Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 680 posts ]  Go to page Previous  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 34  Next
Author Message
Offline
PostPosted: 16.01.2022, 20:17 

Joined: 27.02.2011
Posts: 358
fajnie jak by ten wątek przyniósł coś dobrego, a nie wieczne wpisy po 1000 słów z których jedzie tylko jad i wyśmiewanie wielkich porsche speców którzy zajmują się jedynie sprzedażą i biznesem perełek, ideałów itd. smiechu to warte. Chętnie dołoże się do tego muzeum, byłem tam ostatnio i naprawdę muzeum wymaga remontu...chociaż tak z mojego punktu widzenia to bardziej do remontu nadaje sie tam 70% aut bo z daleka są to eksponaty muzealne ale z bliska to autom w większości bardzo dużo brakuje..także najpierw na muzeum a pozniej na auta.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 16.01.2022, 22:27 

Joined: 20.10.2014
Posts: 232
jackdent wrote:
zibi911 wrote:
tu mu ktos dal szanse zeby sie wypowiedziec ale tez nic ciekawego nie powiedzial:
https://www.youtube.com/watch?v=q6GbrMfgpDQ
1:15:15
ogolnie caly ten live od poczatku ludzie zadawali pytania odnosnie PP,ale chyba ciezko bylo przeczytac PM....


Ciekawe propozycje padają :
Patryk myślę , że gdyby ktoś zapoczątkował zrzutkę na pomoc dla muzeum , to by wypaliło .
Nie koniecznie od razu 2 miliony by wpadły , ale na wybudowanie nowej hali by wystarczyło. Tak dużo nas widzów jest , gdyby każdy rzucił coś od siebie uzbiera się niezłą kasę.
Zróbmy to razem ludzie i pomóżmy Patrykowi i jego Tacie ulepszyć muzeum bo przecież każdy z nas kocha samochody.


+1

Abcar też powinien dostać jakąś zrzutkę.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 16.01.2022, 23:55 
User avatar

Joined: 25.12.2018
Posts: 425
Location: Berlin
Club number: 628
Ja osobiście nie mam nic przeciwko zbiórkom czy dotacjom prywatym na muzeum czy czyjąś kolekcje.
Odbudowa czyichś marzeń? czemu nie.. ?

NIech sie dzieje i niech ludzie wplacają .
Bo dzieki temu dana, kolekcja czy projekt może pozytywnie sie rozwijać.

Nie zagladam do niczyjego portfela i życze każdemu milionów.

Sam chętnie się dołoże do czegoś co jest uczciwe.

W PP niestety tego zabraklo.
Pod egidą nieprawdy zostal sfinansowany projekt na czyjeś nazwisko.
Od 3 lat jest powtarzana jak mantra ta sama ściema.

@zibi - komentarz a propos auta z Monaco to jakiś smutny żart..
ale od razu przeszlo na fanow Busa VW :)

...wiec nie było tematu.




_________________

4 cyl box 356 / 912 / 914
356 registry & PCA 20 years member


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 17.01.2022, 17:38 

Joined: 17.01.2022
Posts: 2
Czyli podsumowując dotychczasowe ustalenia:

- Porsche z numerami 77-07-KW, którym Sobiesław Zasada jechał Rajd Polski w 1972 i nim dachował, zostało po tym wypadku zabrane przez Porsche i przebudowane na pierwszy prototyp RS (...01) i dziś jest srebrną 911-tką RS Martini, która stoi w Monako.
Ustalono również, że ten (i nietylko ten) numer rejestracyjny był przechodni między innymi egzemplarzami Porsche.

- Porsche Patryka było w momencie wyprodukowania zwykłą seryjną 911-tką z mniejszym silnikiem na wtrysku (nie gaźnikach) z karoserią w kolorze niebieskim (widocznym podczas odcinków PP, gdy zdejmowano farbę). Była wówczas u dwóch sprzedawców w Belgii. Wiadomo też, że od 1969 roku była już zarejestrowana w Polsce i w 1987 znów (?) była w Polsce zarejestrowana - być może była za granicą i wróciła.
Przebudowy na rajdówkę nie wykonało Porsche, ani żaden podmiot, który takich przebudów dokonywał na zlecenie Porsche.

- Ustalono również, że Porsche Patryka nie jest tym z Costa Brava '73.

(Jeśli coś pomyliłem/zapomniałem, to proszę o poprawę/uzupełnienie/uściślenie)

I teraz nasuwają się następujące pytania:

- Którym Porsche 77-07-KW było to, którym Sobiesław Zasada jechał rajd Costa Brava w 1973 roku?

- Kto, kiedy i gdzie przebudował Porsche Patryka do specyfikacji rajdowej? - ustalono, że widać, iż nie zrobili tego amatorzy, tylko jacyś fachowcy.

- Kim byli poprzedni właściciele i kierowcy Porsche Patryka - szczególnie w czasie jego historii rajdowej?

- Czy w ogóle Porsche Patryka brało czynny udział w rajdach? Czy może było, jak wspominano, autem treningowym?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 17.01.2022, 19:14 

Joined: 7.04.2015
Posts: 934
Ja generalnie jestem za faktami a nie domniemaniami. Natomiast nie zgadza mi sie tu jedna rzecz. Osoby „przeciw” (np Marko) podaja, skądinąd logiczny argument:

Po co Porsche miałoby budować cos (np rajdowke) z jakiegos wraku?

Natomiast jak rozumiem zostalo udowodnione ze auto po dachowaniu z rajdu polski zostalo przebudowane przez fabrykę na prototyp pierwszego RS. Gdzie tu konsekwencja / logika?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.01.2022, 0:08 
User avatar

Joined: 20.05.2015
Posts: 1852
Location: Tychy
Club number: 468
Temat widać już był przerabiany na zagranicznych forach pod koniec 2018r….

https://www.early911sregistry.org/forum ... 0001/page4




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/996/986/970

http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.01.2022, 13:38 
User avatar

Joined: 20.05.2015
Posts: 1852
Location: Tychy
Club number: 468
Zastanawia mnie jedno jeszcze, czy ten wpis mówi prawdę?

"Auto, o którym mowa to wrak Porsche 911 z 1969 roku. Początkowo, odnawiając go mieliśmy wzorować się na modelu 911 Carrera RS 2.7, czyli legendarnej wersji 911 zbudowanej dla celów homologacyjnych wersji wyścigowej, jednak podczas rozbiórki okazało się, że był to samochód rajdowy. Krótkie śledztwo doprowadziło nas na trop wskazujący na to, że właśnie tym autem i to w specyfikacji ST (modyfikowana wersja przygotowana pod kątem takich wyścigów jak Le Mans lub Targa Florio), ścigał się Sobiesław Zasada, kilkukrotny mistrz Europy w rajdach samochodowych oraz wieloletni konsultant firmy Porsche. Naszym celem jest odbudowanie Porsche 911 z końca ery wyścigów."

Nie wiem czy wpis był edytowany, czy nie, ale podchodząc do niego literalnie, to nie ma tu nic od Rajdzie Polski, Costa Brave itp. Wystarczy przecież, że Pan Zasada raz (1) w jakimkolwiek rajdzie prowadził ten pojazd i już jest ok. Myślę, że kolega PDMobil właśnie na tym wątku się skupił, czyż nie?

PS. Obejrzałem kilkukrotnie odcinek z Barbórki, P.M. nigdzie nie powiedział, że to auto z rajdów tylko "z Pana historią"... no chyba, że coś mi umknęło...




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/996/986/970

http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.01.2022, 14:08 
User avatar

Joined: 4.12.2016
Posts: 1354
Club number: 582
Z tego co jest napisane w tym wątku, należałoby przyjąć ze firma Porsche miała problemy finansowe, skoro stawiała na nogi rozbite wraki porajdowe.




_________________

964 turbo
993 S
996 4S - sprzedam
996 turbo- sprzedam


będzie: rozglądam się...za 993 turbo (najlepiej srebrnym :))


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.01.2022, 14:14 

Joined: 17.03.2007
Posts: 1818
berni500 wrote:
Z tego co jest napisane w tym wątku, należałoby przyjąć ze firma Porsche miała problemy finansowe, skoro stawiała na nogi rozbite wraki porajdowe.


Porsche miało wielokrotnie problemy finansowe, natomiast w przypadku auta Monako, ono dostało całe nowe nadwozie i nie było to uszkodzone 911T, tylko ST, więc wartościowe auto.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.01.2022, 14:18 

Joined: 20.10.2014
Posts: 232
Kilka lat temu zbudowałem od podstaw klona bardzo rzadkiej wersji SC RS wyprodukowanej w ilości 20szt w 84roku. Ale nie odważyłbym się zaprosić i wmówić również legendzie jakim jest Walter Rohl,czy pamięta jak jeżdił i wygrał rajd San Remo w moim aucie.
I pewnie spora część oglądających i czytających ten już bardzo długi wątek o to również ma pretensje.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.01.2022, 14:38 

Joined: 18.02.2017
Posts: 201
arek classic wrote:
Kilka lat temu zbudowałem od podstaw klona bardzo rzadkiej wersji SC RS wyprodukowanej w ilości 20szt w 84roku. Ale nie odważyłbym się zaprosić i wmówić również legendzie jakim jest Walter Rohl,czy pamięta jak jeżdił i wygrał rajd San Remo w moim aucie.
I pewnie spora część oglądających i czytających ten już bardzo długi wątek o to również ma pretensje.

I to jest całe sedno sprawy. To trochę jak w powiedzeniu pierwszy milion trzeba ukraść ( w USA odziedziczyć ), a potem to już z górki.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.01.2022, 11:43 

Joined: 27.02.2011
Posts: 358
Patryk wystawił kilka fantów z PL porsche na WOSP, klapka wlewu paliwa jest juz wylicytowana za 9K, ciekawe co i za ile licytują tutaj Ci wszyscy komentujący ze Patryk jest taki BE bo zrobił marketingowy majstersztyk :lol: lepiej z kanapy pohejtowac niz samemu cos zrobić dobrego...


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.01.2022, 14:59 
User avatar

Joined: 25.12.2018
Posts: 425
Location: Berlin
Club number: 628
prnit wrote:
Patryk wystawił kilka fantów z PL porsche na WOSP, klapka wlewu paliwa jest juz wylicytowana za 9K, ciekawe co i za ile licytują tutaj Ci wszyscy komentujący ze Patryk jest taki BE bo zrobił marketingowy majstersztyk :lol: lepiej z kanapy pohejtowac niz samemu cos zrobić dobrego...



Czlowieku.. nikt ci nie broni licytować . Licytuj nawet za 2 miliony..

Jeżeli uważasz oszustwo jakim jest PP za "marketingowy majstersztyk", który jest dla ciebie doskonały to masz wyjątkowo naciągane statndardy.

Ja też uważam ze jest to "marketingowy majstersztyk' ale w jak najbardziej pejoratywnym znaczeniu.

Bez względu ile akcji charytatywnych jeszcze sobie marketingowo podepnie pod naciągany projekt.
:shock:




_________________

4 cyl box 356 / 912 / 914
356 registry & PCA 20 years member


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.01.2022, 18:38 

Joined: 27.02.2011
Posts: 358
Zrób jakąś akcje charytatywną, wykorzystaj wiedze którą masz, bo na razie z tego co widze to ją wykorzystjesz jedynie aby sprzedawać auta które ciągle wystawiasz...zrób coś dla innych, docenie, przyklasne.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.01.2022, 20:12 

Joined: 7.04.2015
Posts: 934
Wiesz że nie ma obowiązku (cale szczęście) robić czegoś dla innych ;)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.01.2022, 20:38 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 21.03.2010
Posts: 3572
Location: Poznań
Club number: 263
prnit wrote:
Zrób jakąś akcje charytatywną, wykorzystaj wiedze którą masz, bo na razie z tego co widze to ją wykorzystjesz jedynie aby sprzedawać auta które ciągle wystawiasz...zrób coś dla innych, docenie, przyklasne.

ty masz jakieś problemy? czy jak prawie każda teściowa lubisz wbijać ludziom szpile?




_________________

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.01.2022, 21:09 
User avatar

Joined: 20.05.2015
Posts: 1852
Location: Tychy
Club number: 468
prnit wrote:
Patryk wystawił kilka fantów z PL porsche na WOSP, klapka wlewu paliwa jest juz wylicytowana za 9K, ciekawe co i za ile licytują tutaj Ci wszyscy komentujący ze Patryk jest taki BE bo zrobił marketingowy majstersztyk :lol: lepiej z kanapy pohejtowac niz samemu cos zrobić dobrego...
Cóż, jeżeli osoba licytującą robi to głównie z myślą o tym, że nabywa wyjątkowy fant związany z Panem Sobiesławem Zasadą, a prawda jest zupełnie inna - to bardzo to źle świadczy o właścicielu aukcji.
I nie ważne, na jaki cel jest zbiórka…

Jednak w dobroczynności liczą się również środki, a nie tylko efekty…

Ja czuję się po prostu oszukany przez PM. Jego akcja niczym nie różnią się od pasków w TVP INFO :(

Nie widzę, by gdzieś na forum (jedynego oficjalnego klubu w tym kraju) chociaż raz odniósł się merytorycznie do uwag Kolegów dotyczących „rajdowej historii pojazdu związanej z Panem Sobiesławem Zasadą”.




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/996/986/970

http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.01.2022, 21:38 

Joined: 18.02.2017
Posts: 201
A co będzie jak klapka pójdzie za 30 tysi, a po czasie kupiec się dowie, że ta klapka jest wartości plażowego klapka i pójdzie do sądu po sprawiedliwość ?
Kasę odda orkiestra czy PM ?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.01.2022, 22:50 
User avatar

Joined: 25.12.2018
Posts: 425
Location: Berlin
Club number: 628
adamax wrote:
Jednak w dobroczynności liczą się również środki, a nie tylko efekty…


Kolega Prnit jest z tych dla ktorych liczy sie cel sam w sobie.. Środki nie grają zadnej roli.
Podobnie uważa nasza panująca nam wladza.

Sądze że Patryk Mikiciuk robi to wszystko z czystej miłości do pomagania.
Tego sie trzymajmy.

adamax wrote:
Nie widzę, by gdzieś na forum (jedynego oficjalnego klubu w tym kraju) chociaż raz odniósł się merytorycznie do uwag Kolegów dotyczących „rajdowej historii pojazdu związanej z Panem Sobiesławem Zasadą”.


Adamie.. zadaj sobie to pytanie. Dlaczego miałby to robić?
Psy szczekają .. karawana jedzie dalej :)

Tak czy inaczej nie chce oceniac żadnych postaw.
To jest prywatna sprawa zwyklej mentalności.

Zająłem sie tu tylko ocena techniczna i historyczną.
Nie ineresuja mnie plotki, domniemania i nie wchodzę w finanse.
To wszystko.

Ktoś PP próbowal tu podsumować.. ale chcialbym to bardzo skrocić.

Do dziś nie ma NAJMNIEJSZEJ przesłanki ANI śladu, ANI dokumentu, papierka, ANI wiarygodnego świadka, ANI jednej śrubki czy częsci lub zdjęcia wskazujące na to, ze szare auto Mikiciuka (byłe OssiBlau 68) ma jakikolwiek zwązek chociażby z KJS
.. nie mówiąc o Sobiesławie Zasadzie z Rajdu Polski.

NI -CZE - GO !
Podkreślę to !
__________

NICZEGO !
__________

Nie ma na to żadnego najmniejszego dowodu.
Nie zostal on nigdy i nigdzie przedstawiony.
A każdy detal ujawniony do dziś jest do podważenia przez ślepego.
Auto od początku bylo doskonale dokumentowane i widać wszystko jak na dłoni.
O historycznych aspektach nie wspomnę...

Auto które zostalo "odtworzone" także nie ma nic wspolnego z Zasadą jako replika.
Auto Zasady, ktore jechalo Costa Brava to INNY model, rocznik, specyfikacja, silnik i budowa.

Powracając do litery prawa.
Autorskiego prawa.

Patryk Mikiciuk wie jak sie prawnie w mediach poruszać.
To jest bardzo sprytne balansowanie pomiędzy "niedopowiedzeniem" a nie odpowiadaniem na niewygodne pytania.

Klapa z WOŚP ma autograf Zasady, ale juz tam w opisie nie ma , że to z auta Zasady.
:D

Jako takie projekt Mikicuka juz rynkowo zostal tak usankcjonowany i spłacony, więc nie ma obowiązku kontynuować tej farsy.
Spokojnie juz PP figuruje wszedzie jako Zasada wiec zwycieżcy nikt nie pyta.

I nie ma po co...

Chyba że przyjedzie kupiec z Monaco :D
ale nie przyjedzie.. bez obaw. Tam na samochodach się znają.




_________________

4 cyl box 356 / 912 / 914
356 registry & PCA 20 years member


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.01.2022, 10:46 
User avatar

Joined: 20.05.2015
Posts: 1852
Location: Tychy
Club number: 468
Zapraszam do lektury.
Bardzo ładne zdjęcia...

http://classicautomag.pl/sklep/produkt/ ... luty-2022/




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/996/986/970

http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 680 posts ]  Go to page Previous  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 34  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum