Autor |
Wiadomość |
Jovi
|
Napisane: 4.06.2019, 17:31 |
|
Dołączył: 19.09.2018 Posty: 136
|
Cześć, Nadszedł wreszcie czas, żebym zajął się wnętrzem Targi. Moje auto ma środek w kolorze beżowym, tapicerka 50/50 półskóry Savannah beige. Fajne zestawienie granatowego nadwozia i jasnego środka ma niestety swoje wady i zalety. Wadą jest niewielka dostępność elementów wnętrza w tej kolorystyce Zaraz po kupnie auta od Maty kupiłem na ebayu fotele z Boxtera anglika, które w zasadzie pasują bez problemów, ale nie mają ani elektryki ani maty grzewczej. Za mną pierwszy krok, czyli demontaż poszycia fotela z dawcy i czyszczenie. Wykorzystuję dobrą pogodę i prawdopodobnie jutro zdemontuję swój podarty fotel kierowcy, rozbiorę go i nałożę „nowe” poszycie siedziska. Następny krok to wyczyszczenie reszty elementów, jakiś dressing. Chcę wierzyć, że efekty będą zadowalające i trwałe. Jeśli nie to colourlock. Po tym przydługim wstępie chciałem Was zapytać, czy może ktoś ma może do sprzedania beżową wykładzinę do 996 (albo wiedzę gdzie takową szukać) . Ewentualnie jakąś zużytą, z której możnaby pozyskać dwie „łatki”. Pozdrawiam, Robert
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 4.06.2019, 17:57 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
Uzywane wykladziny widzialem na teile.com to polska firma
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 4.06.2019, 18:37 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Co do elementów wnętrza, pokrytych "gumą". Podaż używanych jest słaba, a nowe najczęściej albo kosztują majątek albo są niedostępne. Kamilb w 996 lakierował zmęczone życiem elementy. I to jest chyba najlepsza droga, ale trzeba się przyłożyć do doboru odcienia lakieru
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Jovi
|
Napisane: 4.06.2019, 19:19 |
|
Dołączył: 19.09.2018 Posty: 136
|
and6412 napisał(a): Uzywane wykladziny widzialem na teile.com to polska firma Firma polska, cena (€581) wyższa od niemieckiej (€500). Dziękuję. Szukam tańszej alternatywy. Wielokrotnie tańszej. Wit007- dzięki za podpowiedz, zwrócę się do kamilb bezpośrednio. Plastiki faktycznie wymagają malowania.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 4.06.2019, 19:36 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
Jovi jak mój pająk , przeszło przegląd , potrzebowałeś dokrecana nóżkę ?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 4.06.2019, 20:31 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Jovi, podeślij tutaj lub w wiadomości prywatnej numer wykładziny która Cię interesuje, może będę mógł zaoferować lepszą
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Jovi
|
Napisane: 4.06.2019, 21:20 |
|
Dołączył: 19.09.2018 Posty: 136
|
Qbak napisał(a): Jovi, podeślij tutaj lub w wiadomości prywatnej numer wykładziny która Cię interesuje, może będę mógł zaoferować lepszą Ze strony teile 99655101102EEY Wykładzina jest w niezłym stanie, są tylko dwa miejsca, do których mam zastrzeżenia. Jedno z nich jest widoczne, ale aż tak bardzo nie razi. Twoja oferta musiałaby być naprawdę wyjątkowo atrakcyjna, ale dziękuje za zainteresowanie.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 4.06.2019, 22:12 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Ok Myślałem, że skoro porównujesz ceny polskie i niemieckie, to chcesz kupić jednak nową. Ja używanych części nie mam, więc cena nowej oczywiście nie ma szans przy tych
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 4.06.2019, 23:33 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Cześć Robert Kamil ogarniał wszystkie plastiki samemu. Bardzo żmudna robota ale efekt u niego bardzo dobry, poza minimalnie innym odcieniem beżu o którym wspominał Witek. Każdy element plastikowy Kamil demontował z auta, potem zdzierał ręcznie małym „dłutkiem” gumowaną powłokę do gołego plastiku i oddał wszystko do malowania. Może opcją jest kupienie elementów czarnych (wcześniejszych) bez powłoki gumowanej (dużo szerzej dostępne bo często jako bazowe spotykane w Boxsterze) i pomalowanie ich od razu po odtłuszczeniu na Twój kolor? Pozdrawiam serdecznie Mata Ps. Praca raczej na późną jesień i zimę a nie na początek sezonu
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
kamilb
|
Napisane: 5.06.2019, 0:39 |
|
Dołączył: 12.01.2015 Posty: 231
|
Mata napisał(a): Cześć Robert Kamil ogarniał wszystkie plastiki samemu. Bardzo żmudna robota ale efekt u niego bardzo dobry, poza minimalnie innym odcieniem beżu o którym wspominał Witek. Każdy element plastikowy Kamil demontował z auta, potem zdzierał ręcznie małym „dłutkiem” gumowaną powłokę do gołego plastiku i oddał wszystko do malowania. Może opcją jest kupienie elementów czarnych (wcześniejszych) bez powłoki gumowanej (dużo szerzej dostępne bo często jako bazowe spotykane w Boxsterze) i pomalowanie ich od razu po odtłuszczeniu na Twój kolor? Pozdrawiam serdecznie Mata Ps. Praca raczej na późną jesień i zimę a nie na początek sezonu Zgadza się praca żmudna i wymagająca sporo czasu. Małe sprostowanie gumowaną powlokę zdzierałem płytami CD dobrze schodziło i nie rysowało plastiku. Ciężko dobrać ten kolor u mnie nie jest idealnie, miałem pomysł żeby spróbować jeszcze raz dobrać i polakierować ale jakoś nie mam kiedy się za to zabrać Ta powłoka gumowa chyba jest taka marna ze starości bo moja miała jak to robiłem 19000km przebiegu
|
|
Góra |
|
Jovi
|
Napisane: 5.06.2019, 8:03 |
|
Dołączył: 19.09.2018 Posty: 136
|
Mata, każdy czas jest dobry na dłubanie Dziękuję za wskazówki. Kamil, czy masz jakieś zdjęcia? Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 5.06.2019, 8:18 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Jest obszerny temat Kamila, jak walczy z plastikami. I lakierem - koniecznie obejrzyj relację
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
kamilb
|
Napisane: 5.06.2019, 9:44 |
|
Dołączył: 12.01.2015 Posty: 231
|
|
Góra |
|
Jovi
|
Napisane: 5.06.2019, 12:38 |
|
Dołączył: 19.09.2018 Posty: 136
|
Super! Dziękuję bardzo. Dzwoniłem przed chwilą do colourlocka i nie mają gotowego koloru savanna beige, więc ewentualne malowanie odkładam na później, bo nie mam elementu tapicerki, który mógłbym im wysłać na dobranie odcienia.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 5.06.2019, 12:43 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Myślę że spokojnie kupisz na ebayu czy allegro jakiś element w kolorze jak trzeba na wzór. Wg mnie był jeden beżowy w 986/996
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Jovi
|
Napisane: 8.03.2020, 20:22 |
|
Dołączył: 19.09.2018 Posty: 136
|
kamilb napisał(a): Temat jest w dziale klubowym, przeklejam tu:
Kamil, ile "lat" skrobałeś te elementy? Zacząłem dzisiaj i łatwo nie jest. Podgrzewałeś plastiki przed rozpoczęciem skrobania?
|
|
Góra |
|
kamilb
|
Napisane: 10.03.2020, 11:58 |
|
Dołączył: 12.01.2015 Posty: 231
|
Długo ale bez przesady. Spróbuj jeszcze popsikać to jakimś tar&glue removerem w porsche tego nie testowałem, ale ostatnio czyściłem u ojca w jagurze XJ przyciski z takiej powłoki, która z biegiem czasu złaziła i stała się klejąca. Bardzo dobrze tym schodziło.
|
|
Góra |
|
Jovi
|
Napisane: 14.04.2020, 12:18 |
|
Dołączył: 19.09.2018 Posty: 136
|
Cześć, zachęcony wiosenną pogodą, bezruchem okołowirusowym oraz niezaplanowanymi pracami przy okazji usuwania skutków "powodzi" w kabinie (popękane wężyki odpływowe z dachu i tylnego podszybia opisane w innym wątku) zabrałem się wreszcie do konkretnego odświeżenia kabiny. Z góry zaznaczam, że jestem amatorem, wszystkie prace wykonywałem sam, w ramach posiadanych lub na szybko dokupionych narzędzi. Nie mam kabiny lakierniczej, nie wiadomo jakich warsztatów. Starałem się zachować jak największą staranność, utrzymywać jak najbardziej bezkurzowe warunki w kontenerze, w którym pracowałem. Wydaje mi się, że osiągnąłem dobre efekty. Pracy jeszcze nie skończyłem (zostało mi kilka plastików z deski rozdzielczej), ale na ten moment autem mogę jeżdzić i korzystać w nieutrudniony sposób. Chyba najgorszą (poza demontażem elementów) częścią jest zeskrobanie/usunięcie wierzchniej powłoki z wszystkich formatek. Wypróbowałem chyba wszystkie metody, które ktoś gdzieś opisywał na różnych forach motoryzacyjnych. Próby wykonywałem na niewidocznych powierzchniach, żeby nie narobić sobie bałaganu. Jak wiadomo detale wyposażenia nie należą do najtańszych, dodatkowo w przypadku savanna beige są trudno dostępne. Zdecydowanie nie polecam rozpuszczalników nitro. Owszem zmywają kolor, ale uszkadzają też plastik). Preparat tar&glue nie pomaga wcale. Najlepsze efekty dawało smarowanie powierzchni płynem hamulcowym (tylko w gumowych rękawiczkach!) i skrobanie krawędzią płyty CD. Nie DVD - te rozwarstwiały się po kilku ruchach). Można też skrobać "na sucho". Generalnie jest to czynność strasznie nudna i praco- oraz czasochłonna. Pomagałem sobie też scyzorykiem, ale trzeba uważać, żeby nie porobić zadrapań i rys, bo potem mści się to przy doszlifowywaniu i gruntowaniu. Jak już wszystko zeskrobałem, umyłem każdy element najpierw wodą z detergentem a potem szmatką zwilżoną spirytusem. Każdy element malowałem podkładem do plastiku, nakładałem (w zależności od niedoskonałości powierzchni) szpachlówkę w spraju (znowu szlifowanko papierem 3000) i potem kolorem. Na kolor nałożyłem jeszcze 2-3 warstwy matowego klaru dla utwardzenia całej powierzchni. Muszę pochwalić moją mieszalnię lakierów - odcień wyszedł prawie identyczny. Największe różnice widać teraz na zestawieniu plastików z elementami pokrytymi tą plastikową imitacją skóry. Nie do uniknięcia w prawie 20-letnim samochodzie. Przy okazji wyczyściłem wszystkie zakamarki, do których udało mi się dotrzeć. Wymyłem np. przełączniki szyb zalane prawdopodobnie jakimś słodkim colopodobnym napojem, odkurzyłem jakieś dziwne psie kłaki, znalazłem stary bilet parkingowy, wyprałem wykładziny itp. Poza tym wyczyściłem przednie fotele i poprawiłem przetarcia ColourLockiem. Nie wyglądają może jak nowe, ale dużo lepiej niż przed całą operacją. Wyczyściłem gruntownie kierownicę, zabezpieczyłem ją również preparatami z ColourLocka. I na bieżąco mam zamiar czyścić pozostałe elementy plastikowe. Jeśli wydaje się komuś, że ma czysty środek, to ... tak, wydaje się. Chyba, że auto wyjechało świeżo od dobrego detailera. Foty dodam za moment
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Jovi
|
Napisane: 14.04.2020, 12:29 |
|
Dołączył: 19.09.2018 Posty: 136
|
Składanie środka to najfajniejszy etap tej pracy - wreszcie widać efekty
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Jovi
|
Napisane: 14.04.2020, 12:37 |
|
Dołączył: 19.09.2018 Posty: 136
|
Sporo czasu zajęło mi też przygotowanie i pomalowanie dźwigni ręcznego. Nie chciałem jej demontować ani zapryskać farbą wnętrza. Miałem przy tym sporo zabawy, ale efekt jest bardzo dobry.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|