Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.05.2022, 23:27 

Dołączył: 30.07.2015
Posty: 50
Witajcie,

tym razem piszę do Was z bardzo nietypowym pytaniem… mam otóż problem ze zrobieniem przeglądu technicznego (tego obowiązkowego do dowodu) w moim Caymanie GT4. I bynajmniej nie chodzi o to, że auto go nie przejdzie, lecz bardziej o to że na niego… nie wjedzie :lol:
Problem polega na tym, że GT4 jest niski, ma relatywnie długi przód, a do tego pod przednim zderzakiem ma ukryte prowadnice powietrza do hamulców, które dodatkowo pomniejszają jego prześwit. A przez to, już na 4 stacjach kontroli pojazdów odmówili mi wjazdu na stanowisko „bo jest za niski i przy wjeździe na rolki uszkodzą zderzak / osłonę pod zderzakiem z kierownicami powietrza”. W GT4 nie było nigdy opcji „liftu” osi przedniej, jak np. w GT3, tak więc nie mam jak go podnieść przed wjazdem na stanowisko…
Co więc robić?
1. Szukałem w okolicy SKP z najazdami, a nie typowymi rolkami do zmierzenia siły hamowania, ale niestety bezskutecznie. Szukać dalej? No chyba że ktoś wie o takiej stacji w okolicach Szczecina lub do 100 km od niego…
2. Zdemontować osłonę dolna i kierownice powietrza… tylko że szczerze niezbyt uśmiecha mi się powtarzanie takiej czynności co rok przed przeglądem 😑
3. Wjechać normalnie, bo diagności wymyślają, a problemu nie będzie… jednak przy tej opcji chciałbym by wypowiedzieli się doświadczeni użytkownicy GT4 😋

Będę wdzięczny ze wszelkie pomysły i sugestie.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2022, 9:47 

Dołączył: 23.12.2018
Posty: 254
a dzwoniłeś do PC z pytaniem jak oni to robią?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2022, 10:48 

Dołączył: 30.07.2015
Posty: 50
Nie dzwoniłem do PC, gdyż najbliższe mam jakieś 220 km od siebie - czyli Szczecin -> Poznań. Ale może spróbuje i tam zadzwonić…
Liczyłem jednak, że na forum mamy kilka GT4, więc ktoś zmierzył się z podobnym problemem jak mój :)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2022, 11:35 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1013
Miałem taki problem z Lotusem. W Warszawie jest stacja, która ma płaską linię. Hamowanie testowane jest przez to, że podłoga "ciągnie" koło. Poszukaj takiej SKP.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2022, 15:42 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2133
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
ja bym odstawił auto do serwisu Porsche i niech się oni martwią :)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2022, 19:24 

Dołączył: 17.02.2022
Posty: 22
Przegląd zaoczny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2022, 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2017
Posty: 252
Nr klubowicza: 692
Problem polega na tym, że wg warunków technicznych z jakiegoś tam rozporządzenia samochód osobowy ma mieć prześwit co najmniej 15cm. Homologacja jest unijna, ale przepisy w Kraju nad Wisłą są jakie są.

Ja to załatwiam "na piękne oczy", tzn. nigdy jeszcze na rolki nie wjechałem.(bez szans - areokit jest 3cm niżej niż wystające rolki) Diagnosta sprawdza VIN przybija piątkę i w drogę.

W mniejszym mieście jest chyba po prostu łatwiej, szczególnie jak wstawiasz do jednej SKP kilka aut.




_________________

718 Spyder '22
991 Carrera S MRE '14
987 Boxster S '05
Macan kosiarka '18


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.05.2022, 0:09 

Dołączył: 30.07.2015
Posty: 50
No dobra, a więc teraz już wszystko wiem…

Jednym zdaniem… nie taki diabeł straszny, jak go malują 😀

A teraz do rzeczy… za waszą radą zadzwoniłem do Porsche Centrum Poznań i tam od miłej Pani z serwisu dowiedziałem się, iż oni wszystkie przeglądy robią na zaprzyjaźnionej stacji gdzieś obok i nie ma żadnego problemu z autami GT, mimo iż na tej stacji też są rolki.
Uzyskawszy taką informacje, pełen nadziei pojechałem na wcześniej umówiony przegląd do kolejnej SKP. Tam „na własną odpowiedzialność” sam wjechałem na rolki… i w sumie nic się nie stało… Co więcej, okazało się, że do kierownic powietrza jest jeszcze co najmniej 2 cm od podłoża, więc przy spokojnym wjeździe - nie ma żadnego ryzyka uszkodzenia czegokolwiek. 😀

Tak więc bogatszy o te doświadczenia, wiem już że za rok całkiem spokojnie mogę bez większego stresu zrobić przegląd 😀 A może ta wiedza i Wam się przyda…

Ja zaś dziękuje wszystkim za zaangażowanie i wypowiadanie się w poniższym wątku.

Pozdrawiam,
Karol_Szczecin


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.05.2022, 9:56 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2133
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
A czemu za rok ? Raczej za 2 lata, bo przeglądy są przecież w systemie 3-2-1




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.05.2022, 10:13 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 484
Matschke napisał(a):
A czemu za rok ? Raczej za 2 lata, bo przeglądy są przecież w systemie 3-2-1

981 robili do 2016 roku :wink: więc już co roku będzie przegląd


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum