Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 29.11.2020, 21:41 
User avatar

Joined: 25.12.2018
Posts: 240
Location: Berlin
Club number: 628
Pytanie o zawodowcow co potrafią ustawiac preload w skrzyniach transax i dyferencjaly..
Czy ktoś zna kogoś godnego polecenia w PL a najlepiej Dolny Slask?

pytam o zawodowców a nie dziadków paprakow ktorzy ustawiaja to malując kredką na zebach ślady i patrza co sie wyciera. Czyli pytanie o to kto ma urzadzenie typu p248/58 albo p33. Najlepiej oryginalne i to ogarnia.

Dotychczas znalem takich w Niemczech. Sa w PL? Na pewno są.




_________________

4 cyl box 356 / 912 / 914
356 registry & PCA 20 years member


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.11.2020, 18:05 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 8.03.2007
Posts: 1819
Club number: 068
Był Ferdynand - W-wa z wszystkimi w/w "ale dziadek" więc odpada :D




_________________

Marcin
----------------
http://trzymajgaz.pl
http://aidi.pl


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.11.2020, 21:01 
Członek Honorowy
User avatar

Joined: 10.03.2007
Posts: 3257
Location: Warszawa
Club number: 029
Duc748 wrote:
Był Ferdynand - W-wa z wszystkimi w/w "ale dziadek" więc odpada :D

Ferdynand czyli Tadeusz jest dalej. Tak, "dziadek", wyposażony i w narzędzia i precyzję (zasady) zupełnie nie dzisiejsze. Może RS z Żyrardowa ? Na pewno gdzieś są.
Ja .... nie, nie, narzędzi nie mam.....poza tym ja też z epoki "kredy", ale przypominam sobie jak w '81 byliśmy na szkoleniu w fabryce Kamaza...tak, śmiejecie się ? Wówczas była to jedna z najbogatszych fabryk ciężarówek, za którą Rosjanie zapłacili Niemcom, Japończykom, Francuzom wagonami złota ( jak tam mówili ), cuda tam ...dwie największe wówczas na świecie prasy Komatsu do tłoczenia belek zawieszenia itd. itd., a na końcu linii montażu tylnych mostów, pełnej automatyzacji i komputerów, dwa stanowiska laserowe do pomiaru główek mostów i ustawień. Dwa takie same po sobie, tak dla pewności...a na samym końcu kobieta w białym fartuszku i czapeczce, która palcami gładziła ataki, talerze, obracała lekko w lewo, lekko w prawo.....
My się obśmialiśmy.... Linia była japońska, dziewczyny ruskie, ale Japońcy przeszkolili i tak kazali.....
Tak myślę, Marko, że lepiej zrób to u Niemca...




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Top
 Profile YIM  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.12.2020, 12:45 
User avatar

Joined: 3.03.2009
Posts: 1758
Location: Piotrków Tryb
Club number: 288
do 964 robiłem w niemcowni :(


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.12.2020, 15:40 

Joined: 1.01.2018
Posts: 180
Kacper z Call911 ma znajomego u siebie, co mu skrzynie wszystkie robi (bądź robił). Odezwij się do niego


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.12.2020, 16:05 
User avatar

Joined: 3.03.2009
Posts: 1758
Location: Piotrków Tryb
Club number: 288
braindead wrote:
Kacper z Call911 ma znajomego u siebie, co mu skrzynie wszystkie robi (bądź robił). Odezwij się do niego


kosmetykę i uszczelnienie a tak to Niemcy


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.12.2020, 16:16 

Joined: 17.03.2007
Posts: 1571
Nie mogę teraz znaleźć tej firmy, ale na otwarciu YoungTimer Warsaw 2019 reklamowała się firma naprawiająca skrzynie do VW Transporterów(T1,T2,T3), z tego co pamiętam T3 też ma skrzynię, w której też trzeba ustawiać naprężenia wstępne, a że narzędzie do tego jest od VW, to może jest to jakiś trop.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.12.2020, 5:01 
User avatar

Joined: 25.12.2018
Posts: 240
Location: Berlin
Club number: 628
pdmobil wrote:
Duc748 wrote:
Był Ferdynand - W-wa z wszystkimi w/w "ale dziadek" więc odpada :D

Ferdynand czyli Tadeusz jest dalej. Tak, "dziadek", wyposażony i w narzędzia i precyzję (zasady) zupełnie nie dzisiejsze. Może RS z Żyrardowa ? Na pewno gdzieś są.
Ja .... nie, nie, narzędzi nie mam.....poza tym ja też z epoki "kredy", ale przypominam sobie jak w '81 byliśmy na szkoleniu w fabryce Kamaza...tak, śmiejecie się ? Wówczas była to jedna z najbogatszych fabryk ciężarówek, za którą Rosjanie zapłacili Niemcom, Japończykom, Francuzom wagonami złota ( jak tam mówili ), cuda tam ...dwie największe wówczas na świecie prasy Komatsu do tłoczenia belek zawieszenia itd. itd., a na końcu linii montażu tylnych mostów, pełnej automatyzacji i komputerów, dwa stanowiska laserowe do pomiaru główek mostów i ustawień. Dwa takie same po sobie, tak dla pewności...a na samym końcu kobieta w białym fartuszku i czapeczce, która palcami gładziła ataki, talerze, obracała lekko w lewo, lekko w prawo.....
My się obśmialiśmy.... Linia była japońska, dziewczyny ruskie, ale Japońcy przeszkolili i tak kazali.....
Tak myślę, Marko, że lepiej zrób to u Niemca...


Moze być i dziadek.. ważne żeby ogarniał :)
Co do mechanikow starej daty mam pelen szacunek bo to ludzie wychowani na doberj szkole i literaturze w przeciwieństwie do dziśiejszej młodzieży ktora tylko potrafi kostkę do laptopa podpiąć..
A z Kamazem piękna historia :)

A co do urządzenia i Niemców musze sobie ten przyrząd skopiować i sam to będe chyba robił. To nie jest jakiś lot na ksieżyc. Niemcy za setup skrzyni biorą 700eur wieć jest to zaporowa kwota jak budżet na auto nie jest "zachodni"..
Caly remont skrzuni w DE kosztuje ok 3-4 k eur.
Łożyska i syncra w skrzyni umiem ogarniac bez problemu. Problem jest tylko w ustawieniu preloadu.


Duke wrote:
Nie mogę teraz znaleźć tej firmy, ale na otwarciu YoungTimer Warsaw 2019 reklamowała się firma naprawiająca skrzynie do VW Transporterów(T1,T2,T3), z tego co pamiętam T3 też ma skrzynię, w której też trzeba ustawiać naprężenia wstępne, a że narzędzie do tego jest od VW, to może jest to jakiś trop.


No własnie ci wszyscy garbusiarze to jest taki sobie trop.
Oni wszyscy na oko i kredką.. T2 jedzie max 90 na godz a Garbus 100..
I do tego tam tolerancje i wszystkie halasy sa 4x wieksze niz w Porsche.
356 jezdzi 170 km/h i ma 75 koni zamiast 20 w Garbusie.
itd..
Choć mogę sie mylić i może są fachowcy o których nie wiem.
A jest na nich jakiś namiar?




_________________

4 cyl box 356 / 912 / 914
356 registry & PCA 20 years member


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone



English information
Ostatnie posty publicznego forum