Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 8:32 

Dołączył: 26.01.2016
Posty: 8
Witajcie,

Ciekawi mnie w jakich modelach występuje fabrycznie szpera 100%?
Na forum wyczytałem że fabrycznie jest w 996 40th edition, czy w normalnej 996 także?
Domyślam się że modele gt3 i gt2 także ją posiadają?
A jak jest z innymi modelami? cayman 987? gt4? boxster 986, 987, 911 4s?

Pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 11:18 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
W żadnym modelu nie ma szpery 100%.
Szpera to raczej raryras niż standard - prawie zawsze była dostępna jako opcja, ewentualnie w montowana w edycjach limitowanych.
Bardzo często szpera szczególnie w nowszych modelach to tylko dodatek do elektroniki abs-u. Mechaniczna występuje coraz rzadziej...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 12:17 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
W 911 4/4S na pewno jest szpera. GT4 chyba też ma.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 21:01 

Dołączył: 17.08.2016
Posty: 50
Witam

dla mnie jest to skandal żeby w tego typu samochodach nie było standardowo blokady mechanizmu różnicowego. Interesuje mnie włoska motoryzacja i marka AR od początku lat 60-tych do końca 80-tych. W rodzinnych sedanach o pojemnosci 2000 cc, a na zamówienie w 1750 cc było montowane LSD.Do modeli AR z 1996-2006 można dokupić mechanizm Q2 za ok 2 tyś zł i zamontować zamiast fabrycznego W ubiegłym roku kupiłem Boxstera 2,7 z 2000 roku i jakie było moje zdziwienie że brak jest LSD. Trakcyjnie Box bardzo dużo traci z tego powodu, po wyłączeniu TC nie trudno zerwać przyczepnosc w ciasnych łukach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1965
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
W 996/7 gt3/2 jest szpera. W zwyklych i turbo nie ma.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 21:17 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Jeśli w 997 4S jest to chyba i w Turbo też?

PS Do Porsche też można (było) zamówić szperę Także do 924 i 944




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 21:27 

Dołączył: 6.03.2011
Posty: 110
964 Turbo w standardzie była


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 23:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1965
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
wit007 napisał(a):
Jeśli w 997 4S jest to chyba i w Turbo też?


Nie.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2017, 0:27 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3078
997 turbo mialo szpare jako opcje , roznica ostatnich 2 lub 3 cyfr numery skrzyni biegow , pisze o skrzyniach manualnych oczywiscie , w kazdym razie zadko kiedy ktos domawial i jest ich malo na rynku wtorym - tez nie rouzmiem dlaczego ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.01.2017, 12:42 

Dołączył: 11.08.2013
Posty: 160
A czy w Cayenne występowała szpera? Chociażby taka 50%?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.01.2017, 14:21 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1521
Szpera przy stałym 4x4 ?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.01.2017, 14:46 

Dołączył: 20.06.2012
Posty: 345
W evo9, gdzie masz stałe 4x4 w us spec była seryjnie, a ogólnie można dołożyć choćby ralliart'a


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.01.2017, 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1965
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
jesli chodzi o cayenne 958

"W modelu Cayenne montowane są dwa rodzaje napędu 4x4. W wersjach S Diesel, S, Turbo i Turbo S pracuje aktywny napęd czterech kół z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym i automatycznym, hamulcowym mechanizmem różnicowym ABD oraz regulacją poślizgu napędu (ASR). Z kolei w wersjach Diesel i GTS zastosowano stały napęd czterech kół z samoblokującym międzyosiowym mechanizmem różnicowym, automatycznym hamulcowym mechanizmem różnicowym (ABD) i regulacją poślizgu napędu (ASR) oraz zmiennym podziałem momentu obrotowego na tylne koła przez hamowanie tylnego koła po wewnętrznej stronie zakrętu"

http://porsche.pl/modele/cayenne/cayenn ... ent-ptm-2/

evo 7-9 to bdb przyklad. Ogolnie szpera moze byc zastosowana wszedzie tam gdzie nastepuje rozdzilal napedu wiec na osi prawa/lewa oraz miedzy osiami przod tyl.

w evo 7, starszych na poczatku stosowano pasywne tzn tradycyjne lsd, plytkowe. Na tyle, mechaniczne spiecie centralnego dyfra natomiast z przodu byl mechaniz typu torsen.

Evo 9 rs i niektore usa to jakby ostatnia evolucja, czyli tyl pasywny/ plytkowy, centralny aktywny (program kom) i przod torsen w sporcie zamieniany na pasywne.

w evo 10-ostatni juz wszystko aktywne, oprocz werscji evo 10 rs- tyl pasywny.

Przejscie na aktywne lsd wymusily koszty oraz brak potrzeby czestych regulacji spiecia plytek szczegolnie na osi skretnej.
Zmiana auta z typu jepy na typu suvy i poruszania sie po gladkich asfalnach eliminuje pasywne dyfry na rzecz aktywnych.

Malo kto z uzytkownikow zdaje sobie sprawe ze tka szper w GT3/2 itd po 10/20 k km jest do rewizj poniewaz nie wiadomo jak tam juz z plytkami. To element cierny/pracujacy.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.01.2017, 17:43 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1016
MM-Racing napisał(a):
w evo 10-ostatni juz wszystko aktywne, oprocz werscji evo 10 rs- tyl pasywny.

Przejscie na aktywne lsd wymusily koszty oraz brak potrzeby czestych regulacji spiecia plytek szczegolnie na osi skretnej.


Wydaje mi się, że błędnie wrzucasz do jednego worka aktywne dyfry typu Evo czy BMW-M i pseudow szpery "emulowane" przez hamulce. Te pierwsze to zaawansowane konstrukcje których koszt znacznie przekracza koszt zwykłej mechanicznej szpery albo torsena.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.01.2017, 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1965
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
tunix napisał(a):
MM-Racing napisał(a):
w evo 10-ostatni juz wszystko aktywne, oprocz werscji evo 10 rs- tyl pasywny.

Przejscie na aktywne lsd wymusily koszty oraz brak potrzeby czestych regulacji spiecia plytek szczegolnie na osi skretnej.


Wydaje mi się, że błędnie wrzucasz do jednego worka aktywne dyfry typu Evo czy BMW-M i pseudow szpery "emulowane" przez hamulce. Te pierwsze to zaawansowane konstrukcje których koszt znacznie przekracza koszt zwykłej mechanicznej szpery albo torsena.


To Ty, madrixie zakladasz blednie, ze wrzucam do jednego worka.

Dalem ogolny zarys. Bez rozkladania na czynniki pierwsze.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.01.2017, 18:35 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1016
MM-Racing napisał(a):
To Ty, madrixie zakladasz blednie, ze wrzucam do jednego worka.

Dalem ogolny zarys. Bez rozkladania na czynniki pierwsze.


No tak to zrozumialem, ze aktywny tanszy/gorszy. Ale luz, rozumiem ze nie taka byla intencja.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.01.2017, 18:46 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2057
Nr klubowicza: 068
MM-Racing napisał(a):

... Malo kto z uzytkownikow zdaje sobie sprawe ze tka szper w GT3/2 itd po 10/20 k km jest do rewizj poniewaz nie wiadomo jak tam juz z plytkami. To element cierny/pracujacy.


to tak jak ja...
cierny i rewizyjny

właśnie się rewiduję :)

no i olej częściej ale to wiadomo




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.01.2017, 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 777
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
PS Do Porsche też można (było) zamówić szperę Także do 924 i 944 [/quote]

pojawiała się też w standardzie w 928S4 :D - “For 1990 model year Porsche made a 0-100% variable ratio limited-slip called PSD (Porsche SperrDifferential) standard in both GT and S4 models for all markets. This system is much like the one from the 959 and gives the vehicle even more grip.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.01.2017, 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1965
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
Marcin pedzisz jak dzik to i koszty generujesz :wink: :)

Niestety szpery motosportowe to inna obsluga. Wieksze obciazenia to i serwisy czesciej.

ayc w evo jest delikatniejsze i szczegolnie na brudnym nie sprawdza sie. Pekaja obudowy i szpera sie rozlatuje. Nie wytrzyma tez wiekszego spiecia dluzej. Pow 6 kg.

https://www.youtube.com/watch?v=h2Ojw8lCZX4




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.01.2017, 11:18 

Dołączył: 17.08.2016
Posty: 50
Dla osób interesujących się napędami, proponuje zainteresowanie się napędem w Alfie 164 Q4 Proszę pamiętać o tym że pojazd pochodzi z poczatku lat 90-tych. W jaki sposób zostały zgrane wszystkie układy samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum