Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 14.01.2021, 18:29 

Joined: 14.01.2021
Posts: 11
Witam,

Jestem tu nowy i to pierwszy post (oprócz powitalnego) - mam nadzieje ze wszystko bedzie ok.

Jestem posiadaczem Panamery z 2011 roku z silnikiem 3.6 i moj problem polega na wyskakującym po nocy lub dłuższym postoju błędzie PSM - nie mam wtedy kontroli trakcji ani nie dzialaja napędy. Przewaznie po przejechaniu kilku km (czesto dopiero powyżej 100km oraz 2-4 zgaszeniach i zapaleniach silnika wssystko wraca do normy. Oczywiście nie dzialaja tryby sportowe. Z racji, ze jest zima to mega uciążliwe - wydaje mi sie ze jak
Bylo lato wiosnę mniej wilgotno szybciej to zaczynało działać.. Dodatkowo jak jeżdżę na błędzie to przy którym zapaleniu pojawia sie tez check. Jak odpalam i gaszę juz bez błędów PSM to check gaśnie i wraca na drugi dzien.

W załączniku odczyt błędów. Po wykasowaniu wszystko jest ok az do rana.
W poniedziałek mam wizytę u mechanika - naprawde dobry fachowiec ale to nie jego specjalizacja - nie mial z tym do czynienia wcsesniej stad szukam
Jakiejs pomocy. Zaczynamy od sprawdzenia styków , wiązek elektrycznych itp

Nie wiem czy to ka znaczenie ale gdy nie ma błędów z PSM to nie działa mi mimo wsystsko start/stop

Kody i opisy błędów

C120A1 - control unit fault, center - differential lock
002085 - sport mode, center - differential lock, faulty
00208A - sport mode, faulty
C12019 - communication with air conditioner regulator


Z gory dziekuje za pomoc :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 14.01.2021, 20:17 

Joined: 18.03.2015
Posts: 325
Miałem tak gdy akumulator był już słaby ( Cayenne), po wymianie wszystko ok


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 15.01.2021, 1:41 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4481
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Jak już wymienisz ten akumulator, bo pewnie tak się skończy na jakimś
etapie poszukiwania usterki (ja też bym to zaproponował po błędach
i Twoim opisie) to pamiętaj, że trzeba taką wymianę "odhaczyć" komputerem
serwisowym.

_________________
924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 15.01.2021, 5:50 

Joined: 14.01.2021
Posts: 11
Zakladajac, ze jest srednio ciepło i auto potrafi stać 7 dni i odpala bez problemu - to akumulator moze byc zbyt słaby? Czytałem o takiej opcji z wymiana aku ... warto próbować od razu?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 16.01.2021, 11:58 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4481
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Jeszcze można sprawdzić czy był zakodowany poprzedni akumulator po
wymianie. Chyba że jest jeszcze pierwszy z fabryki, ale to raczej mało
prawdopodobne.

Czy ten błąd da się usuną na jakiś czas?
C120A1 - control unit fault, center - differential lock
Czy wraca zaraz po ponownym włączeniu zapłonu lub odpaleniu auta?

_________________
924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 16.01.2021, 14:03 

Joined: 14.01.2021
Posts: 11
Błąd da sie usunąć - wraca po dłuższym postoju - wraz z cała reszta.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.01.2021, 13:23 

Joined: 14.01.2021
Posts: 11
Akumulator moze byc jeszcze od nowości - jest oryginalny i wyglada jakby nic tam nie bylo ruszane. Miernik pokazał 40% żywotności. Pokazał sie tez błąd koleracji walk rozrządu - moze
To świadczyć o rozciągniętym łańcuchu? Przebieg 150tkm


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.01.2021, 23:23 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4481
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Może.
Pytanie ile stopni odchylenia pokazują poszczególne strony, do ta lepszy
obraz sytuacji.
Z akumulatorem - po naładowaniu 40%? Jeżeli tak, to raczej masz winowajcę.
A prąd rozruchowy został zmierzony? Spadek napięcia podczas pracy rozrusznika
oraz napięcie ładowania jak już auto odpali?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 28.01.2021, 15:18 

Joined: 14.01.2021
Posts: 11
Akumulator wyglada na fabryczny - rano przy odpalaniu napięcie (na komputerze w aucie) potrafi startować od 11.9v. Czyli wymieniać aku? Ost po trasie 350 km (Aku musiał sie naładować) rano bylo to samo. Ale zaznaczam ze znowu auto stało tydzien i odpaliło (z minimalnym przeciągnięciem). Przy niedziałającym start/stopie to ma
Sens ale czy PSM tez moze wywalać?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 28.01.2021, 22:10 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4481
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Z tych błędów będzie błąd PSM, czyli będzie nieaktywne. Może też
wymagać kalibracji czujnika kąta skrętu - który być może po przejechaniu
tych 100km się sam kalibruje. Dzieje się tak na pewno przy krótkim
odpięciu akumulatora - wystarczy czasem 100-200 metrów. Być może przy
spadku napięcia potrzebna jest kalibracja, ale po kilkudziesięciu
kilometrach mimo wszystko sam się kalibruje - nigdy tak nie sprawdzałem.

Odpowiadając na pytanie - może być nieaktywny start/stop ale też może
być błąd z PSM jeżeli akumulator jest słaby i jest za niskie napięcie
na sterownikach. Jak już złapie taki błąd który przykładowo opisałem
powyżej to nie wystarczy, że na odpalonym aucie napięcie już wzrośnie.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 28.01.2021, 23:45 

Joined: 14.01.2021
Posts: 11
Kat skrętu - zawsze jakis pomysł... czasami wyskakuje mi błąd doświetlania zakrętu - ale nie ma to znaczenia czy działa psm czy nie... tez moze
Miec cos wspólnego? :) poczytałem o tym kacie skrętu/taśmie i tez ludzie mieli takie problemu jak u mnie. co radzisz? Wymianę akumulatora na początek czy probe z taśma/kalibracja ? Orientujesz sie czy ktos w kujawski pomorskim moze to ogarnąć ?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 29.01.2021, 1:10 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4481
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Czujnika kąta skrętu nie trzeba wymieniać jeżeli da się zrobić poprawnie
kalibrację. Chodzi mi o to, że po problemach z zasilaniem bardzo często
czujnik ten wymaga ponownej kalibracji, co jakby potwierdza potrzebę
wymiany akumulatora. Ale to tylko porada przez forum, najlepiej jakbyś
udał się do serwisu specjalizującego się w Porsche lub chociaż mającego
doświadczenie z takimi autami. Dodatkowo tak jak pisałem wcześniej - nowy
akumulator trzeba wpisać do auta.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 29.01.2021, 1:15 

Joined: 14.01.2021
Posts: 11
Jasna sprawa - bardzo trafne te podpowiedzi dziekuje Ci bardzo 👊. Oprócz autoryzowanego serwisu orientujesz sie czy ktos jest w stanie to zrobic? :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.01.2021, 12:13 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4481
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Raczej wszystkie nieautoryzowane mają odpowiedni sprzęt. Wszystko
zależy skąd jesteś i gdzie będziesz miał najbliżej.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 31.01.2021, 21:47 

Joined: 14.01.2021
Posts: 11
Kujawsko pomorskie - Torun :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 31.01.2021, 22:06 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4481
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Jak bywasz w Warszawie i okolicach to bez problemu i bez umawiania się
powinno się udać zakodować. Przed włożeniem akumulatora zrób kilka zdjęć
od góry. Numer katalogowy i numer seryjny, marka oraz pojemność. To wszystko
będzie potrzebne przy wpisywaniu nowego do sterownika.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 31.01.2021, 23:03 

Joined: 14.01.2021
Posts: 11
Ok - podzwonie popytam ... dzieki bardzo jeszcze raz - jak bede po tych dwoch rzeczach to dam znac 👊👊👊 🥃🥃🥃


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 14.02.2021, 12:22 

Joined: 14.01.2021
Posts: 11
Witam ponownie. Wymieniłem akumulator skalibrowanym czujnik skrętu... nie pomogło :( sytuacja ta sama po jakims czasie dopiero zaczyna działać. Czujnik do wymiany czy jeszcze jakis pomysł?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 14.02.2021, 13:11 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4481
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
W takim razie trzeba już podjechać do serwisu który będzie dalej
sprawdzał poszczególne elementy.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum