Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.09.2012, 21:38 

Dołączył: 4.09.2012
Posty: 5
Samochód zakupiłem miesiąc temu i już zdążył dać mi sporo frajdy. Jako, że jestem przyzwyczajony do nowych samochodów, pierwsze wrażenia były umiarkowane, jednak czym dłużej jeżdżę tym bardziej mi się podoba. No można powiedzieć, że baaardzo je już polubiłem!

Nie będę pisał, co docelowo chcę zrobić z autem, żeby nie zapeszać, ale chcę zrobić dość sporo i dość nietypowo. W każdym razie zaczynamy od doprowadzenia auta do stanu możliwe bliskiego oryginału.

Kilka słów o samochodzie.
Jest ładny;) Kolor czerwony - oryginalny, przebieg ok. 170 tys. km. Niestety w aucie jest trochę rzeźby - śladów rąk rodzimych mechaników, ale bez tragedii - wszystko da się zrobić. Rocznik 1986. Kraj pochodzenia - Austria. Samochód bez klimy, bez wspomagania, szyby na korby, bez wycieraczki z tyłu. Na całym aucie poza przednimi błotnikami i maską jest 0,1mm lakieru, na masce i błotnikach jest w granicach 0,2mm, więc można przypuszczać, że były malowane. Chociaż nie wiem, jak to jest w Porsche, ale niektóre auta mają 0,2mm po wyjeździe z fabryki. No i zabezpieczenie antykorozyjne - baranek:/ Nie stwierdzono żadnej szpachli! Nowe klocki, opony, całkiem ładne koła 16". W zawieszeniu nic nie stuka. Nowy olej. Piękna podsufitka. Koło dojazdowe - nigdy nie używane. Brak zestawu kompresora do ww. W schowku, oryginalny Blaupunkt, wygląda jak z epoki jeszcze przed 944, ale z tego, co widziałem, to takie radia były montowane w tych autach fabrycznie.

Zdjęcia przed zakupem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wady stwierdzone:
- pomalowana na czerwono pokrywa filtra powietrza z dziurą która jest zaślepiona przynitowaną blachą
- słabo spasowany przedni zderzak - el. dolny (lakierowany i chyba naprawiany)
- brak płyty pod silnik
- brak rury doprowadzającej powietrze do alternatora
- geometria, a raczej jej brak
- silnik przerywa pow. 3 tys. obrotów - czuć to tylko przy jeździe ze stałą prędkością
- przepływomierz nosi ślady regulacji (właściciel twierdził, że jego mechanicy chcieli w ten sposób pozbyć się przerywania)
- trochę trzęsie kierownicą pow. 90 kph
- cieknie z pod pokrywy zaworowej (silikon)
- pocą się uszczelniacze półosi w skrzyni biegów
- chyba poci się z okolic wodzika w skrzyni biegów - trudno to stwierdzić (w zimę wyjmę skrzynię o ew. naprawię)
- dokładka z laminatu pod tylnym zderzakiem
- końcówka wydechu
- ciemne szyby
- św. Krzysztof przyklejony do el. plastikowego nad schowkiem na kropelkę
- dziury w tkaninie na tylnych siedzeniach
- przetarcie w lewym tylnym panelu bocznym, na rogu, tuż za kierowcą,
- minimalnie wytarty jeden z boczków w siedzeniu kierowcy,
- dziury w mieszku dźwigni zmiany biegów
- rozrząd był robiony, ale na nieoryginalnych częściach i bez pompy wody
- silikon pod kolektorem dolotowym
- podświetlenie zegarów, jak w każdym starym 944 działa słabo
- nie działa podświetlenie popielniczki
- przednia szyba była zdejmowana / wymieniana i widać to (silikon wygląda średnio)

No może jeszcze jakieś drobnostki, ale nic więcej sobie teraz nie przypominam.

Do tej pory zakupiłem / naprawiłem:

- dywaniki
- mieszek dźwigni zmiany biegów z gałką obszytą skórą (idzie paczka z USA)
- filtry - olej Porsche, powietrza - wkładka KN
- rozpórkę (Made in Poland, jednoczęściową - solidną)
- płytę pod silnik i wszystkie brakujące elementy
- element do którego był zamontowany św. Krzysztof (niestety przy jego wymianie połamałem osłonę panelu nawiewu, ale też już zamówiłem)

I tu mam od razu pierwsze pytanie - ww. el. nie ma uchwytu na mocowanie diody umieszczonej obok zegarka. Czy ta dioda była we wszystkich wersjach? Czy ona podświetla zegarek, czy zapalniczkę?

- rurę dolotową do alternatora,
- pokrywę puchy filtra powietrza

I tu kolejne pytanie - rura doprowadzając powietrze do oryginalnej pokrywy wchodziła w otwór po lewej stronie komory silnika. Rura nowej pokrywy jest skierowana do doły. I tu mam wątpliwość, czy zamówiłem niewłaściwą część, czy po prostu Porsche wprowadziło poprawiony zamiennik ww. części?

Zdjęcie poniżej:

Obrazek

- nigdy nie uszkodzony zderzak przedni (czeka na polakierowanie i montaż)
- dużo drobnostek (śrubki, zaślepki etc.)
- tkaninę welurową na obszycie tylnych siedzeń (udało się znaleźć na ebayu)
- zestaw naprawczy do oświetlenia deski rozdzielczej (czeka na montaż)
- wszystkie uszczelki i uszczelniacze, które zostały zastąpione silikonem lub po prostu już ciekną
- quick action throttle cam
- usunąłem przyciemnienie z szyb

Wszystkie części zamienne poza zderzakiem kupiłem nowe, oryginalne. (BTW. ceny zaskoczyły mnie dość pozytywnie, np. w porównaniu do cen części do aut japońskich).

Jeszcze kilka chwil i wnętrze będzie gotowe.

Ponadto: zrobiłem geometrię, wymieniłem świece i oczyściłem aparat zapłonowy, ustawiłem właściwe ciśnienie w oponach i wyważyłem koła. Samochód przestał przerywać i przestało trząść kierownicą:)

Wstrzymałem się z zamawianiem rozrządu, bo rozważałem swap silnika z S2, ale doszedłem do wniosku, że chcę zostać przy silniku z którym auto wyjechało z fabryki. Wiec w tym tygodniu pewnie zamówię całość w Porsche.

Mam nadzieję, że nie zanudziłem Was za bardzo, bo trochę się rozpisałem!

Teraz autko wygląda tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.09.2012, 21:50 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 876
Jeśli mnie pamięć nie myli, to masz byłe autko klubowicza o nicku TEDI.

Tak czy owak, podoba mi się systematyczne działanie na rzecz przywrócenia auta do oryginalnegi dobrego stanu. Baza, z tego co piszesz chyba obiecująca. 90 % tych aut w PL jest po grubszych przygodach i często dyskwalifikujących modyfikacjach.

Oby nie zabrakło zapału, będzie piękny klasyk !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.09.2012, 21:51 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Witam.
Czy to przypadkiem nie jest auto Tediego?
Co do rozrzadu polecam: www.transaxle.istore.pl
Zapraszam tez na blizniacze forum www.924.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.09.2012, 21:51 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Gratuluję podejścia! Widzę, że będzie z tego auta kolejne kolekcjonerskie cacuszko :D
Ceny w ASO rzeczywiście nie zawsze są straszne (zwłaszcza w przypadku elementów plastikowych i gumowych).
Ale można również liczyć na parę wyspecjalizowanych sklepów (np. transaxle.istore.pl)
Powodzenia w pracach (w zasadzie dopieszczaniu ;) )

PS. Wóz Tediego wygląda bliźniaczo, ale to chyba nie ten. 944 Tediego miało zderzak z owalnymi światłami dziennymi i spliterem, nakładki na progi i chromowane klamki bodajże.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.09.2012, 23:03 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie nie, to nie Tediego. On ma numery bodaj ES09944




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.09.2012, 23:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Wcześniej też myślałem, że to auto Tediego...




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.09.2012, 1:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Pięknie się teraz prezentuje! Idziesz w słusznym kierunku jeżeli chodzi
o jazdę bez ścigania :D Co do tej rury, już raz spotkałem się z czymś takim,
ale wydaje mi się że dział części Porsche dobrał taką prawie pasującą
część jako zamiennik. Jakoś powietrze z nadkola (jeszcze odsłonięte
od komory silnika gumą w oryginale) raczej będzie chłodniejsze.

Może masz ochotę zobaczyć jak Porsche radzi sobie na torze? Jeśli tak,
to zapraszamy na ostatni zlot PCP w tym roku w Poznaniu (szczegóły
na stronie głównej) :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.09.2012, 8:10 

Dołączył: 25.03.2011
Posty: 298
Gratulacje autka jak i podejscia do tematu.

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.09.2012, 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Jeśli baza jest dobra to przywracanie auta do stanu bardzo dobrego jest czystą przyjemnością. Gratulacje odpowiedniego podejścia do tematu - będzie śliczna 944 (właściwie już jest) i do tego w jedynym słusznym kolorze ;)

BTW specyfikacja bardzo podobna do mojej 944 - rocznik, kolor, tapicerka, wyposażenie... Jaką masz końcówkę VIN?


Co do rury dolotu to sam się nad tym zastanawiałem - zazwyczaj spotykałem takie które wchodziły w otwór w nadkolu. Ale np ostatnio w moje ręce wpadła taka jak u Ciebie na zdjęciach.
Nie wiem czy przypadkiem takie rury nie były w 924S - ktoś może to potwierdzić?

Zegarek ma własne podświetlenie.

Co to za zestaw naprawczy do podświetlenia deski? Pewnie przerabiałeś temat i wiesz że problem tkwi w odbłyśnikach... Pamiętaj żeby nie zakładać mocniejszych żarówek niż fabryczne!!!




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.09.2012, 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
W 924S było tak samo jak w 944, dolot w lewy błotnik :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Tedi
PostNapisane: 9.09.2012, 12:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 769
Lokalizacja: Skierniewice
Nr klubowicza: 008
Ogladałem to porsche przed tesko w Skierniewicach i tez mi sie podobało- auto TEDIEGO no nie troszke podobne


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.09.2012, 17:49 

Dołączył: 4.09.2012
Posty: 5
Dzięki z dobre słowa!

Pokrywa filtra powietrza z długą rurą wchodzącą w nadkole ma numer 94411022100, jednak nie występuje w aktualnych fiszkach i katalogu on-line na stronie porsche.com. Pokrywa z krótką rurą ma numer 94411022101 i wygląda na to, że faktycznie jest zamiennikiem pierwszej części.

Na tor przyjadę na 100%, ale po gruntownym przeglądzie i kilku drobnych modyfikacjach. Pewnie dopiero w przyszłym sezonie. Nie chcę w żadnym wypadku wybebeszać auta, ale hamulce i zawieszenie będą pierwszym punktem na liście modyfikacji, po tym, jak uda mi się doprowadzić samochód do oryginału.

Końcówka Vinu: ~ZGN406044

Link do zestawu naprawczego do podświetlenia zegarów (oczywiście jest to zestaw naprawczy odbłyśników):
http://www.ebay.com/itm/160866086933?it ... m=&vxp=mtr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.10.2012, 22:05 

Dołączył: 4.09.2012
Posty: 5
Kilka kolejnych drobnostek w samochodzie zrobionych.

Pojawił się jeden drobny problem. Nie mogę zamontować rury doprowadzającej powietrze do alternatora - nie mam pojęcia, jak powinna być poprowadzona. Może ktoś z Was może podpowiedzieć jak ją zamontować lub ma zdjęcie podwozia? Czy do montażu tej rury potrzebne są jeszcze jakieś uchwyty etc.? Czy miękka rura łącząca alternator z długą rurą plastikową powinna być prosta, czy wygięta? Ww. miękka rura występuje w fiszkach w dwóch wariantach, krótkim i długim, ja mam krótką, ale coś wydaje mi się, że powinienem jednak zamówić długą.


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.10.2012, 23:28 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Krotka do wersji bez klimy (alternator jest na dole)
Dluga jest do wersji z klima (alternator jest na gorze nad sprezarka)
Potrzebne sa tez opaski mocujace rure do króćców.
Wg zdjecia cos zle masz zamontowana ta rure doprowadzajaca za zderzakiem - powinna byc bardziej do tylu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum