Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.06.2017, 7:19 

Dołączył: 18.06.2017
Posty: 3
Witam mam pytanie do uzytkowników Porsche Boxster 2.5 99-04 mianowicie temperatura płynu w ciepłe dni w moim Porsche dochodzi do ok 100 stopni ( kreska pomiedzy 80 a 120 ) wentylatory włanczają sie i temperatura spada do ok 95 stopni ale widac jak wskażnik minimalnie spada i się dzwiga ( cały czas) . Czy to normalne w tym modelu albo temperatura powinna być na poziomie ok 80 stopni?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.06.2017, 7:33 

Dołączył: 2.12.2016
Posty: 176
Czy sprawdzałeś jak wyglądają chłodnice? Jeśli są zabrudzone, kurz, piasek kamyki, liście nie pomagają w odprowadzaniu ciepła i swobodnym przepływie powietrza
https://www.youtube.com/watch?v=N7J4bhz9brg


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.06.2017, 7:47 

Dołączył: 18.06.2017
Posty: 3
Nie jeszcze nie sprawdzałem pomyslałem popytam a pózniej posprawdzam wszystko lub oddam do sprawdzenia za jednym razem .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.06.2017, 15:23 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Najtansza opcja to wymiana termostatu na nowy bo to on odpowiada bezposrednio na temperature swojego otwarcia i puszczenia w obieg wody..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.06.2017, 23:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5062
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jeżeli dzieje się tak na postoju/w korku to jest ok, jeżeli podczas jazdy
to już gorzej, ale oczywiście podpowiedzi kolegów jak najbardziej. Warto
sprawdzić jak wygląda przestrzeń między chłodnica klimatyzacji a chłodnicą
wody. Czasem po latach jest tam tak dużo zbitych śmieci że chłodnice mają
ciężko przy szybszej jeździe.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2017, 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2257
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
W 991 zmienia się temperatura oleju ale wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej stoi jak zaczarowany na 90
W wiatrakach też odnotowuję ruchy na temp. oleju ale największe to na wskaźniku poziomu paliwa :cry:




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2017, 12:07 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
U mnie w cayenne tak samo. Temp cieczy caly czas w miejscu.
W boxsterze jak minimalnie przekroczy 90 to wlacza sie wentylator..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2017, 18:13 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1111
Witam kolegów i podłączę się do wątku. Jeśli temperatura na wskażniku zmienia się dość szybko i zauważalnie w górę i w dół to moim zdaniem rację może mieć kol;tsubasa że to termostat nie trzyma stałej temp.na małym obiegu ,ale jeśli temp. podnosi się tylko w pewnych sytuacjach[korek] to normalne.Gdyby jednak wentylatory miałyby problem ze schłodzeniem to rzeczywiście sprawdzić czy nie ma kupy liści :wink: oraz stan płynu.
Ja też proszę forumowiczów o podpowiedz; w moim Boxsie 986 2.5 l wersja USA jest na skali 180 czyli 82'C potem sama kreska to około 95'C potem 250 czyli 120'C . Czasem w korku gdy temp.zbliża się do wg.mnie ok 90'C to załącza się wentylator boczny ale nigdy jeszcze nie załączyło przednich.
Moje pytania;czy ta kreska to na pewno jest 95'C.Przy ilu stopniach powinny zadziałać przednie went.Gdzie jest czujnik temp który załącza te przody.Sorry za przydługi post i z góry dzięki za pomoc.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2017, 9:19 

Dołączył: 22.09.2013
Posty: 31
Kolega Mały wywołał u mnie wilka z lasu swoim postem :)
Wczorajszym popołudniem kiedy samochód stał przed garażem jak zwykle załączyła się dmuchawa(przednia,temp.około 90),wjeżdżam do garażu,wysiadam, a tam płyn chłodniczy kapie,temperatura na zegarze normalna około 90 stopni,zgasiłem samochód przekręcam kluczyk i włączyła się boczna prawa dmuchawa.Wyciekło sporo płynu.Zdjąłem dywanik pod zbiorniczkiem wyrównawczym i okazało się,że mokro pod spodem
Pojechałem do sklepu kupiłem 1 litr,wlałem.
W międzyczasie samochód ostygł,odpaliłem-nic nie kapie.Zrobiłem parę kilometrów i temperatura normalna jakieś 82 stopnie,wracam pod garaż,patrzę pod spód nic nie kapie,czekam aż złapie temperaturę.Dochodzi do około 90 stopni i włączają się dmuchawy z przodu,temperatura spada,a płyn znowu kapie??? :shock:
Panowie jakieś pomysły co go boli?
Pozdrawiam
Grzesiek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2017, 16:35 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Mozesz miec dosc czesty podobno przypadek - pekl zbiorniczek wyrownawczy..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2017, 17:46 

Dołączył: 22.09.2013
Posty: 31
Boję się żeby to nie była uszczelka pod głowicą


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2017, 18:40 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1111
Uszkodzenie uszczelki w miejscu cylinder/kanał wodny często skutkuje tym że w zbiorniku wyrównawczym bąbluje powietrze i płyn szybko się przegrzewa[sprężanie+temp.w cylindrze].Ja też stawiałbym na pęknięcie zbiorniczka lub węża przy nim.Przed oględzinami zdejmij pokrywkę pod korkami wlewu oleju i płynu ,sprawdź czy nie przelewa się górą pod ciśnieniem i czy działa odpowietrznik.
Proszę kolegów o podpowiedzi na moje pytania[4 posty wstecz] dzięki HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2017, 19:00 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Romcio za wlaczenie przednich wiatrakow odpowiada termowlacznik tych wiatrakow. Musialbys sie dostac do wiatrakow i sprawdzic wtyczki.. moze tam jest jakis problem. W moim 944 uszkodzona byla wtyczka co skutkowalo nie wlaczaniem sie wiatraka, wiem ze tam jest jeszcze jakos regulator wolnych obrotow wiatraka, natomiast nie wiem jak to wyglada w 986 - moze Qbak wiecej w temacie pomoze..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2017, 19:42 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1111
Termowłącznik powinien mieć kontakt z płynem,czyli chłodnice lub silnik-dlatego pytam gdzie on jest.Jeśli przy chłodnicach to będę chyba musiał zdemontować zderzak a jeśli gdzieś indziej to... :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2017, 20:16 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Boxster nie ma termowłącznika. Wentylatory są uruchamiane przez sterownik silnika. Są 2 biegi każdego wentylatora - wolno włączają się przy pewnej temperaturze silnika oraz gdy uruchomimy klimatyzację na stałę pracują wolno. 2-gi bieg uruchamia sie juz sporo powyżej 100*C i podczas normalnej eksploatacji i sprawnym układzie działa dość rzadko.
Często padaja rezystory od 1-go biegu wentylatorów przez co silnik podczas wolnej jazdy moze się przegrzewać i awaryjnie uruchamiać silniki na 2-gim biegu.
W tych temperaturach chłodnice zabite liśćmi itp syfem mogą powodować, ze wiatraki pracują a silnik się nie schładza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2017, 20:58 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1111
Chłodnice od str.przednich kratek są czyste,w wolnym czasie zdejmę zderzak i profilaktycznie sprawdzę je z drugiej strony oraz oczyszczę kostki przy wentylatorach.Temperatura nigdy nie przekroczyła kreski,tej
pomiędzy 180 a 250,zatrzymywała się około 5mm od niej.Moze dlatego nie załączają się wiatraki a ja niepotrzebnie się martwię,ale tyle naczytałem się skutkach przegrzania tych silników więc dmucham na zimne.Dzięki za wasze rady,HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2017, 20:59 

Dołączył: 22.09.2013
Posty: 31
Dzięki Panowie za sugestie
Uzupełnilem płyn,zrobiłem rundę,temperatury nie łapie,w zbiorniku nie ma bąbelkow ani oleju itd
Po dużym postoju osiągnął temperaturę około 90 stopni i zaczęło się lać ze zbiorniczka(tam gdzie strzałka na zdjeciu)
Michal928 pytanie do eksperta,da rade to wymienić normalny mechanik?Nie zapowietrzy sie układ?Szukać używki czy nowy,a może da się to skleić?
Dzięki


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2017, 23:32 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Niestety zbiorniczek do wymiany - klejenie pewnie będzie na bardzo którką metę.
Niestety zbiorniczek nie jest tani.
Niestety trzeba spuścić płyn z układu i napełnić podciśnieniowo - nie daj się namówić na to, że zrobi to każdy i co to za problem - operacja nie jest skomplikowana i zbiorniczek może wymienić każdy mechanik lecz bez narzędzia nie proponuje kombinować bo ugotujecie kilkukrotnie silnik a i tak będzie źle.
Radzę sie zająć tematem szybko bo zbiornik pęknie unieruchamiając auto i robiąc jezioro w bagażniku.

Mieliśmy również przypadek, że zbiorniczek pękł. Ujście płynu jest w okolicy prawego tylnego koła. Płyn który wyleciał pod koło o mało nie doprowadził do wypadku powodując efektownego pirueta na zakręcie więc ja potraktowałbym sprawę poważnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.06.2017, 15:10 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1111
Witam i o coś zapytam.Chwilowo jeżdżę bez osłonki pod wlewami oleju i płynu.Gdy silnik jest rozgrzany to trzpień odpowietrznika płynu chłodn.
jest wysunięty a zawleczka luźna.Stan płynu na max.Gdy ostrożnie spuszczę ciśnienie korkiem wlewu to odpowietrznik się zamyka.Czy to jest prawidłowa sytuacja :?: HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.06.2017, 20:05 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
prawidłowa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum