Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 6.04.2016, 20:29 

Dołączył: 3.11.2013
Posty: 166
Ja również w dalszym ciągu nie rozumiem sensu ekonomicznego montażu LPG jeżeli auto jeździ mniej niż 50-70 tyś km rocznie. Przy założeniu że średnie spalanie w Cayenne V8 benzyny to 18L a LPG 20L i przebiegu takim jak u kolegi 50 tyś km - oszczędność na koszcie paliwa (4 zł PB95 vs 1,5 LPG) to około 20000 zł. Sam koszt instalacji to pewnie ok. 10000 zł, przeglądy, benzyna do rozgrzewania silnika, ryzyko uszkodzeń i koszty z tym związane. Sens montażu LPG gdzieś pryska.
Ale to tylko moje zdanie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.04.2016, 21:03 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Cayenne mozna kupic juz za 30-40tys wiec i potencjalnych chetnych jest duzo. A jak ktos zaczyna oszczedzac juz na samym poczatku to co bedzie pozniej. Kazdy robi to do czego jest przekonany ale ja bym na pewno nie kupil samochodu ktory jezdzil ma LPG.. Poza tym bagaznik mozna spisac na straty bo sens ma tutaj tylko butla ze 100l zeby co chwila nie tankowac. A kupowac SUVa po to zeby zapakowac do niego tyle co do Boxstera to juz ekstrawagancja ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.04.2016, 20:36 

Dołączył: 20.02.2016
Posty: 20
Witam. To co napisaliście o LPG, że butla zajmuje miejsce - zgadza się, ale mimo butli "setki" wchodzi dwie duże walizki i wózek dziecięcy mi to wystarcza a że zamontowałem LPG to moja ciekawość bo będąc u sąsiadów za Odrą byłem zdziwiony, ile u nich jeździ Cayenne na gazie. Mój kolega, który montuje LPG stwierdził, iż jest to możliwe bez najmniejszych problemów i postanowiliśmy zamontować (oczywiście bez żadnych kompromisów, jednak zapewniam, że nie jest to koszt 10000 zł.jak ktoś napisał) A co do awaryjności to z własnego doświadczenia wiem, że u mnie akurat zaczął niedomagać silnik w Cayenne, który nie ma LPG. Sądzę, że awarie zależą bardziej od stopnia zużycia niż od faktu jazdy na LPG.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2016, 14:06 

Dołączył: 3.11.2013
Posty: 166
eka_567 napisał(a):
Witam. To co napisaliście o LPG, że butla zajmuje miejsce - zgadza się, ale mimo butli "setki" wchodzi dwie duże walizki i wózek dziecięcy mi to wystarcza a że zamontowałem LPG to moja ciekawość bo będąc u sąsiadów za Odrą byłem zdziwiony, ile u nich jeździ Cayenne na gazie. Mój kolega, który montuje LPG stwierdził, iż jest to możliwe bez najmniejszych problemów i postanowiliśmy zamontować (oczywiście bez żadnych kompromisów, jednak zapewniam, że nie jest to koszt 10000 zł.jak ktoś napisał) A co do awaryjności to z własnego doświadczenia wiem, że u mnie akurat zaczął niedomagać silnik w Cayenne, który nie ma LPG. Sądzę, że awarie zależą bardziej od stopnia zużycia niż od faktu jazdy na LPG.


Czy dobrze rozumiem - zamontowałeś LPG w Porsche z ciekawości bo sporo Niemców tak jeździ ? I co szybciej jedzie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.04.2016, 20:17 

Dołączył: 15.07.2014
Posty: 105
Raz piszesz, że nie rozumiesz sensu, potem pytasz czy dobrze rozumiesz... hmm... bywa. Ale spokojnie, nie ma takiego obowiązku, by rozumieć. Po prostu pewne fakty przyjmij do wiadomości i już. Miliony kierowców jeździ na gazie - to fakt. Czy oni się mylą? Zapewne nie. Cayenne I 3,2 i 4,5 bardzo dobrze znoszą eksploatację na LPG - to taż fakt.
Podjęcie większości decyzji w życiu, ludzie inteligentni poprzedzają, nazwijmy to ogólnie, rachunkiem korzyści i ryzyka. Jeżeli wynik jest na "plus" to po prostu działają. I tak jest z LPG w Cayenne. Porządnie zamontowana i wystrojona instalacja do V8 to koszt +/- 6500, koszty przeglądów są pomijalne (przegląd techniczny bodajże 60 na rok a wymiana filtrów i ewentualne dostrojenie instalacji 150 na 15tys. przebiegu). Paliwa na rozgrzanie idzie tyle co nic (na gaz silnik przechodzi gdy płyn chłodniczy osiąga 27-30 st. Celsiusza) jeżdżąc w trasie w ogóle się nie zużywa. Jak by nie liczył to po 100tyś, no niech będzie że po 120tyś. na gazie zwraca się nie tylko koszt instalacji ale i całego samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum