Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.10.2007, 13:34 

Dołączył: 27.03.2007
Posty: 105
Witam mam problem z 996 turbo 2001 rok.
Auto lekko uderzone problem polega na tym ,że nie moge go odpalić silnik jest sprawny lecz myśle ze jest jakieś zabezbieczenie w razie wypadku które w momencie uderzenia się włączyło.Proszę o pomoc ! :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.10.2007, 18:59 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
niesłyszałem o tego typu "zabezpieczeniach" ,pompa paliwa się odłącza jeśłi silnik niekręci się a kluczyk pozostaje w pozycji ON ale to niema nic do rzeczy.

W czasie wypadku niestety przy pozornym braku zewnętzrnych uszkodzeń niejednokrotnie dochodzi na skutek inercji nawet do istotnych uszkodzeń wewnętrznych w silniku np. turbin.
Słyszałem nawet o pęknięciu bloku w przypadku gdzie uderzenie niemiało teoretycznie prawa tego zrobić.

Najpewniej w moim odczuciu jeśli uderzenie było niewielki to sprawdził bym elektronikę- podpięcie przez złącze diagnostyczne,może cewki ,przewody,zsunięcie się jakijś kostki ,zakrzywienie przewodu paliwowego etc.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.10.2007, 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3354
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
podobny przypadek widziałem w pc Lennetental ...przy tylnej klapie jakiś bezpiecznik automat czy przekażnik... instrułowali gościa przez telefon bo też nie mógł odpalić auta..no i po chwili dojechał - zadzwoń do servisu i pogadaj z elektrykiem..




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.10.2007, 20:05 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
Nie wiem jak w 996, ale w moim 951 mialem sytuacje ze alarm mi odcial auto. Coprawda wtedy wyl, ale jesli cos sie przepalilo w takim aucie czy uszkodzilo (a 996 ma tyle elektroniki co boeing 747) to moze to byc drobnostka a skutecznie blokuje zaplon ze wzgledow bezpieczenstwa auta.

Ale ogolnie to jak mowili inni - polecam jakiegos obeznanego elektryka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.10.2007, 20:12 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 69
Podejrzewam że zadziałał Ci tzw. wyłącznik uderzeniowy . Generalnie odcina zapłon i pompe paliwa . W różnych autkach są umiejscowione w różnych miejscach . Jeśli miały to np. Fordy z wczesnych lat 90 to myślę
że Ty na pewno go będziesz miał . Wystarczy niekiedy go tylko wcisnąć i jest ok'. Niestety nie wiem gdzie on się u Ciebie znajduje :lol: :lol: .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.10.2007, 20:18 

Dołączył: 27.03.2007
Posty: 105
Ok dzięki za info

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.10.2007, 23:37 

Dołączył: 28.07.2007
Posty: 102
Jest to wyłącznik przeciążeniowy odcinający pompę paliwa i jest we wszystkich lepszych autach od początku lat 90tych.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2007, 16:10 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Marko84s napisał(a):
Jest to wyłącznik przeciążeniowy odcinający pompę paliwa i jest we wszystkich lepszych autach od początku lat 90tych.


To uogólnienie.W Peugotach akurat się wycofano wogóle z urządzeń odcinających pompę w przypadku kolizjii.(niema tego w najnowszych modelach, a we wcześniejszych był taki wyłącznik).
Z koleii w BMW np. jest pirotechniczny ładunek w kablu przy akumulatorze(np.e 60) i ogólnie odcina prąd w całym aucie, w przypadku cięższego zderzenia...

Wobec powyższego niema pewności jaki i wogóle czy jest jakiś system w Porsche 996 ,chętnie się dowiem co było z tym Turbo ,aczkolwiek niewiemy nawet jakiego typu to była kolizja...




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2007, 18:31 

Dołączył: 27.03.2007
Posty: 105
Dostał w przód. prąd jest ,rozrusznik kręci ale nie opala


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2007, 19:06 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
maciej.rybarczyk napisał(a):
Dostał w przód. prąd jest ,rozrusznik kręci ale nie opala


To należy sprawdzić czy pompa dostarcza paliwo....




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.10.2007, 18:49 

Dołączył: 11.08.2007
Posty: 20
Stawiam na wylacznik uderzeniowy.Zadzwon do jakiegos seriwisu Porsche i spytaj sie czy jest wogole czy nie a jak jest to wktorym miejscu.Przewaznie w autach europejskich ma gore koloru czarnego lub czerwonego.Jezeli znajdziesz to wystarczy go wcisnac i samochod powinien odpalic(przy zalozeniu ze nie ma innych uszkodzen mechanicznych)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2007, 16:28 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 40
ja tak walczylem z toyota celica i mercedesem E500.

przeszedlem wszelka elektryke ,uderzeniowki itp a usterka byla prozaiczana -zatkany filtr powietrza !!!

wyjmij filtr powietrza i zobacz czy zapali .


pozdr class


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum