Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.11.2019, 14:54 

Dołączył: 20.07.2017
Posty: 437
Kolejny pomysł na nudne popołudnia w garażu :wink:
Czy ktoś z was dokładał do 986/996 wskaźnik temperatury oleju?

Chciałbym mieć kontrolę nad temp oleju, szczególnie że trochę go jest i nagrzewa się zdecydowanie dłużej niż woda.
Wskaźnik to nie problem, już zamówiłem zamienną osłonę słupka i będę rzeźbić. Gorzej z wpięciem czujnika...

Na angielskim forum wyczytałem ,że od góry silnika, pomiędzy airboxem, a listwą wtryskową jest zaślepione wejście na gwint M14x1,5 i tam można się wpinać.
Załącznik:
Img_04381329790304.jpg

Załącznik:
P10107041331011506.jpg

Jednak....na logikę biorąc, to to miejsce wskaże mi raczej temperaturę bloku silnika, a czujnik powinien zostać wpięty gdzieś w okolice filtra, miski, chłodnicy oleju...

Pomysły i sugestie jak ogarnąć to dobrze mile widziane :wink:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2019, 19:28 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Zegary wsadz od 996 i podepnij sie tam gdzie piszesz.. dodatkowo zyskasz jeszcze wskaznik ladowania aku ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2019, 19:58 

Dołączył: 20.07.2017
Posty: 437
Myślałem o tym, ale 996 ma ciśnienie oleju a nie temperaturę prawda?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2019, 20:30 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
kajtus napisał(a):
Myślałem o tym, ale 996 ma ciśnienie oleju a nie temperaturę prawda?


Prawda, ma dodatkowo ciśnienie oleju i kompletnie zbędne ładowanie. Idealnie byłoby dać zamiast ładowania właśnie




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2019, 22:38 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
No ale w sumie tak na chlopski rozum - po co ci temperatura oleju? Po wskazaniu cisnienia tez bedziesz wiedziec co w silniku piszczy.. temperatura to bardziej istotna dla uturbionych silnikow..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2019, 23:42 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Ja np. częściej patrzę na temperaturę niż ciśnienie. Nigdy nie pałuję zanim olej nie ma >80 stopni. I wiem, kiedy zjechać z toru :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2019, 10:18 

Dołączył: 20.07.2017
Posty: 437
wit007 napisał(a):
Ja np. częściej patrzę na temperaturę niż ciśnienie. Nigdy nie pałuję zanim olej nie ma >80 stopni. I wiem, kiedy zjechać z toru :)

No ja właśnie też jestem zboczony na tym punkcie, po turbo benzynie wyrobiłem nawyk i tak zostało. Teraz w każdym samochodzie do 80 jest emerycka jazda...a w Boxsterze mam niedosyt. Może to moja fanaberia, ale na pewno nie zaszkodzi!

Mod na zegary z 911 jest fajnym pomysłem, ale z paru stówek robi się parę tys, które na ten sezon planuje w auto zainwestować w innym miejscu :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2019, 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3699
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
W moim staruszku mam inny patent na sprawdzanie temperatury zarówno silnika jak i skrzyni, wajcha lewarka ma zakończenie kulką aluminiową Techarta i jeśli kulka jest ciepła to wszystko jest już rozgrzane i wtedy jazda :D




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2019, 16:15 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1111
Dla sprawności motoru ciśnienie jest ważne ale informacja kiedy można dać w palnik to własnie temperatura oleju. Są podkładki pod filtr oleju ale w boxie może to nie zdać egzaminu bo filtr wysunie się poniżej obrysu miski i łatwo urwać.Może nawet nie wskażnik ale chociaż kontrolka że przekroczyło np 80 stopni.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2019, 16:41 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
A jak sie ma temperatura plynu do temperatury oleju? Bo ja czekam az tam bedzie 90 stopni.. moze niepotrzebnie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2019, 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.12.2018
Posty: 218
Nr klubowicza: 696
Podłączę się pod dyskusję z podobnym pytaniem.

W 996 po zamianie tarcz z amerykańskich na polskie, z niewiedzy skalibrowałem wskazówkę temperatury oleju na temperaturę wody.

Niestety mój dongle OBD nie pokazuje temperatury oleju. Czy ktoś mógłby mi wysłać zdjęcie wskazówki przy wyłączonym zapłonie? Albo może ktoś ma pomysł jak to inaczej skalibrować?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2019, 17:38 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
tsubasa napisał(a):
A jak sie ma temperatura plynu do temperatury oleju? Bo ja czekam az tam bedzie 90 stopni.. moze niepotrzebnie ;)


Gdy woda osiąga 90 olej jest wciąż zimny, często nie ma nawet 60 stopni




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2019, 17:42 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
U mnie w 911, jak woda jest ok, to po chwili temp. oleju jest na 60 st., żeby miała 80 + musi jeszcze trochę czasu upłynąć.
W Boxie po tym jak woda jest ok, czekam jeszcze chwilę, żeby dać w przepustnicę.


Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2019, 17:55 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Jak jeździłem 991 TT to do nagrzania się oleju trzeba było przejechać ok. 10 km. Była to bardzo ciężka próba cierpliwości :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron