Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 14:54 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Nie jestem mechanikiem ale chciałbym sam "coś" zrobić przy swoim autku - tylko dla własnej satysfakcji.
Myślę, że czyszczenie chłodnic byłoby na początek dosyć proste. Czy macie z tym jakieś doświadczenia?
Znalazłem na youtube filmik jak zdjąć przedni zderzak - ale czy później przy tym czyszczeniu trzeba na coś specjalnie uważać? żeby nie zepsuć/zniszczyć?

Dodatkowo czy ktoś z was przerabiał już dokładanie siatki na te przednie wloty powietrza? czy to ma sens oraz czy wiecie czy są jakieś "gotowce" czy trzeba sobie samemu wycinać?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 16:38 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Trzeba wycinac.. Tylko po co chcesz to robic?

Jak zdejmiesz zderzak to pewnie przydaloby sie tez sciagnac prowadnice powietrza. Z drugiej strony jesli nie masz problemu z chlodzeniem to ja bym nie ruszal, chyba za chcesz koniecznie to zrobic :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 17:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5060
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Po zdjęciu zderzaka i prowadnic powietrza (jak wspomniał Tsubasa) warto
też odsunąć chłodnicę klimatyzacji i wyczyścić przestrzeń pomiędzy
chłodnicami. Przy czyszczeniu trzeba uważać na lamelki w chłodnicy aby
ich nie powyginać zmniejszając tym samym przepływ powietrza.
Najlepiej w tym celu użyć na przykład odkurzacza. Nie wolno dmuchać
w chłodnice sprężonym powietrzem.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 17:58 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
tsubasa napisał(a):
Trzeba wycinac.. Tylko po co chcesz to robic?

chciałem to zrobić po to żeby nie leciały mi tam większe kamyki i liście - generalnie żeby się mniej syfiło.

tsubasa napisał(a):
Jak zdejmiesz zderzak to pewnie przydaloby sie tez sciagnac prowadnice powietrza. Z drugiej strony jesli nie masz problemu z chlodzeniem to ja bym nie ruszal, chyba za chcesz koniecznie to zrobic :)


Na przeglądzie przed zakupowym W PorschePana - Michał stwierdził, że przydałoby się przeczyścić chłodnice - bo jest w nich syf... ja widziałem z przodu liście, piasek itp (liście chyba mogą gnić i to może mieć zły wpływ na chłodnice - tak mi się wydaje)
Oczywiście były też inne mankamenty auta - ale myślę ze z tą rzeczą powinienem dać sobie radę... mam nadzieję... Próbowałem odkurzyć ale nie mam za bardzo jak- za małe te wloty powietrza.

Qbak napisał(a):
Nie wolno dmuchać w chłodnice sprężonym powietrzem.

Dzięki za info - nie wiedziałem... (chociaż i tak nie mam takiej mozlwości :) ) - a tylko zapytam dlaczego?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5060
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
GrzesiekD napisał(a):
Dzięki za info - nie wiedziałem... (chociaż i tak nie mam takiej mozlwości :) ) - a tylko zapytam dlaczego?


Przy zbyt dużym ciśnieniu możesz tak jak przy czyszczeniu ręcznym uszkodzić
lamelki chłodnicy. Są w gruncie rzeczy bardzo delikatne.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 18:35 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Qbak napisał(a):
Przy zbyt dużym ciśnieniu możesz tak jak przy czyszczeniu ręcznym uszkodzić
lamelki chłodnicy. Są w gruncie rzeczy bardzo delikatne.

Czyli woda z karchera raczej też odpada?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5060
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Zdecydowanie odpada moim zdaniem. Jak już zdejmiesz zderzak, to odkurzacz
będzie idealny. A i podejście będzie bardzo dobre. Polecam także odsunięcie
chłodnic od klimatyzacji (są na elastycznych przewodach) i wyczyszczenie
zebranego brudu między chłodnicami (klimatyzacji i płynu).




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 20:36 

Dołączył: 2.08.2010
Posty: 335
http://www.georgeco.org/diy/porsche-fro ... -mesh-diy/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 21:29 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
dzięki za podpowiedzi... nic tylko zakasać rękawy i do roboty.. choć nie wiem czy uda mi się to zrobić przed urlopem... Jak tylko skończę - pochwalę się :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2016, 13:26 

Dołączył: 23.07.2015
Posty: 193
Tu masz krok po kroku jak sie do tego zabrac.
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... _Liner.htm

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2016, 19:42 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
zięki za podesłanie tego... na pewno się przyda :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.07.2016, 10:48 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 342
Ja osobiście czyszcze karcherem przy każdym myciu ,mam dodatkowo dlugi giętki -elastyczny chwytak i usuwam wieksze nieczystosci . Raz na dwa lata w Aso przy przegladzie zdejmują zderzak i czyszczą dodatkowo przestrzeń między chłodnicami -dużo brudu nie ma.
W mojej ocenie umiejętne korzystanie z myjki nie zrobi żadnej szkody lamelom.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.07.2016, 12:11 

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1626
Mało tego - zalegający syf (liście i piach) są przyczynami przedwczesnych zgonów chłodnic ! (dość często spotykane). Generalnie powinno się te miejsca utrzymywać w czyści.
Ja po zakupie mojego Boxa takie czyszczenie sobie zafundowałem, było tam sporo owadów, liści no i piachu - wszystko to niepotrzebnie ogranicza przepływ powietrza i utrzymuje wilgoć która powoduje przedwczesne uszkodzenia chłodnic. Polecam !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.07.2016, 14:53 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Dokładnie z tego powodu chcę to wyczyścić i dlatego myślałem też o tych siatkach w kształcie plastra miodu zeby tam jednak mniej tego syfu się zbierało - piasku i drobnych kamieni nie zatrzyma - ale liście i większe kamyki już da radę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.08.2016, 20:18 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
No... po urlopie nabrałem sił i zabrałem się do roboty. Dzisiaj zdjąłem zderzak :) dla mnie to JUŻ COŚ (mam nadzieję że uda mi się złożyć to póxniej w całość). Faktycznie bardzo dużo syfu się tam nazbierało - i t ona razie przetarłem zmiotką z zewnątrz chłodnicę. Jutro będę czyścił dokładniej - myślę odkurzę i postaram się wyczyścić także przestrzeń miedzy chłodnicami przednią i tylną.
Mam jednak do was 2 pytania:
1. Jak montować plastikowe "dingsy" (nie mam pojęcia jak się to fachowo nazywa) jak na zdjęciu 5 w poniższym linku (takie plastikowe dziury z kołkiem - czy to trzeba montować jak są oba razem? czzy najpierw tą dziurę później wepchnąć kołek? czy może jest jeszcze jakaś inna technika?)
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... _Liner.htm
2. Czy jest sens dokładać siatkę do wlotów powietrza w zderzaku? Jak już pisałem wcześniej myślałem o czymś takim żeby kamienie i duże liście nie wpadały (drobnicy i tak nie zatrzyma)? Jak uważacie? Czy nie bedzie to trochę wyglądało jak wiejski tunning? (planuję kupić siatkę z ABS w kolorze czarnym)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.08.2016, 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3699
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
GrzesiekD napisał(a):
Mam jednak do was 2 pytania:
1. Jak montować plastikowe "dingsy" (nie mam pojęcia jak się to fachowo nazywa) jak na zdjęciu 5 w poniższym linku (takie plastikowe dziury z kołkiem - czy to trzeba montować jak są oba razem? czzy najpierw tą dziurę później wepchnąć kołek? czy może jest jeszcze jakaś inna technika?)

Najpierw wkładasz to z otworem a później to z grzybkiem aby rozpierał, jeżeli wyjąłeś to bez rozkładania to raczej do powtórnego użycia się nie nada, ale kosztuje to w serwisie niewiele.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.08.2016, 22:03 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
DK napisał(a):
jeżeli wyjąłeś to bez rozkładania to raczej do powtórnego użycia się nie nada

hmm - tak wyciągnąłem wszystko razem... próbowałem wyciągnąć sam ten rozpieracz ale nie bardzo chciał wyleźć - to postanowiłem wyciągać całość - i poszło :)
Ok dzięki za info - to podjadę do Katowickiego Porsche i kupię,
Dzięki za informację...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.08.2016, 7:41 

Dołączył: 23.07.2015
Posty: 193
GrzesiekD napisał(a):
(...)
2. Czy jest sens dokładać siatkę do wlotów powietrza w zderzaku? Jak już pisałem wcześniej myślałem o czymś takim żeby kamienie i duże liście nie wpadały (drobnicy i tak nie zatrzyma)? Jak uważacie? Czy nie bedzie to trochę wyglądało jak wiejski tunning? (planuję kupić siatkę z ABS w kolorze czarnym)


Hej. Moim zdaniem jest sens. Stan zdrowia chlodnic i spokojna glowa chyba wazniejsze niz to ze auto nieco odbiega od serii. Zwykla kosmetyka. Poza tym na czarnych wlotach, czarna siatka nie bedzie zbyt widoczna. Planuje to samo u siebie. Powodzonka, I Wrzuc zdjecia jak Ci sie uda!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.08.2016, 11:51 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Qbak napisał(a):
Najlepiej w tym celu użyć na przykład odkurzacza. Nie wolno dmuchać
w chłodnice sprężonym powietrzem.

Panowie - rozumiem odkurzyć z jakąś miękko zakończoną końcówką odkurzacza...
czy ewentualnie sprężone powietrze z puszki może być? czy to też będzie za wysokie ciśnienie?
No i na koniec, jak wbiły się między lamelki kamyki, to próbować je wyciagać/wydłubać czy olać to?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.08.2016, 19:57 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 342
Olać to.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron