Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.04.2014, 23:05 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1897
Sorry za brutalne pytanie, ale nie lepiej kupić sprawny silnik z dobrego źródła niż pakować kasę w tzw. minę? :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: xxx
PostNapisane: 10.04.2014, 6:26 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2053
Nr klubowicza: 068
,..


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Marcin
----------------
http://trzymajgaz.pl/about-me/
https://www.facebook.com/TrzymajGaz/
http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.04.2014, 10:08 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Ok teraz doszło to do mnie że 4,5 S ma duże bolączki :cry: Co robić w takim razie żeby maksymalnie wydłużyć żywotność powłoki ? Czy po prostu mieć odłożone pieniążki na naprawę :?

Odpukać na razie mój silnik przy przebiegu 140 tys chodzi pięknie :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.04.2014, 22:40 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
"dajemy gwarancje rozruchowa" - czyli gwarancję, że uruchomicie samochód po "naprawie"? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.04.2014, 23:06 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Od 8000 do 12 000 tys. Czyli od 8000 do 12 milionów - to nie są tanie rzeczy ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.04.2014, 23:17 

Dołączył: 2.04.2008
Posty: 520
No tanio nie jest, ale masz gwarancję, że za 12 baniek silnik uruchomią :D . Ale jaja !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.04.2014, 23:40 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
"Będzie pan zadowolony" :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.04.2014, 9:30 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Na allegro piszą że gwarancja 6 miesięcy, czyżby dla forum specjalne warunki :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.04.2014, 19:30 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
A ja bym chętnie zaprosił takiego gościa na spotkanie aby opowiedział i abyśmy mogli zadawać wszelkie pytania i również podyskutować po problem jest bardzo złożony i ciekawy.
Zresztą tak samo jak regeneracja turbin, skrzyni biegu itp.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2014, 21:10 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Zamiast wklejać kolejny raz na tej samej stronie tę samą marną reklamę, lepiej byłoby odpowiedzieć na pytania, które się pojawiły w międzyczasie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.04.2014, 22:35 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Chciałem dodać jeszcze coś od siebie dla tematu. Rozmawiałem dziś z moim mechanikiem odnośnie tego zacierania. Ogólnie wiadomo że w autach z magistralą plastikową niestety pewnego dnia ulega uszkodzeniu pozbyciu się płynu chłodzącego oraz co za tym idzie przegrzanie ew silnika... I ew problemy z nikasilem zaczynają się przy przegrzaniu silnika :wink:

Może tu leży problem? Nie w konstrukcji a w niewiadomej przeszłości naszych samochodów ?

Jak szukałem Cayenne to 2 egzemplarze miały właśnie to samo zgubienie płynu wskoczenie przez chwile na wysoką temp i instalacja nowej magistrali tyle że juz alu - właściciele sami się przyznali.

Co o tym myślicie :?: :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2014, 7:45 

Dołączył: 24.11.2012
Posty: 249
Czy z opisu tego ogłoszenia i wątku powyżej możemy przypuszczać że chodzi właśnie o taką usterkę związaną z magistralą wodną?

http://otomoto.pl/porsche-cayenne-turbo ... 90474.html

8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.04.2014, 14:53 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Raczej na pewno nie bo wtedy raczej by działało w drugą stronę :)

Gdyby miał gaz to była by prosta sprawa gdyż przyczyną byłby strzelony reduktor :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 18.04.2016, 21:57 

Dołączył: 16.04.2016
Posty: 3
sojs napisał(a):
Chciałem dodać jeszcze coś od siebie dla tematu. Rozmawiałem dziś z moim mechanikiem odnośnie tego zacierania. Ogólnie wiadomo że w autach z magistralą plastikową niestety pewnego dnia ulega uszkodzeniu pozbyciu się płynu chłodzącego oraz co za tym idzie przegrzanie ew silnika... I ew problemy z nikasilem zaczynają się przy przegrzaniu silnika :wink:

Może tu leży problem? Nie w konstrukcji a w niewiadomej przeszłości naszych samochodów ?

Jak szukałem Cayenne to 2 egzemplarze miały właśnie to samo zgubienie płynu wskoczenie przez chwile na wysoką temp i instalacja nowej magistrali tyle że juz alu - właściciele sami się przyznali.

Co o tym myślicie :?: :?:


Problem z silnikiem po przegrzaniu przypomina problemy z dieslami, które po przegrzaniu też kiepsko działają.

Niestety w różnych autach stosuje się plastikowe rurki lub choćby króćce, które muszą po pewnym przebiegu [oczywiście po gwarancji] pękać i powodować różne przeboje z przegrzewaniem się silnika.

Kilka lat temu miałem taki przypadek w firmowej Astrze - na szczęście zauważyłem wzrost temperatury silnika i odkryłem wyciek dość szybko w trasie i nie wywaliło uszczelki pod głowicą.
Króciec w serwisie był drogi i na zamówienie, więc podjechałem do swojego mechanika, który dopasował mi metalowy.

Jeszcze dawniej w VW Polo dźwigienka od automatycznego ssania też była z plastiku, więc musiała się z czasem wytrzeć i przestać działać, na to też się prosta i skuteczna rada znalazła.

Kogo w tych przypadkach należałoby nazwać druciarzem - może jednak producenta ?

Niektórzy radzą, żeby kupować auta po lifcie bo już ma za sobą "choroby wieku dziecięcego", niestety chyba to już nie działa bo obecnie księgowi bardziej projektują auta niż inżynierowie, którym często jako ambitne zadanie stawia się zaprojektowanie usterki :banghead: .

Nadzieja na trwałe auta jest we wschodzących markach, które muszą się wyróżnić i wykazać - stąd koreańskie auta z gwarancją na 7 lat itp.


Wracając do meritum - trochę zwątpiłem czytając opis aukcji z tulejowaniem:

" przedmiotem aukcji jest naprawa główna silnika porsche cayenne 4.5 V8 4.5 v8 turbo. silnik po remoncie kapitalnym ma blok za tulejowany!!! opcja lepsza niż fabryczny nicasil,zmodernizowany układ smarowania i chłodzenia tłoków,tzn; modernizujemy magistralę olejowa montujemy dysze olejowe pod tłokami,oraz zwiększamy wydajność pompy oleju. Zaowocowało to lepszym smarowaniem układu tłokowo-korbowego oraz zmniejszeniem temperatury w komorze spalania efektem jest mniejsza rozszerzalność denka tłoka i możliwość zamontowania gazu LPG czego w fabrycznym silniku z tulejami o powłoce nicasil-owej absolutnie robić nie można! "


Czy na pewno można więc montować LPG do tego silnika jeśli nie został zatulejowany jak w opisie czy lepiej sobie odpuścić ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.11.2017, 0:40 

Dołączył: 13.04.2016
Posty: 45
Odgrzewana temat. Czy ktokolwiek na forum tulejował blok i może się podzielić doświadczeniami po dłuższym użytkowaniu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.12.2017, 9:56 

Dołączył: 24.10.2017
Posty: 223
Miałem i mam silnik zatulejowany i zadnych problemow ! Nie straszcie dzieci Mikołajem (Michał 928) czyli Porschepana o ile dobrze pamietam . Jesli ktos to robi to napewno zdaje sobie sprawe jak to technicznie wyglada :) Zaden Kowal tego nie robi ( Nie obrazajac Kowali ) Ja do dzis nie widze zadnych problemow pod warunkiem ze zatulejowany cały silnik a nie tylko pojedyncze cylindry


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2017, 15:03 

Dołączył: 29.11.2016
Posty: 108
25k po tulejowaniu, nadal brak zużycia oleju... Wszystko chodzi jak należy. Robiłem 4.5 bez turbo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.12.2017, 14:07 

Dołączył: 4.08.2016
Posty: 34
15k km po tulejowaniu i jak narazie zadnych problemow


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.12.2017, 21:52 

Dołączył: 4.11.2016
Posty: 29
Mart_000 napisał(a):
25k po tulejowaniu, nadal brak zużycia oleju... Wszystko chodzi jak należy. Robiłem 4.5 bez turbo.
Tsotsi85 napisał(a):
15k km po tulejowaniu i jak narazie zadnych problemow

Jaki olej (lepkość) lejecie po tulejowaniu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.12.2017, 10:36 

Dołączył: 4.08.2016
Posty: 34
wlasnie mialem zadac to samo pytanie...

na poczatku mialem 5w40 przez pierwsze 5k a aktualnie 10w40... takie zalecania firmy, ktora sie tym zajmowala

jak jest u Was?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum