Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 18.10.2011, 12:20 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 652
Czy ktoś mi jest w stanie potwierdzić, taką kwestię, że silnik 3,6 w modelu 996 z 2002 roku miał wadę konstrukcyjną?
Szukam auta do zakupu i wśród oglądanych dwóch aut z polskiego salonu, oba miały w książce serwisowej wpis:
"Przy przebiegu 00.000 km wymiana silnika - wada konstrukcyjna".
Co to znaczy, że mam się bać, jak znajdę fajny egzemplarz bez tego wpisu w książce??? :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.10.2011, 21:17 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
najlepiej chyba podjechać do serwisu w salonie i zapytać o fachową informację.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.10.2011, 19:16 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Generalnie 3,6 nie miał wad jako takich.
To ,że tak jest napisane nic nie znaczy . Naprawa tego silnika w autoryzowanym warsztacie jest nieopłacalna.
Silnika nie rozbiera się tylko wymienia .Wobez tego każdego typu awaria mechaniczna mała czy duża skazuje silnik na złom.
Z pewnego żródła wiem,że niektóre silnik "złomowane" są do uratowania małym kosztem.

Można zwrócić uwagę na
1. olej - czy był w specyfikacji do tego silnika - bo zbyt gęsty uszkadzał łożyska wałków - potem cały silnik
2. czy nigdy nie było dolewane zbyt dużo wody do ukłądu chłodzenia lub też wymiana płyny była robiona bez zachowania rygorów.
Inaczej padały wymienniki olej / woda i w efekcie pożniejszym cały silnik




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2011, 7:32 

Dołączył: 12.08.2010
Posty: 469
Lokalizacja: Gliwice
Nr klubowicza: 260
Dla nich nawet jakby w co drugim samochodzie padał silnik to nie powiedzą prawdy.Mój cayenne II był już 6 razy na serwisie od roku i zawsze to był pierwszy taki wypadek "na śfiecie".
Ale żeby nie było ze to tylko Porsche to miałem avensis - rozpadł się po 50 tys km rozrusznik (po gwarancji) - pomimo ze to była fabryczna wada nie uznali, potem padła stacyjka to chcieli wymienić cały komplet stacyjka + zamek + immobilizer za 8 tys.Zawsze był to oczywiście "pierwszy taki przypadek"
A z ostatnich czasów.Padł mi na wiosnę po 200 000 silnik w land cruiserze 120 diesel na firmowej impresie Toyoty Katowice - jakże by inaczej to pierwszy silnik który padł na pewno moja wina - niedolany olej , zły olej, a wogóle to jakbym go serwisował na toyocie to bym jeździł nim do końca świata i jeszcze 2 dni dłużej.
Silnik wymieniłem na używany we własnym zakresie.
19 września przyszło wezwanie fabryczne do wymiany uszczelek wtryskiwaczy bo mogą zatkać smoka oleju co się u mnie stało .Zadzwoniłem do toyoty Poland i do toyoty Katowice z zapytaniem co myślą z tym zrobić.Na razie cisza.
P.S. miesiąc temu odebrałem panamerę 4S po przejechaniu 1500 km padło zawieszenie pneumatyczne.I wracaliśmy z Piotrkowa jak na furmance.




_________________

9964S manual/2003 była
cayenne diesel/2012, panamera4S/2011
9974S PDK cabrio/2010, 993C2 aut coupe/1995
caymanS987 manual/2006


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2011, 10:44 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Adarek to zabrzmialo jak film grozy...... :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2011, 10:51 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2916
adarek .. wspolczuje. .. chyba masz pecha za kilka osob :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2011, 11:32 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
Albo Ty JONASZ jesteś ? :D

Pozdr
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Ha ha ha
PostNapisane: 20.10.2011, 17:17 

Dołączył: 12.08.2010
Posty: 469
Lokalizacja: Gliwice
Nr klubowicza: 260
mogę jeszcze niezła wiązankę na temat renault zwłaszcza renault espace II generacji puścić (psuło się wszystko łącznie z tylna wycieraczką czy bakiem o "spadniętym na glebę podczas jazdy silniku nie wspominając) ale tu się chyba nikt nie będzie dziwił za się psuły.
Natomiast z bezawaryjności toyoty została legenda tylko.
Choć miałem też landka Prado 90 i do 260 000 km nic nie robiłem do sprzedaży. Ale to była stara toyota z lat 90-tych.




_________________

9964S manual/2003 była
cayenne diesel/2012, panamera4S/2011
9974S PDK cabrio/2010, 993C2 aut coupe/1995
caymanS987 manual/2006


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2011, 18:47 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
O awaryjności silnika 996 pisałem na podstawie wiarygodnych żródeł ,niew związanych z firmą Porsche.
Są niezależne warsztaty które rozbierały uszkodzone silniki,rzecz jasna żadna firma nie jest zainteresowana przyznaniem się do wady konstrukcyjnej a tym bardziej Porsche.

Czasem wada jest spowodowana przez jakąś część silnika ,która została wytworzona bez prawidłowego reżimu technologicznego i tak jest /bywało w Porsche.Łożyska jakiejś serii mogą być słabsze ,lub np. prasa miała zły nacisk i to skutkuje w z koleii w pewnych okolicznościach przyśpieszonym zużyciem ....

Ale wady konstrukcyjnej z powodu np. złego projektu - tego nie słyszałem.
Wtopy np jak w BMW M3 - złe olejenie z powodu złej średnicy przewodów olejowych tego nie było.
W zasadzie wiele tzw topowych silników w pierwszych fazach produkcji miało wady- mniejsze lub większe.
Nawet tytuł Engine of The Year jak w BMW 335 nie gwarantuje ,że jest wszystko tip top - te silniki miały np. wady softu .itd......




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2011, 21:42 

Dołączył: 12.08.2010
Posty: 469
Lokalizacja: Gliwice
Nr klubowicza: 260
No dobra nowy model jak cayenne ok choroby wieku dziecięcego i i inne przypadłości ( mam jednego z pierwszych cayenne w kraju) ok, ale panamere produkują już dwa lata wiem ze to nie jest masowa produkcja ale tez auto nie kosztuje jak masowo produkowane auto a tu pada zawieszenie pneumatyczne po 1500 km.




_________________

9964S manual/2003 była
cayenne diesel/2012, panamera4S/2011
9974S PDK cabrio/2010, 993C2 aut coupe/1995
caymanS987 manual/2006


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2011, 22:53 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
xxx napisał(a):
prawda jest taka, że z tego co się słyszy i czuje (cayenne) to Porsche z jakością zeszło na psy :(


Niestety wszyscy zeszli. :(
Jedyną chyba marką która oparła się trendowi projektowania/produkowania aut na ściśle ograniczony czas i z określoną trwałością jest Bentley? :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP