Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 8:55 

Dołączył: 27.09.2024
Posty: 8
Zgodnie z waszymi instrukcjami mam zamiar zalać moje 987 olejem Mobil 5w50
Znalazłem ciekawy artykuł odnośnie "bore scoring"

https://www.pca.org/news/bore-scoring-how-to-prevent-it

Czy stosujecie jakieś dodatki np Liqui Moly mo2S tzw dwusiarczek mobidenu.Nie dawno oglądałem 911 która dotarła z USA ,była używana też na torze i zauważyłem naklejkę w komorze silnika cerateca od LM.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 9:31 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2045
Nie stosuj dodatków oleju, a zwłaszcza Liqui Moly.
Pakiet oleju to zawsze pewien rodzaj balansu, przede wszystkim skup się na doborze dobrego produktu. Jeżeli zamierzasz użyć Mobila 5W50 to upewnij się, że jest to wersja FS X2 a nie X1, jak X1 to nic się nie stało, wymień go po prostu trochę wcześniej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 9:50 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 377
A co dolega FS x1 że powinien być wcześniej wymieniony ? Podejrzewam ,że każdy kto zna te silniki nie wymienia rzadziej niż 10 tys i przeważnie co sezon. Druga sprawa to mało kto tymi modelami robi więcej niż 5-7 tys w roku. Nawet jeśli FS X1 5W50 to i tak o niebo lepszy dla tych silników niż 0W40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 11:27 

Dołączył: 27.09.2024
Posty: 8
Duke napisał(a):
Nie stosuj dodatków oleju, a zwłaszcza Liqui Moly.
Pakiet oleju to zawsze pewien rodzaj balansu, przede wszystkim skup się na doborze dobrego produktu. Jeżeli zamierzasz użyć Mobila 5W50 to upewnij się, że jest to wersja FS X2 a nie X1, jak X1 to nic się nie stało, wymień go po prostu trochę wcześniej.

Mam wersje X2 ale i tak będę zmieniał co sezon,a więcej niż 5 tys podejrzewam nie zrobię.Rozumiem ze dodatki LM nie służą tej konstrukcji,albo nie wprowadzają zmian na plus oprócz psychicznego spokoju właściciela:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 11:39 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2045
FS X1 nie jest absolutnie złym olejem, ale patrzę pod kątem aplikacji(silnik M97).

FS X1 ledwo łapie się w zakres SAE50, a po kilku tysiącach kilometrów jest już to olej 5W40, FS X2 jest olejem bardziej lepkim o 2 cSt w 100 stopniach i jest to różnica na tyle znaczna, że może np. wyeliminować mierzalne zużycie oleju w warunkach drogowych. Tu przypadek silnika w moim 944 S2, FS X1 silnik pił bez opamiętania, FS X2, a także Millers EE Perf. 5W50 i 10W50(wszystkie 3 to oleje o zbliżonych lepkościach kinematycznych w 100 stopniach zaś różnych HTHS) poza torem nie zużywa w sposób mierzalny na bagnecie.

Silnik M97 ma mnóstwo wad, aby wydłużyć jego żywotność często zaleca się zastosowanie chłodniejszego o 2 stopnie termostatu, aby zmniejszyć temperaturę wokół drugiego rzędu cylindrów.

Tutaj przykład analizy FS X1, którą moja firma wykonała dla pewnego warsztatu, model 996. Przebieg oleju dość znaczny w tym wypadku, bo 10500KM, olej był mocno utleniony, miał niską liczbę zasadową i był już typowym 5W40. Badaliśmy to auto jeszcze 2 razy w ramach pilotażu usługi i niestety nie mogę do tych danych dotrzeć, przy przebiegu 7k km parametry oleju były znacznie lepsze, ale nadal to był już 5W40.

PS: Obecnie mierzymy też liczbę kwasową. W skrócie: dopóki liczba zasadowa jest większa od kwasowej, olej ma zdolność neutralizacji kwasów i zapobiegania korozji silnika.


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 12:20 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 377
I to jest rzetelna informacja! Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum