Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.05.2008, 20:09 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
Pytanie do was. Instrukcja podaje iz 944 wymaga 1l plynu hamulcowego DOT3 lub DOT4 o min temperaturze wrzenia 230C.
Czy warto zalewac go Motulem RBF 600 o temp wrzenia 312C? Czy moze byc z nim problem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.05.2008, 21:56 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 357
warto dać płyn o podwyższonej temperaturze niezależnie od jego marki zalecili mi wymiane w KIA i narazie się sprawdził mimo słabego całego systemu hamującego-seria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.05.2008, 22:18 

Dołączył: 8.04.2007
Posty: 55
Jak najbardziej warto !!

DOT 4 Motula w Prince kosztuje 110 zł za litr.

Jedyną wadą jest to, że trzeba go częściej wymieniać bo jest bardziej higroskopijny. Tak co pol roku (albo co sezon jak auto zapada w sen zimowy :) )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.05.2008, 23:18 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
Dzieki.
Wiem ze im wyzsza temp wrzenia tym lepiej, pytanie raczej od strony technicznej - czy tak staremu autu nie bedzie przeszkadzal tego typu plyn? Czy uklad hamulcowy nie zacznie przeciekac? Czy wszystko bedzie ok z uszczelkami? Bardziej o to chodzilo a nie o to czy sam plyn jest lepszy ;)

Marcin: Motul RBF akurat stoi powyzej DOT5, wiec zdecydowanie wyzsza polka niz DOT4.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.05.2008, 23:35 

Dołączył: 8.04.2007
Posty: 55
http://arkuszowa2a.pl/sklep/catalog/pro ... ucts_id=52

RBF to właśnie DOT4 :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.05.2008, 0:01 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
Nie wiem czemu podpisali ze to dot 4 skoro w opisie napisali:
"Bardzo wysoki punkt wrzenia (312°C), przewyższający wskaźniki tradycyjnych płynów klasy DOT 5.1 non silicon base / DOT 5 silicone base oraz DOT 4, co pozwala na skuteczne hamowanie nawet w ekstremalnych warunkach."
;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.05.2008, 11:29 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3085
juz powstała nowa generacja rbf 600 - nastepca to rbf660 ma jeszcze wyzszy punkt wzenia i własnie to aktualnie zalewam klientom w swoich autach


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.06.2008, 15:23 

Dołączył: 10.02.2008
Posty: 191
Ciekaw jestem jak eksperyment z tym plynem hamulcowym. Mam na polce litr Motul DOT 5.1 i nie wiem czy zalewac. Dotyka mnie ten sam dylemat co Wampira, czy uklad hamlucowy sie nie rozszczelni.

Wampir cieknie cos??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.06.2008, 15:53 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
Marcin: jeszcze nie lalem. Czeka mnie w najblizszym czasie wymiana, stad moje pytanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.06.2008, 17:35 

Dołączył: 10.02.2008
Posty: 191
DFaj znac jak bedziesz cos wiedzial.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.06.2008, 18:02 

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 380
Tak się składa, że pokusiłem się o oryginalny płyn hamulcowy Porsche, nie jestem pewny bo było to niemal rok temu ale chyba DOT 5.1, może DOT 4. Niemniej wydaje mi się że temperatura wrzenia była niemalże po miedzy, czyli ok. 270C. Sprawdził bym, ale niestety resztę płynu z buteleczką oddałem nowemu właścicielowi. Może Szeryf jeszcze ma butle i sprawdzi co tam jest. Cena ok. 100zł.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.06.2008, 19:00 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 285
Jest to DOT4 o temperaturze wrzenia 260 stopni.

Swoją drogą zastanawiające jest poinformowanie po niemiecku i francusku o konieczności wymiany płynu po dwóch latach lub spadku temperatury wrzenia do 180stopni. Tymczasem po angielsku nawet słowem o tym nie wspominają. Niby nic, ale jednak angielski jest językiem na świecie częściej spotykanym, dużo więcej osób zrozumie informację po angielsku niż niemiecku czy nawet francusku. Dziwne to trochę :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.06.2008, 19:58 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
Ja zalałem do swojej maszyny przed Poznaniem rok temu RBF 600 :twisted:
smiga, żadnych problemów. Polecam, zwłaszcza na Poznań :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.06.2008, 13:03 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3085
rbf660 325 stopni punkt wrzenia,nie cieknie nic :!:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.06.2008, 13:35 

Dołączył: 10.02.2008
Posty: 191
Czyli moge nalac MOTUL DOT 5.1 bez stresu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.06.2008, 13:49 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3085
ale 5.1 nic Ci nie da ma chyba ta sama temperature co dot4 tyle ze inny skład


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.06.2008, 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3354
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
mi powiedzieli że dot 4 PORSCHE...a inny może spowodować uszkodzenie pompy - właśnie zalałem po wymianie wachacza




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.06.2008, 18:44 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3085
a co moga powiedziec w servisie,oczywiste ze polecaja "swój" pewnie robiony przez mobil czy castrol tylko nalepka inna :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.06.2008, 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3354
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
to nie tak...ja ten płyn dostałem...dlatego nie podejrzewam zachwalania aby sprzedać swój...powiedziałem mam problem z białym -a on na to że wszystko wie(czytają forum!!)...




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum