Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.11.2016, 19:28 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Hej,

Posiada ktoś info n/t korygowania oporów powietrza poprzez wysunięcie spojlera w momencie jak jest otwarty szyberdach? rzecz jasna przy większych prędkościach.

Ja mam 4S i z tego co zauważyłem to są 2 pozycje, jedna wysunięta standard, a druga przy wyższej prędkości lub SportPlus.

Pzdr
Hubi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2016, 20:19 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Tak - pochylenie spoilera jest regulowane płynnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2016, 20:20 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
A cos wiecej? Czy zatem jak mamy SportPlus i spojler wysuniety to po otwarciu dachu podniesie sie czy pochyli?
Dz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2016, 23:01 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Nie analizowałem nigdy czy po otwarciu dachu spoiler zmienia swoje położenie. Musiałbym to sprawdzić jadąc z komputerem i obserwując parametry. Natomiast jest tak skonstruowany, ze silnik najpierw wysuwa spoiler do góry a następnie zanim dojedzie do pozycji granicznej przechodzi płynnie do zmiany kąta jego natarcia.
Pozycja spoilera (i kąt natarcia) jest wartością liniową a nie skrajnymi położeniami typu otwarty/zamknięty więc sterownik może dowolnie zmieniać pochylenie spoilera podczas jazdy i tak na prawdę tylko producent oprogramowania w aucie może wiedzieć, od czego dokłądnie kąt pochylenia zależy - nie wiem czy występuje schemat jego działania który byłby ogólnodostępny poza opracowaniami serwisowymi. Być może są pewne informacje, że np to i to zmienia kąt pochylenie oraz tak i tak zależy on np od prędkości.
Spoiler jest kodowany w aucie i jego wymiana/odłącznie powoduje błąd z komunikatem na desce oraz konieczność przyuczenia nowego spoilera przez PIWIS.

Zależności występujące w nowych autach sa niesamowicie złożone i ja cały czas obserwuję jakieś nowe przy okazji kolejnych usterek z którymi się spotykam.
Ciekawy jest np czujnik kąta skrętu bez którego prawie nic w aucie nie działa... Nawet twardość zawieszenia.
Aktywny tempomat generuje błędy w sterowniku silnika... ITD

Nie mogę też pojąć ideii pomiaru poziomu oleju w silniku - zawsze jest z tym problem i tak na prawdę najlepiej sprawdzać olej z komputerem serwisowym w ręku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2016, 23:17 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Jak bede mial okazje to przejade sie z kims zeby siedzial z tylu i obserwowal spojler, inaczej widze ciezko bedzie to zweryfikowac.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2016, 23:20 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
A do czego jest Ci taka informacja potrzebna jako kierowcy?
Nawet jeśli się zmienia to ruch będzie niewielki...
Producentowi nie zależy na udzielaniu szczegółowych informacji na temat działania poszczególnych podzespołów nawet autoryzowanemu serwisowi. Wierz mi - próbowałem kiedyś z poziomu autoryzowanego serwisu dowiedzieć się coś więcej na temat schematów działania sterowników w pewnym aucie. potrzebne mi to było bym mógł zrozumieć zasadę działania systemu i rozwiązać konkretny problem z kilkoma autami permanentnie wracającymi do serwisu na brak pomiaru poziomu paliwa pomimo tego, ze wszystko było sprawne i powymieniane na nowe. Odpowiedź ze strony centrali była następująca, ze nie jest mi to do niczego potrzebne, że mam wszystkie niezbędne informacje w opracowaniach serwisowych.
Dodam, ze było w nich napisane "podłącz dwa sterowniki i jeśli się nie widzą sprawdż okablowanie, jeśli dalej się nie widzą wymień sterownik na nowy"
Głupio mi było jako elektrykowi z autoryzowanego serwisu, ze nie potrafię naprawić usterki w ich samochodzie która jest kolejny raz zgłaszana i widzę, że ona występuje. Świeciłem oczami przed klientem i dawałem wizytówkę całej marce mimo, ze chciałem mu pomóc.
Odpowiedź była, ze pracują nad rozwiązaniem problemu a mi pozostawało wgrywać coraz to nowsze softy i patrzeć jak auto wraca...
CZasami wychodziły publikacje, ze np podczas programowania należy w konkretnym momencie brutalnie odłączyć coś z systemu - jeśli nie to sterownik do kosza... Nieważne, ze uwaliłeś wcześniej kilka innych... Nieważne, ze nie masz pojęcia co robisz. Miałeś jak małpa podłączyć kabel i kliknąć enter. Wiedza szczegółowa nie była im na rękę, a np rozbieranie uszkodzonych elementów i analiza problemu silnie niewskazana... Należało zwracać uszkodzone elementy do producenta w stanie nienaruszonym.
Jedynie analizowanie poszczególnych zachowań dawało jakieś czasami zaskakujące wnioski że np czujnik pedału hamulca potrafi dezaktywować pedał gazu nie generując żadnych błędów a trafiliśmy już kilka takich samochodów które odesłaliśmy z kwitkiem nie otrzymując pomocy merytorycznej z centrali.
Ale sie rozpisałem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2016, 23:47 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Wiedza....po to sa tematy.
To co napisales jest przykre, niestety potwierdzajace to ze aso to "wymieniacze", ale nie ich wina widac w tym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2016, 23:56 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Taka jest teraz polityka niezależnie od marki czy produktu. Szkoda na to patrzeć ale takie czasy i na prawdę czasami mechanicy w ASO nie są temu winni bo chcą pomóc a nie mogą i powstaje opinia narzucona przez podejście z góry.
Dlatego czasami miałem już dość tej polityki i się zwolniłem.
Ale powstał offtopic.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2016, 0:45 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Na temat to zauważyłem, że rzeczywiście przy otwartym dachu (w 911) spoiler wysuwa sie wyżej i ma większy kąt. Po prostu widzę go w lusterku, podczas gdy przy zamkniętym dachu w zasadzie pozostaje niewidoczny. Nie wiem jak jest w warunkach torowych bo wtedy nie ma czasu sie przyglądać.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum