Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 18:01 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
TET: a tak z ciekawosci - z moich informacji teoretycznych wynika ze nastawianie zawieszenia powinno sie wykonywac z kierowca w samochodzie... co spowoduje przy ustawianiu obnizenie lewej strony auta, a co za tym idzie - na pusto lewa bedzie wyzej.
Czy sie myle?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5067
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Przy robieniu geometrii powinni miejsce kierowcy obciążyć. Mi tak robili.
Moim zdaniem jesteś zbytnio przyzwyczajony do 930 :D choć modyfikacje
jedenastki mogą pomagać w tym, że 951 jeszcze mu nie dorównuje ;)
Na r888 powinno już być bliżej, a jak zrobić modyfikacja w takim zakresie
jak w 930 to powinno się zbliżyć lub być szybsze :)

Jaki czas na Poznaniu wykręciłeś w 911?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 22:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1896
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
wampir napisał(a):
TET: a tak z ciekawosci - z moich informacji teoretycznych wynika ze nastawianie zawieszenia powinno sie wykonywac z kierowca w samochodzie... co spowoduje przy ustawianiu obnizenie lewej strony auta, a co za tym idzie - na pusto lewa bedzie wyzej.
Czy sie myle?


Wampir, Qbak - dokładnie, moje nastawy tak były robione :idea:




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2012, 22:54 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3887
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
TET930 napisał(a):
Pogoda - tylko jeździć..testuję... różne ciśnienia w kołach i ustawienie sztywności amortyzatorów ...


Czy mógłbyś napisać jakie masz amortyzatory z przodu i z tyłu,czy oryginalne, w jaki sposób testujesz ustawianie ich sztywności i czy podzielisz się wnioskami ?

Doładowanie z zewnątrz testował Paweł Kowalski w 964 w wyścigach na 1/4, zasilenie było doprowadzone z tylnego prawego okienka. Z tego co wiem projekt został zaniechany.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2012, 1:09 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 324
Wampir Wbacq Stach:

I tak i nie wg moich ( wyścigowych rownież)doświadczeń wysokośc ustawiałbym bez obiciążenia i tak zrobie natomiast corner balance weight - czyli wlaściwe rozmieszczenie masy względem narożników auta wymaga obciązenia miejsca kierowcy - (zakładając że jeździmy autkiem sami)
I wlaśnie corner balance jest rzeczą ktorą w Polsce się zaniedbuje. Może niemam szczęścia ale w Poznaiu nikt nie mógł mi poważyć auta.
I z tego powodu zamówilem scale ( wagi ) do ważenia samochodu ,-longacre

Po wstępnym ustawieniu geometri oraz wysokości - ważę samochód i dpoiero potem ustawiam ( kombinuje :) ) z ustawieniem wysokości<- raz jeszcze i cieżarkami tak aby ( tu upraszczam nieco) po przekątnej suma waga była taka sama lub zbliżona.

Pdmobil: w 944TS mam oryginalne żółte koni opcja M030 - testy organoleptyczne czyli jazda... , :) oraz na pustym placu kółka do utraty przyczpności :( <- najlepiej na kiepskich oponach. Patrzę która oś traci najpierw przyczepność....niestety to trochę intuicujne...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2012, 1:33 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
Jeszcze jedna sprawa - kwestia preferencji.
Osobiscie co prawda nie siedzialem za bardzo przy nastawach zawieszenia, ale przy r888 dobrze nagrzanych on mial lekka podsterownosc. Przy nierozgrzanych mial duza podsterownosc (stad ta beczka i uszkodzony blotnik). Ja tak lubilem. Takze bez strzelania gazem to przod bedzie ci wyjezdzal z zakretu (chyba ze przegniesz z oponami - ja jezdzilem na 265 z tylu i 225 z przodu - stad spora przyczepnosc na tylnej osi).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2012, 9:37 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3887
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
TET930 napisał(a):
Pdmobil: w 944TS mam oryginalne żółte koni opcja M030 - testy organoleptyczne czyli jazda... , :) oraz na pustym placu kółka do utraty przyczpności :( <- najlepiej na kiepskich oponach. Patrzę która oś traci najpierw przyczepność....niestety to trochę intuicujne...


Zle zrozumiałem wcześniejszy tekst....myślałem,że piszesz o 930. Czy w 930 też masz jakieś preferencje co do ustawienia zawieszenia ?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2012, 11:34 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 324
pdmobil:Tak oczywiście.
Jak pewnie wiesz standardowo 930 z 1988 roku ( moja jest 1987 ale modelowo już 1988):
Wysokość przodu :94 mm+/-5 u mnie 90 mm czyli tylko trochę niżej i w tolerancji;
Wyskość tył: 12 mm u mnie 10 mm ( liczona jako odległość środeka koła do środka drążka skętnego w dół)

Geometria standard:

kont nachylenia:
przód : 0 stopni +/-10' u mnie -> -1 stopień
tył: -30' =/- 10' u mnie -> -1.5 stopnia

Zbieżność: wg standardu.
Ciśnienie w oponach do szybkiej jazdy drogowej:

przód 31 psi -2.1 bar'a
tył 36-40 ps ca 2.7- 2.8 bar'a zależy od gum i pogody


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2012, 12:26 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3887
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
[quote="TET930"]pdmobil:Tak oczywiście.
Jak pewnie wiesz ...

tak, troszkę wiem. :wink: myślałem, że masz jakiś patent na ustawianie twardości amortyzatorów/zawieszenia w 930 ?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2012, 12:42 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 324
pdmobile: tu niestety zostaje wymiana drążków skrętnych na większe,
co dotyłu to zastanawiam się nad helperami czyli do istniejących amortyzatorow dajesz delikatne sprężyny ca max 200 lbs - i masz coilover z tyłu za jak pamiętam 200$ czyli całkiem przyzwoicie a i nie trzeba wzmacniać tylnego zawieszenia w miejscu mocowań amortyzatorów, drugie wtedy warto dać regulowane amory na tył też nie są drogie. I te dwie rzeczy pewnie zrobie. |Aha oczywiście drązki skrętne z tyłu zostawiasz tam gdzie są.
rozwiązanie helperow możesz zobaczyć na stronach elephant racing lub lindsay racing. W 930 masz bardzo ciężki tył więć to jest idealne rozwiązanie aby samochód przy dużym przyśpieszeniu nie siadał za mocno na tył - jednym słowem nie odciążał przodu tak ekstremalnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2012, 12:44 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 324
pdmobile: oczywiście można usztywnić amory jako takie : dobry warsztat od amortyzatorów jest wstanie zmienić charakterystykę amortyzacji wewnątrz amortyzatora.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2012, 13:04 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3887
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
:lol:...to też wiem.
czy masz fabryczną twardość amortyzatorów? Czy zmieniałeś gumy w zawieszeniu na twarde ?

Boże...toż ja od lat śmigam ...jednak seryjnym samochodem !!! :wink:
Jak ja w ogóle czymś takim mogę jeżdzić wśród takich cudów techniki :lol:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2012, 15:12 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 324
pdmobile:możesz możesz :) seryjnie to przecież i tak super samochody!
Nie - ja mam oryginalne zawieszenie w 930 <ok nowe gumy i wszystko sprawdzone, jedyna rzecz która chodzi mi po głowie to właśnie helpery.
Mój samochód jest lżejszy od seryjnego - to też pomaga:) z drugiej strony mam też zdecydowanie więcej koni.Jest naprawdę sztywny ale nie wybija zębów...
Pod względem trzymania się drogi raz jeszcze mogę powiedzieć że zachowuje się wzorcowo. Ten set-up ustawiłem pod autostrady i szybkie drogi. Na tor na pewno jeszcze bym coś zmienił.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2012, 15:29 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 324
Wróćmy do 944.
Zdjeliśmy tylne amortyzatory - niestety nie trzymają już normy - wampir pisał że były skręcone twardo- a jednak to tył bujał mocno - prawdopodobnie to druga po złej wysokości przyczyna "myszkowania" na prostej .
Koni pojechały do serwisu, albo je zregenerują albo przyjdą nowe - jutro decyzja.
Od tygodnia czekam na poduszki pod silnik i nadal ich nie mam...
cdn...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2012, 16:54 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
Te tylne amorki nowe nie kosztuja duzo i sa dosyc standardowe. Chyba warto zalozyc nowe a nie regenerowac? Roznica w cenie nie powinna byc az tak znaczaca.
Przody sa problematyczne, bo tylko w serwisie nowe i cena kosmiczna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.03.2012, 23:11 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 324
No amorki wróciły - śmieszna sprawa:) W poniedziałek będą testy i zobaczymy jakie zmainy w prowadzeniu. Swoją drogą śruby były tak dokręcone że hej...
Wampir : masz maila w temacie jw.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.03.2012, 14:42 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 324
Po tygodniu oczekiwań przyyszły poduszki po silnik.
Czyli w pierwszym rzucie wymienam poduszki i zakładam amortyzatory, ustawiam wysokość i jutro mam nadzieję na testy.
Poduszki standardowe czyli hydrożelowe. Zastanawiałem się nad twardszymi ale zrobię próbę to zobaczymy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.03.2012, 16:02 

Dołączył: 19.09.2011
Posty: 125
Daj znać jak wrażenia z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.03.2012, 19:10 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 324
Dopiero dzisiaj amortyzatory wróciły na miejsce. Jeszcze nie testowałem :)
Ale już tył jest twadrdszy i się nie buja. Poczekamy na wrażenia z jazdy.

Poduszki pod silnikem

zdjęcie okazało się nieco trudniejsze niż zakładaliśmy, przy okazji okazało się że śruby mocujące były za długie - właściwie śruby niszczyły gumę poduszki, miały po 52 mm a powinny mieć 38 mm. Poduszki były starego typu czyli po pierwsze 4-5 mm niższe i o innej konstrukcji niż Turbo z 1989 poza tym miały nabity rocznik 1988 co samo w sobie mogłoby być zrozumiałe -a le to nie były poduszki od '89 Turbo S . W PET są 3 modele poduszek do '89 rocznika i teoretycznie cała trójka pasuje ale są róne wysokości i tym samym inne długości śrub- prawdopodobnie były też różne twardości.
Nowe poduszki są hydrożelowe - zastanawiałem się nad semi-solid ale zobaczymy jak te się będą sprawować.
Przy okazji odkyłem brak 2 śrub przy misce olejowej?! M8 x25 bardzo ciekawe dlaczego ich nie ma - łącznie jest ich chyba 20 jak pamiętam.
Drgania od uszkodzonych poduszek? ciekawe...
Jutro poduszki dostaną nowe śruby i miska olejowa też. Mam nadzieję na jazdę testową :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.03.2012, 19:24 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Brak śrub miski - podejrzewam, że przy wymianie uszczelki pod miską gdzieś się zapodziały ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron