Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.01.2016, 15:35 

Dołączył: 18.05.2015
Posty: 62
Witam wszystkich ,
pewnie ten temat był już wałkowany nie raz , ale dla mnie temat jest nowy stąd pytanie : czy rzeczywiście jest tak , że każdy z tych silników 3,8 to taka tykająca bomba i musi wybuchnąć ? No i kiedy wybucha , pewnie zależy to do sposobu eksploatacji , ale drugiej strony pewnie przebieg też ma znaczenie . Zamierzam kupić 997 z pierwszej serii i słyszę wszedzie , żeby brać 3,6 , ale z drugiej strony carrery s czy 4s są znacznie ciekawiej wyposażone i mocniejsze , m. in. posiadają ceramiczne hamulce i mam dylemat . Czy jak kupię samochód z niskim przebiegiem to jest szansa , że trochę pojeździ ?
Poradźcie coś madrego ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2016, 15:51 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie ma reguły, podobno są znane auta, które mają wciąż oryginalne silniki 8) A co do ceramicznych hamulców - owszem są fajne, do czasu aż przyjdzie pora wymiany. Ja bym wolał stalowe.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2016, 16:25 

Dołączył: 18.05.2015
Posty: 62
Proszę napiszcie konkretnie o co chodzi z tymi silnikami . Czy każdy samochód z tym silnikiem skazany jest na porażkę ?
szczerze mówiąc nic z tego nie rozumiem , taka firma jak Porsche nie powinna produkować takich bubli .
Najpierw chciałem kupic 996 , ale wtedy usłyszałem , że absolutnie nie kupować z silnikiem 3,4 . Teraz dozbierałem trochę kasy i okazuje się , że mam nie kupować z silnikiem 3,8 . Ale silnik 3,6 też nie ma najlepszej prasy .
Silniki Mercedesa czy BMW nie ropzadaja się po 50 tys km . Nic z tego nie rozumiem niestety .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2016, 16:55 

Dołączył: 6.07.2012
Posty: 365
Niestety mnie kiedyś spotkała ta niemiła niespodzianka. Awaria silnika.
Po gruntownym zbadaniu tematu doszedłem do wniosku, że wszystkie te silniki mają wadę konstrukcyjną. W jednym są mniejsze zniszczenia, a w innym większe. Prędzej czy później w każdym. Niestety, co idzie za awaryjnością, na rynku jest totalny brak silników i części.
Może Cię zasmucę, ale ja doradzam Ci zakup Turbo. Starsze czy młodsze... kup i ciesz się życiem :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2016, 18:11 

Dołączył: 18.05.2015
Posty: 62
Potrafisz pocieszyć nie ma co ... Na turbo mnie nie stać niestety . Czyli obojetmnie co kupię silnik najpewniej sie rozsypie ? Jakie są koszty takiej naprawy i co najczęściej się psuje ? czy tu chodzi o zatarcia tych silników ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2016, 21:20 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Ja mam drugi raz Carrere S z motorem 3,8 i jest ok. W pierwszej miałem ok 107 tys km, w obecnej mam 87 tys i obie zdrowe. Pilnuję tylko tego zeby nie dawać jej "w palnik" zanim olej nie osiągnie roboczej temp. Jak juz jest ciepły to czasem do odcięcia i kręci sie pieknie.
Poprzednią byłem kilka razy na torze, nic sie nie działo, także nie wszystkie Panowie, spokojnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2016, 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.07.2011
Posty: 189
Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
Polecam poszukać auta z gwarancją Porsche Approved (lub samemu dokupić)
Komfort psychiczny bezcenny ;)




_________________

Mikołaj
---
jest: 991.2 4S
było: 997 C4, 986 2.7


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2016, 22:08 

Dołączył: 18.05.2015
Posty: 62
Pomysł fajny ale obejmuje samochody maksymalnie 9-letnie czyli rocznik 2007


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2016, 22:57 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2694
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
Witam, mam 117 tys., przejechałem 20 przez 3 lata, pilnuje poziomu oleju i temperatury silnika... Co ma być to bedzie póki co jest bardzo ok ;)




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: rozglądam się... może tym razem coś rodzinnego...? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2016, 1:16 

Dołączył: 21.12.2015
Posty: 86
Fulnek ma rację, na zimnym silniku jest znaczny luz tłoka w cylindrze który może powodować kołysanie się tłoka i znaczne ścieranie gładzi cylindra. Zazwyczaj ten problem można zaobserwować na 4-6 cylindrze ale i na drugim się zdarza. Warto przed kupnem sprawdzić w odpowiednim warsztacie cylindry za pomocą kamery. Co do silnika 996 3.4 aktualnie mamy na warsztacie z przebiegiem 169000 mil i do silnika nie ma zastrzeżeń (żyje w miarę dynamiczny, drobne wycieki na napinaczach). Reguły nie ma, ale jak ktoś dba o samochód i wie kiedy może sobie pozwolić to będzie zadowolony.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2016, 1:20 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Moja opinia - szukać auta z jak największym przebiegiem :mrgreen:
Skoro dużo wytrzymał to wytrzyma jeszcze trochę ;)
Bałbym się aut z niskimi przebiegami, użytkowanymi tylko po mieście


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2016, 10:44 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 748
w 997 powinno być jakieś alternatywne rozwiązanie pomiaru poziomu oleju. Dużo się pisze o tym, że to właśnie olej (jego rodzaj no i pilnowanie poziomu) jest istotne dla żywotności silnika a poza elektronicznym czujnikiem nie ma standardowego bagnetu, który dawałby szansę zweryfikowania odczytów tego wskazania elektronicznego. U mnie niedawno była syt jakiegoś zawieszenia czujnika i nie jest to syt zbyt komfortowa...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2016, 10:48 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 748
simprez napisał(a):
Moja opinia - szukać auta z jak największym przebiegiem :mrgreen:
Skoro dużo wytrzymał to wytrzyma jeszcze trochę ;)
Bałbym się aut z niskimi przebiegami, użytkowanymi tylko po mieście

Paradoksalnie coś w tym jest. 997 z 2004 roku to jakby nie patrzeć 12 lat to jaki może być przebieg takiego auta? Jeżeli poniżej 100k to znaczy, że auto niemal cały czas stoi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2016, 11:00 

Dołączył: 8.10.2013
Posty: 300
Ja też mam S 3,8 i wszystko jest OK. Oby jak najdłużej :) Przebieg 77 tyś km. Olej wymieniany zawsze na czas. Na tor nie jeżdżę, więc "może nie taki diabeł straszny jak go malują" :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2016, 15:02 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
997 3.8 S 2004 rok przebieg symboliczny 60 tys. na 100% potwierdzony, olej pilnuję i wymieniam, do osiągnięcia temperatury oleju obchodzę się delikatnie, sprawdzałem gładzie przy wymianie świec na jesień, wszystko zdrowe, czekam na wiosnę.

Wysłane z LG G4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2016, 16:09 

Dołączył: 18.05.2015
Posty: 62
i tak trzymać - byle do wiosny ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2016, 22:47 

Dołączył: 24.06.2015
Posty: 17
Drobna uwaga - Niski przebieg może być spowodowany właśnie wymiana silnika :) często na gwarancj ;) pytać o to warto na pewno.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.01.2016, 15:39 

Dołączył: 28.02.2015
Posty: 269
tomila napisał(a):
Proszę napiszcie konkretnie o co chodzi z tymi silnikami . Czy każdy samochód z tym silnikiem skazany jest na porażkę ?
szczerze mówiąc nic z tego nie rozumiem , taka firma jak Porsche nie powinna produkować takich bubli .
Najpierw chciałem kupic 996 , ale wtedy usłyszałem , że absolutnie nie kupować z silnikiem 3,4 . Teraz dozbierałem trochę kasy i okazuje się , że mam nie kupować z silnikiem 3,8 . Ale silnik 3,6 też nie ma najlepszej prasy .
Silniki Mercedesa czy BMW nie ropzadaja się po 50 tys km . Nic z tego nie rozumiem niestety .

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 3&t=245885


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.01.2016, 11:46 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Czy w 997.2 ten silnik 3.8 został konstrukcyjnie jakoś zmieniony. Oczywiscie wiem ze ma 30 kucyków więcej, czy coś jeszcze?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.01.2016, 14:21 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
W zasadzie silnik 3.8 w 991.1 to rozwinięcie silnika z 997.2.
Porsche ma taką niepisaną zasadę, że zmienia zasadniczo silniki jakby w połowie generacji,a dotyczy to 911 na wodzie, w 996 po liftingu był silnik który przeszedł do 997.1 - 3.6, zresztą podobnie nadwozie 997 to rozwinięcie 996, nie wiem jak oceniasz różnice w prowadzeniu pomiędzy 996 a 997, ja próbując jeździć 997 zaraz po 996 widzę różnice, ale jak przesiadlem się na testy do 991 to zupełnie inny samochód, prostszy w prowadzeniu, inny, pytanie czy o to chodzi ?, do mnie nie trafia ale ja już tak mam, że przekonuję się do nowego modelu za jakiś czas.
A wracając do sedna awarii silników 3.8 w 997.1, Radwański powiedział aby pilnować dwóch zasad: zimny silnik - nie dajemy w palnik, dbamy o stan oleju i jego regularną wymianę, w przypadku Twojego samochodu poprzedni właściciel tak robił, więc masz dużą pewność, że wszystko bedzie ok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron