Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.11.2020, 21:41 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
Pytanie o zawodowcow co potrafią ustawiac preload w skrzyniach transax i dyferencjaly..
Czy ktoś zna kogoś godnego polecenia w PL a najlepiej Dolny Slask?

pytam o zawodowców a nie dziadków paprakow ktorzy ustawiaja to malując kredką na zebach ślady i patrza co sie wyciera. Czyli pytanie o to kto ma urzadzenie typu p248/58 albo p33. Najlepiej oryginalne i to ogarnia.

Dotychczas znalem takich w Niemczech. Sa w PL? Na pewno są.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2020, 18:05 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2053
Nr klubowicza: 068
Był Ferdynand - W-wa z wszystkimi w/w "ale dziadek" więc odpada :D




_________________

Marcin
----------------
http://trzymajgaz.pl/about-me/
https://www.facebook.com/TrzymajGaz/
http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2020, 21:01 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3886
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Duc748 napisał(a):
Był Ferdynand - W-wa z wszystkimi w/w "ale dziadek" więc odpada :D

Ferdynand czyli Tadeusz jest dalej. Tak, "dziadek", wyposażony i w narzędzia i precyzję (zasady) zupełnie nie dzisiejsze. Może RS z Żyrardowa ? Na pewno gdzieś są.
Ja .... nie, nie, narzędzi nie mam.....poza tym ja też z epoki "kredy", ale przypominam sobie jak w '81 byliśmy na szkoleniu w fabryce Kamaza...tak, śmiejecie się ? Wówczas była to jedna z najbogatszych fabryk ciężarówek, za którą Rosjanie zapłacili Niemcom, Japończykom, Francuzom wagonami złota ( jak tam mówili ), cuda tam ...dwie największe wówczas na świecie prasy Komatsu do tłoczenia belek zawieszenia itd. itd., a na końcu linii montażu tylnych mostów, pełnej automatyzacji i komputerów, dwa stanowiska laserowe do pomiaru główek mostów i ustawień. Dwa takie same po sobie, tak dla pewności...a na samym końcu kobieta w białym fartuszku i czapeczce, która palcami gładziła ataki, talerze, obracała lekko w lewo, lekko w prawo.....
My się obśmialiśmy.... Linia była japońska, dziewczyny ruskie, ale Japońcy przeszkolili i tak kazali.....
Tak myślę, Marko, że lepiej zrób to u Niemca...




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.12.2020, 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2257
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
do 964 robiłem w niemcowni :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.12.2020, 15:40 

Dołączył: 1.01.2018
Posty: 355
Kacper z Call911 ma znajomego u siebie, co mu skrzynie wszystkie robi (bądź robił). Odezwij się do niego


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.12.2020, 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2257
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
braindead napisał(a):
Kacper z Call911 ma znajomego u siebie, co mu skrzynie wszystkie robi (bądź robił). Odezwij się do niego


kosmetykę i uszczelnienie a tak to Niemcy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.12.2020, 16:16 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2022
Nie mogę teraz znaleźć tej firmy, ale na otwarciu YoungTimer Warsaw 2019 reklamowała się firma naprawiająca skrzynie do VW Transporterów(T1,T2,T3), z tego co pamiętam T3 też ma skrzynię, w której też trzeba ustawiać naprężenia wstępne, a że narzędzie do tego jest od VW, to może jest to jakiś trop.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.12.2020, 5:01 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
pdmobil napisał(a):
Duc748 napisał(a):
Był Ferdynand - W-wa z wszystkimi w/w "ale dziadek" więc odpada :D

Ferdynand czyli Tadeusz jest dalej. Tak, "dziadek", wyposażony i w narzędzia i precyzję (zasady) zupełnie nie dzisiejsze. Może RS z Żyrardowa ? Na pewno gdzieś są.
Ja .... nie, nie, narzędzi nie mam.....poza tym ja też z epoki "kredy", ale przypominam sobie jak w '81 byliśmy na szkoleniu w fabryce Kamaza...tak, śmiejecie się ? Wówczas była to jedna z najbogatszych fabryk ciężarówek, za którą Rosjanie zapłacili Niemcom, Japończykom, Francuzom wagonami złota ( jak tam mówili ), cuda tam ...dwie największe wówczas na świecie prasy Komatsu do tłoczenia belek zawieszenia itd. itd., a na końcu linii montażu tylnych mostów, pełnej automatyzacji i komputerów, dwa stanowiska laserowe do pomiaru główek mostów i ustawień. Dwa takie same po sobie, tak dla pewności...a na samym końcu kobieta w białym fartuszku i czapeczce, która palcami gładziła ataki, talerze, obracała lekko w lewo, lekko w prawo.....
My się obśmialiśmy.... Linia była japońska, dziewczyny ruskie, ale Japońcy przeszkolili i tak kazali.....
Tak myślę, Marko, że lepiej zrób to u Niemca...


Moze być i dziadek.. ważne żeby ogarniał :)
Co do mechanikow starej daty mam pelen szacunek bo to ludzie wychowani na doberj szkole i literaturze w przeciwieństwie do dziśiejszej młodzieży ktora tylko potrafi kostkę do laptopa podpiąć..
A z Kamazem piękna historia :)

A co do urządzenia i Niemców musze sobie ten przyrząd skopiować i sam to będe chyba robił. To nie jest jakiś lot na ksieżyc. Niemcy za setup skrzyni biorą 700eur wieć jest to zaporowa kwota jak budżet na auto nie jest "zachodni"..
Caly remont skrzuni w DE kosztuje ok 3-4 k eur.
Łożyska i syncra w skrzyni umiem ogarniac bez problemu. Problem jest tylko w ustawieniu preloadu.


Duke napisał(a):
Nie mogę teraz znaleźć tej firmy, ale na otwarciu YoungTimer Warsaw 2019 reklamowała się firma naprawiająca skrzynie do VW Transporterów(T1,T2,T3), z tego co pamiętam T3 też ma skrzynię, w której też trzeba ustawiać naprężenia wstępne, a że narzędzie do tego jest od VW, to może jest to jakiś trop.


No własnie ci wszyscy garbusiarze to jest taki sobie trop.
Oni wszyscy na oko i kredką.. T2 jedzie max 90 na godz a Garbus 100..
I do tego tam tolerancje i wszystkie halasy sa 4x wieksze niz w Porsche.
356 jezdzi 170 km/h i ma 75 koni zamiast 20 w Garbusie.
itd..
Choć mogę sie mylić i może są fachowcy o których nie wiem.
A jest na nich jakiś namiar?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum