Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 18.08.2022, 18:21 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Panowie i Panie

Kolejne auto z mojego garażu idzie pod młotek. Tym razem piękny egzemplarz Mercedesa R129 500SL w wersji przedliftowej, którym niestety nawet nie zdążyłem się nim odpowiednio nacieszyć...

Poniżej podstawowe informacje dotyczące auta a w załączeniu kilka zdjęć.

Cena - 85.000 pln

Produkcja 17.10.1991
I rejestracja 16.04.1992
Kolor lakieru 348 Perblau (jasny błekit)
Kolor tapicerki Leather Pebble (beżowy MB Tex)
Kolor dachu materiałowego: Dark Blue Soft Top 5010 (granat) - dach w stanie idealnym, chyba był już wymieniony na nowy.
Przebieg 62.503 mile

Najważniejsze z wyposażenia:
Wszystko zgodnie ze specyfikacją fabryczną dla wersji USA. Dodatkowo auto doposażone w pakiet AMG w postaci felg, atrapy grilla, customowego wydechu (piękny basowy dźwięk), końcówek wydechów (tak, dwóch - jeden wydech to ślepa atrapa) oraz znaczka na tylnej klapie.
Lampy przednie zmienione na europejskie, zdemontowane wycieraczki lamp.
Do auta jest oryginalny hardtop.

Historia auta:

1. USA:
Auto cały swój żywot w USA spędziło na Florydzie gdzie miało dwóch właścicieli. Pierwszy posiadał auto 14,5 roku, drugi 12,5 roku po czym niestety zmarł. Auto odkupiłem od syna drugiego właściciela, odnotowanego jako trzeci właściciel w CarFaxie z 4 miesięcznym okresem posiadania pojazdu.
Auto serwisowane w Mercedes Benz do roku 1996 i przebiegu 18.000 mil. Potem serwisowane w niezależnych warsztatach. Wraz z autem cała dokumentacja wszelkich prac przy aucie prowadzonych przez drugiego właściciela, który nabył auto w 2008 roku (emerytowany policjant z NYPD, który przeprowadził się na Florydę, generalnie chyba niezły maniak znany na amerykańskich forach MB, jego przeróbka wydechu wraz z rysunkami zrobiła tam furorę!). Rachunki z tego okresu w sumie na kilkanaście tysięcy USD.
Auto oczywiście z czystym Carfaxem, bez żadnych adnotacji ubezpieczeniowych. Brak najmniejszej szkody przez 3o lat!
Wraz z samochodem komplet absolutnie wszystkich książek serwisowych, dwa kluczyki, narzędzia, lewarek, apteczka etc. etc. Auto absolutnie kompletne!

3. Mata:
Auto zakupione przeze mnie w grudniu 2020 roku (jestem wpisany jako właściciel do Title'a) i sprowadzone do Europy w lutym 2021 roku. Odprawione w Holandii z zapłaconym cłem, VAT'em etc. Auto w Polsce od tego roku, nie zarejestrowane, bez opłaconej akcyzy ale w przypadku tego rocznika kupujący nie powinien mieć problemu z rejestracją (w najgorszym przypadku, jeżeli "dziwne" województwo to do rejestracji na żółte blachy).
Naprawione, w profesjonalnym zajmującym się tym tematem na pół świata warsztacie słoneczniki (jak nowe fabryczne) oraz zakupione oryginalne podłogowe beżowe dywaniki materiałowe.

Do zrobienia pozostają:
Regeneracja tylnych siłowników dachu (dwa ostatnie nie dociągają), wydaje mi się, że auto ma trochę zbyt wysokie obroty na biegu jałowym, trzeba przestroić światła bo cały czas świecą się pozycyjne, nie działa elektryczne sterowanie jednego z zagłówków, elektryczna antena radia oraz należałoby założyć oryginalną matę wygłuszającą komory silnika bo jest założona jakaś radosna twórczość. Po prostu wymaga dopieszczenia wraz z kompletnym odpicowaniem środka. Auto nie posiada oryginalnego radia.

Oczywiście do przekazania pełna dokumentacja do auta którą posiadam. Jeżeli ktoś jest zainteresowany tym egzemplarzem zapraszam do kontaktu. Prześlę pełną posiadaną dokumentację łącznie z CarFaxem, danymi z bazy Mercedes Benz, amerykańskiej bazy stanowej, kilkadziesiąt dokładnych zdjęć oraz filmy. Na oględziny na żywo zapraszam do Poznania, gdzie auto garażuje.

Proszę o informację na priv. Kontakt telefoniczny przez cały tydzień w godzinach 9.00-22.00 (tel. 600 zero61 zero47).

Polecam to auto z kilu powodów:
- mega fajna kolorystyka (nie nudny szary z czarnym środkiem),
- pełna dokumentacja oraz dwóch wieloletnich właścicieli (drugi właściciel zmarł w wieku 80 lat),
- auto absolutnie bezwypadkowe,
- idealny stan lakierniczy.

Z minusów oczywiście niektórzy powiedzą, że auto z USA :-)

Nic więcej Wam nie powiem na temat samochodu bo niestety nie jestem jakimś szczególnym ekspertem od Mercedesa. Był u mnie jeden oglądający z Klubu (wybrał finalnie 600 SL) i jeżeli mógłby podzielić się swoją opinią będzie mi bardzo miło. Nie wystawiam auta na żadnych portalach bo wiecie jak lubię sprzedawać auta a tym bardziej gadać z masą dziwnych ludzi, którzy stwierdzą że takie samo auto mogą kupić za 20k pln mniej i dlaczego w ogóle chcę tak drogo..
Tak jak napisałem powyżej cena do negocjacji na dopieszczenie auta do stanu perfekcyjnego. Nie mam na to niestety czasu ale też i trochę serca. Chyba jednak Mercedes nie do końca mi leży (jeździ to jak lotniskowiec :-)), nie będę mieć jakiegoś strasznego bólu serca jak zamienię go na "cegły"...
A dla "inwestorów" to R129 idzie permanentnie w górę i taniej już nie będzie więc jak ktoś się zastanawia to u mnie jest szansa na fajny egzemplarz.
Jeżeli ktoś chciałby auto gdziekolwiek sprawdzić na swój koszt to oczywiście nie ma najmniejszego problemu, no może poza lawetą którą trzeba by zamówić. Nie jeżdżę na widocznych na zdjęciach amerykańskich blachach...

Pozdrawiam serdecznie
Mata


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.08.2022, 21:12 

Dołączył: 25.03.2019
Posty: 307
Mata świetne auto, na pewno go sprzedasz.
Sam bym go kupił ale już mam swojego wymarzonego SL 500 R129
To genialny roadster z V8 pod maską ciągle w atrakcyjnej cenie.
I ta jakość wykonania mmmmmm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2022, 18:21 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Podbijam wątek, może jednak ktoś nie chce tracić 17,2% ze swoich pieniędzy w skali roku? Cena na razie aktualna... Kto wie jaka będzie na wiosnę, jeżeli np. będziemy musieli mierzyć się z inflacją na poziomie 25% :banghead:

Zainteresowanych zapraszam do negocjacji :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2022, 20:31 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Jeżeli ktoś byłby zainteresowany to auto będzie można zobaczyć na żywo na tegorocznej edycji Retro Motor Show w Poznaniu w dniach 28-30.10.2022.
Jeszcze nie znam dokładnej lokalizacji (na pewno hala giełdy z indywidualnymi ofertami sprzedaży) ale jakby co to śmiało do mnie dzwonić lub łapać na stoisku Porsche Club Poland gdzie będę pełnić dyżur przez cały czas trwania targów :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.09.2023, 0:13 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Kochani

Auto właśnie zostało wpisane do ewidencji zabytków Województwa Wielkopolskiego, przeszło przegląd wieczysty i zarejestrowane zostało na żółte blachy. Poznański konserwator zabytków na razie nie wymyśla i jak ma oryginalne 30’to letnie auto to, w przeciwieństwie do konserwatora warszawskiego czy lubuskiego nie robi żadnych problemów :-)

W warsztacie specjalizującym się w Mercedesach, w tym oczywiście też zabytkowych wymienione zostały wszystkie poduszki silnika, kwestia nierównych obrotów została wyeliminowana poprzez założenie nowego termostatu, światła pozycyjne już nie świecą na stałe, bo zakupiłem nowy włącznik świateł. Wszystkie siłowniki dachu działają, ten otwiera i zamyka się bezproblemowo, a z drobiazgów kupiony został jeszcze nowy przycisk do przesuwania i otwierania schowka w podłokietniku.

Po raz pierwszy obmierzyłem też dokładnie auto miernikiem i całe jest w pierwszym lakierze. Posiada jedynie wycieniowaną drugą warstwę na rancie jednego przedniego nadkola na długości ok 20 cm (zapewne jakaś przycierka garażowa).

Po zarejestrowaniu pojeździłem trochę autem i powiem Wam, jeździ jak nowe. Dodatkowo właściciel warsztatu, gdzie usuwaliśmy zdiagnozowane usterki powiedział, że dawno już nie widział R129 w takim stanie jak mój a robi przy nich regularnie :-) Kompletnie inna jazda niż Porsche, to jest po prostu piękny ciężki grand tourer…

W związku z powyższym auto nie jest już w tej chwili na sprzedaż, no chyba że ktoś będzie bardzo zdeterminowany by mnie przekonać i gotowy wysupłać kwotę na pewno powyżej 100k pln. Wtedy może się zastanowię a na razie korzystam jeszcze z pięknej pogody…

Pozdrawiam serdecznie
Mata

ps. A jako smaczek na koniec dodam, że teraz wożę się przynajmniej z takim samym fasonem jak Jaroszewicz w latach 70’tych bo auto otrzymało tablice rejestracyjne o numerze P RL4 :-)

ps2. Naszła mnie też ochota na jakiś spocik R129, podobno jest trochę sztuk w klubie Porsche :-)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum