacza remont silnika i na to bym się przygotował. Jeśli wyjdzie coś prostszego to tylko będziesz się cieszył. V6 w panamerze nie jest udanym motorem.

Michał 928, wiem że znasz się na prosiakach jak mało kto ale proszę o jakieś konkrety odnośnie stwierdzenia że V6 w panamerze nie jest udanym motorem.

Odp: Ta sama konstrukcja co V8 tylko bez 2 cylindrów +
płaski jak naleśnik motor nie to co w 9PA1 = problemy.
Co chcesz wiedzieć więcej :?:
. To akurat wie każdy, chodziło mi o konkretne przypadki awarii tego ponoć "nieudanego"motoru :idea:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2015, 9:59 

Dołączył: 10.02.2015
Posty: 6
byłem w serwisie, stukał rozrząd, zostały wymienione dwa koła, łańcuch w dobrym stanie. Podobno w V6 ścinają się śruby aluminiowe.

jest teraz znacznie ciszej, nie stuka, ale pojawia się błąd od czasu do czasu, "check engine" "psm fault" i auto zaczyna bardzo nierówno chodzić, przy dodawaniu gazu wpada w wibracje. Świece też wymieniłem. W serwisie powiedzieli, że to kolektor ssący, a dokładnie klapki, które się poluzowały.

Generalnie serwis chwalił ten silnik, że nie ma z nim, aż tyle problemów co z innymi, np. 4.8, który się zaciera. Może to jakieś pocieszenie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum