Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.05.2016, 21:08 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 77
Czy istnieje jakiś niezależny program dedykowany do Porsche, w którym znajdę między innymi momenty dokręcana śrub? Darmowy lub jakikolwiek gdzieś do ściągnięcia. Takie samo pytanie co do interfejsu diagnostycznego dedykowanego do Porsche. Pomijam całkowicie uniwersalne testery.

Kupiłem aktualnie pierwsze w życiu Porsche(Cayman S FL manual) i nie wiem tak na prawdę za dużo o marce. Serwisujecie sami swoje auta? Mam swój warsztat i zajmuję się od lat motoryzacją i zastanawiam się jakie później podejście mają klienci jak będę sprzedawał to auto na przykład bez dalszych wpisów w książce serwisowej ?! Aktualnie mam 95tkm i pełną książkę serwisową zagraniczną ze świeżym serwisem przy 94tkm.

Z tego co zauważyłem do Cayman S jest raczej prostym samochodem bez żadnej filozofii więc tym bardziej wolałbym sam auto dopieszczać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2016, 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5061
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie ma takiego programu z danymi serwisowymi. Tester dedykowany do Porsche
to Durametric, ale nie ma takiej samej jak Piwis funkcjonalności.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2016, 23:01 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 77
z tego co widzę to te kable diagnostyczne nie obsłużą modeli po 2007r czy się mylę ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2016, 23:50 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
NIe mylisz się. Na alle są chińskie klony i one robią tylko starsze auta. Oryginalny kabel durametrica do zabawy jest nieopłacalny no chyba że wersja dla entuzjastów kosztuje sporo ale znośnie ok 1000zł ale działa tylko z 3 samochodami - czy warto dla zabawy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2016, 8:39 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 77
czyli mam rozumieć, że na własną rękę, mając do obsługi tylko jeden samochód nie ma sensu bawić się w kupowanie sprzętu diagnostycznego typowego do Porsche? Kilkaset zł jestem w stanie zainwestować, ale 1000zł i w górę to już się robi bezsensowny interes.

Zastanawiam się czy na uniwersalnych testerach obsłuży się w większości takie auto? Chodzi o Cayman S FL.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2016, 21:20 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Uniwersalny tester czyta tylko i wyłącznie silnik i to też tak z grubsza... Błędy poda w formie numerycznej bez opisu. Szkoda zachodu.
Na stronie www.durametric.com znajdziesz oryginalny tester w wersji amatorskiej czytający wszystkie sterowniki ale obsługuje tylko 3 auta i na innych nie zadziała.
Jest też tester podobno do porsche na stronie www.viaken.pl - jaka jest jego funkcjonalność nie mam pojęcia...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2016, 21:27 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
Viaken o dziwo czyta całkiem nie najgorzej. Jest dostęp do większości modułów czy to w Cayenne, 996 lub 997 też czyta nie najgorzej. Natomiast Caymana nie miałem okazji podłączać. Aczkolwiek biorąc pod uwagę, że 997 czytał całkiem całkiem to raczej Caymana też powinien oblecieć


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2016, 23:56 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 77
z racji tego, iż korzystałem z kabli od Viakena, ale akurat przy włoszczyźnie to mogę powiedzieć, że sprawa wygląda przyzwoicie i sporo ludzi go chwali. Zaciągnę języka w temacie Porsche i zobaczymy. Popatrzę na to co piszecie i w razie czego będę się odzywał.

ten Durametric, które trzy auta konkretnie obsługuje?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2016, 0:18 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Pierwsze 3 które podepniesz, niezależnie od modelu. Zapisuje sobie w elektronice kabelka 3 viny i jak chcesz podłączyć kolejne auto to kabel juz z nim nie zadziała. Z tymi 3 które się zapisały będzie działał.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.03.2018, 10:22 

Dołączył: 4.08.2016
Posty: 34
Podepne sie pod temat...

Zapewne macie racje, ze nie ma sensu kupowac interfejsu dla "zabawy" z jednym autem... zatem mam pytanie czy ktos z entuzjastow, ktory jest w posiadaniu owego intefejsu bylby tak zyczliwy aby wypozyczyc go na jeden dzien? na pw sie dogadamy :) pacjent wymagajacy interfejsu do Cayenne S I generacji

dzieki!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2018, 10:59 

Dołączył: 4.08.2016
Posty: 34
gdyby ktos kiedys wyrazil chec wypozyczenia interfesju do "zabawy" to ja zawsze chetny :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2020, 18:07 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
majersco napisał(a):
z racji tego, iż korzystałem z kabli od Viakena, ale akurat przy włoszczyźnie to mogę powiedzieć, że sprawa wygląda przyzwoicie i sporo ludzi go chwali. Zaciągnę języka w temacie Porsche i zobaczymy. Popatrzę na to co piszecie i w razie czego będę się odzywał.

ten Durametric, które trzy auta konkretnie obsługuje?


A moze ktoś podpowiedzieć jakiego Viakena zakupić tak aby czytał jak najwięcej?

Mam Cayenna 3.2 a wiec w zasadzie VW częściowo ale zwykłe interfejsy nie czytają mi nic poza silnikiem a chciałbym np. zidentyfikować który czujnik parkowania mi padł bo nie chce mi się wszystkich wyciągać, który czujnik poziomu świateł itp itd.

Mam też kłopot z rozdzielczą i nie wiem czy tu coś da radę zbadać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.08.2020, 9:25 

Dołączył: 21.08.2020
Posty: 12
Temat stary ale może dla kogoś będzie to info użyteczne bo widzę że skąpo tutaj troszkę z informacjami. Otóż kabel grupy VW VCDS bardzo dobrze łączy się i rozpoznaje dużo sterowników bynajmniej w 2004r Cayenne. Bez żadnych problemów połączyłem się do AirBag i skasowałem błąd , łączyłem się do chyba 6 sterowników z osobna i wszędzie gdzie się łączył to kasował OK. Ale nie jest aż tak słodko bo czasem chwilowo zamroził się ale sam po kilku sekundach już komunikował się.Nie wiem jak jest w innych nowszych modelach. A taki kabel w China to chyba troszkę ponad stówkę można zdobyć wraz z ich firmware ale jest bardzo czytelne.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2020, 14:36 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
jestemtu napisał(a):
Temat stary ale może dla kogoś będzie to info użyteczne bo widzę że skąpo tutaj troszkę z informacjami. Otóż kabel grupy VW VCDS bardzo dobrze łączy się i rozpoznaje dużo sterowników bynajmniej w 2004r Cayenne. Bez żadnych problemów połączyłem się do AirBag i skasowałem błąd , łączyłem się do chyba 6 sterowników z osobna i wszędzie gdzie się łączył to kasował OK. Ale nie jest aż tak słodko bo czasem chwilowo zamroził się ale sam po kilku sekundach już komunikował się.Nie wiem jak jest w innych nowszych modelach. A taki kabel w China to chyba troszkę ponad stówkę można zdobyć wraz z ich firmware ale jest bardzo czytelne.
Pozdrawiam


Tak potwierdzam. Dodatkowo Autel działa. Mi jednak chodzi o coś co mi powoli np. włączyć zmieniarkę włączyć tempomat.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2020, 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 19.02.2018
Posty: 378
Nr klubowicza: 583
PoCom
http://www.obdtester.com/pocom-diagnost ... he/cayenne
Durametric
http://www.durametric.com/modelfeaturematrixv6.aspx
Piwis, wiadomo, robi wszystko 😉


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.08.2020, 10:37 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
LeON napisał(a):


Hmm. Jak by nie patrzeć ok 1600 trzeba wydać. Jakoś nie bardzo mi się chce wydawać póki co bo mam starego Cayenna i tylko zmieniarkę i tempomat chcę sobie włączyć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2020, 12:27 

Dołączył: 14.02.2020
Posty: 72
mkzibi napisał(a):
Hmm. Jak by nie patrzeć ok 1600 trzeba wydać. Jakoś nie bardzo mi się chce wydawać póki co bo mam starego Cayenna i tylko zmieniarkę i tempomat chcę sobie włączyć.


Jak potrzebujesz to zrobić tylko w jednym aucie to chyba taniej wyjdzie podjechać do jakiegoś warsztatu, który zrobi to za parę złotych.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2020, 21:26 

Dołączył: 15.07.2014
Posty: 105
Miki14 napisał(a):
mkzibi napisał(a):
Hmm. Jak by nie patrzeć ok 1600 trzeba wydać. Jakoś nie bardzo mi się chce wydawać póki co bo mam starego Cayenna i tylko zmieniarkę i tempomat chcę sobie włączyć.


Jak potrzebujesz to zrobić tylko w jednym aucie to chyba taniej wyjdzie podjechać do jakiegoś warsztatu, który zrobi to za parę złotych.


Za parę złotych... to parę to powinno być w cudzysłowie. Raczej od stu w górę. Bez stówy to nikt nawet kabla nie wyciągnie :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2020, 23:36 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
Deaver napisał(a):
Miki14 napisał(a):
mkzibi napisał(a):
Hmm. Jak by nie patrzeć ok 1600 trzeba wydać. Jakoś nie bardzo mi się chce wydawać póki co bo mam starego Cayenna i tylko zmieniarkę i tempomat chcę sobie włączyć.


Jak potrzebujesz to zrobić tylko w jednym aucie to chyba taniej wyjdzie podjechać do jakiegoś warsztatu, który zrobi to za parę złotych.


Za parę złotych... to parę to powinno być w cudzysłowie. Raczej od stu w górę. Bez stówy to nikt nawet kabla nie wyciągnie :lol:


Jak by to miało kosztować 100 - 200 to bym się nie zastanawiał. ostatnio zażyczyli sobie chłopaki w Trójmieście 2 tyś.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.11.2020, 14:22 

Dołączył: 26.01.2018
Posty: 4
mkzibi napisał(a):
Mam Cayenna 3.2 a wiec w zasadzie VW częściowo ale zwykłe interfejsy nie czytają mi nic poza silnikiem [...]

Normalnie kabel VAG KKL (który jak mniemam masz) obsługuje linię K na pinie 7 i linię L na pinie 15 gniazda OBD (w Audi nazywają tą linię K2, stąd nazwa kabla KKL).
W Cayenne silnik i skrzynia są podłączone do pinu 7, więc to normalnie działa, ale cała reszta (chyba w ramach dowcipu) jest podpięta pod pin 3, a na pinie 15 nie ma nic.
Wystarczy połączyć piny 3 i 15 i powinno śmigać, interfejs odnajdzie wtedy resztę sprzętu na linii L.

Proste polowe rozwiązanie to wziąć bardzo cienki kabelek i zewrzeć nim piny (czy raczej dziury, bo złącze jest damskie) w gnieździe OBD i przygwoździć go wtyczką interfejsu.

Jeszcze nie testowałem, czekam na kabel, ale parę osób na forum rennlist [1] potwierdziło, że im to działa.

Obrazek

1. https://rennlist.com/forums/cayenne-955 ... st16459221


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron