Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.05.2009, 22:09 

Dołączył: 23.05.2009
Posty: 8
witam wszystkich.
ludziska drogie ratujcie. moje autko choruje, a ja nie wiem na co.
mam porsche 944 2.5 litra bez turbiny z 1985 roku. ostatnio wymieniona zostala w nim uszczelka pod glowica. przed wymiana silnik pracowal normalnie. teraz cos w nim jest nie tak.
odpala jak jest zimny ale nie chodzi zbyt dobrze, trzesie sie i ma za niskie obroty. wydaje mnie sie ze dostaje za duzo paliwa. gdy wyjme bezpiecznik od pompy paliwa silnik odpala bezproblemowo, chodzi tak jak powinien bez roznicy czy jest zimny czy cieply dopoki nie dodam mocno gazu bo wtedy oczywiscie paliwa dostaje za malo. pomocy
pozdrowionka dla wszystkich
witek (vitoz1)
:cry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.05.2009, 16:03 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
a jakie ma obroty na zimnym?(dokladnie),czy jak juz pochodzi z 5min obroty podchodza wyzej i jesli tak to na jaka wartosc?ogolnie obstawiam przedmuch w ukladzie ssania w ktoryms miejscu(uczelki kolektora,weze, ewentualnie silnik krokowy).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.05.2009, 19:25 

Dołączył: 11.12.2007
Posty: 121
Sprawdź czy masz dobrze podpięte wszystkie czujniki np: temperatury silnik.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2009, 15:18 

Dołączył: 23.05.2009
Posty: 8
Dzięki za porady.
Ostatnio nie miałem za bardzo czasu, żeby to sprawdzic dokładnie (praca, rodzinka itd.) niestety odkrylem jeszcze cos bardzo niepokojącego: gdy silnik się rozgrzeje traci ciśnienie oleju a po wyciągnięciu bagnetu oleju z rurki wydobywa się dym. Znajomy powiedział mi, że to panewka i czeka mnie dość poważny i kosztowny remont silnika. Szacuneczek dla niego i jego wiedzy, ale mam nadzieję że się myli.
Ale jeśli się nie myli, to czy to naprawdę aż tak źle wygląda?
Co musiałbym zrobić i ile to by mniej więcej kosztowało?
pozdrowionka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2009, 15:41 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
powiedz lepiej jakie masz cisnienie kiedy silnik jest zimny i po powiedzmy 10min kiedy jest rozgrzany?(na biegu jalowym = luzie). Napisz jakie tez ma cisnienei przy 5tys obrotow jak juz jest nagrzany i jakie cisnienie ma po powiedzmy 15min ostrego pilowania (no powiedzmy na 90% mocy silnika,ciagla gazowka) to Ci powiem czy panewki lub pompa olejowa jeszcze sie jakos tam trzymaja ;).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2009, 16:38 

Dołączył: 23.05.2009
Posty: 8
zaraz po odpaleniu na luzie na wolnych obrotach ma ma cisnienie ok 5 a po rozgrzaniu (ok 10 minut) cisnienie spada do 1 i zapala się kontrolka oleju. kiedy dodam gazu cisnienie rosnie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2009, 17:48 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
o kurde panewki bardzo prawdopodobnie juz sa na granicy istnienia :(. Ja po mega mocnym pilowaniu auta mam hmmm 1.1bara, ogolnie wszystkie wartosci ponizej 1 to juz zle :(. Jak smigasz na 5tys obrotow na cieplym silniku masz wartosci ok.4-5bara?jesli tak to pompa raczej okej wiec ---->panewki glowne i korbowodowe. Ogolnie wyjmowanie silnika sie klania :(.


Wogole jest jeszcze mozliwosc wymiany oleju i filtra oleju jesli byly dawno wymianiane (moze pomoc). Jesli wymianiane byly nie dawno to patrz wyzej...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2009, 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5097
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Tak jak Przemek pisze, jeżeli dawno nie był olej wymieniany to pomoże,
na krótko, ale pomoże.

Dziwi mnie tylko ten dym wydobywający się dziurą po bagnecie. Nie pamiętam
czy wyciągałem na pracującym silniku bagnet, ale czy aż dym powinien
tamtędy uciekać?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.06.2009, 12:54 

Dołączył: 11.12.2007
Posty: 121
Hmm.. coś mi się tutaj nie podoba.. bo kolega napisał że przed wymianą uszczelki wszystko było okey. A wiec raczej panewek szlak nie trafia z dnia na dzień.. Mi się wydaje że coś po prostu mogło zostać założone nie tak.. może głowica ma jakieś przedmuchy itp?? a skoro się dymi to może woda się dostawać do oleju.. Jak było z ciśnieniem przed wymianą uszczelek?? Podpinając się pod temat chciałbym jeszcze zaptać jaką macie długość bagnetu do sprawdzania oleju..?? I jaka jest długość długość tej rurki do której się wsadza bagnet?? Oraz jaka jest długość w 924 2.0 Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.06.2009, 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5097
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Faktycznie, może za daleko posunięte wnioski.
Pomyśl co było zdejmowane przy tej operacji i co mogło być źle złożone.
Może pasek rozrządu?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Dzęki!!!
PostNapisane: 2.07.2009, 16:56 

Dołączył: 23.05.2009
Posty: 8
Dziękuje wszystkim bardzo za rady. Naprawdę mi pomogliście. Rzeczywiście jeden z czujników był podpięty nieprawidłowo.
Mój 944 jeździ!!!
niestety po dobrym rozgrzaniu silnika ciśnienie oleju spada i czasami zapala się kontrolka. ale zauważyłem także że obroty spadają do ok 500. gdy trzymam gaz na ok 1000 obrotów ciśnienie jest ok 1.5.
czy to że zapala się kontrolka jest związane z za niskimi obrotami?
jeśli tak to jak je wyregulować?
I jakie powinien mieć obroty na biegu jałowym po rozgrzaniu.
pozdrowienia :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.07.2009, 18:43 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
na jalowym 850 +/- 50 ,przyjmij ze 900. To dosc normalne ze cisnienie bedzie minimalnie mniejsze przez tak niskie obroty - tez tak mialem. Regulacja manualna po przekreceniu srubeczki na przepustnicy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.07.2009, 7:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1570
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Ciśnienie na biegu jałowym powinno być 2-3 bar, na wyższych obrotach 4-5 bar.

Jaki olej masz zalany?
Nie przegrzewa Ci się silnik?

Co do skaczących obrotów - po pierwsze musisz wyregulować obroty biegu jałowego (tutaj masz opis procedury http://www.clarks-garage.com/shop-manual/fuel-08.htm )
Po drugie sprawdź czy nie bierze Ci lewego powietrza (szczelność całego dolotu), po trzecie, może być problem z silnikiem krokowym (znajduje się pod kolektorem dolotowym).




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.07.2009, 21:37 

Dołączył: 23.05.2009
Posty: 8
witam
olej mam mineralny 10w40. cisnienie oleju dopóki się silnik nie rozgrzeje trzyma się dość wysoko, ale po rozgrzaniu spada do ok. 1 bara.
co do szczelności to mam pewne wątpliwości bo wąż biegnący pod kolektorem ssącym (nie bardzo wiem do czego służy) jest w nie najlepszym stanie.
pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron