Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.08.2020, 22:44 

Dołączył: 8.08.2020
Posty: 6
Jeszcze raz witam wszystkich na forum,mam parę pytań co do ew zakupu porsche, sprzedałem właśnie swój stary samochód i noszę się z myślą zakupu pierwszego porsche :)Górna granica jaką chcę wydac to 40tyś euro, patrzyłem i myślę o modelu z silnikiem 3.8 355 koni, ktos ma takie autko i może powiedziec coś więcej? Jakieś usterki na które warto zwrócić uwagę? Czytałem gdzies o czyms co się nazywa IMS ? Od razu po kupnie chciałbym wymienic ewentualne rzeczy które sa "wadliwe " lub w przyszłości byc mogą aby cieszyć się jazdą :) koszta utrzymania patrząc na części oraz spalanie sa w podobnych kosztach co poprzednie auto tak więc tutaj akurat nie mam pytań, bardziej od strony technicznej mnie interesuje.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.08.2020, 0:41 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 4968
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Drogi Mateuszu
Pogrzeb trochę na forum bo podobnych jak Twoje zapytań było wcześniej sporo a o silniku 3,8l w 997 to już chyba by dobre opowiadanie powstało...
Pozdrawiam serdecznie
Mata
Ps. 3,8l w 997 w budżecie do 40k€, czyli 997.1 to nie jest dobry pomysł :-(




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.08.2020, 8:20 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1519
Jak pisze Mata poszukaj bo wątków w temacie tego silnika jest wiele. Skup się na temacie wycierania gładzi i panewek. IMS to miejska legenda.

Jeśli chodzi o koszty utrzymania to zwroc uwagę na koszty elementów zawieszenia : np. amortyzatory z PASM.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.08.2020, 17:39 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Czy ktoś na forum miał problem z ww. silnikiem, pytam z ciekawości, podobnie jak z 3.4 w 996?, było o tym dużo pisane jednak nie znalazłem żadnego osobistego wątku w tym temacie, tzn. nie kupuj bo się rozlatują, lecz rozleciał mi się, czy jest ktoś, komu się taki silnik rozleciał?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.08.2020, 19:20 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Mi się rozleciał 3.8 z 997.1. Urwała się korba. A po rozebraniu okazało się że miał wstawione stalowe tuleje. Wiem też o co najmniej trzech podobnych przypadkach




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.08.2020, 20:28 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 363
wit007 napisał(a):
Mi się rozleciał 3.8 z 997.1. Urwała się korba. A po rozebraniu okazało się że miał wstawione stalowe tuleje. Wiem też o co najmniej trzech podobnych przypadkach

Tak z ciekawości czy mógłbyś opisać warunki eksploatacji ? Jak dużo kilometrów zrobiłeś ? Ciekawi mnie to z powodu tego , że znam dwa takie tulejowane ( stalowe ) samochody i jak do tej pory nie wykazują problemów. Co prawda właściciele na tor nie jeżdżą ale nogi lekkiej też nie mają. Bardziej zwracają natomiast uwagę na jakość oleju i interwał zmian oraz spokojne rozgrzanie silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.08.2020, 21:28 

Dołączył: 16.05.2020
Posty: 152
wit007 napisał(a):
Mi się rozleciał 3.8 z 997.1. Urwała się korba. A po rozebraniu okazało się że miał wstawione stalowe tuleje. Wiem też o co najmniej trzech podobnych przypadkach


Też chętnie poznam więcej szczegółów jako użytkownik tego modelu i silnika. ;)

U mnie 997.1 3.8 355 był kupiony z przebiegiem 77k km.

Zrobiłem profilaktycznie badanie endoskopem, które nie wykazało niczego na cylindrach.

Jeśli chodzi o IMS to z tego co wiem można to wcześniej zidentyfikować sprawdzając przy przeglądach filtr oleju pod kątem opiłków. Być może ktoś tutaj będzie w stanie to potwierdzić.
Natomiast od 2006 roku problem raczej nie występował i nie martwiłbym się tym niepotrzebnie.

Na pewno warto dowiedzieć się, jak samochód był użytkowany i serwisowany. Olej itd.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.08.2020, 22:42 

Dołączył: 8.08.2020
Posty: 6
Dzięki za odpowiedzi :) Patrzyłem po forum ale nie znalazłem tak odpowiedzi, możliwe że, przeoczyłem ... co do kwoty to 40k euro patrząc po aukcjach to spokojnie można coś kupić, szukam auta za naszą zachodnią granica bo, tam też mieszkam... ogólnie mam do wydania 45k euro ale 5 chcę sobie zostawić na ew doprowadzenie auta do stanu bdb+ a,wiadomo że auto nawet z małym przebiegiem ale w wieku około 15 lat będzie wymagało zrobienia "czegoś" jeżeli nie 3.8 to lepiej pójść w zwykłe 3.6 ? 325 koni tak?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.08.2020, 9:08 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Autem zrobiłem może 5 tys. km. Auto miało wtedy ok. 150 tys., ale silnik niby 50-60 i miał być w stanie igła. Padł mi na torze.
Co do wcześniejszego traktowania - tego nigdy nie będziemy wiedzieli. Owszem, sprawdzimy przekroczenia obrotów itd., ale pałowania na zimnym komputer nie zapisuje. Wśród przypadków, które znam jest też taki, że silnik padł zaraz po zmianie właściciela, a ten wcześniejszy pedantycznie o wóz dbał. Przebieg jeśli dobrze pamiętam ok. 40 tys.

Ja raczej szedłbym w stronę 3.6. A jeśli budżet pozwoli to Turbo (to zupełnie inny, pancerny silnik)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.08.2020, 9:16 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1300
Nr klubowicza: 304
Oprócz Witka to też znam jeszcze 2 przypadki. Jeden miał coś około 80 tys przebiegu, rok chyba 2007, korba wyszła bokiem, nie na torze. Właściciele raczej się nie będą przyznawali głośno, bo wiadomo potem gorzej takie auto sprzedać itd. 3,6 też święte nie jest, ale rzadziej korba wychodzi bokiem i przynajmniej można remontować.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.08.2020, 11:41 

Dołączył: 8.08.2020
Posty: 6
Na torze autem napewno nie będę śmigal bo, posiadam auto przygotowane strickte torow mam też auto na codzień zwykłe daily a porsche chcę kupić jako auto weekendowe, jakieś wypady itd Nastawiłem się na 3.8 bom jednak lubię moc a im więcej tym lepiej ^^ Niestety na turbo lhb cos nowszego nie mam aż tak budżetu stąd interesuje mnie tw 3.8 ale widze ż lepiej sobie odpuścić i zakupić zwykłą 3.6..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.08.2020, 13:00 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie ma bardzo dużej różnicy między Carrerą a Carrerą S. Najbardziej ją czuć w momencie przesiadki z auta do auta, ale chyba mało kto ma w garażu taką parę, więc problem jest raczej akademicki.

Może warto rozważyć 996 4S albo Turbo? W Polsce do kupienia w Twoim budżecie, a jeśli była opłacona akcyza to chyba można ubiegać się o jej zwrot przy eksporcie? Na pewno to działa przy nowych autach, nie wiem jak z używanymi. Rzucam pomysł - łatwiej byłoby zmieścić się w budżecie




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.08.2020, 14:17 

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 840
Z używanymi możesz starać się o zwrot opłaconej akcyzy tylko jeżeli auto przed upływem 30 dni wyjechało z PL - może nie do końca wynika to z przepisów ale tak pokazuje praktyka ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.08.2020, 15:10 

Dołączył: 8.08.2020
Posty: 6
Niestety 996 odpada gdyż, ten przód jednak do mnie nie przemawia... Auto też planuje kupić w de bo, od zawsze tak robilem, co osobiście to osobiscie..nie ufam polskim handlarzom.. Nie miałem okazji śmigać ani 3.6 ani 3.8 wiec nie mam pojęcia jak to jedzie a tym bardziej jak bardzo lub nie, są odczuwalne różnice między tymi motorami. Pytanie jeszcze bo , po lifcie z tylu był czerwony pasek miedzy lampami ale zwróciłem też uwagę że, byly wersje bez paska ale na lampach ledowych.. .przed liftem był jakis półlift że, ledy weszly czy to było po prostu w jakimś konkretnym roczniku lub silniku?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.08.2020, 15:19 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Ledy masz w 997.2, czyli polifcie, blenda pomiędzy światłami, to 997. 2 4S.
997.1 nie ma ledów w oryginale, ludzie zakładają lampy led plug in, kwestia gustu.
Dla mnie różnica pomiędzy normalną 997.1 a 997.1 S jest spora, hamulce są lepsze i 10 procent mocy więcej czuć, może warto trochę dołożyć i kupić 997.2?, chociaż ja wolę 997.1, oczywiście manual.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.08.2020, 17:23 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
Może zainteresujesz się 997.2 w manualu. Auto z rynku US sprowadzone dla siebie. W pierwszym lakierze oprócz lewego błotnika z przebiegiem 70tyś km. Mocno doinwestowane w detale jezdne moc, hamulce, wydech, sprzęgło , krótkie przełożenia biegów. Ale cena to 45tyś euro.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.08.2020, 17:30 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1519
arek classic napisał(a):
Za granicę rozpatrzę sprzedaż 997.2 w manualu. Auto z rynku US sprowadzone dla siebie. W pierwszym lakierze oprócz lewego błotnika z przebiegiem 70tyś km. Mocno doinwestowane w detale jezdne moc, hamulce, wydech, sprzęgło , krótkie przełożenia biegów. Ale cena to 45tyś euro.
Arek,

Z ciekawości dlaczego za granicę? Czy nie jest zarejestrowane i chodzi o akcyzę?

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.08.2020, 17:39 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
Tak . Auto nie przebywające i nie zarejestrowane w PL. W razie pytań proszę wiadomość.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.08.2020, 17:49 

Dołączył: 10.12.2019
Posty: 95
Jak można zweryfikować ten przebieg? Auto z rynku US a licznik zmieniony na europejski?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.08.2020, 18:44 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
Zmienione tarcze z mil na km i stopnie temperatury silnika. Reszta zapisana w aucie bez względu na tarcze. Wyświetlacz można zmienić ustawieniami na km lub mile. Auta z US mają potwierdzoną historię i przebieg.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum