Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.03.2022, 21:20 

Dołączył: 16.04.2017
Posty: 191
Hej,

ostatnio jak podliczyłem moją konfigurację Macana S, to zastanawiam się czy trochę nie dołożyć i nie wziąć zamiast Macana S (dobrze wyposażonego) golasa Cayenne Platinium Coupé E-Hybrid (zwykłą bryła odpada bo wyjątkowo mi się nie podoba). Pytanie czy ktoś miał styczność z E-Hybrid i może coś więcej o nim powiedzieć? Ja jeździłem kilka razy Cayenne i ogólnie mi się podoba. Jako auto rodzinne moim zdaniem super - takie też miałoby być, chociaż głównie będzie nim jeździć żona, bo na codzień ja jeżdżę Taycanem.

Pytanie tylko czy nie zbliża się jakiś lift Cayenne, czy jakieś większe zmiany nie będą zachodzić i radzicie się wstrzymać z zakupem tego modelu?

Pozdrawiam,

M.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2022, 6:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 13.08.2007
Posty: 507
Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
ledakar napisał(a):
Hej,

ostatnio jak podliczyłem moją konfigurację Macana S, to zastanawiam się czy trochę nie dołożyć i nie wziąć zamiast Macana S (dobrze wyposażonego) golasa Cayenne Platinium Coupé E-Hybrid (zwykłą bryła odpada bo wyjątkowo mi się nie podoba). Pytanie czy ktoś miał styczność z E-Hybrid i może coś więcej o nim powiedzieć? Ja jeździłem kilka razy Cayenne i ogólnie mi się podoba. Jako auto rodzinne moim zdaniem super - takie też miałoby być, chociaż głównie będzie nim jeździć żona, bo na codzień ja jeżdżę Taycanem.

Pytanie tylko czy nie zbliża się jakiś lift Cayenne, czy jakieś większe zmiany nie będą zachodzić i radzicie się wstrzymać z zakupem tego modelu?

Pozdrawiam,

M.

IMHO tutaj nie ma co porównywać. Macan, to jeden z najlepiej prowadzących się SUV'ów na świecie, a wersji S obecnie, jest szybszy od poprzedniego GTSa. Cayenne jest większy i niestety nie jest tak "zwinny" w codziennym prowadzeniu jak Macan.
Ciężko obiektywnie zestawić te dwa różne samochody, jednak mimo, iż Cayenne bardziej się opłaca, to moim subiektywnym zdaniem Macana po prostu WARTO kupić.
Życzę właściwej decyzji.
pozdrawiam
jimmy




_________________

pozdrawiam,
Jakub

IN: MACAN S, 996 C4S
out: Porsche 944 2,5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2022, 7:19 

Dołączył: 16.04.2017
Posty: 191
@Jimmy

Dzięki, mam mętlik trochę w głowie, bo Cayenne jako golas jest tylko kilkadziesiąt tysięcy droższy od S, dlatego go zacząłem rozważać. Wiem jak jeździ Macan, bo miałem poprzedni model. Pytanie jeszcze czy ten Macan T różni się czymś od bazowego Macana? Bo ten T bardzo fajnie cenowo wychodzi :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2022, 8:42 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 644
Ja Ci nie przeszkadza, ze Macan to małe i ciasne auto - to bierz Macana. :)
Może pod tym kątem popatrz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.03.2022, 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1565
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Ja mam porównanie nieco starszych modeli ale jak dla mnie w tamtych rocznikach (2014, 2016) Macan w ogóle nie miał podejścia do Cayenne. Inna półka pod każdym względem - zwłaszcza jakości.

Nie wiem jak teraz, te nowe "pełnodotykowe" to zupełnie nie moja bajka i może różnicy nie ma już tak wyraźnej.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.03.2022, 17:01 

Dołączył: 23.12.2018
Posty: 254
Macan T to bazowy Macan z dodatkami. Silnik nie daje żadnej frajdy. Jedyne na co możesz liczyć to fajne zawieszenie (wersja T ma fabryczny pasm i jest obniżona o 15mm - o ile się nie mylę).

Cayenne e-hybrid testowałem i byłem zachwycony. Kupiłbym. Rozsądny konfig w wersji platinum wychodzi katalogowo 540-550 tyś zł.

fajnie mieć takie dylematy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.03.2022, 21:19 

Dołączył: 25.10.2019
Posty: 79
Ja jestem mega zadowolony ze zwinności Macana SII 2020 i wybrałem go, bo w 99% jeżdżę w sam lub max w dwie osoby. Tylne siedzenia to niewygodne kozły dla większych osób i nie są mi potrzebne.
Gdybym miał nadal 4 osobową rodzinę na pewno celował bym w Cayenne, ale koniecznie z silnikiem 4.0, żebym miał pewność, że będzie jeździł jak ten MacanS.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.04.2022, 17:47 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 175
Cayenne jest najbardziej komfortowym i rodzinnym z wszystkich Porsche.
Jeśli masz i cenisz komfort rodziny to na pewno się sprawdzi.

Owszem jest większy od Macana, ale sprawności w zakrętach jak na SUVa, bym mu nie odmówił.

Tak jak wspomniał Adam - Cayenne E-Hybrid PE poskładasz rozsądnie na 550k.

Macan jest bardziej "Mini" w sensie gokartowy ;)

Dynamika 700 Nm w hybrydzie będzie dużo przyjemniejsza, mimo, że mniej drapieżna niż Macan S, również fakt zasiegu na prądzie przy jeździe w okół komina jest cenna :)

Mimo sympatii do Macana S, z tej dwójki wybrałbym Cayenne E-Hybrid PE :)

Ale mam 2 dzieci ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.04.2022, 23:15 

Dołączył: 16.04.2017
Posty: 191
Panowie,

dziękuję. Miałem na testy teraz jedno i drugie. Zmieniamy z Macana na Cayenne. Macana miałem kilka lat temu i mimo zmiany wyświetlacza wewnątrz i przycisków dla mnie pozostaje dość wiekowym modelem, tak jak Cayman. W Cayenne czuć większą swieżość. Udało się dość rozsądny konfig złożyć i wersja 3.0 z hybrydą jest całkowicie wystarczająca. teraz tylko jeszcze jeden dylemat - w sierpniu będzie Cayenne po lifcie - ma dostać takie lampy jak Taycan, nowy PCM i wyświetlacze jak w Taycanie. Pytanie czy czekać? Pierwsze dostawy do klientów I/II kw 2023. A obecne Cayenne Coupé mogę mieć lipiec / sierpień...

Skłaniam się na razie do wzięcia obecnej wersji...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.04.2022, 9:07 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 175
Cayenne po lifcie, prócz tego że będzie Taycanem w środku,
co dla mnie jest krokiem wstecz w wymiarze bycia premium,
to na pewno będzie dużo droższy, dostawa na II kw. 2023
jest optymistyczna bardzo. Nie zdziwiłbym się jeśli lift się przesunie,
Bratysława dostaje po mału zadyszki....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.04.2022, 19:26 

Dołączył: 16.04.2017
Posty: 191
@ChrisR

Dostałem info od mojego dealera, że prezentacja będzie w sierpniu br. Pierwsze sztuki miały trafić do klientów w grudniu br, ale przesuwają na styczeń / luty. Normalne dostawy od marca / kwietnia. Ja byłbym 4-ty w kolejce, ale waham się. Obecnej Cayenne moim zdaniem nic nie brakuje.

A zmiany to inne wyświetlacze, lampy z Taycana - te z przodu, inny lightbar i zmienione zderzaki.

A ja tam z Taycana jestem zadowolony :)

P.S. A wzrost ceny Cayenne przewidywany o około 5%


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.04.2022, 14:10 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 175
Konkludując, też skłaniałbym się na Twoim miejscu ku obecnemu Cayenne w PE.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2022, 8:41 

Dołączył: 26.11.2021
Posty: 29
Ja mam pytanie do aurora watku jak by porownal cayenne hybrid do taycana 4s. Stoje wlasnie przed wyborem 4s sport turismo a cayenne coupe hybrid. Czy taycan realnie przejedzie te 300km z predkocia 140-160 po autostradzie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2022, 12:54 

Dołączył: 23.12.2018
Posty: 254
nie, a jak tak to na styk. ;)
wiele czynników ma znaczenie - najbardziej temperatura otoczenia, moc i ilość przyspieszeń, tunel aerodynamiczny innego auta....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2022, 18:12 

Dołączył: 16.04.2017
Posty: 191
@chceporsche

Jeżdżę już Taycanem od miesiąca - przebieg 3,3 tys. km. Zatem trochę pojeździłem, tras rownież. To tak - Taycanem da się spokojnie zrobić 300 km autostradą z prędkością 150 km/h. O ile nie jest to środek zimy, temperatura jest co najmniej 5-7 C na plusie i naładowałeś się do pełna, a nie do 80%. Maksymalny zasięg przy naładowaniu do 100% pokazał mi 415 km. Podobno będzie więcej jak przebieg wyższy - baterie się rozkręca. No zobaczymy latem. Ciekawostka - jak jechalem ostatnio na trasie KTW - KRK A4-ką ze średnią prędkością 190-200 km/h to zasięg bardzo szybko spada - realnie wody zrobisz tak 200 km. Nie więcej. Ale komfort jazdy z tą prędkością oceniam na bardzo wysoki.

Jeszcze jeden warunek, nie możesz się stresować jak Ci pokazuje zasięgu 40-50 km, jak lubisz mieć duży zasięg cały czas to bierze Cayenne PE E-Hybrid.

Mi w Taycanie nic nie brakuje, lubię nim jeździć co widać po przebiegu. Cayenne PE E-hybrid zamówiłem do żony, bo żona się boi, że uszkodzi Taycana - to jednak niskie auto i gdybym nie zamówił pneumatyki to do garażu bym nie zjechał. Jak masz pytania i chcesz pogadać o konfiguracji to śmiało pisz na priv.

M.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.04.2022, 15:42 

Dołączył: 26.11.2021
Posty: 29
@ledakar mam pytanie czy nie boisz sie degradacji baterii i duzej utraty wartosci? Pytanie takze jakbys mial wybrac tylko jedno z tych dwoch majac dwojke dzieci ktore auto by zostalo w Twoim garazu? Odnosnie taycana to u mnie raczej wchodzi w gre wersja kombi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.04.2022, 18:30 

Dołączył: 16.04.2017
Posty: 191
Wiesz co - ja mam wynajem z możliwością wykupu na końcu. Trochę się tym nie martwię na ten moment, jak rozważasz zakup takiego auta, to stać Cię na tę utratę wartości, a fun z jazdy tym autem jest nie do opisania. Znam ludzi którzy mają już na Taycanie nalatane 100 tyś. km i i bateria zachowuje takie same parametry jak na początku użytkownia, zatem nie martwię się, bo ja nie przejadę tym autem więcej niż 100 tyś. km.

Wracają do Twojego dylematu, ja bym zostawił Taycana - bo to jest trochę takie rodzinne 911 - jak dla mnie, przyczepność, prowadzenie - bajeczne. Ja mam syna 2,5 roku, zatem wziąłem sedana, bo bardziej mi się linia podoba. Pytanie w jakim wieku są Twoje dzieci, bo jak to już nastolatki, to może trochę miejsca brakować, a jak małe dzieci to spokojnie.

Zatem popatrz pod tym kątem. No i jak Cię stać to brałbym GTS ST - czerwonego z czarnym welurowym wnętrzem i czarnymi felgami. Wygląda genialnie. To mój drugi typ - bo ja mam akurat zieloną Mambę z wnętrzem Trufle Brown.

Jak chcesz skonsultować konfigurację to podrzuć link do Porsche Code :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.06.2022, 17:14 

Dołączył: 26.11.2021
Posty: 29
@ledakar sorry za późno,odpowiedz. Jakiś update na temat taycana? Jakieś dłuższe trasy, wnioski? Ja na początku lipca mam jazde cayenne vs taycan i wtedy mam nadzieje zapadnie jakaś decyzja. Gdybys miał do wyboru tylko jedno auto zmtych dwóch które byś wziął przy założeniu dwójki dzieci 13 lat i niespełna 3.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum