Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 31.05.2015, 11:29 

Dołączył: 31.05.2015
Posty: 4
Wkładam do Golfa silnik z 924 ten najzwyklejszy 125 koni i teraz pytanie, jak przy w miare sensownych kosztach podnieść w nim moc? Może blok z 944, albo coś innego. Może też skrzynie zmienić, to będzie lepiej autko śmigać?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2015, 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5081
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Polecam zrobić najzwyklejszy remont silnika. Ustawić odpowiednio KJETa,
co nie jest proste i skoro pytasz o blok z 944 to dobrze oddać wszystko
w ręce mechanika ;) Mniej stresu, a pewne fakty wyjaśni Ci od razu. Co
się da, czego się nie da, a czego nie powinno.

Samo podnoszenie mocy w 924 to bardzo interesujący temat. Jest kilku
którym się udało :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2015, 12:27 

Dołączył: 12.07.2014
Posty: 37
Witam
Można też podnieść kompresje silnika czyli splanować głowicę i założyć sportowy wałek rozrządu.Trzeba tylko pamiętać że planowanie głowicy podnosi temperaturę spalin.
Wydaje mi się że to najtańszy sposób na podniesienie mocy w silniku.



Gregor.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2015, 13:12 

Dołączył: 31.05.2015
Posty: 4
Okej, a jak ma się sprawa skrzyni? Automat nie muli jakoś bardzo? I manuale z tego co wiem to są 4 i 5 biegów i nie wiem co brać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2015, 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5081
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Gregor, zapraszam do obejrzenia silnika od Porsche 924 2.0 n/a.
Głowica w tym silniku może Cię bardzo zaskoczyć.
Nie jest to prosty silnik do modyfikacji. To o czym piszesz, czyli
podniesienie stopnia sprężania (kompresja zwykle oznacza inny
parametr silnika) jest niezłym ruchem i jest kilka silników w kraju
tak zbudowanych, ale nie jest to idealne rozwiązanie dla tego silnika.

Jeżeli podnosisz moc to musi być jakiś cel tego rasowania silnika,
podejrzewam, że i tak przydadzą Ci się przynajmniej dwie skrzynie
biegów. Biorąc pod uwagę ceny tych skrzyń łatwo sam sprawdzisz która
Ci bardziej pasuje. Ja ścigam się na 5tce, ale są zwolennicy 4rki.
Nie kupuj tylko 5tki doglega, skrzynia bardzo szybko ulega zużyciu,
a remont jest drogi. Powodzenia! :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2015, 15:07 

Dołączył: 18.07.2013
Posty: 18
Nie lepiej ABF a? 150 KM masz na początek.
Z 924 to staruszek z biedną mocą ..........


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2015, 15:23 

Dołączył: 31.05.2015
Posty: 4
Darecki, niby tak, ale takich modów jest pełno. A to jest że tak powiem wstęp do Porsche. Do tego nie stracę za dużo na tym wszystkim, bo jakbym chciał kiedyś sprzedać silnik po remoncie, to mi się dużo zwróci. Tak samo jak za skrzynie. Nie wiem tylko co jeszcze przekładać. Hamulce z GTi wystarczą? Czy musze z 924 przełożyć? No i jak ma się ten automat z 924 bo mnie to ciekawi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2015, 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5081
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Automatu nie polecam, bo skoro pytasz o moc to chciałbyś jak najlepsze
przyśpieszenia, a on tego nie zapewni :) Dodatkowo było ich mało i w razie
uszkodzenia trudno będzie o kolejną.

Jeżeli chodzi o modyfikację hamulców - nie wiem jak Ci pomóc, nie znam
Golfa. Może być tak, że mam takie same w 924 jak Ty :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2015, 21:23 

Dołączył: 12.07.2014
Posty: 37
Qbak konstrukcja lat 80 tych wiec szału tam nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2015, 21:23 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1196
Witaj,

Skrzynia w 924 jest z tyłu pojazdu i łączy sie z silnikiem okolo
2metrowym transwalem.
Lepiej wsadź silnik z 944 ze skrzynią od gti i flansza.
I hamulce z 944, hamulce w 924 nie są jakieś super extra.
944ma 4 tarcze wentylowane.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.06.2015, 1:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5081
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Gregor 42 napisał(a):
Qbak konstrukcja lat 80 tych wiec szału tam nie ma.


Wysil się chociaż chłopie i zobacz zdjęcie w necie.
Tej głowicy nie da się planować pod katem podniesienia stopnia
sprężania - jest płaska. W tym silniku trzeba zbierać materiał
z bloku.

A 924 to konstrukcja lat 70tych, głowica także, bo już blok to
wczesne lata 60te, zdaje się.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.06.2015, 10:51 

Dołączył: 12.07.2014
Posty: 37
Qbak fakt nie przeglądałem internetu co nie zmienia,że silnik jest dość prosty a skoro nie da się splanować głowicy to trzeba było tak od razu napisać ale widocznie trzeba Cię sprowokować żebyś rzeczowo wypowiadał sie na jakis temat.

Gregor


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.06.2015, 13:15 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9165
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
A można wiedzieć jaki sens ma mieć taki swap? Rozumiem, że to Golf I?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.06.2015, 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5081
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Gregor, chodziło mi o to, że czasem piszemy coś nie będąc dobrze w temacie.
Taki post pozostaje lata na forum, wiele osób go przeczyta. Niedobrze jest
pisać o rzeczach których się nie robiło/widziało. Rozumiem jeżeli jest to
forum VW i mało jest osób które znają się na 2.0 z 924, ale tutaj jest kilka
osób które mają tak podstawowe informacje o tym silniku (o kilku innych też ;) ).

Gdybyś chciał obejrzeć taki silnik na żywo to zapraszam :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.06.2015, 22:17 

Dołączył: 31.05.2015
Posty: 4
wit007, dwójka.
Ja wiem że taki swap nie ma sensu, ale lubie takie mody z epoki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.07.2015, 12:22 

Dołączył: 28.10.2009
Posty: 103
A może iść na całość i zrobić Golfa II z transwałem. Nie wiem czy to wykonalne, ale można poprawić rozłożenie masy. To byłby hicior ;)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum