Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 5.12.2010, 17:44 

Dołączył: 16.11.2010
Posty: 99
Witajcie!

Dziś oglądałem boxa s-kę z 2004r. Auto poza paroma detlami ma 2 usterki:

1. cieknie simmering przy srzyni

2. baaaardzo ciężko chodzi sprzęgło-w ASO Porsche stwierdzili, że chodzi jak w GT3

I tu moja prośba o pomoc-Gdzie, waszym zdaniem najlepiej jest naprawić pkt. 1 (jestem z Warszawy) oraz jaka może być przyczyna pkt 2....

Będę wdzięczny za szelkie podpowiedzi, sugestie co do miejca i ceny, itp...

W autku jest też kilka innych "duperszmycli", jak np. radio nie stroi, trzeba wymienić jakąś linkę od dachu (przy zamykaniu wychodzi jedna część z prowadnicy), "luzem latają" boczne wloty powietrza-wyrobione zatrzaski, delikatnie parują przednie reflektory....

Jeśli ktoś chciałby mi coś podpowiedzieć także w kwestii ww. to będę bardzo wdzięczny.

Co sądzicie o fachowości i cenach w AUTO-REDUCIE??

Dzięki!
Pozdrawiam!
Rafał!

P.S."Post przelejony z innego wątku, gdyż tam mógł być zbyt zakamuflowany :wink: "


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.12.2010, 18:17 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
Jesli cieknie między skrzynią a silnikem to koszt części i wymiany to min. 2000 pln. uszczelka około 100 pln reszta to robocizna poza aso , w aso to samo to około 4000 pln. Drogo bo trzeba wyjąć całą skrzynię.dodam że jest to najczęstsza usterka w modelu 986.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.12.2010, 18:29 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2701
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
Romanesku napisał(a):
Jesli cieknie między skrzynią a silnikem to koszt części i wymiany to min. 2000 pln. uszcelka około 100 pln reszta to robocizna poza aso , w aso to samo to około 4000 pln. Drogo bo trzeba wyjąć całą skrzynię.


tak, to racja, koszty będą spore... nie wiem czy uda wyjąć się samą skrzynię, czy nie trzeba będzie wszystkiego razem z silnikiem...:(

Ale sprawdź, jak jest z tym wyciekiem... np. u mnie w 996 był wymieniany przy 35 tys. km.... teraz mam 73, i jak go kupiłem zauważyłem że coś tam kapie... potem pojeździłem trochę i przestało wyciekać.... w ASO powiedzieli że tak właśnie może się dziać... póki co sucho pod autem, więc nie ruszam narazie.

Co do sprzęgła to pewnie docisk mocno trzyma.... a jak docisk to pewnie przy okazji warto by było wymienić tarczę i sprawdzić dwumasówkę... to wszystko przy wymianie simeringu wyjdzie.... ale koszty rosną, kpl. sprzęgła oceniam na min. 3000 pln....

A te drobiazgi o których piszesz, to nie uważałbym za drobiazgi... luzem latające kratki, świadczą że były wyjmowane i zakładane ponownie, czyli auto było rozbierane, może do malowania np. po dzwonie...?
Linka dachu to też podejrzane jak dla mnie... parujące lampy, świadczą o nieszczelności... może po dzwonie coś się z nimi dzieje...??

Sprawdź dokładnie auto z każdej strony i poważnie zastanów się przed zakupem.
Z doświadczenia wiem, że nie wszystko co tanie jest dobre...




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: rozglądam się... może tym razem coś rodzinnego...? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.12.2010, 20:04 

Dołączył: 16.11.2010
Posty: 99
Autko było w ASO Porsche na przeglądzie i tam na 99% stwierdzili, iż jest bezwypadkowe, ale na 100% to nigdy ponoć nie mogą się wypowiedzieć...

Czy ktoś ma info jaka jest dopuszczalna grubość lakieru w Porsche i czy może się ona różnić w zależności od części???

Na przykładzie nowego Cayena mogę powiedzieć, iż niektóre elementy miały po 80-90 a inne po 140...

Jeśli chodzi o kratki to w ASO powiedzieli mi, iż "wyrobiły się zatrzaski"- koszt nowych to jakaś paranoja więc może ktoś miał już podobny problem i będzie tak miły, iż podpowie mi jego rozwiązanie.

Tak jak pisałem auto jutro ma geometrię-zobaczymy co po niej powiedzą. Przy przeglądzie komp nie pokazał żadnych błędów, ale nie jestem pewien czy ktoś nie miał możliwości ich wykasowania.... Jest takowa???

Czy ktoś ma jakąś wiedzę, doświadczenie w temacie tej uszczelki-np. wymieniona wytrzyma tyle i tyle....

Czy z tym ciężko działającym sprzęgłem można jeździć czy trzeba je wymieniać? Popzedni właściciel zrobił na nim 30 000 km, a przynajmniej tak twierdzi... i ponoć cały czas tak ciężko działało...

Dzięki za wszelkie info i czekam na resztę!

P.S."Chyba nie będę mógł dziś w nocy spać :wink: "


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.12.2010, 2:03 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
No cóż , od Autoreduty nie chce nawet długopisu reklamowego. Ale co do samochodów - to nie ich auta. Oni tylko nimi handlują. Kwestia tylko jak.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.12.2010, 17:06 

Dołączył: 16.11.2010
Posty: 99
W końcu jest!

Czarny, z beżowym środkiem boxster S :lol:

Pomęczę panów jeszcze w sprawach kilku:

1. przeczesałem forum w związku z AutoRedutą i albo nie umiem szukać albo nie na ich temat zbyt wiele informacji. W piątek dzwonił do mnie właśnie gość z AuoReduty z propozycją regeneracji sprzęgła zamiast wmieniania na nowe. Koszt niższy o 1,5 tys. pln. Co Wy na to i co w ogóle na Auto-Redutę?

2. Do tego muszę wymienić ten simmering o którym pisałem wyżej...

3. Problemy ze składaniem dachu...

4. Baaardzo chętnie porozmaiwałbym z cierpliwym posiadaczem S-ki, chociażby przez telefon, by przynajmniej w kwestiach podstawowych zdobyć troce wiedzy. Jeśli jest ktoś pomocny to proszę o numer tel na PW :)

5. Radyjko nie stroi-spotkaliśe się z takim problemem?

Z prosiakowym pozdrowieniem!
rafał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.12.2010, 23:25 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Ja bym tych spraw z AR nie załatwiał. Nie chcę się na ten teamat rozpisywać ale lepiej dać to fachowcom.
Kupiłeś już S-kę?

Wymiana sprzęgła na regenerowane w Porsche - hm, chyba bym tego nie robił. W S-ce dość łatwo je spalić (sam tom uczynił - i nie tylko w boxsterze :-))
W sumie to zależy od tego jak jeździsz i jak umiesz używać pedału sprzęgła. Ja musiałem się tego nauczyć kupując dwa nowe! :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 13.12.2010, 0:38 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.12.2010, 1:01 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
No nie bądź złośliwiec :-)
Lepiej niech sie wypowiedzą fachowcy, bo ja do nich nie należę, ale:

sprzęgło się nie pali według mnie jak ruszysz z 4 tys obrotów - wtedy jeśli już to palisz gumy :-)
Przy ostrym ruszaniu sprzęgło się na pewno bardziej zużywa ale to coś innego niż pali.
Sprzęgło się pali jak je zbyt długo przytrzymasz na pół włączone przy dużych obrotach.
W sumie najlepiej jak używasz je najbliżej zasady 0-1: on and off. Wszystko co pomiędzy powoduje przypalanie.
A ostra jazda i ruszanie - no coż, kalkulowane zużycie...

Ruszanie z 4-5 tysięcy - bardzo ostry start - tu zawsze coś tam się przypali...
Ruszanie z 3 tysięcy - dynamiczny start. W moim aucie nic się nie dzieje.
Ruszanie z 2 tysięcy - nic się nie dzieje
Ruszanie z obrotów 1 - 1,5 tysiąca - Dżizus, co sekunda się teraz taki rodzi!!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.12.2010, 1:05 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
A 997 tt to chyba bym brał w tiptroniku. Mocy wystarczy a skrzynia się nie psuje - no, chyba, że chcesz ruszać z 4 tys obrotów.
bo podobno to pic, że ma procedurę startową.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.12.2010, 23:16 

Dołączył: 16.11.2010
Posty: 99
[quote="Jasmin"]Kupiłeś już S-kę? quote]

się zgadza :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.12.2010, 0:48 

Dołączył: 15.11.2007
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
Jasmin napisał(a):
A 997 tt to chyba bym brał w tiptroniku. Mocy wystarczy a skrzynia się nie psuje - no, chyba, że chcesz ruszać z 4 tys obrotów.
bo podobno to pic, że ma procedurę startową.


Juerek TT ma procedure na dowód filmik z moim autem 6:55 minuta :) pojedynek z CBR 1000

http://www.youtube.com/watch?v=OkVjg66P_Ew


http://www.youtube.com/watch?v=vNjrBvHAZXo

Paweł




_________________

Pozdrawiam

Paweł

911 997 TURBO :) 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014
911 964 TURBO :)
Macan III GTS :)

http://www.willa911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.12.2010, 2:58 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Tak jak napisałem - podobno. Wiele osób o tym mówi ale ja sam nie sprawdziłem. Nie ma opisanej procedury startowej w 997 tt. Ale skoro jest to jest. Wiec tym bardziej argument za tiptronic w tt jest uzasadniony. Chyba ze auto ma być tuningowane i jeździć po torze. Wtedy manual. Tiptronic takich zmian moim zdaniem nie wytrzyma i nie podola wymaganiom.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.12.2010, 8:56 

Dołączył: 16.11.2010
Posty: 99
Nie mając nic do Waszej dyskusji o procedurach startowych :D nieśmiało przypominam się z prośbą o pomoc w temacie mojego auta i jego bolączek.

Ponownie z góry dziękuję! :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.12.2010, 16:53 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 855
5. Zobaczy czy jest podpieta antena odpowiednio .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.12.2010, 17:05 

Dołączył: 14.12.2010
Posty: 17
spaun napisał(a):
5. Zobaczy czy jest podpieta antena odpowiednio .

Nie chcę być niegrzeczny ale anteny nie da się podłączyć nie odpowiednio. Może być ona w ogóle nie podpięta, ewentualnie radio jest nie przestrojone.
Warto sprawdzić jakie łapie częstotliwości, parzyste/ nieparzyste i z jakim skokiem, co 200 kHz czy co 50 .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 14.12.2010, 21:28 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.12.2010, 22:25 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9165
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Szlifierki są szybkie tylko w danych producenta. W realu właściwie nie ma szans, by motocykl zszedł poniżej 4 s do 100 km/h. Musi być idealna przyczepność i niezły kierowca.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.12.2010, 20:42 

Dołączył: 16.11.2010
Posty: 99
Piotrek_W napisał(a):
spaun napisał(a):
5. Zobaczy czy jest podpieta antena odpowiednio .

Nie chcę być niegrzeczny ale anteny nie da się podłączyć nie odpowiednio. Może być ona w ogóle nie podpięta, ewentualnie radio jest nie przestrojone.
Warto sprawdzić jakie łapie częstotliwości, parzyste/ nieparzyste i z jakim skokiem, co 200 kHz czy co 50 .


Jak sprawdzić czy radio jest nie przestrojone?

Chyba nie łapie częstotliwości wcale (bynajmniej na ani jednej się nie zatrzymuje).

Nie wiem o jaki skok chodzi i jak to sprawdzić...

HELP!

Proszę o podpowiedź ale dla kogoś kto się nie zna na radiach itp ... :?


Poprzedni właściciel powiedział mi, że działało i pewnego dnia przestało...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2010, 8:23 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 855
Dalej uważam że to wina anteny, jeżeli radio przeszukuje częstotliwości i nie łapie żadnej stacji to jest problem z anteną. Jak to sprawdzić, nie mam pojęcia ale miałem już takich kilka przypadków. Może być wypięte wtyczka z radia (czasem tak się dzieje jak była słabo zapięta) może być gdzieś przerwany przewód od anteny która jak pamiętam jest w przedniej szybie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum