Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 17:08 

Dołączył: 20.12.2018
Posty: 62
adamax napisał(a):
jimi77 napisał(a):
adamax napisał(a):
Zgadzam się z Tobą Daro.
Myślę, że za kilka lat nikt już nie będzie pamiętał, że była taka firma jak Tesla.
Z ich podejściem do klienta i jakością serwisu, to wiele osób przerzuci się na Taycana i kolejne modele elektryczne Porsche.


czyżby? to jest zupełnie inna cena samochodu, więc pewnie większość by chciała się przerzucić ale tego nie zrobi. dziś też wielu użytkowników skody chciałoby się przerzucić na porsche, ale tego nie robią


Tesla i Porsche Taycan kosztują przecież podobne pieniądze. Czyż nie?


Tesla S Performance - 100k $
Taycan Turbo - 150k $
Taycan Turbo S - 180k $


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2018
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Tu masz polskie ceny.

https://www.otomoto.pl/oferta/tesla-mod ... ySHHR.html

https://cc.porsche.com/icc/ccCall.do?us ... YPE=Y1ADB1

Oczywiście każde auto można skonfigurować by kosztowało 100% powyżej bazy.
Myślę, że jak ktoś mam dać 450k pln za Teslę, która nie ma oficjalnego przedstawiciela w Polsce, a dopiero od niedawna 1 serwis w kraju, to Taycan jest dla takiej osoby prawdziwą alternatywą.

A o Porsche chyba marzą nie tylko posiadacze Skody, chociaż jak Mikiciut chce pokazać to za cenę Skody można mieć Ferrari;)




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 17:29 

Dołączył: 26.05.2014
Posty: 415
adamax napisał(a):
Zgadzam się z Tobą Daro.
Myślę, że za kilka lat nikt już nie będzie pamiętał, że była taka firma jak Tesla.
Z ich podejściem do klienta i jakością serwisu, to wiele osób przerzuci się na Taycana i kolejne modele elektryczne Porsche.


Też bym chętnie kupił Tycana gdyby nie był 3 razy droższy od Tesli 3 :lol:
Biorąc pod uwagę że Tesla ostatnio sprzedaje grubo ponad 300tys samochodów rocznie, to myślę że już minął etap „startupu” i mamy kolejną pełnoprawną markę. Gdyby podejście do klienta i serwis miały tak duże znaczenie, to z naszego rynku powinno zniknąć większość dilerów / aso niestety.
Myślę że model S / X faktycznie nie jest konkurencją dla Porsche (troszkę inny target), ale Porsche to dosyć niszowa marka która nie ma nic wspólnego z większością rynku motoryzacyjnego. Tesla za to przy cenach w okolicy 40tys $ powoli celuje w klasę średnią.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.12.2019, 23:05 

Dołączył: 10.08.2016
Posty: 344
Nr klubowicza: 588
W dniu wczorajszym wróciłem z testów Taycana na torze Portimao oraz okolicznych krętych drogach. Jednym słowem: PETARDA !!!
Kolejny milowy krok Porsche a może powrót do korzeni ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 0:04 

Dołączył: 4.10.2016
Posty: 119
roco napisał(a):
W dniu wczorajszym wróciłem z testów Taycana na torze Portimao oraz okolicznych krętych drogach. Jednym słowem: PETARDA !!!
Kolejny milowy krok Porsche a może powrót do korzeni ?


a co powiesz o dźwięku? nie żebym się czepiał ale dzisiaj przechodziłem koło nowego tramwaju i miał dokładnie taki sam dźwięk przy ruszaniu jak Taycan a maszynista nie sprawiał wrażenia podnieconego jazdą :)

swoją drogą temat dźwięku w elektrykach jeszcze długo będzie palącym tematem..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 0:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3699
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
A pomyśleć, że wiele lat temu argumentem bezszelestnej pracy silnika szczycił się RR :) teraz jak Porsche może się tym poszczycić to wada?




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 10:40 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1013
Taycan Turbo kradnie nagłówki, ale IMHO naprawdę fajną opcją jest "bieda wersja" czyli 4S. Z tego co czytam to do 160 przyspiesza szybciej niż moje 911

https://www.autocar.co.uk/car-review/po ... 020-review


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 10:43 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2693
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
To jest nowy rozdział!
Pachnie jak Porsche, pozycja za kierownicą jak w Porsche, przyspiesza jak mega mocne Porsche... a w trybie sport+ nawet brzmi jak Porsche... 8)

Roco gratuluję szybkiej decyzji i właściwego wyboru!

Ja poczekam jeszcze na nowego elektrycznego Macana... tu jestem bardzo ciekaw od jakiej ceny będzie startował i z jakimi osiągami...




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: rozglądam się... może tym razem coś rodzinnego...? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 14:24 

Dołączył: 10.08.2016
Posty: 344
Nr klubowicza: 588
porsche-fanatic napisał(a):
roco napisał(a):
W dniu wczorajszym wróciłem z testów Taycana na torze Portimao oraz okolicznych krętych drogach. Jednym słowem: PETARDA !!!
Kolejny milowy krok Porsche a może powrót do korzeni ?


a co powiesz o dźwięku? nie żebym się czepiał ale dzisiaj przechodziłem koło nowego tramwaju i miał dokładnie taki sam dźwięk przy ruszaniu jak Taycan a maszynista nie sprawiał wrażenia podnieconego jazdą :)

swoją drogą temat dźwięku w elektrykach jeszcze długo będzie palącym tematem..


Włączasz magiczny przycisk i pojawia się dźwięk przyszłości :) nie ma żadnego udawania silnika spalinowego znanego mi z GT3 tylko coś nowego, coś bliżej pojazdów ze Star Treka :)
Przy wyłączonym jest tak:
https://www.youtube.com/watch?v=AZRjNxTOGrU

Relaxing White Noise :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 16:46 

Dołączył: 29.12.2013
Posty: 843
Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
to niebezpieczne - pomaga zasnąć ludziom... trzeba w takim razie uważać, żeby kierowcy się nie pospali :)




_________________

*Porsche 911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 17:53 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 175
Jakby ktoś zamawiał Taycana, moim zdaniem nie warto brać emulatora dźwięku.

Mnie po 2 minutach jazdy już zaczął irytować i wyłączyłem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 19:52 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Jako, że wątek kiedyś rozpocząłem, czytam i zastanawiam się gdzie w rozsądnym czasie będzie można naładować Taycana, w domu na pewno nie, bo przydział 14 kW to trochę mało i gdzie poza Porsche Centrum będą ładowarki przystosowane do technologii, którą przygotowało Porsche.
Czy nie lepszym rozwiązaniem są ogniwa wodorowe?, zobaczymy czas pokaże.
I co się stanie jak będziemy chcieli naładować swoje samochody w nocy, symulacje pokazują, że sieć przesyłowa tego nie ogarnie i braknie nam prądu.
Czas pokaże a jazda elektrykiem jest ok, mi nie przeszkadza brak dźwięku a emulator dla mnie to porażka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 22:07 

Dołączył: 29.12.2013
Posty: 843
Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
@Kubus72 tu jest mój największy dylemat związany z elektrykami. Jeździłem kilka dni i3S i jako miejskie auto uważam za fenomenalne. Dynamika i sprawność jest niesamowita. Ale... realny zasięg na naładowanej baterii rano po pełnym naładowaniu 250 km i to uważam że sporo, jak na auto za 200k. Ale podłączałem je do prądu codziennie, z wyjeżdżonym zasięgiem do ok 100-120 km. I rano w miarę był pełny. Ale już z pustego zasięgu to nie jest tak różowo i z domowej sieci to potrzeba ze 20+ godz. I teraz jak to się liczy realnie w Tesli, Taycanie i innych autach o realnie większym zasięgu, czyli większej baterii (?) bo spałem wtedy na fizyce jak wzory o prądzie były grane. Czy wyjeżdżony do zera Taycan będzie potrzebował 30h?




_________________

*Porsche 911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 22:31 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 644
Ja już od 2 lat na codzień jeżdzę I3. Myśle, że do zastosowań wielkomiejskich i podmiejskich nie ma lepszego auta. Robię 60-80 km dziennie, czasami więcej.
Z mojej perspektywy jedyna upierdliwa rzecz to codzienne podłączenie ładowania.
(rano odłączam - wieczorem podłączam).
Poza tym same plusy.

Kiedyś jak czytałem o Taycanie to miał mieć ładowanie indukcyjne odbywające się przez specjalną płytę, na którą się najeżdża. Czy tak jest to nie wiem, ale chętnie to sprawdzę :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 22:39 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1013
Jarecki napisał(a):
Czy wyjeżdżony do zera Taycan będzie potrzebował 30h?


Ladowales i3 ze zwyklego gniazdka sciennego czy zainstalowales jakas specjalna ladowarke podlaczona do instalacji 3-fazowej?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 22:49 

Dołączył: 29.12.2013
Posty: 843
Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
tunix napisał(a):
Jarecki napisał(a):
Czy wyjeżdżony do zera Taycan będzie potrzebował 30h?


Ladowales i3 ze zwyklego gniazdka sciennego czy zainstalowales jakas specjalna ladowarke podlaczona do instalacji 3-fazowej?


zwykłe gniazdko ścienne - w zestawie jest taki kabel zwykły. Nie znam się na prądzie za mocno, ale nie znam takich przejściówek żeby konwertowały siłę na gniazdko sieciowe. A w zestawie są albo kable sieciowe albo do superchargerów. W i3 tak było.




_________________

*Porsche 911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 776
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
Tutaj trochę odnośnie infrastruktury i plusów z posiadania elektryka w obecnych czasach w USA.

https://www.thedrive.com/news/31274/mor ... anksgiving




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2018
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Pamietam jak miałem może 6/7 lat to w takich kolejkach stałem za benzyną z moim tatą do CPN. Wot i historia po raz kolejny zatacza koło ;)




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2019, 23:14 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1013
Jarecki napisał(a):
zwykłe gniazdko ścienne - w zestawie jest taki kabel zwykły. Nie znam się na prądzie za mocno, ale nie znam takich przejściówek żeby konwertowały siłę na gniazdko sieciowe. A w zestawie są albo kable sieciowe albo do superchargerów. W i3 tak było.


Z gniazdka ściennego można pobierać max ok 3.5kW. Bateria i3 to 42kWh, powinna więc naładować się w 12 godzin. Nie wiem dlaczego Tobie ładowało się wolniej. Na szybko wygooglowałem, że i3 może maksymalnie być ładowane z mocą 7.2kW, więc około dwa razy szybciej ale wtedy musi być jakoś inaczej połączony z instalacją, pewnie BMW ma jakąś ścienną ładowarkę w ofercie.

Taycan ma około dwukrotnie większą baterię więc teoretycznie z gniazdka będzie ładował się 24h. Na stronie Porsche jest info, że prądem przemiennym można ładować z mocą do 11kW, więc koło 8h do pełna gdy zainstalujesz ichnią ładowarkę. Standardowa moc umowna w domku to 13 kW, trzeba więc albo podnieść albo wyłączyć kompa i lodówkę w trakcie takiego ładowania :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.12.2019, 0:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3699
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Eclipser napisał(a):

Kiedyś jak czytałem o Taycanie to miał mieć ładowanie indukcyjne odbywające się przez specjalną płytę, na którą się najeżdża. Czy tak jest to nie wiem, ale chętnie to sprawdzę :)

Nie ma tego bajeru ze względu na bezpieczeństwo kiedy między płytą a podwoziem przebiegane zwierzę (albo dziecko sic! ) ładowanie zostaje przerywane bez auto-restartu i dlatego jeszcze nie ma indukcji.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum