Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.01.2008, 11:00 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2773
witam wszystkich,
mam pewien problem z moim autkiem. w sumie nie rozjeździłem się nim jeszcze, ale zauważyłem pewien mankament.
przy wyższych obrotach (4/5k) są straszne wibracje ze skrzyni. Mieszek biegów wpada w rezonans i słychać charakterystyczny dźwięk od strony skrzyni.
poduszki skrzyni biegów ok, olej w skrzyni ok, ale coś wchodzi w rezonans. wał? skrzynia? o co może chodzić?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.01.2008, 11:12 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Mogą być różne przyczyny.

Pytanie: Kiedy to jest odczuwalne ?
- podczas jazdy na biegu,
- Postój + bieg jałowy + sprzęgło zasprzęglone,
- Postój + 1 bieg + sprzęgło wysprzęglone.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.01.2008, 11:51 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2773
tkacki napisał(a):
Pytanie: Kiedy to jest odczuwalne ?
- podczas jazdy na biegu,

tak - ale tylko przy mocnym wciśnięciu gazu i obrotach rzędu 4-6k

Cytuj:
- Postój + bieg jałowy + sprzęgło zasprzęglone,
- Postój + 1 bieg + sprzęgło wysprzęglone.

przy postoju czasem delikatnie bardzo słabo czuć pewne wibracje od strony wału / skrzyni, z tego co zauważyłem, jest to niezależne od sprzęgła (nie miałem wtedy wciśniętego sprzęgła).

tarcza sprzęgła była wymieniana. Bardzo wysoko je łapie - ale to chyba inna historia?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.01.2008, 11:59 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Zależne od obrotów i niezależne od sprzęgła ? W takim razie na pewno nie skrzynia, nie wał i nie tarcza, bo przy włączonym biegu i wciśniętym sprzęgle na postoju te elementy są nieruchome.

Silnik (balans, panewki) ew. łozysko pilotowe w wale korbowym podpierające wał przekaźnikowy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.01.2008, 12:18 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2773
tkacki napisał(a):
Zależne od obrotów i niezależne od sprzęgła ?

tzn tak mi się wydaje, ale tak jak mówię - muszę się troszkę rozjeździć tym autem...
no i jeszcze jedna rzecz mnie nurtująca (może ma też jakiś związek) - biegi w tym aucie dość ciężko wchodzą - nie zgrzytają, ani nic, ale po prostu nie da się zmienić biegu "paluszkiem". PDMobil patrzył przy lewarku i niby wszystko ok, nie mam pojęcia co jest...

jeśli podczas postoju bez wciskania sprzęgła mogę odczuć delikatne wibracje / rezonans, to znaczy, że nie jest to ani skrzynia, ani sprzęgło (w sumie to logiczne)?

Cytuj:
Silnik (balans, panewki) ew. łozysko pilotowe w wale korbowym podpierające wał przekaźnikowy.

no mam nadzieję, że nie... nie lubię takich przygód... panewek nie słychać - nie ma żadnych dziwnych odgłosów z silnika, wszystko działa ok, obroty trzyma, ciśnienie oleju też w normie (przez cały czas).
Jedyne odgłosy to czasem jakby lekkie dzwonienie od strony lewarka biegów (w momencie, gdy autko właśnie wpada w ten rezonans), ale potem wszystko milknie i wyżej obroty (do oporu) idą normalnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.01.2008, 12:23 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Przy takim opisie usterki definitywnie jest to problem kuli.
Opisujesz jeszcze inne usterki towarzyszące, więc kul jest kilka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.01.2008, 12:28 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
Tkacki: ten tekst o kuli mi sie tak bardzo podoba :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.01.2008, 13:16 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2773
wszystko kręci się wokół jednego:
1. biegi dość ciężko wchodzą (choć bez zgrzytów)
2. przy nabieraniu prędkości w danym zakresie wyższych obrotów (bliżej niesprecyzowany ani zakres ani bieg) idzie jakiś rezonans / wibracje od strony skrzyni / wału
3. podczas tych wibracji słychać jakieś dzwonienie od strony lewarka.

kul na pewno jest kilka, ale niektóre z nich mogą tworzyć jakąś-tam całość... ?? na razie i tak jestem całkowicie spłukany po pierwszych naprawach (które grubo przerosły moją kieszeń), ale wiem, że w ciągu miesiąca będę musiał ten problem wyeliminować, także szukam, czego szukać :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.01.2008, 13:52 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
sprzdałeś jednego który był mechanicznie super a kupiłeś drugiego z problemami, już to niejeden pisał, ale wg mnie to był bezsens. :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.01.2008, 14:29 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2773
mechanikę zawsze można zrobić... z takiego założenia wychodzę...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.01.2008, 14:37 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2773
Igor napisał(a):
wszystko kręci się wokół jednego:
1. biegi dość ciężko wchodzą (choć bez zgrzytów)
2. przy nabieraniu prędkości w danym zakresie wyższych obrotów (bliżej niesprecyzowany ani zakres ani bieg) idzie jakiś rezonans / wibracje od strony skrzyni / wału
3. podczas tych wibracji słychać jakieś dzwonienie od strony lewarka.


czy te 3 punkty nie można połączyć w jakąś całość? dodam jeszcze, że na jałowym przy mocnym przygazowaniu nic nie wpada w te "wibracje"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.01.2008, 16:52 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Całość to wielka krzyształowa kula.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.01.2008, 17:10 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2773
jak ja nie lubię tych kryształowych kul, znaków zapytania i innych wielkich niewiadomych... no ale nic... wojownik Jedi się nie poddaje ;)
autko będzie dopieszczone.. toż to moja dziecinka 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.01.2008, 20:39 

Dołączył: 7.04.2007
Posty: 230
Sprawdż przeguby napędowe u mnie było to samo lewarek zmiany biegów i całe auto wpadało w rezonans przy gwałtownym przyspieszaniu z ok 90 - 140 km/h na V biegu wymieniłem przeguby i jest OK.
Przeguby nie mogą mieć luzu góra / gół, a mogą mieć minimalny ledwo tylko tyci luz osiowy, jakby co dzwoń lub pisz na priva


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2008, 18:54 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2773
chyba to jest sprzęgło... ?
po paradzie na WOŚPie, która bardziej wyglądała jak półtorej-godzinny korek (bynajmniej nie mam za złe organizatorom, którzy wykonali kawał dobrej roboty), autko zachowywało się następująco:
jedynka - gaz do dechy, sprzęgło puszczam - obroty duże a na koła nie idzie... tzn idzie ale dość mozolnie...
było to jakoś dziwnie, jakby czasem nie łapało - silnik kręci ostro, a autko napędza się swoim rytmem...
po pewnym czasie zacząłem gazować mocno, ale wyczuwając czy łapie, czy nie.
chodzi o to, że silnik chodzi żwawo, ale napędu nie ma :?
może to dlatego, że naprawdę dałem wycisk autu tą paradą (jedynka - dwójka - hamowanie - i tak przez 1,5h), no ale możliwe, że ma związek z tymi przypadłościami.
powiedziano mi, że może to być źle naciągnięta linka, albo coś innego ze sprzęgłem, nie mam pojęcia... :(

w każdym razie - trzeba się tym zająć...
hehh... kryształowa kulo - wyjawnij mi prawdę... :idea:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2008, 18:58 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
Jak ty gaz, obroty ida w gore a auto nie jedzie to wg mnie jest to wlasnie slizgajace sie sprzeglo...
Ale to nie ja jestem mechanikiem ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2008, 19:04 

Dołączył: 23.05.2007
Posty: 246
Niekoniecznie sprzęgło, ale też bym stawiał na nie, podobnie jak kolega Wampir :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2008, 19:16 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 457
łożysko podpierające wał? może poruszać wałem góra-dół przy skrzyni biegów i jeżeli będzie wyczywalny luz na wałku wyjściowym to wychodzi na łożysko wałka i one najczęściej siadają z uwagi na wibrujące wały napędowe...mniejsze naprężenie na wal i mniejsze obroty=wibracje?

qrcze ciekawe czy to wyważenie wału ma na to wpływ...jeżeli nie sprzęgło...qrcze dlaczego diagnoza jest tak ciężka hehehehe 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2008, 20:02 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3072
tam ni ema linki sprzegła ,to nie 930 :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.01.2008, 0:09 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 457
:roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum