Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 6.12.2015, 17:57 

Dołączył: 24.09.2015
Posty: 7
Na wstępie historia samochodu. Auto kupiłem od kolegi z Holandii, który bardzo o nie dbał wszystko było idealne, do momentu kiedy stracił panowanie na kierownicą i zrobił bączka obcierając bok i urywając miskę olejową. Uszkodzenia blacharskie nie groźne naprawione. Silnik sklejony na klej, nowa miska, trochę kapie ale chodzi ok. Auto kupione tanio, więc środki na remont silnika są. Blok pewnie mógłbym pospawać, ale kupiłem drugi (nie popękany) ale do tulejowania na pewno na jednym cylindrze (widać gołym okiem) reszta do sprawdzenia. Plan jest taki: zregenerować 2 bloki, sprawdzić wał, panewki, czopy, pierścienie, korbowody,splanować głowice i jeszcze parę rzeczy o których teraz nie myślę, a wyjdą w praniu. Bardzo proszę o pomoc:
- głównie chodzi mi o adresy warsztatów które są dobre i potrafią za tulejować i sprawdzić blok, sprawdzić wał, wałki rozrządu.
-gdzie kupić potrzebne części uszczelki, pierścienie, panewki
-i ogólne rady na co zwrócić uwagę, co na pewno sprawdzić i wymienić
- jakie narzędzie będą mi nie zbędne i gdzie je kupić (podstawowe mam)
Z góry dziękuję, do końca roku silnik będzie na stole i trza się brać


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.12.2015, 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5063
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ad 1. Krasnobrodzka Racing, choć nie jest to jedyna firma która oferuje
takie usługi to znają się na rzeczy. Typowe zakłady które robią pewne
naprawy od lat niestety nie idą z duchem czasu. Popsuli na przykład
przy próbie wyważania wał napędowy do 944 S2, Krasnobrodzka zrobiła
to poprawienie, bo posiadali wiedzę potrzebną do tego zabiegu. Nie
upieram się oczywiście przy tej firmie, ale sprawdź najpierw czy zakład
który wybierzesz wie co mówi i najlepiej czy już wykonywał takie operacje.


Ad 3. Najlepiej oddać wszystko do zakładu który sprawdzi gładzie (jeżeli
na starcie nie widać że są do wymiany), tłoki, pierścienie, wałki.
Właściwie przy kompleksowym remoncie sprawdza się dosłownie każdy element.
Nawet pin mocujący płetwę napinającą łańcuch między wałem korbowym
a wałkiem pośrednim, itd, itd. Doświadczenie przy remontach silników
się przyda. W razie czego pisz i pytaj :)
O rzeczach oczywistych jak komplet uszczelek, uszczelniaczy, skoro kompleksowo
to i popychaczy hydraulicznych nie wspominam.

Ad 4. Niezbędne będą specjalne narzędzia do instalowania tłoków w bloku,
ostawiania ich w odpowiedniej pozycji, instalowania sworzni tłokowych,
zakładania zawleczek blokujących sworznie oraz przyrządy do zakładania
wałków rozrządu oraz poprawnego ustawienia rozrządu. Można kupić od
Porsche, ale ze względu na cenę raczej polecam wybranie czegoś z oferty
amerykańskich producentów. Sprawdzają się w praktyce. Bardzo przydatny
będzie manual serwisowy.

Bardzo ciekawy projekt, choć w zasadzie normalny remont silnika.
Chętnie pooglądam i poczytam :) Oceń (lub niech zakład oceni) który
blok jest w lepszym stanie. Może okazać się że lepiej pospawać tamten
blok. Spawanie bloku w miejscy styku z miską to nic złego. Już kilka
razy widziałem silnik który miał spawany blok. Do tej pory obydwa silniki
jeżdżą i mają się bardzo dobrze. Ważny jest stan gładzi. Jeżeli zrezygnujesz
z któregoś bloku daj znać na PW ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 12.12.2015, 1:59 
Napisz skad jestes ! Bedzie latwiej cie skierowac :) !


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2015, 14:49 

Dołączył: 24.09.2015
Posty: 7
Bydgoszcz

Silnik wyjęty (fajna robota, na pewno fajniejsza niż robienie zawieszenia w Pajero), gładzie cylindrów OK, więc na razie spawanie silnika. Czy można sprawdzić panewki bez rozbierania silnika? Co bezwzględnie do wymiany? Na pewno uszczelnienie połączenia skrzyni z silnikiem, jakieś rolki, świece. Czy separator oleju wymienia się cały czy jakiś filtr w nim, ile to kosztuje i gdzie najlepiej kupić?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2015, 22:15 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
Szanowny Qbak,
Bardzo ciekawie napisałeś i mimo ze nie stoje przed remontem jest to ciekawe sie to czyta.
A jaką masz opinie na temat Autodusza, który chyba tez bardzo dobrze robi tego typu remonty i z tego co wiem równiesz bardzo dobrze


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum