Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 9.04.2023, 20:34 

Dołączył: 9.04.2023
Posty: 3
Dzień dobry.
Planuję zakupić swoje pierwsze Porsche.
Od zawsze lubiłem suwy a od dwóch lat użytkuję Lexusa 300h z 2015 r. Dla mnie auto idealne pod względem rozmiaru, wygody, spalania i bezawaryjności. Można powiedzieć, że wyleczyłem się już z "Szybkich i wściekłych" i często uprawiam eco driving co mnie po prostu relaksuje. Moja druga połówka jeździ bardziej dynamicznie i dlatego przyszedł pomysł na zamianę Lexusa na Porsche.
Niedawno miałem możliwość w jednym dniu przejechania się Macanem z silnikiem 2.0 (252KM) oraz 3.0 v6 (340KM). Dla mojej relaksującej jazdy obydwa auta są ok ale dźwięk wydechu oraz przyspieszenie sprawia, że bardziej zapatruję się na tę mocniejszą wersję.
Nigdy wcześniej nie miałem styczności z samochodami marki Porsche a jedynie VW, skody i seaty co raczej nie ma nic więcej wspólnego oprócz wspólnych podzespołów. Dlatego mam kilka pytań na które mam nadzieję udzielicie mi odpowiedzi.
1. Jakie jest realne spalanie przy jeździe na co dzień i przy jeździe autostradami zgodnie z przepisami? A jakie minimalnie dało się Wam uzyskać?
2. Jakie macie odczucia po kilkugodzinnej podróży? Miałem kiedyś Land Rovera Evoque i po godzinnej jeździe wierciłem się na fotelu i bolały mnie plecy. W Lexusie nie mam tego problemu.
3. Jaki jest interwał wymiany oleju silnikowego oraz oleju w skrzyni biegów?
4. Czy są jakieś typowe usterki, bolączki, coś na co trzeba zwracać uwagę podczas zakupu Macana 3.0 v6 (340KM). Czy coś może poprawiono po lifcie a przed było wadliwe?
5. Czy występuje efekt znikającego oleju silnikowego? Kiedyś czytałem o silnikach tfsi, że lubiły brać olej ale to może jakieś konkretne ich modele lub do jakiegoś rocznika?
6. Czy lub co ile wymienia się rozrząd w tych silnikach i z jakimi kosztami należy się liczyć. Jakie są objawy zużytego rozrządu?
7. Czy należy się bać samochodów z przebiegiem 200 tys. bo np. zaraz będzie turbo do regeneracji, zraz sprzęgło padnie lub rozciągnie się łańcuch rozrządu?
8. Co sądzicie o autach sprowadzonych ze stanów? Czy warto się nimi interesować wiedząc, że za 2-3 lata prawdopodobnie będę chciał go sprzedać.
9. W oglądanych modelach widziałem nagłośnienie Bose. Czy jest to najwyższa wersja i czy dla Was jest on wystarczający czy może rewelacyjny? Auto to jedyne miejsce w którym słucham muzyki.
10. Wracając do silników. Czy ktoś z Was żałuje, że np. ma 2.0 a po czasie chciałby 3.0 lub ma 3.0 a z chęcią jeździłby 2.0?
11. Cieszyłbym się, gdybyście jako użytkownicy napisali też swoje spostrzeżenia po obcowaniu z tym modelem dłuższy czas. Co Wam pasuje, co przeszkadza a czego Wam brakuje.
12. Pytanie bardziej do adminów. Chcąc zamieścić ogłoszenie odnośnie chęci zakupu auta muszę mieć minimum 25 postów. Według nowej osoby, nie związanej jeszcze z tą marką pisanie takich postów "na siłę" mija się z celem a wręcz może mi tylko zaszkodzić. Czy nie można zrobić wyjątku dla osób, które chcą wejść w ten świat ułatwiając im tę drogę?

Za wyczerpujące odpowiedzi bardzo dziękuję. Pomoże mi to w podjęciu decyzji o zakupie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.04.2023, 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 695
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Chciałbym pomóc, ale tyle pytań, a praktycznie wszystko jest w internecie lub nawet na forum. W szczególności o Macanie i jego problemach




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.04.2023, 23:07 

Dołączył: 25.10.2019
Posty: 79
Nie wiem jak zachowuje się silnik V6 2997cm 340KM z przed liftingu. Mam Macana S od nowości po I liftingu (2020,V6 2995cm 354KM) i można nim zejść do 6,6l przy spokojnej jeździe w ciągu samochodów między miastami (80-90kmh). Różnica w jeździe Macanem a MacanemS jest znaczna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.04.2023, 9:26 

Dołączył: 19.01.2014
Posty: 32
Z całym szacunkiem ale dużo łatwiej w Macanie S dojść do 15 niż zejść do 6 l/100 km


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.04.2023, 10:11 

Dołączył: 9.04.2023
Posty: 3
Johnny napisał(a):
Chciałbym pomóc, ale tyle pytań, a praktycznie wszystko jest w internecie lub nawet na forum. W szczególności o Macanie i jego problemach


Hej. Czytałem już wiele opinii ale zazwyczaj Ci którzy sprzedają dany produkt/usługę wychwalają go a nie wspominają o wadach. Wasze zdanie interesuje mnie najbardziej bo nie macie żadnego interesu aby coś ukryć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.04.2023, 11:36 

Dołączył: 8.11.2015
Posty: 15
Hej witaj,

Na co dzień użytkuję GTSa V6 360KM i z mojego doświadczenia - odnośnie spalania, to tak realnie po mieście myślę, że pali ok 12.5 - 13 (mój rekord to 10.5 na odcinku 10km), w trasie można zejść do 11 - 11.7 przy bardzo (naprawdę bardzo) spokojnej jeździe. Jak spojrzę na średnią z ok 12k km to pokazuje średnie spalanie 14.5, ale ja mam dosyć ciężką nogę i lubię jeździć w trybach sportowych od czasu do czasu, a wtedy spalanie jest zauważalnie większe.

Co do komfortu jazdy to jestem bardzo zadowolony. W tym aucie ani razu nie dopadł mnie ból pleców, a choćby ostatnio, po 6h jeździe miałem tylko ochotę na więcej. To auto uzależnia, przynajmniej mnie, działa jak narkotyk.

Olej wymieniam co roku lub co 8k km. W skrzyni biegów o ile pamietam pierwsza wymiana była przy ok 80k km, czyli domyślam się, że taki może być ten interwał.

Jeśli będziesz oglądał Macany koniecznie zwróć uwagę czy są jakieś wycieki z komory silnika oraz pod podwozie z pompy vacuum. Mój egzemplarz miał obie te przypadłości. Wyciek z silnika jest niestety dosyć często spotykany i jest to kosztowna sprawa - z tego co wiem spowodowane jest to stosowaniem śrub aluminiowych, a nie stalowych w niektórych miejscach i koszt naprawy jeśli już dojdzie do wycieku, może być liczony w dziesiątkach tysięcy. Pompa vacuum to koszt jakoś lekko ponad 2k z tego co się orientuje. W niektórych egzemplarzach, z tego co przeczytałem na zagranicznym forum, mogą występować problemy ze skrzynią PDK, która potrafi się przegrzać. Na moje oko problem ten występuje głównie w autach użytkowanych w USA (ponoć trochę inna konstrukcja tej skrzyni). Z tym autem jak z każdym innym - może się coś zepsuć (ale nie musi), tylko wtedy musisz mieć znacznie więcej talarów odłożonych na czarną godzinę, bo to nie są tanie rzeczy.

Co do znikającego oleju to u mnie schodzi ok 1L na 8K km (w ASO mówią, że to i tak niezły wynik). Ostatnio wymieniono pompę vacuum, z której był wyciek, więc za jakiś czas będę wiedział czy miało to również jakiś związek ze znikającym olejem (ponoć to ten sam olej silnikowy). Pobór oleju natomiast mnie nie dziwi, ponieważ już w samej instrukcji jest napisane, że pobór może być nawet 1L na 1k km. Dla spokoju wożę olej na dolewkę.

Jeżeli chodzi o nagłośnienie to poza Bose można było wziąć Burmestera, większy koszt ale podobno jakość zauważalnie lepsza. U mnie jest Bose i daje radę, zwłaszcza na plikach .FLAC.

Co do silnika to ja brałbym V6, najlepiej ze Sport Chrono, daje to prawdziwą frajdę z jazdy. Silniki 4 cylindrowe nie pasują mi do tej marki zupełnie więc u mnie wybór jest oczywisty. Z tą marką jest tak, że jak złapiesz bakcyla, to myślisz tylko o tym skąd wziąć więcej mocy ;)

Powodzenia z wyborem !


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.04.2023, 12:18 

Dołączył: 1.02.2018
Posty: 38
Zdecydowanie odradzam macana z 2.0. Samochód reagował na gaz z dużym opoznieniem. U mnie był problem z wyciekiem z układu chłodniczego. Generalnie nie byłem zadowolony z niego i szybko się pozbyłem.
Zawsze odradzam samochody z USA. Nigdy nie wiesz co naprawdę przeszło auto.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.04.2023, 21:55 

Dołączył: 25.10.2019
Posty: 79
Spalanie silnika 3.0 354KM bez problemu schodzi do wartości w zał. (jakby ktoś wątpił). na trasie m-m.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2023, 10:45 

Dołączył: 11.02.2012
Posty: 146
Bartek_rozay napisał(a):
Zawsze odradzam samochody z USA. Nigdy nie wiesz co naprawdę przeszedło auto.


Generalnie to odwrotnie, nigdy nie wiesz co auto przeszło w Europie etc, w USA CARFAX daje przynajmniej namiastkę świadomości.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2023, 15:07 

Dołączył: 4.05.2023
Posty: 2
Jeździłem Macan II z silnikiem 2l i było przyjemnie i miło i nawet się przyzwoicie zbierał. Obecnie od kilku miesięcy jeżdżę Macan GTS i to jest niesamowita jazda (nie należę do grupy szybko i wściekle). W trasie pomiędzy miastami i spokojnym poruszaniu się w ciągu pojazdów z przepisową prędkością spalanie jest około 8l/100km. Po mieście na trasie 12km przy płynnej i spokojnej jeździe to około 10l/100km (ale to się rzadko zdarza), przeciętnie jest 12-13l/100km spalanie. W trasie jeśli chcesz coś wyprzedzić to Pasażer płci żeńskiej zaczyna krzyczeć .... z wrażenia.

Auto w tej wersji (440KM) to dzieło sztuki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2023, 23:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1566
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Mam GTS 1 gen (360KM) i wypić to on lubi. Zasadniczo pali tyle co 997 turbo ;)
W trasie zejście poniżej 10 jest prawie niemożliwe, chyba że włączymy tryb ultraemeryt. Na autostradach 12-15 zależnie od prędkości. Puste miasto podobnie - 13-15. Korki 15+, dochodzi do 20.
A najbardziej irytujące jest to, że dzieje się tak przy utrzymywaniu obrotów na poziomie diesla - skrzynia w trybie auto praktycznie zawsze zmienia biegi poniżej 2000 rpm, jedyna opcja to jazda w trybie manual lub sport.
Ale z tego co piszecie, w kolejnych wersjach i zmianie silnika na 2.9 mimo większej mocy spalanie wyraźnie się poprawia.

BTW z mojego doświadczenia wynika, że pasażerki zaczynają krzyczeć dopiero w 997TT :mrgreen:




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.05.2023, 0:11 

Dołączył: 15.03.2021
Posty: 104
Od 480 koni piszczą? Taki jest próg? :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.05.2023, 9:58 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
Moja kicia coś niepiskliwa. Nawet przy 311km/h w 997tt kiedyś... :-)




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.05.2023, 17:55 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1519
piterson napisał(a):
Mam GTS 1 gen (360KM) i wypić to on lubi. Zasadniczo pali tyle co 997 turbo ;)
W trasie zejście poniżej 10 jest prawie niemożliwe, chyba że włączymy tryb ultraemeryt. Na autostradach 12-15 zależnie od prędkości. Puste miasto podobnie - 13-15. Korki 15+, dochodzi do 20.
A najbardziej irytujące jest to, że dzieje się tak przy utrzymywaniu obrotów na poziomie diesla - skrzynia w trybie auto praktycznie zawsze zmienia biegi poniżej 2000 rpm, jedyna opcja to jazda w trybie manual lub sport.
Ale z tego co piszecie, w kolejnych wersjach i zmianie silnika na 2.9 mimo większej mocy spalanie wyraźnie się poprawia.

BTW z mojego doświadczenia wynika, że pasażerki zaczynają krzyczeć dopiero w 997TT :mrgreen:
Matko Bosko Kochano to mi odczarowałeś pierwszego GTSa tym spalaniem w trasie :)

Na koniec roku zagości u mnie na stałe elektryk i jesli będzie bardzo uciążliwym daily to czy 911 nie zamienić na Macana GTSa właśnie ale już widze, że M2/4 jest rozsądniejsze :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.05.2023, 23:55 

Dołączył: 15.03.2021
Posty: 104
b0g0b0jny napisał(a):
piterson napisał(a):
Mam GTS 1 gen (360KM) i wypić to on lubi. Zasadniczo pali tyle co 997 turbo ;)
W trasie zejście poniżej 10 jest prawie niemożliwe, chyba że włączymy tryb ultraemeryt. Na autostradach 12-15 zależnie od prędkości. Puste miasto podobnie - 13-15. Korki 15+, dochodzi do 20.
A najbardziej irytujące jest to, że dzieje się tak przy utrzymywaniu obrotów na poziomie diesla - skrzynia w trybie auto praktycznie zawsze zmienia biegi poniżej 2000 rpm, jedyna opcja to jazda w trybie manual lub sport.
Ale z tego co piszecie, w kolejnych wersjach i zmianie silnika na 2.9 mimo większej mocy spalanie wyraźnie się poprawia.

BTW z mojego doświadczenia wynika, że pasażerki zaczynają krzyczeć dopiero w 997TT :mrgreen:
Matko Bosko Kochano to mi odczarowałeś pierwszego GTSa tym spalaniem w trasie :)

Na koniec roku zagości u mnie na stałe elektryk i jesli będzie bardzo uciążliwym daily to czy 911 nie zamienić na Macana GTSa właśnie ale już widze, że M2/4 jest rozsądniejsze :)


bmw zaliczyło w ostatnich latach spory spadek jakości i niezawodości, Porsche nie jest ideałem, ale nie mają takich wpadek i auto tak często nie potrzebuje serwisu ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.07.2023, 0:31 

Dołączył: 5.07.2023
Posty: 6
XLukaszX napisał(a):
Hej witaj,

Jeśli będziesz oglądał Macany koniecznie zwróć uwagę czy są jakieś wycieki z komory silnika oraz pod podwozie z pompy vacuum. Mój egzemplarz miał obie te przypadłości. Wyciek z silnika jest niestety dosyć często spotykany i jest to kosztowna sprawa - z tego co wiem spowodowane jest to stosowaniem śrub aluminiowych, a nie stalowych w niektórych miejscach i koszt naprawy jeśli już dojdzie do wycieku, może być liczony w dziesiątkach tysięcy. Pompa vacuum to koszt jakoś lekko ponad 2k z tego co się orientuje. W niektórych egzemplarzach, z tego co przeczytałem na zagranicznym forum, mogą występować problemy ze skrzynią PDK, która potrafi się przegrzać. Na moje oko problem ten występuje głównie w autach użytkowanych w USA (ponoć trochę inna konstrukcja tej skrzyni). Z tym autem jak z każdym innym - może się coś zepsuć (ale nie musi), tylko wtedy musisz mieć znacznie więcej talarów odłożonych na czarną godzinę, bo to nie są tanie rzeczy.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


A gdzie udało ci się zrobić ta pompę ? Bo właśnie mam podobne błędy z pompa powietrza wtórnego i szukam kogoś kto to przerabiał 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2023, 11:52 

Dołączył: 8.11.2015
Posty: 15
Pompę wymienili mi w ASO Warszawa przy Połczyńskiej ale z pewnością w PorschePana też Ci to ogarną jeśli o Wwe chodzi.

Pompa kosztowała mnie ok 1,4K brutto + robocizna chyba ok 300PLN bo na tamten moment nie miałem jeszcze PA. Co do robocizny mogę się mylić bo sprawdzane były jeszcze inne rzeczy i możliwe że wchodziło jedno w drugie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum