Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.02.2014, 19:23 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Hej !

Mam pytanie odnośnie wymiany przednich klocków, czy jest potrzebny tak jak np w Mercedesie przy SBC komputer? Czy po prostu standardowa procedura z mechanicznym cofnięciem tłoczka ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.02.2014, 23:46 

Dołączył: 30.05.2013
Posty: 43
Cześć.
U mnie przy wymianie tarcz i klocków plus czujników mechanik nic nie wspominał o komputerze- to chyba standardowo ,chodzi OK.Cayenne S 4.5-2003r.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2014, 0:06 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Który rok Cayenne?
Przy wymianie klocków nie trzeba komputera. Zaciski przednie jak i tylne cofasz mechanicznie.
Jesli chcesz wymieniac tarcze tylne to w nowszych autach z elektrycznym hamulcem ręcznym potrzebny komputer do cofnięcia szczek.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2014, 19:26 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Dziękuję za odpowiedź !

Jeszcze odnośnie tematu dodam filmik znaleziony w internecie :

http://www.youtube.com/watch?v=lOx4wnkLEy0

Jutro może będę wymieniał je :) Dziś odebrałem ze sklepu, zamówiłem firmy BOSCH + standardowo czujniczki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2014, 8:09 

Dołączył: 13.02.2009
Posty: 382
Na przyszłość polecam Textara lub Pagid :D
To jest produkcja na OE do Porsche ,a swoją drogą jestem ciekaw ,
co Bosch pakuje , pewnie chińszczyznę :) pozdrawiam ,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2014, 10:50 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1897
Dobry jest też Jurid, Ferodo i ATE.
Z bardziej sportowych polecam EBC (górna półka) :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2014, 20:55 

Dołączył: 24.11.2012
Posty: 249
EBC przereklamowane, Bosh to z chin.

Polecam Ferrodo Premier lub Hawk.

Pozostałe wymienione normalne do codziennej jazdy.

8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2014, 21:21 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Człowiek mądry po szkodzie :wink: Następnym razem będę pytał kolegów z forum o poradę w dobraniu części, lecz generalnie wziąłem BOSCHA ponieważ kolega użytkuje i nie narzeka dlatego też nie szukałem dalej, juto o 8 wymiana :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2014, 21:23 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1897
Serrgiusz napisał(a):
EBC przereklamowane...

Z ciekawości - na jakiejś konkretnej podstawie ten "werdykt"?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2014, 21:55 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Serrgiusz napisał(a):
EBC przereklamowane, Bosh to z chin.


A co teraz nie jest z chin...
Tez nie miałem problemów z EBC, uważam je za niezłe klocki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.02.2014, 2:37 

Dołączył: 3.02.2014
Posty: 2
Ja też polecam textary, są dość twarde ale nie piszczą, i nie pylą mocno


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.02.2014, 23:58 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Jeszcze napisze w temacie że zabieg wymiany klocków się udał bez problemu - dziękuję koledzy.

Odnoście klocków BOSCH nie mam żadnych zastrzeżeń.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2015, 12:46 

Dołączył: 27.06.2015
Posty: 56
Witam, odświeżę trochę temat....CAYENNE 4.8S rok 2007 (hamulec ręczny - nożny, nie elektryczny) wymaga wymiany tarcz i klocków tył i przód. Pytania:
1. Czy na pewno nie trzeba komputera do odblokowania zacisków?
2. Czy jakieś trudności sprawi wymiana tarcz i klocków ogarniętemu mechanikowi, który nigdy nie serwisował porsche?
3. Czy cały komplet firmy ATE będzie OK? Czy lepsze Tarcze ZIMMERMANN + Klocki Yellow EBS ( czy są przystosowane do czujników)?
Z góry dziękuję za odświeżenie tematu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2015, 15:15 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Odpowiedzi na pytania 1 i 2 nie znam, a 3 - jeśli nie jeździsz na tor lub jakoś specjalnie dynamicznie na pewno nie szedłbym w stronę Yellow EBC. Jeśli już to Red, ale zestaw Ate jest OK.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2015, 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5063
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie potrzeba komputera do odblokowania hamulca postojowego.
Wystarczy manualnie ręką go odblokować.

Tarcze Zimmermana, Ate będą podobnie się sprawdzać.
Klocki Ate też. Możesz ewentualnie pomyśleć nad
klockami Brembo.

EBC są oczywiście przystosowane do czujników, natomiast
nie będą przyjemnie działać z tarczą. Żółte niszczą dość
mocno tarczę hamulcową. Może przy jeździe po drodze tego
nie będzie, ale na torze tak się zachowują.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.09.2015, 21:27 

Dołączył: 27.06.2015
Posty: 56
Panowie, czy czujniki zużycia klocków tylnych muszą być specjalnie przystosowane do rozmiaru felg? Bo chciałem zakupić, ale jedynie znalazłem do felg 17" i 19", a ja mam 20". Czy czujniki faktycznie czymś różnią się skoro jedne są do 17", inne do 19" ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.09.2015, 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5063
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Felgi nie mają znaczenia, ważny jest typ klocka, czyli jaki jest
zacisk i tarcza. To w opisach przy Cayenne jest podane rozmiarem
felgi i kolorem zacisku. Rozmiarem fabrycznej felgi w danym aucie.
Można oczywiście także po kodach opcji dojść. Daj znać na PW który
rocznik i jakie opcje masz, ustalimy jakie czujniki są potrzebne.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.09.2015, 5:33 

Dołączył: 16.10.2014
Posty: 64
Witam,

Pozwolę sobie dodać własny komentarz odnośnie EBC Yellow.

Są dwie mieszanki EBC yellow. Moje klocki to: DP41473R, zgodnie z informacją od EBC Brakes Polska, ta mieszanka jest odpowiednia do codziennego użytkowania i jest polecana w Cayenne zamiast RED ze względu na masę samochodu.

Używam ich w Cayenne GTS 2008r (przód) od około roku, tarcze ATE. Od tego czasu przejechałem około 10tyś km. Nie zauważyłem nadmiernego zużycia tarcz, próg nie jest wyraźnie wyczuwalny, tarcza jest gładka.

Same klocki wyglądaja na około 80% fabrycznej grubości więc trawałość jest bardzo dobra. Oczywiście wszystko zależy od sposobu jazdy.

Wyczuwalna jest natomiast różnica w hamowanu na zimno i po rozgrzaniu hamulców. Nie można powiedzieć, że na zimno hamują słabo ale ich skuteczność rośnie w miarę rozgrzewania(oczywiście wszystko ma swoje granice).

Klocki rozgrzewają się dość szybko i podczas hamowania na zimno ze stałym naciskiem na hamulec można wyczuć jak zmienia się (rośnie) ich skuteczność.

Jeżeli ktoś jeździ "dynamicznie" to warto kupic EBC Y w innym razie nie będzie to miało uzasadnienia - cena kompletu kolcków na przód to 1368PLN. Za tą cenę mamy prawie dwa komplety klocków OEM, a EBC raczej nie wytrzyma 2 razy wiekszego przebiegu niż OEM czy inne klocki dobrej marki.

Z tyłu mam hamulce Textar.

Na całość "hamowania" składają się również opony. Ja mam Pirelli PZero 295/35/21.

Nic nie pomoże nawet PCCB jak mamy kiepskie opony czy też nieprawidłowe ciśnienie. Do codziennej jazdy wystaraczą tarcze/klocki OEM lub innej dobrej marki, a róznicę w cenie lepiej przeznaczyc na dobre opony które poprawią nie tylko hamowanie.

Pozdrawiam,
Kamil Szczęsny

Cayenne GTS 2008r
Audi S6 Avant 2015


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.09.2015, 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5063
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Dziękuje za informacje, które są bardzo ciekawe. Z moich doświadczeń
żółte przy intensywnym używaniu powodują takie straty. Dobrze wiedzieć
że da się w Cayenne spokojnie ich używać :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2015, 14:33 

Dołączył: 5.01.2015
Posty: 114
Koledzy Odświeżam temat...
Będę wymieniał w najbliższym czasie klocki z przodu (Cayenne S), choć nie mają widocznego zużycia,jednak są zbyt twarde i tracą właściwości po rozgrzaniu.Tarcze zostaną- mają ok 15 tyś. km przebiegu.
Co polecacie z autopsji? Auto używane jest na co dzień przez moją żonę, styl jazdy umiarkowany...ja jeżdżę rzadziej ale nie katuję hamulców i nie potrzebuję "wyczynówek". Jednak chciałbym mieć mocny hamulec pod stopą. Zużycie klocków nie stanowi priorytetu wyboru-choć nie miałem okazji jeździć na ceramicznych klockach i chętnie wysłucham opinii użytkowników.
Niestety nie wiem jakie mam założone tarcze - gdyż zostały założone przez poprzedniego właściciela, chyba że pomożecie mi rozkodować po nr seryjnym (będę musiał zapewne poluźnić zacisk i zdjąć "dysk")...zaciski oryginalne PORSCHE.
Myślałem nad FERODO lub ATE.Jakieś alternatywy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron