Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.05.2013, 23:46 

Dołączył: 15.03.2013
Posty: 4
Witam!
Mam pytanie odnośnie filtra powietrza firmy K&N.
Czy jest sens wymieniać seryjny filtr na SAMĄ WKŁADKĘ K&N ?
Szukałem ale wiele osób pisze tylko o dolotach dedykowanych i że ten rodzaj tuningu jest nieopłacalny.
Mam zamiar wymienić zwykłą wkładkę na wkładkę K&N i czy to nie zmieni mi osiągów na gorsze, czy będę miał jakieś problemy z przepływką i jak zmieni się dźwięk w porównaniu do seri:p

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2013, 1:04 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Wklad omijaj szerokim lukiem - nie daje nic poza kosztami i regularnym zabijaniem przeplywki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.01.2014, 19:09 

Dołączył: 7.05.2012
Posty: 28
Ja mam wkładki we wszystkich autach, rowniez w 911. Nigdy nie mialem zadnych problemow a samochod sprawia wrazenie, ze ma lzej przy predkosci.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.01.2014, 23:55 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
wkładka to dobre rozwiazanie ale tylko i wyłącznie BMC ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.02.2014, 17:34 

Dołączył: 4.02.2014
Posty: 22
Witam, jestem nowy w temacje techniki Porsche, prosze zatem o wyrozumiałość. Jednocześnie mam trzydziestoletnie doświadczenie w temacie samochodowymi to wielu marek. Mam pytanie co do wypowiedzi na temat wymiany filtru na filtr firmy K&N, mam rozumieć z waszych odpowiedzi do kloegi który się pytał co ma zrobić, że Waszym zdaniem filrt K&N jest gorszy a nawet niebezpieczny?? niż filtr standartowy ?

Pozdrawiam
Robert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.02.2014, 18:13 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
W trzech słowach - nie ma sensu.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: filtr
PostNapisane: 10.02.2014, 18:25 

Dołączył: 4.02.2014
Posty: 22
dziękuje za szybką odpowiedz, ale może jednak jakieś dodatkowe szczegóły, byłoby miło, a tak to troche jak odpowiedz mojego dziecka po powrocie ze szkoły ,, co w szkole ? - w porzo '' koniec cytatu.

Pozdrawiam
Robert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.02.2014, 18:28 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
michal928 napisał(a):
Wklad omijaj szerokim lukiem - nie daje nic poza kosztami i regularnym zabijaniem przeplywki.


Daleko nie trzeba szukać ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.02.2014, 18:29 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1196
Witaj, napisał kolega który prowadzi serwis: zabija przepływkę, ja miałem K&N w 928 i przepływki przez 3500 km nie zabiło ale to mały przebieg.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.02.2014, 18:46 

Dołączył: 4.02.2014
Posty: 22
ponownie dziękuje za odpowiedz.
Pytanie do kolegi co prowadzi serwis, co konkretnie w filtrze K&N powoduje '' zabicie '' przepływki ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.02.2014, 18:51 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
A co ma dać wkładka?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.02.2014, 20:03 

Dołączył: 4.02.2014
Posty: 22
Drogi Członku Zarządu, nie wiem więc pytam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.02.2014, 20:59 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Myślałem że masz jakiś cel. Typu więcej mocy czy lepszy dźwięk. Mocy nie przybędzie, dźwięk, hm, może jakiś efekt placebo się pojawi 8)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.02.2014, 21:07 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Witaj.
Wklad K&N jest wkladem filtrujacym mokrym tzn by działał prawidlowo musi byc nasączony olejem.
Ten olej z filtra wędruje razem z powietrzem dolotowym zasyfiajac w pierwszej kolejnosci przeplywomierz ktory jest bardzo blisko filtra. Ten przeplywomierz pokryty w krotkim czasie olejem przestaje widziec prawidlowo ilosc zasysanego powietrza gdyz zasada jego dzialania to goraca plytka ochladzana przeplywającym powietrzem. Warstewka oleju uniemozliwia jej studzenie w prawidlowym stopniu. By dzialalo to prawidlowo trzeba by wyciagac regularnie przeplywomierz i go czyscic a dostep do niego nie jest prosty.
W dluższej perspektywie spotkalem sie z przepływomierzami ktore byly uszkodzone - czyszczenie ich juz nic nie dawało.
W 928 zalożenie filtra K&N prawdopodobnie nie zaszkodzi przeplywomierzomi gdyz w tym aucie jest typu drutowego. Po kazdym wyłączeniu silnika drucik jest rozgrzewany do czerwonosci na krotki okres czasu wypalając z niego wszelkie brudy w tym i olej.
Ten z boxstera fukncji samoczyszczenia nie ma...

Jesli chcesz Dam Ci za darmo filtr K&N - mam ich kilka leżących w garazu ktore pozostawili klienci.

Do Porsche na dłuższą metę nie nadają się zadne mokre wkladki - jedynie zwykly papierowy filtr.
Czy taka odpowiedź Cię satysfakcjonuje?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.02.2014, 21:07 

Dołączył: 4.02.2014
Posty: 22
OK, dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.02.2014, 21:23 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Jeszcze tylko dodam, ze wkladki i filtry stozkowe przepuszczają duzo wiecej drobnego syfu ktory idzie w silnik - wystarczy zdjac filtr z auta w ktorym był on zamontowany dluzszy czas i przejechac palcem po sciankach dolotu - do warstewki oleju jest przklejone sporo drobniutkiego pyłu ktory przelecial przez filtr - az strach pomyslec ile tego pyłu poszlo w silnik niszczac go powolutku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2014, 0:22 

Dołączył: 14.09.2008
Posty: 308
Powiedzcie proszę czy kupić oryginalny wkład filtra czy mogę zastosować Knechta lub Purfluxa :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2014, 1:05 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
adamww1977 napisał(a):
Powiedzcie proszę czy kupić oryginalny wkład filtra czy mogę zastosować Knechta lub Purfluxa :?:


Oryginalny filtr powietrza do 993 robi (robił - kupowałem w zeszłym roku) Filtron... Więc moim zdaniem raczej nie ma znaczenia oryginał vs. markowy "zamiennik".


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2014, 2:46 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1897
adamww1977 napisał(a):
Powiedzcie proszę czy kupić oryginalny wkład filtra czy mogę zastosować Knechta lub Purfluxa :?:

Mann lub Knecht da w 100% radę - kupuj bez obaw.
Osobiście Filtrona nie polecę - miałem złe doświadczenia (musiałem docinać filtr powietrza nożyczkami) i nigdy już nie zamierzam spróbować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2014, 9:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
adamww1977 napisał(a):
Powiedzcie proszę czy kupić oryginalny wkład filtra czy mogę zastosować Knechta lub Purfluxa :?:


Nie rozumiem oszczedzania na zamiennikach tak istotnych i w sumie bardzo tanich elementow. Oryginalny filtr powietrza do 964 kosztuje w Porsche 86,25 zl brutto. Ile mozna oszczedzic kupujac zamiennik..? :roll: Jesli wybieram swiadomie, to zawsze wybieralbym oryginalny filtr.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum